Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Georganiseerde reizen

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
ddv
Amerika-newbie

Georganiseerde reizen

Bericht door ddv »

Zijn er ook mensen die ervaring hebben in georganiseerde reizen met kinderen. De leeftijd van de kinderen zijn 10 en 12 jaar.
Wij willen volgend jaar naar het Westen van Amerika.
Bramster
Amerika-expert

Re: Georganiseerde reizen

Bericht door Bramster »

Georganiseert in een groep, of gewoon alleen jullie gezinnetje ?
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo ddv
Er zijn twee soorten georganiseerde reizen
1 de reis met een gezelschap per bus
2 de uitgestippelde reis per auto de z.g. Fly Drive.
De reis per bus lijkt mij niet erg prettig voor de kids. Over het algemeen gaan er niet veel kinderen met een dergelijk reis mee du zitten ze opgescheept met een groep oudere deelnemers.
De 2e optie is beter echter in de planning van de reisbureaus zitten nog al eens stukken van meer dan 300 km en dat is soms wel erg veel maar onze ervaring is toch wel positief.
Harm
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Hoi,

Wij zijn vorig jaar met onze kinderen naar het zuidwesten geweest. Ik kan me eerlijk gezegd moeilijk voorstellen dat zij zich gelukkig zouden gevoeld hebben met een georganiseerde reis. Meestal is dat een redelijk druk programma .

Hier op het forum zijn verschillende gezinnen met kinderen. De meesten hebben wel wat ervaring met het westen bereizen, rekening houdend met kinderen. Als je het niet ziet zitten om zelf een reis samen te stellen kan je mss één van hun reizen nemen. Deze bevatten de highlights op maat van gezinnen.

groetjes,

Carine
Groetjes,
Carine
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik zou persoonlijk altijd kiezen voor het zelf samenstellen van een reis. Je kunt daar je eigen voorkeuren in kwijt. Sommigen willen graag 7 dagen in Las Vegas blijven, terwijl anderen het alleen zien als een overnachtingsplaats. Bij een georganiseerde reis heb je niets te kiezen.

Als je de reis zelf samenstelt, kun je ook nog kiezen voor het zelf boeken van vluchten, auto/camperhuur en overnachtingen, of dit overlaten aan een reisbureau zoals dit.

En reisverslagen lezen!

Succes.
Groet,

Old Faithful
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Old Faithful schreef:Als je de reis zelf samenstelt, kun je ook nog kiezen voor het zelf boeken van vluchten, auto/camperhuur en overnachtingen, of dit overlaten aan een reisbureau zoals dit.

En reisverslagen lezen!

Succes.
Kan ik mezelf helemaal in vinden Paul en zijn team zijn graag bereid om een door jezelf uitgezochte/samengestelde reis voor je te verzorgen en hebben meestal ook nog een aantal goede tips voor dingen die jezelf over het hoofd gezien hebt.
Reisverhalen vindt je genoeg op het forum als je die allemaal wil doornemen hoef je voorlopig nog geen vakantie te boeken. :lol:
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Voor onze reis komende zomer (vandaag over 2 maanden) met onze 2 kinderen van 11 en 12 hebben wij ook naar georganiseerde reizen gekeken, wij vonden in veel gevallen de progamma's te vol (meesten gaan maximaal 3 weken) en kwamen niet op alle punten die wij wilden zien/bezoeken.

Er zijn een paar goede reisverslagen van mensen die naar de USA hebben gereisd met kinderen die erg fijn om te kijken hoe en wat.

Ik ben toen gaan kijken wat wij precies wilden en hoe lang en heb die reis op het forum geplaatst, je krijgt dan vaak erg veel reacties van medeforum leden en al doende komt er dan een aangepaste, meer gedetailleerde route en planning, hier wat weg, daar wat bij om binnen het aantal dagen te blijven.

Veel georganiseerde reizen houden niet meer in dan dat het reisburo de vlucht, auto (of camper) en de hotels boekt, het reizen zelf doe je zelfstandig, meestal krijg je een routebeschrijving mee en een mapje met vouchers die je af kunt geven in het hotel voor de overnachtingen.

Als je niet in een groepsreis reist in ieder geval, doe je dat wel wordt je natuurlijk als groep overal heen gebracht.

Kwam in ons geval ook nog bij dat het georganiseerd reizen aanzienlijk duurder uitkwam dan alles zelf regelen, toch ook niet onbelangrijk en dat vooral de USA bij uitstek een land schijnt te zijn wat je zelf goed kunt voorbereiden en boeken.

Misschien vinden jullie het leuk om ons te volgen vanaf 10 juli op: www.vdheijdeninusa.nl (site is nu nog niet beschikbaar)
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo,

Ik heb het idee dat jullie toch erg graag iets georganiseerds willen doen want ik had de vraag al eerder gezien. Misschien is Djoser dan iets voor jullie, daar hebben ze ook groepsreizen speciaal voor mensen met kinderen, zie http://www.djoserjunior.nl/verenigde_st ... _kinderen/

Maar zoals ook al eerder is gezegd, het is echt heel gemakkelijk en veel leuker om op eigen gelegenheid te gaan en je route zelf uit te stippelen. Kijk wat je graag wilt doen, lees reisverslagen, maak een route, leg die voor op het forum, en boek vlucht en huurauto bij een reisbureau en boek de overnachtingen zelf. Je kunt de vlucht ook zelf boeken, maar via een reisbureau kan ook prima. Doe het op tijd (agustus/september) want de goedkoopste klasses zijn snel weg.

Kijk voor verdere vragen ook even of je in het goede forum zit, dit is voor het midwesten, niet het (zuid)westen.

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik moet zeggen dat ik die Djoser Junior reis helemaal niet zo gek vind!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

nieuwenoord schreef:Ik moet zeggen dat ik die Djoser Junior reis helemaal niet zo gek vind!
Maar ze zitten maar 1 dag in Moab! :wink:

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

OK, maar een hele dag is meer dan alleen maar een nacht. In deze reis worden in elk geval voor veel zaken hele dagen uitgetrokken en niet alleen maar getourd langs de bekende plekken.

Mensen komen vanzelf terug, een eerste reis is vaak ook om indrukken op te doen, toch?
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

Vorig jaar had Jan Doets ook een speciale familie-tour met daarbij een aantal activiteiten.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer