Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Noord-Dakota, best bewaarde geheim van de VS!
Noord-Dakota, best bewaarde geheim van de VS!
En dat is niet gelogen. Door omstandigheden in een stadje helemaal in het noord-westen van Noord-Dakota terecht gekomen. Eerste stad (Bismarck) is twee uur rijden. Canadese grens half uur. Het is een unieke ervaring, veel groen, veel natuur, een beetje afgesloten van de rest van de wereld. Wij wonen hier tijdelijk, maar ik ken veel mensen die niet meer weg willen en hier uiteindelijk rentenieren. Groot nadeel: de winters, brrrrrr, maar de zomers zijn heerlijk warm, vaak zelfs 40 graden. Tourisme is hier vrijwel niet, toch is het zeker een aanrader als je eens iets compleets nieuws wil proberen.
Woont er toevallig iemand anders ook in Noord-Dakota? (of in de buurt)
Woont er toevallig iemand anders ook in Noord-Dakota? (of in de buurt)
-
- Amerika-expert
Ik woon 'vlakbij', in St. Paul, MN.
Ben een paar keer in North Dakota geweest, een keer voor de 'wheat tour', korreltjes tellen op akkers om te voorspellen wat de oogst zal worden. Heb bij het fort waar Custer uit vertrokken is op zijn laatste patrouille een 'pitchfork barbecue' meegemaakt: grote vaten met olie en dan grote lappen vlees aan hooivorken.
Ook een aantal keren in Fargo geweest en Grand Forks
Erg uitgestrekt, herinner ik me, met glooiend heuvelland en overal kleine meertjes.
Nee, niet iets voor in de winter en de zomer, maar de rest van het jaar vast wel leuk.
De bevolking krimpt overigens, veel boeren kunnen het niet meer halen en vertrekken.
Ben een paar keer in North Dakota geweest, een keer voor de 'wheat tour', korreltjes tellen op akkers om te voorspellen wat de oogst zal worden. Heb bij het fort waar Custer uit vertrokken is op zijn laatste patrouille een 'pitchfork barbecue' meegemaakt: grote vaten met olie en dan grote lappen vlees aan hooivorken.
Ook een aantal keren in Fargo geweest en Grand Forks
Erg uitgestrekt, herinner ik me, met glooiend heuvelland en overal kleine meertjes.
Nee, niet iets voor in de winter en de zomer, maar de rest van het jaar vast wel leuk.
De bevolking krimpt overigens, veel boeren kunnen het niet meer halen en vertrekken.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
St. Paul, ga er binnenkort een keertje heen. Het is vanaf hier zo'n 8 uur rijden. Bevalt het in St. Paul? Ben erg beniewd. Heb wel weer eens behoefte aan de grote stad. Zijn er nog stadjes, gebieden rond St. Paul die je aan zou kunnen raden? Heb nl. bezoek uit nl. bij me.
Het gebied rond Fargo/Gran Forks is inderdaad erg uitgestrekt. Hoewel ik Fargo een leuke stad vindt, vindt ik het gebied eromheen een beetje saai. Indrukwekkend omdat het zo uitgestrekt is, maar na een uur rijden, gaat het vervelen.
Des te meer je naar het westen rijdt in Noord-Dakota (richting Montana), des te groener en heuvelachtiger het wordt. Ook zijn hier genoeg bomen. Het gebied waar wij wonen is zeer geschikt voor jagen, vissen en eindeloze wandelingen, fietstochten enz. En criminaliteit is heeeel ver te zoeken.
Het gebied rond Fargo/Gran Forks is inderdaad erg uitgestrekt. Hoewel ik Fargo een leuke stad vindt, vindt ik het gebied eromheen een beetje saai. Indrukwekkend omdat het zo uitgestrekt is, maar na een uur rijden, gaat het vervelen.
Des te meer je naar het westen rijdt in Noord-Dakota (richting Montana), des te groener en heuvelachtiger het wordt. Ook zijn hier genoeg bomen. Het gebied waar wij wonen is zeer geschikt voor jagen, vissen en eindeloze wandelingen, fietstochten enz. En criminaliteit is heeeel ver te zoeken.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Noord-Dakota, best bewaarde geheim van de VS!
Hoi Sunny,Sunny10 schreef:En dat is niet gelogen. Door omstandigheden in een stadje helemaal in het noord-westen van Noord-Dakota terecht gekomen.
:welcome: op dit forum. Heel interessant om eens een Nederlands geluid uit een niet zo toeristisch deel van Amerika te horen.
Ik ben erg benieuwd in welk stadje je dan wel niet woont. Voor volgend jaar heb ik Noord Dakota ook op mijn "nog te bezoeken Staten lijstje" staan. Alle omringende Staten heb ik al wel bezocht, maar deze ontbreekt nog.
Ik moet er wel een eind voor "omrijden", maar ik wil er toch graag een keer heen. Ik zit daarbij meer te denken aan een bezoek aan het Theodoor Roosevelt NP, maar misschien kun je mij nog "warm" krijgen om ook andere delen van deze Staat te bezoeken.
Ik ben heel benieuwd naar je tips......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik woon net zo "vlakbij" als Benno, in de omgeving van Denver. Ik ben weleens in North Dakota vast komen te zitten in een sneeuwstorm. Sindsdien kom ik niet meer verder noordelijk dan South Dakota. Als ik ga rentenieren zoek ik toch een plek op met langere zomers, zelfs hier in Colorado vind ik de winters soms te lang.Sunny10 schreef: Woont er toevallig iemand anders ook in Noord-Dakota? (of in de buurt)
-
- Amerika-expert
MN is op veel plaatsen nog platter dan Nederland.
Wat 'moet' je zien? De Mall of America (hoewel, dat is gewoon een heel grote Mall). In de Twin Cities: Mill City Museum, Nicolett Mall, als je van kunst houdt: de verschillende musea.
In St. Paul het Capitool (we zijn immers de HOOFDSTAD van Minnesota), de kathedraal, het Science Museum, winkelen/eten op Grand Avenue, Summit Avenue langsrijden, als je kinderen hebt: het Children's Museum.
Wat 'moet' je zien? De Mall of America (hoewel, dat is gewoon een heel grote Mall). In de Twin Cities: Mill City Museum, Nicolett Mall, als je van kunst houdt: de verschillende musea.
In St. Paul het Capitool (we zijn immers de HOOFDSTAD van Minnesota), de kathedraal, het Science Museum, winkelen/eten op Grand Avenue, Summit Avenue langsrijden, als je kinderen hebt: het Children's Museum.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Leuk, al die berichten! Het leuke van hier wonen, vind ik nu juist dat het zo onpopulair is dat er vrijwel niemand woont. Begrijpen jullie het nog? En het is zo afgelegen dat je je soms in een andere wereld waant, geheel ongerept. Ikzelf woon in Minot, een stadje met zo'n 37.000 inwoners, gebouwt in een vallei vol dennebomen en groen.
Aanraders zou ik later op terug moeten komen, ben nog redelijk nieuw in de omgeving ook, maar heb goede verhalen gehoord over Roosevelt national park.
Ikzelf ben een ontzettende golfliefhebber en Minot alleen heeft al een stuk of 7 golfbanen. Daarnaast zijn er in de omgeving nog een aantal te vinden die zelfs in golfers digest zijn benoemd als een van de beste golfbanen ter wereld.
Goh, lijk wel alsof ik een reclamepraatje aan het houden ben. Zag eigenlijk nooit iets over Noord-Dakota op welke site dan ook (research gepoogd te doen voordat we hierheen gingen), dus dacht: Ik vertel eens iets over dit gedeelte van de VS.
Net verhuisd vanuit Lousiana en nu hier, wereld van verschil, maar zeker niet minder mooi
Aanraders zou ik later op terug moeten komen, ben nog redelijk nieuw in de omgeving ook, maar heb goede verhalen gehoord over Roosevelt national park.
Ikzelf ben een ontzettende golfliefhebber en Minot alleen heeft al een stuk of 7 golfbanen. Daarnaast zijn er in de omgeving nog een aantal te vinden die zelfs in golfers digest zijn benoemd als een van de beste golfbanen ter wereld.
Goh, lijk wel alsof ik een reclamepraatje aan het houden ben. Zag eigenlijk nooit iets over Noord-Dakota op welke site dan ook (research gepoogd te doen voordat we hierheen gingen), dus dacht: Ik vertel eens iets over dit gedeelte van de VS.
Net verhuisd vanuit Lousiana en nu hier, wereld van verschil, maar zeker niet minder mooi
Oh, en Marjan. Het ligt er een beetje aan waar je van houdt, maar als je Noord-Dakota bezoekt zou ik me richten op het meer noordwestelijke gedeelte denk ik, net iets groener en heuvelachtiger. Maar dat is meer een kwestie van smaak, want het lang uitgerekte landschap van het oosten heeft ook z'n charmes. Zo vond ik Fargo echt een leuk stad
Hallo Jez,
Leuk te horen dat jullie de vakantie in Noord-Dakota gaan doorbrengen. Minot ligt inderdaad vlakbij lake Sakakawea. Veel inwonders van Minot brengen hier graag hun vrije tijd door. Zeker de moeite waard. Een andere touristische atractie is de Lewis and Clark trail.
Ben beniewd wat jullie ertoe heeft gebracht naar Noord-Dakota te gaan. Hoor je niet vaak.
Leuk te horen dat jullie de vakantie in Noord-Dakota gaan doorbrengen. Minot ligt inderdaad vlakbij lake Sakakawea. Veel inwonders van Minot brengen hier graag hun vrije tijd door. Zeker de moeite waard. Een andere touristische atractie is de Lewis and Clark trail.
Ben beniewd wat jullie ertoe heeft gebracht naar Noord-Dakota te gaan. Hoor je niet vaak.
Ik moet bekennen dat het onderdeel is van onze rondreis; naast North Dakota gaan we ook naar Colorado, Wyoming, Utah, Idaho, Montana, South Dakota en Nebraska. Ik heb gekeken wat de moeite waard lijkt in North Dakota en of dit in te passen is in onze route, en zodoende gaan we hier ook naartoe. Over een kleine 2 maanden kan ik vertellen hoe het was!
- Gypsygirl1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Wij hebben in 2005 ook o.a. North Dakota bezocht, Fort Yates, Bismarck, Washburn, Little Missouri National Grassland en het Theodore Roosevelt NP. Prachtige omgeving! Zie ons weblog van 2005.
Can-Alaska2013:http://revoreis.wordpress.com/
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
USA2009:http://www.coreningrid2009.wordpress.com
USA2008:http://www.ewiontour2008.wordpress.com
USACan2007:http://www.coreningrid2007.wordpress.com
USACan2005:http://www.coreningrid2005.wordpress.com
Hoi Jez, klinkt als een hele mooie reis. Ben zeer beniewd, ik ga binnenkort ook naar Montana en naar Minnesota. Heb je website bekeken, ziet ernaar uit dat jullie al heel veel van de VS hebben gezien. Zelf hebben wij hiervoor in Louisiana gewoon, had het daar ook heel erg naar mijn zin. Misschien een aanrader voor de volgende reis: the deep south
Ingrid leuk te lezen over je reis en je ervaringen in Noord-Dakota, er wonen hier inderdaad veel indianen. Zijn ook meerdere reservaten terug te vinden in de regio.
Ik woon hier nu twee maanden en heb nog niet voldoende gelegenheid gehad de omgeving te verkennen (huis kopen/opknappen enz), maar krijg binnenkort visite uit nl. en dat lijkt me voor mij ook een goede gelegenheid Noord-Dakota beter te leren kennen.
Ingrid leuk te lezen over je reis en je ervaringen in Noord-Dakota, er wonen hier inderdaad veel indianen. Zijn ook meerdere reservaten terug te vinden in de regio.
Ik woon hier nu twee maanden en heb nog niet voldoende gelegenheid gehad de omgeving te verkennen (huis kopen/opknappen enz), maar krijg binnenkort visite uit nl. en dat lijkt me voor mij ook een goede gelegenheid Noord-Dakota beter te leren kennen.
Helaas, het wordt dit jaar geen rondreis door de Midwest, dus ook geen North Dakota. Een oom is erg ziek, dus hebben we besloten de plannen helemaal om te gooien en niet noordoost van Denver te reizen, maar zuidwest, zodat we naar Folsom kunnen. Maar de route ligt klaar, dus de eerstvolgende keer............
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij zijn in juni heel kort in North Dakota geweest, in het zuidwestelijke hoekje. Eigenlijk is Theodore Roosevelt NP het enige dat we echt gezien hebben van deze staat. Ondanks dat het niet het meest indrukwekkende stukje natuur was van onze reis, hebben we het er wel prima naar onze zin gehad. Een van de gedeeltes van het park heet Peaceful Valley, en ik denk dat dat het beste de sfeer van dit gebied beschrijft. Het was een heel rustig, vreedzaam park. Leuk om dit eens gezien te hebben.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Heb inmiddels iets meer van noord-Dakota gezien en kan nu wel zeggen dat ik het westelijke gedeelte van de staat het meest indrukwekkend vind, met name 'the badlands', deze liggen ook in Roosevelt national park. Dit is een mooi naturpark met een aantal wandelroutes. Ook 'lake saskachewa' is wel aardig, met name in de zomer: veel uitgestrekte landschappen met veel mogelijkheden tot wandelen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een directe reis naar Noord-Dakota misschien niet helemaal de moeite waard is. Noord-Dakta is misschien meer een leuke stop voor onderweg
.
Sterkte met je oom, wat vervelend allemaal.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat een directe reis naar Noord-Dakota misschien niet helemaal de moeite waard is. Noord-Dakta is misschien meer een leuke stop voor onderweg

Sterkte met je oom, wat vervelend allemaal.
Ik ben ook twee keer in Noord Dakota geweest en het was echt super. Het is groots, vele open vlaktes en straalt veel rust uit. Rondom Fargo is het erg vlak, maar richting Bismarck wordt het mooi heuvelachtig en meer richting het westen wordt het wat rauwer. Ik had de intentie om een boerderij daar te kopen, maar ben toch afgehaakt doordat ik een beetje bang was dat daar in m'n uppie wel erg eenzaam kan zijn. Ik had bijna een bedrijfje nabij Garrison gekocht, wat een mooie omgeving is. Ik ga sowieso nog weer terug en als ik dan weer een leuk bedrijfje kan kopen, dat doe ik waarschijnlijk ook, want mijn ervaring is dat het helemaal niet eenzaam is en dat er een hele andere, maar wel goede sociale controle is. Voor je het weet zit je aan tafel met de senatoren en andere lui van het Capitol in Bismarck en wordt je van harte welkom geheten.
Ik hoop wel dat je van kou en warmte houdt, want het kan daar zomaar -30F worden en in de zomer +100F. Het zal d'r nu wel lekker druk zijn met de oogst en natuurlijk de jacht!
veel succes!
Ik hoop wel dat je van kou en warmte houdt, want het kan daar zomaar -30F worden en in de zomer +100F. Het zal d'r nu wel lekker druk zijn met de oogst en natuurlijk de jacht!
veel succes!
Re:
Hoi Sunny,Sunny10 schreef:Leuk, al die berichten! Het leuke van hier wonen, vind ik nu juist dat het zo onpopulair is dat er vrijwel niemand woont. Begrijpen jullie het nog? En het is zo afgelegen dat je je soms in een andere wereld waant, geheel ongerept. Ikzelf woon in Minot, een stadje met zo'n 37.000 inwoners, gebouwt in een vallei vol dennebomen en groen.
Kan me helemaal vinden in je verhaal, ik heb vlakbij Minot gewoond, namelijk in Burlington en Des Lacs. Zeker de laatste plaats is "in the middle of nowhere". Toch de tijd van mijn leven gehad! Bijna 5 maanden winter meegemaakt waarbij we 1 week thuis ingesneeuwd zaten en de scholen dicht waren omdat niemand er kon komen, maar ook een bloedhete zomer (die muskieten!). Locals zijn altijd erg verbaasd wat een Hollander daar nou doet, maar oprecht geïnterresseerd in je verhaal. Wat dat betreft is het maar goed dat het daar niet zo toeristisch is, de mensen zijn (naar wat ik heb meegemaakt) een stuk oprechter dan in bijv. FL of CA. Inmiddels is het al 14 jaar geleden dat ik in ND woonde, maar ik ga in zomer 2009 terug om man en kids te laten zien waar ik heb gewoond. We hebben 4 weken uitgetrokken voor een camperrondreis langs oa Waterton Glacier NP in MT, Yellowstone, Black Hills en Badlands. Weet jij of na deze parken Roosevelt NP nog de moeite waard is? Het ligt namelijk iets uit de route als je via Bismarck uit South Dakota terug naar Minot rijdt en natuurlijk willen we ook nog even langs vrienden in Minot e.o.
Je kunt niet alles hebben, waar zou je het laten?
Th.Roosevelt is zeer de moeite waard maar minder spectaculair dan de andere parken imh
Wat ook heel leuk is, is Medora. Daar is een bizonder openlucht theater waar de Medora Musicals plaatsvinden. Wel reserveren.
Wat ook heel leuk is, is Medora. Daar is een bizonder openlucht theater waar de Medora Musicals plaatsvinden. Wel reserveren.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 868 Weergaves
-
Laatste bericht door Jules40
-
- 20 Reacties