Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rockies

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nieuwenoord schreef:Ik heb nu je schema eens bekeken mét prijzen. Ik ging voor dat prijsverschil toch eens lekker een avondje hotels zitten boeken via Internet. Het zou mij toch teveel schelen hoor.
Zie je nu wel prijzen? Ik zie ze nog steeds niet.
Maar het lijkt mij ook aan de hoge kant.
Wij zoeken ook altijd een motel met zwembad, maar het hoeft niet altijd een BW te zijn, zelfs een Motel6 heeft vaak een zwembad.
Wat wel uit kan maken is of er een ontbijt bij inbegrepen is; sommige BW's hebben zelfs een uitgebreid ontbijt inbegrepen, maar er is vaak op z'n misnt een continental breakfast inbegrepen.

Als je zelf boekt bij een BW heb je vaak de mogelijkheid van een AAA korting (ook voor ANWB leden), dat kan ook schelen.

Marianne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Martin & Marianne schreef: Zie je nu wel prijzen? Ik zie ze nog steeds niet.
Ik zag ze eerst ook niet, maar dat komt omdat het font van mijn browser te groot was. Even iets kleiner gezet en dan zie je ze. Maar dan moet ik wel mijn leesbril opzetten :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

@ Loek: Dank je, zo hebben we een beetje idee waar we op Internet ook eens naar kunnen gaan zoeken. Denver lijkt ons heel relaxed en we zouden het jammer vinden zo op het vliegtuig te stappen zonder wat van de stad gezien te hebben.

We gaan het allemaal eens bekijken!
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Nou, ik weet genoeg :lol:
Het steeds terugkomen op Camperhuur is wat zinloos. Dat is nu niet aan de orde ( maar komt wel ) en bied dus geen vergelijk. Da's echt appels met peren. Ik ga, zodra ik terugben van zomervakantie 2007 (Franse Alpen) opnieuw zaken bekijken. Er zijn immers pagina's genoeg met prijsvergelijkingen. De prijzen die op het spreadsheet zijn weergegeven zijn natuurlijk niet helemaal correct want ze gelden voor 2007 en zijn vrij laat opgevraagd ( Mei ).
Je moet echter wel bedenken dat het inderdaad altijd om 2x een 2pk gaat want ( zoals eerder gezegd, je gaat niet met je hele gezin op 1 kamer zitten. Daar ben je niet voor op vakantie ). Daarnaast zijn veel hotels incl. ontbijt ( en dat scheelt ook al weer zo'n $50 per dag) en, inderdaad, het gaat me niet zozeer om 'geld besparen' maar om de vraag of er nu een enorm verschil zit tussen 'zelf doen' en 'laten doen'. Als ik geld wil besparen kan ik ook met een bivaktentje en een fiets op stap maar da's niet helemaal de bedoeling :lol:
Overigens, wel handig he, zo'n spreadsheet met links :wink:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Even een hart onder de riem Diggel. Wij reizen al vele jaren de wereld rond en wij gaan nu uit van een gemiddelde prijs van Euro 100,-- Dat is dus ongeveer $ 125,-- (2 pers.) Eenvoudige hotels zijn niets voor ons en een hotel zonder zwembad/spa komt niet in aanmerking behalve dan op een mooie locatie bv aan de rand van de Grand Canyon. Dus wij zouden hetzelfde bedrag voor hotels uittrekken als jullie. En met zijn vieren op een kamer hebben wij ooit 1 nacht gedaan en daarna niet meer. En het grootste voordeel van zelf doen vind ik het genoegen dat je beleeft aan al dat speurwerk.
Succes.
Yeehaw
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Diggel schreef:zoals eerder gezegd, je gaat niet met je hele gezin op 1 kamer zitten. Daar ben je niet voor op vakantie

Wij hebben op allebei onze reizen 4 weken met het hele gezin op één kamer geslapen. Dat is prima gegaan, de kamers zijn ruim zat.
Ik snap niet waarom dit vreemd is? Waarom zou ik twee maal zoveel geld aan kamers uitgeven als niemand van ons gezin er een probleem mee heeft?
Wij kunnen heel goed met elkaar opschieten en hebben ook geen enkele keer irritaties met elkaar gehad.
Wij hebben ook geen van allen het idee dat daardoor onze vakantie minder leuk was dan de vakantie van mensen die twee kamers huren.
Als we twee kamers huren kost dat ons gemiddeld zo'n $ 2500 extra, dat kunnen we wel beter besteden.
Daarnaast zijn veel hotels incl. ontbijt ( en dat scheelt ook al weer zo'n $50 per dag)
Stel je niet teveel voor van de ontbijten in de hotels. Soms is het redelijk uitgebreid maar vaak bestaat het alleen maar uit wat donuts en koffie.

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben op allebei onze reizen 4 weken met het hele gezin op één kamer geslapen. Dat is prima gegaan, de kamers zijn ruim zat.
Ik snap niet waarom dit vreemd is?
Mij hoor je niet zeggen dat het vreemd is hoor, alleen dat wij er niet voor kiezen. Dat heeft in ons geval vooral te maken met onze omvang, maar ook omdat wij het erg prettig vinden om wat privacy te hebben.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

vana schreef: Ik snap niet waarom dit vreemd is? Waarom zou ik twee maal zoveel geld aan kamers uitgeven als niemand van ons gezin er een probleem mee heeft?
Dat gaan wij dit jaar ook doen hoor, Marjon. Het scheelt zeker enorm veel geld, en wij vinden het nog gezellig ook :D . Voor een aantal nachten hebben we een suite gehuurd, maar verder slapen we lekker met z'n viertjes op één kamer.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

nieuwenoord schreef:
Ik snap niet waarom dit vreemd is?
Mij hoor je niet zeggen dat het vreemd is hoor, alleen dat wij er niet voor kiezen. Dat heeft in ons geval vooral te maken met onze omvang, maar ook omdat wij het erg prettig vinden om wat privacy te hebben.
Ik bedoelde jou ook niet hoor Monique :D . Ik begrijp in jullie geval inderdaad wel waarom het lastig is op één kamer te slapen.
Ik hecht ook best wel aan mijn privacy, maar die 4 weken in de vakantie maak ik me daar ook niet zo druk om.
Trouwens we slapen dit jaar in een stacaravan in Italië, daar heb je natuurlijk, net als in een camper, ook niet echt veel privacy.

Wel is het zo, dat ik alleen met ons eigen gezin met zijn allen op een kamer zou gaan slapen.
We hebben het er wel eens over gehad om een nichtje mee te nemen maar dan zouden we toch een extra kamer nemen.

Wij letten niet echt op het geld als we op vakantie gaan maar wij zijn nu gemiddeld voor 30 dagen zo'n $ 2700 kwijt aan overnachtingen ( $90 per nacht).
Dan vind ik $ 4900 erg veel geld voor 21 dagen ( $ 233 per nacht).

Marjon
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

De discussie neemt nu wel een heel grappige wending :)
maar goed, ik ben er wel uit onder 't motto "'t kost wat maar dan hebbie ook wat' ga ik toch maar voor de 2 persoonskamers en een zwembad. Het is tenslotte vakantie en, zoals gezegd, wij zijn niet het 'pubtentjes-tiep' alhoewel we er makkelijk in zouden passen :wink:
Ik zou wel graag voorbeelden krijgen van de $90 hotels van Vana want dat is wel de moeite waard om eens na te kijken
wij zijn nu gemiddeld voor 30 dagen zo'n $ 2700 kwijt aan overnachtingen ( $90 per nacht).
Heb je voorbeelden voor mij, bijvoorbeeld in de Rockies ?
Het spreadsheet heb ik trouwens verwijderd. Dat was goed om even een beeld te geven.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Diggel schreef: Heb je voorbeelden voor mij, bijvoorbeeld in de Rockies ?
Niet echt goedkoop, maar wel sfeervol is het Stanley Hotel in Estes Park. Dit hotel heeft ooit model gestaan voor het boek The Shining van Stephen King. Sommige binnenopnames uit de gelijknamige film zijn in dit hotel opgenomen. Het is meer dan 100 jaar oud en is erg mooi gelegen op een heuvel in Estes Park.

Verder zou je een overnachting in Glenwood Springs kunnen inplannen. Je kunt dan daar zwemmen in een van de natuurlijke bronnen, of een natuurlijke sauna bezoeken in de nabij gelegen grotten. Een aardige plek om daar te overnachten is het Lavender and Thyme bed and breakfast die wordt gerund door een nederlands stel.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij hebben veel in Super 8 motels overnacht. Ook soms in Best Westerns, bijvoorbeeld in Moab de Canyonlands Inn, maar die was wel duurder: met tax $ 120 (incl ontbijt, midden in het centrum en met zwembad )

In Georgetown (onder het Rocky Mountain NP) hebben we in een Super 8 overnacht $ 66, (geen zwembad)

In Wheatland (WY) in Super 8 $ 75 (met zwembad)
In Yellowstone in een lodge in Canyon Village $ 124 per nacht (incl tax)
In St George in Best Western (met zwembad ) $ 78 per nacht.

In Jackson waren we ook iets meer kwijt $ 103 in het Ranch Inn motel maar wel midden in het centrum.

In Las Vegas $ 110 per nacht ( Flamingo Hotel) met heel mooi zwembad midden op de strip.

Ik heb het net nog even nagekeken maar we waren voor 29 nachten $ 2574 kwijt ( $ 89, per nacht)
In de drukke plaatsen (Moab) en in de parken betaalden we rond de $ 120. En in Scottsdale bijvoorbeeld maar $ 59, per nacht.

Wij hadden niet altijd een zwembad maar als we op doorreis waren hadden we daar ook niet zo'n behoefte aan. Als we ergens meerdere dagen bleven namen we wel een hotel met zwembad. In Wyoming waren motels met zwembad trouwens wat moeilijker te vinden.
Wyoming is ook een stuk duurder dan Utah.

De prijzen die wij betaald hebben waren altijd voor een 4 persoonskamer ( 2 queenbeds) en inclusief tax.

Marjon
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Ik heb al even snel gekeken. Super 8 ziet er niet verkeerd uit maar ook daar zit je tussen de 100-120 per kamer ( en ik neem er toch echt 2, wij houden erg van onze 2 zoons maar ik moet er niet aan denken...... ) maar het loont de moeite om het eens uit te verder uit te zoeken. Ziet er zeker keurig uit. Bedankt voor de tip.
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Hi,

Heb je al overwogen om in cabins te overnachten? Je hebt daar diverse soorten van, van compleet ingericht met meerdere slaapkamers, badkamer en keuken tot enkel een bed en kastje, waarbij je dan gebruik maakt van gemeenschappelijk sanitair. Als je 2 van die laatste cabins naast elkaar hebt, kun je voor $90 per nacht klaar zijn en dan heb je het waarschijnlijk ook erg leuk. Deze zijn te huur bij de meeste KOA's, waar ze ook Cottages verhuren (met eigen badkamer). Op de KOA heb je dan een zwembad en allerlei activiteiten.

Groetjes, Skanda
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

enthusiast schreef:Hi,

Heb je al overwogen om in cabins te overnachten? Je hebt daar diverse soorten van, van compleet ingericht met meerdere slaapkamers, badkamer en keuken tot enkel een bed en kastje, waarbij je dan gebruik maakt van gemeenschappelijk sanitair. Als je 2 van die laatste cabins naast elkaar hebt, kun je voor $90 per nacht klaar zijn en dan heb je het waarschijnlijk ook erg leuk. Deze zijn te huur bij de meeste KOA's, waar ze ook Cottages verhuren (met eigen badkamer). Op de KOA heb je dan een zwembad en allerlei activiteiten.

Groetjes, Skanda
Ook veel andere (Private) campgrounds verhuren cabins, ook verschillende State Parks hebben tegenwoordig cabins staan, hou er wel rekening mee dat de meeste cabins (ook bij KOA) zonder beddengoed verhuurd worden je moet dus zelf voor slaapzakken en kussens zorgen.
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Goeie tip maar dan voor de volgende keer. Deze keer legen we de knip nog maar een keer :lol: Het is tenslotte de laatste keer dat onze oudste meegaat
Diggel
Amerikafan

Boeken

Bericht door Diggel »

DE NIEUWE GIDSEN ZIJN UIT! DAT WORDT DUS BOEKEN IN DE KERSTVAKANTIE :D :D :D :D
alken
Amerikafan

Re: Rockies

Bericht door alken »

markro schreef:
vana schreef:Van 6 tm 12 juli wordt in Sturgis de jaarlijkse rally gehouden. Dan is het beredruk in de Black Hills.
De jaarlijkse Sturgis Motorcycle Rally is dit jaar van 6 t/m 12 augustus. :wink:
Zie http://www.sturgismotorcyclerally.com/
In 2008 van 4 tot 10 augustus , ontsnappen wij er net aan met aankomst 11 aug?
Diggel
Amerikafan

Bericht door Diggel »

Nou, daar zitten we middenin, exact op 4 augustus. Uiteraard hebben we al een hotel. Volgens mij vinden mijn zoons dat wel interessant, al die motoren. Wat houdt het voor de rest eigenlijk in ?
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij zaten in 2006 een paar dagen voor de race in Custer. Daar werd ook de Custer Cruisin gehouden, ik ben er nog niet achter of dat dezefde race is of een aparte race.
Wat wij ervan gemerkt hebben ? Ik citeer uit ons reisverslag:
"We gaan terug naar het hotel. Onderweg zien we overal motorrijders. Zaterdag begint hier de Custer Cruisin een klassieke Biker Rally en dat is te zien.
Overal waar we de laatste twee dagen komen of het nu in Custer State Park of Mount Rushmore is zie je bikers. Stoere mannen met bandana’s om hun hoofd, leren broeken, tatoeages, stevige vrouwen, jasjes met franjes, van alles zie je voorbij komen. Ook veel ouder mannen met lange grijze paardenstaarten en bruine verweerde gezichten.
En natuurlijk is het een schitterend gezicht om al die opgepoetste motoren in colonne langs te zien komen op de smalle bergweggetjes."

Wij vonden het erg leuk om te zien, het was natuurlijk wel wat drukker in het stadje en bij de bezienswaardigheden maar niet echt vervelend druk. Ik denk wel dat het tijdens de race enorm druk is dus ik zou je wel aanraden tijdig een hotel te boeken. Het zou natuurlijk kunnen zijn dat de prijzen enorm omhoog gaan net als tijdens de Cheyenne Frontier Days.

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer