Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips Rondreis CO-SD-WY
Tips Rondreis CO-SD-WY
Hallo,
We hebben een eerste route uitgestippeld, en ik had graag jullie feedback ontvangen. Ik weet niet of deze in het juiste forum staat, aangezien het over verschillende staten gaat:
1. Vlucht naar Albuquerque
2. Bezoek Albuquerque & doorrijden naar Santa Fe
3. Bezoek Santa Fe & Kasha Katuwe Tent rocks NM
4 & 5: Ofwel langs Colorado Springs (Garden of the Gods) Ofwel langs Black Canyon of the Gunnison naar Rocky Mountain NP. Daarna doorrijden naar Cheyenne.
6. Scottsbluff, Carhenge en Hot Springs
7. Custer SP & een bezoek aan een grot: welke raden jullie aan? Wind Cave, Jewel Cave, Wonderland Cave, Crystal Cave, Black Hills Caverns... Ik heb er zo veel gevonden dat ik niet meer weet wat de moeite is en wat niet
8. Crazy Horse Memorial, Mount Rushmore en Keystone
9. Badlands Stronghold Unit
10. Badlands North Unnit, Rapid City
11. Deadwood, Devil's Tower NM, deel van de rit naar North Dakota
12. Theodore Roosevelt NP South Unit, Glendive
13. Makoshika SP, Little Bighorn Battlefield NM, Billings
14.-16. Yellowstone (via Beartooth Highway)
17. Grand Teton NP
18. Vlucht naar NY
19. NY
20. Vlucht terug naar België
Nemen we hiermee te veel hooi op onze vork? We zouden eventueel 1 dag Badlands kunnen schrappen, en 1 dag Makoshika/Theodore Roosevelt.
We hebben een eerste route uitgestippeld, en ik had graag jullie feedback ontvangen. Ik weet niet of deze in het juiste forum staat, aangezien het over verschillende staten gaat:
1. Vlucht naar Albuquerque
2. Bezoek Albuquerque & doorrijden naar Santa Fe
3. Bezoek Santa Fe & Kasha Katuwe Tent rocks NM
4 & 5: Ofwel langs Colorado Springs (Garden of the Gods) Ofwel langs Black Canyon of the Gunnison naar Rocky Mountain NP. Daarna doorrijden naar Cheyenne.
6. Scottsbluff, Carhenge en Hot Springs
7. Custer SP & een bezoek aan een grot: welke raden jullie aan? Wind Cave, Jewel Cave, Wonderland Cave, Crystal Cave, Black Hills Caverns... Ik heb er zo veel gevonden dat ik niet meer weet wat de moeite is en wat niet
8. Crazy Horse Memorial, Mount Rushmore en Keystone
9. Badlands Stronghold Unit
10. Badlands North Unnit, Rapid City
11. Deadwood, Devil's Tower NM, deel van de rit naar North Dakota
12. Theodore Roosevelt NP South Unit, Glendive
13. Makoshika SP, Little Bighorn Battlefield NM, Billings
14.-16. Yellowstone (via Beartooth Highway)
17. Grand Teton NP
18. Vlucht naar NY
19. NY
20. Vlucht terug naar België
Nemen we hiermee te veel hooi op onze vork? We zouden eventueel 1 dag Badlands kunnen schrappen, en 1 dag Makoshika/Theodore Roosevelt.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips Rondreis CO-SD-WY
Een dagje voor New York is niet echt veel en slaan jullie Denver bewust over? Op dag 6 zou je ook even langs Fort Robinson SP in Nebraska kunnen gaan. Zowel de stronghold als de northern unit van de Badlands lijkt me een beetje veel, ik zou me op een deel focussen.
Dat dagje NY hangt natuurlijk ook af van de vluchturen. Denver op zich spreekt me niet zo heel erg aan, of vergis ik me daarin? Misschien kunnen we daar een nacht logeren. Die Badlands, daar zullen we inderdaad nog wel een keuze in maken, dus dan hebben we een dagje speling. Lijkt de rest een beetje haalbaar?
We zouden de reis graag in september doen.
We zouden de reis graag in september doen.
Laatst gewijzigd door nienna op 06 sep 2008, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Denver kun je je wel een dagje vermaken, ik vermaak me hier al 15 jaar. Op mijn site staan wat tips over Denver. September is het wel ietsje frisser in de wat noorderlijker gelegen staten, ik zou wat warme kleding meenemen, met name s'avonds koelt het vrij sterk af dan. Vanwege de temperatuur zou je kunnen overwegen de trip in omgekeerde richting te doen, zodat je later in September de zuiderlijker gelegen gebieden bezoekt. De rest van de trip lijkt me wel redelijk haalbaar.
Nieuwe schema:
Dag 1: Vlucht naar Jackson
2: Grand Teton
3&4: Yellowstone
5: Yellowstone, via Beartooth Scenic Highway naar Billings (overnachting in Billings)
6: Little Bighorn Battlefield & Makoshika (overnachting in Glendive)
7: Theodore Roosevelt NP South Unit (overnachting in Bowman)
8: Devil's Tower, Deadwood (overnachting in Deadwood/Lead)
9: Custer SP (Needles Hwy & Wildlife Loop), Wind Cave & Crazy Horse Memorial (overnachting in Custer)
10: Custer SP (Needles Hwy & Iron Mountain Rd), Mount Rushmore (overnachting in Interior)
11: Badlands (overnachting in Hot Springs)
12: Hot Springs, Carhenge, Chimney Rock, Scottsbluff (overnachting in Scottsbluff/Cheyenne)
13: Cheyenne, Colorado Springs, Garden of the Gods (overnachting in Colorado Springs)
14: Rocky Mountains NP (overnachting in Denver)
15: vlucht naar NYC
16, 17, 18: NYC
19: vlucht terug
Dit is het nieuwe schema. Als er nog iemand tips of opmerkingen heeft, zeg maar. Ik denk dat dit wel te doen moet zijn iedere dag?
Dag 1: Vlucht naar Jackson
2: Grand Teton
3&4: Yellowstone
5: Yellowstone, via Beartooth Scenic Highway naar Billings (overnachting in Billings)
6: Little Bighorn Battlefield & Makoshika (overnachting in Glendive)
7: Theodore Roosevelt NP South Unit (overnachting in Bowman)
8: Devil's Tower, Deadwood (overnachting in Deadwood/Lead)
9: Custer SP (Needles Hwy & Wildlife Loop), Wind Cave & Crazy Horse Memorial (overnachting in Custer)
10: Custer SP (Needles Hwy & Iron Mountain Rd), Mount Rushmore (overnachting in Interior)
11: Badlands (overnachting in Hot Springs)
12: Hot Springs, Carhenge, Chimney Rock, Scottsbluff (overnachting in Scottsbluff/Cheyenne)
13: Cheyenne, Colorado Springs, Garden of the Gods (overnachting in Colorado Springs)
14: Rocky Mountains NP (overnachting in Denver)
15: vlucht naar NYC
16, 17, 18: NYC
19: vlucht terug
Dit is het nieuwe schema. Als er nog iemand tips of opmerkingen heeft, zeg maar. Ik denk dat dit wel te doen moet zijn iedere dag?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Er zitten een paar volle dagen tussen maar daar ontkomt niemand aan denk ik
Weet niet hoe laat je vlucht naar NYC is anders kan je misschien overwegen nog een nacht in de buurt van Rocky Mountians NP door te brengen zodat je daar iets meer tijd hebt.
Eerst van Colorado Springs naar RMNP en dat terug naar Denver is best een hele opgave.

Weet niet hoe laat je vlucht naar NYC is anders kan je misschien overwegen nog een nacht in de buurt van Rocky Mountians NP door te brengen zodat je daar iets meer tijd hebt.
Eerst van Colorado Springs naar RMNP en dat terug naar Denver is best een hele opgave.
Wat zijn de volle dagen volgens jou? Misschien zouden we toch beter Colorado Springs eruit halen, dat bespaart ons een hele rit en heel wat tijd, en dan kan 't op het einde toch wat rustiger. Ik had wel graag Garden of the Gods gezien, maar ja. Het zal moeilijk haalbaar zijn om én Garden of the Gods én Rocky Mountain NP te bezoeken, zeker?
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo bijzonder is de garden of the gods nu ook niet, in mij humble opinion, mooi maar niet uniek. Deze rode rots structuren kom je tegen langs de gehele Rocky Mountain front range. Als je iets vergelijkbaars wilt zien wat meer in de buurt van je route, maak dan een wandeling in de omgeving van Red Rocks bij Morrison, dan kun je ook daar even het amphitheater zien. Of je doet een van de hikes bij de Flatirons in de omgeving van Boulder.
Ik zou niet in Billings overnachten maar in Red Lodge. Ik zou ook niet in Glendive overnachten maar in Medora. In Bowman is een aardig familie motel: North Winds Lodge. Tenslotte zou ik in Estes park gaan zitten voor RMNP. Ik ben het eens met Loek. Garden of the Gods is spectaculair maar ook een op en neer gerij. Als je toch naar CS wil overweeg dan Pike Peak te rijden.
Yeehaw
Yeehaw
Ik heb ondertussen Garden of the Gods al uit de planning gehaald. Misschien kunnen we bij Red Rocks stoppen. Is het te doen om een trail te wandelen op zo'n hoogte? Ik lees hier en daar waarschuwingen dat je daar wel last van kan hebben, en we zijn nu niet bepaald de meest sportieve mensen.
Als we in Red Lodge overnachten ipv Billings en Medora ipv Glendive, betekent dat dat we op 1 dag van Red Lodge naar Medora moeten rijden, met tussenstops in Little Bighorn Battlefield & Makoshika. Zou dat niet extreem lang zijn? Het is altijd moeilijk om op voorhand in te schatten welke afstanden doenbaar zijn, ook al omdat je niet weet hoeveel tijd je nodig hebt om zo'n park te bezoeken. Aangezien we in augustus/september willen gaan, zou ik toch de meeste hotels op voorhand al willen vastleggen. Bedankt trouwens voor de tip over North Winds Lodge. Op Tripadvisor vind ik niks dan lof. Wel spijtig dat hun website under construction is.
Wat betreft RMNP, ik dacht van eerst naar Red Rocks te gaan, en dan langs de westelijke kant RMNP te benaderen (dus overnachting in Grand Lake of zo). Dan de dag erna door het park naar Estes Park, zo moeten we ook niet twee keer dezelfde weg nemen (hoewel dat in zo'n park waarschijnlijk niet echt een probleem is.
Als we in Red Lodge overnachten ipv Billings en Medora ipv Glendive, betekent dat dat we op 1 dag van Red Lodge naar Medora moeten rijden, met tussenstops in Little Bighorn Battlefield & Makoshika. Zou dat niet extreem lang zijn? Het is altijd moeilijk om op voorhand in te schatten welke afstanden doenbaar zijn, ook al omdat je niet weet hoeveel tijd je nodig hebt om zo'n park te bezoeken. Aangezien we in augustus/september willen gaan, zou ik toch de meeste hotels op voorhand al willen vastleggen. Bedankt trouwens voor de tip over North Winds Lodge. Op Tripadvisor vind ik niks dan lof. Wel spijtig dat hun website under construction is.
Wat betreft RMNP, ik dacht van eerst naar Red Rocks te gaan, en dan langs de westelijke kant RMNP te benaderen (dus overnachting in Grand Lake of zo). Dan de dag erna door het park naar Estes Park, zo moeten we ook niet twee keer dezelfde weg nemen (hoewel dat in zo'n park waarschijnlijk niet echt een probleem is.
Alhoewel North Winds Lodge een aardige motel is ben ik bang dat zowel de reviews op TA als op Yahoo voor het grootste gedeelte fake zijn. Vrijwel allemaal 1st time posters uit alle hoeken van de wereld. Wij hebben er 2 dagen gezeten en zouden dit motel gewoon 3*** geven maar de eigenaars zijn erg aardig moet ik toegeven. Bijna allemaal geven ze 5***** wat naar mijn mening absurd is. Van Red Lodge naar Medora is ongeveer 5 uur rijden en wij vonden een dik uur bij Little Big Horn wel genoeg. Niet zoveel te zien (open vlakte met borden die eea verklaren, een enorme begraafplaats en een goed visitorcenter. Makoshika SP zijn we voorbij gereden. Medora is echt veel aardiger dan Glendive en Red Lodge is een leuk dorp. In augustus zijn er "festspiele" in Medora dus daar zou ik reserveren.
Yeehaw
Yeehaw
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Volgens mij is die rit van Red Lodge naar Medora ook wel te doen. Wij zijn van Medora naar Sheridan, WY gereden, ongeveer dezelfde afstand en hebben onderweg ook het Makoshika SP en Little Bighorn bezocht. Dat was goed te doen, vonden wij.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De meeste mensen kunnen de wandelingen in RMNP ook redelijk goed aan, en dat ligt nog een stuk hoger. Gewoon zorgen dat je veel water drinkt. Uitdroging zorgt ervoor dat je hoogteziekte kunt krijgen, zolang je voldoende drinkt en gezond bent kun je die wandelingen wel aan.nienna schreef:Ik heb ondertussen Garden of the Gods al uit de planning gehaald. Misschien kunnen we bij Red Rocks stoppen. Is het te doen om een trail te wandelen op zo'n hoogte? Ik lees hier en daar waarschuwingen dat je daar wel last van kan hebben, en we zijn nu niet bepaald de meest sportieve mensen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1783 Weergaves
-
Laatste bericht door Kolky1978
-
- 11 Reacties