Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in St. Louis

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Kidd
Amerika-ontdekker

Studeren in St. Louis

Bericht door Kidd »

Vandaag heb ik te horen gekregen dat ik mag gaan studeren in St. Louis, Missourie (UMSL). Ik vertrek eind december begin januari en zal daar ongeveer 5 maanden blijven, misschien langer.

Ik vroeg me af of iemand misschien wat tips heeft voor me? Wat valt er te beleven in St. Louis?! Uiteraard ben ik van plan om ook nog wat te gaan reizen dus suggesties buiten St. Louis zijn altijd welkom.
Bramster
Amerika-expert

Re: Studeren in St. Louis

Bericht door Bramster »

Dan zal ik zeeer zeker eind december vertrekken, dan maak je de Holidays daar ook mee. Een unieke kabs !
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

St louis, de gevaarlijkste stad van amerika. :roll: Ben er vele malen geweest maar vind het totaal niet gevaarlijk.
Memphis, daar krijg ik wel de kriebels van. Gewoon buiten de ghetto's blijven.
Leuke stad stad st louis. Je moet natuurlijk de arch in.
Maak een weekend trip naar Branson, MO. Ik heb er gewoond en als toerist heel leuk om naar toe te gaan.
Veel mensen gaan naar het lake of the ozarks in het weekend maar aangezien jij in de winter zit zal van zwemmen wel niet veel terecht komen.
St Louis zoo is ook leuk en GRATIS
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Weliswaar is het een gezin met jonge kinderen, maar dit is het weblog van Hilde, die in St. Louis woont. Zij ondernemen nogal eens dingen in de omgeving. Misschien heb je er wat aan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Groupof4
Amerika-ontdekker

Bericht door Groupof4 »

Bezoek een wedstrijd van de St. Louis Cardinals in hun nog vrij nieuwe Busch Stadium.

De Cardinals hebben een National League record van 10 World Series championships op hun naam staan, en moeten enkel de New York Yankees in Major League Baseball met 26 titels achter hun naam voor hun dulden. :mrgreen:
Groupof4, Montreal-Miami 2008
Sven70
Amerika-newbie

Bericht door Sven70 »

Cardinals stadium en arch zijn erg fun ja :P

Pas op met die lift in de arch want die schijnt niet helemaal okay te zijn ;)..

Het schijnt inderdaad de gevaarlijkste stad te zijn van de states ( of iets dergelijks ) maar dat is voornamelijk in East st Louis, dat is iig wat mijn kennissen mij daar vertellen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Als je claustrofobisch bent moet je inderdaad de lift niet in gaan
Missourah
Amerika-ontdekker

Bericht door Missourah »

De lift heeft vorige zomer een keer vast gezeten, was no problem, mensen hebben er even moeten zitten, maar kwamen er allemaal gewoon goed uit. Maar die capsulses zijn verrekte klein!!

En als inwoner van Saint Louis City moet ik even kwijt: East Saint Louis is Illinois, de plaats waar alle strip clubs zijn en idd veel crime. Ook de plek van de ergste rassen rellen in de VS. Daar zal je vast wel uitgaan, want de locatie van de meeste 3 am bars)

Saint louis is helemaal niet zo crimineel, volgens mij zijn we weer gezakt dit jaar MAAR de status komt de de hervedeling die plaats heeft gevonden in de jaren '60. Saint Louis waar naar gewezen wordt is alleen de city, niet de buitenwijken. En door de white flight die plaats heeft gevonden naar de burbs, is de populatie van de stad vooral lower social economic class, waar ja, meer crime plaats vindt. In alle andere steden die in het onderzoek worden meegenomen is er geen verdeling tussen stad en suburbs, maar dus wel in STL waar wat unfortunate politieke beslissingen zijn genomen. Het nieuwe onderzoek heeft dit overigens meegenomen in een van de voetnoten, dat als naar de saint louis area wordt gekeken, dus including alle suburbs die aparte steden nu zijn, wij helemaal niet zo erg zijn.

Saint Louis = Cardinals, Blues music op Broadway, Forest Park (Ice skating rink, zoo, history and art museum) the Arch, Anheuser Busch (nog een beetje) en een rijke diverse geschiedenis.

UMSL ligt trouwens ver van de stad, metrolink zal je nieuwe beste vriend worden!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij de crime statistics gaan ze inderdaad alleen maar uit van de stad St. Louis, maar dat geldt ook voor alle andere steden op deze lijst. Als je alleen naar moorden kijkt is op dit moment is Detroit nummer een, gevolgd door Baltimore en St. Louis op de tweede en derde plaats. En stad als Pittsburgh PA, die een vergelijkbaar aantal inwoners heeft als St. Louis komt op deze lijst pass op de 15de plaats, dus je kunt dan toch wel stellen dat St. Louis niet een stad zonder de nodige problemen is op crimineel gebied.
Laatst gewijzigd door Loek op 11 dec 2008, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Missourah
Amerika-ontdekker

Bericht door Missourah »

Oh nee, begrijp me niet verkeerd-- we hebben wel duidelijk een "crime problem" , ik bedoelde meer met mijn "niet zo crimineel" dat het niet zo afschuwelijk afschuwelijk schuwelijk is als sommige mensen denken. Maar idd, zoals ik het schreef lijkt mijn mening wel erg optimistisch...

maar het is zo jammer dat de reputatie van de stad nu afhangt van een onderzoek van CQ press die door veel mensen niet als rechtvaardig wordt gezien. Een voorbeeld:
http://www.cnn.com/2008/CRIME/11/24/crime.stats/
Btw hier is de data waar naar de metropool wordt gekeken: http://os.cqpress.com/citycrime/MetroCr ... nk_Rev.pdf

en,yay, we zijn nu number 4 (.......)

Maar toch, St Louis is een interessante stad door de hervedeling, de stad is eigenlijk heel erg klein, UMSL ligt behoorlijk ver van saint louis af eigenlijk, maar heet toch um of st louis. En iedereen die kon is de stad uitgetrokken naar burbs, waardoor de tax basis van de stad compleet weg was/

Maar goed, dit wilde ik even ophelderen.

(oh en tip om te doen in het voorjaar, Mardi Gras in de Franse wijk, Soulard. Een van de grotere mardi gras feesten in het land)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer