Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips Chicago

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Tips Chicago

Bericht door Marcel87 »

Mijn vriend en ik hadden eerst de plannen om in December naar New York te gaan voor een weekend!
Maar New York is toch wel heel duur , en ik ben al eens in New York geweest en Vincent is er geboren en opgegroeid , dus leek het mij leuker om naar een andere stad te gaan!
Eerste wat in me opkomt is Chicago , staat vrij hoog op mijn verlanglijstje van steden die ik wil bezoeken!

Nu is de vraag , wat is er allemaal precies te doen in Chicago behalve de Sears Tower?
Wat zijn leuke restaurants waar je goed kan eten ( erg belangrijk voor mijn vriend , voor mij minder belangrijk ).
Zijn er leuke museums over techniek/luchtvaart/auto's/treinen of iets in die buurt ( geen kunst , daar liggen onze interesses niet zo ).

Verder , wat zijn aanraders en wat zijn afraders?

Mijn plan was om vrijdag 2 januari heen te gaan en zondag 4 januari terug te gaan naar DC. ( andere weekenden worden wat lastig )...
Is het een goeie tijd om heen te gaan of juist niet?
Laatst gewijzigd door Marcel87 op 13 aug 2009, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lena
Amerika-ontdekker

Re: Chicago januari 2009

Bericht door Lena »

Marcel87 schreef:Is het een goeie tijd om heen te gaan of juist niet?
Het is er dan iig wel heul koud.... haha, maar dat wist je vast al wel..... ;-)
A time and place for wonder
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wij zijn er in de (zomer) diverse keren geweest Marcel (familie woont in de buurt) en wij vinden het een geweldige stad. Rondom de "The Magnificent Mile " is werkelijk van alles te vinden. Ook het Shedd Aquarium vonden wij erg mooi. Net het Aquarium in Artis, alleen "tig" keer groter.
Waar je niets te zoeken hebt, is in "South-Chicago". Daar is de criminaliteit wel erg hoog. Wellicht heeft JVINCH nog wel verdere tips voor je. Als ik het goed begrepen heb, woont die in Chicago. Zoals Lena al schreef, in december kan het er wel héél erg koud zijn.

Suc6

http://www.chicagotraveler.com/things-to-do.htm

http://translate.google.com/translate?c ... pair=en|nl

http://chicago.metromix.com/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Marcel87 schreef:Nu is de vraag , wat is er allemaal precies te doen in Chicago
De architectual rondvaart kan ik van harte aanbevelen. Ik heb echter geen idee of ze ook in de winter varen.
behalve de Sears Tower?
Beste aan Sears is dat je vandaar het Hancock kan zien. :D Hancock is iets lager maar nmm echt DE toren van Chicago
Wat zijn leuke restaurants waar je goed kan eten ( erg belangrijk voor mijn vriend , voor mij minder belangrijk ).
Buca di Beppo is een goed Italiaans resataurant en een leuke old dtyle diner waar je bijdehand en "onbeschoft" wordt behandeld is Ed De Bevics

Afbeelding
Zijn er leuke museums over techniek/luchtvaart/auto's/treinen of iets in die buurt ( geen kunst , daar liggen onze interesses niet zo ).
In het Museum of Science and Industry ligt de U-505 Submarine, één van de zeer weinige Duitse U boten die na de WO2 bewaard is gebleven.
Verder , wat zijn aanraders en wat zijn afraders?
Ik was niet echt onder de indruk van Navy Pier. Maar zou zeker wel een rondje in het Ferris Wheel maken
Mijn plan was om vrijdag 2 januari heen te gaan en zondag 4 januari terug te gaan naar DC. ( andere weekenden worden wat lastig )...
Is het een goeie tijd om heen te gaan of juist niet?
Dure dagen om te vliegen !
globetrotter20082008
Amerika-ontdekker

Bericht door globetrotter20082008 »

Navy Pier is idd niet zo bijzonder

"the bean" moet je wel zien - een grote boon die als vervorm-spiegel gebruikt wordt - erg grappig

"magnificent mile" is zeker de moeite waard - vergeet niet bij Hershey's binnen te gaan (chocoladewinkel) :)

en je kunt schijnbaar het McDonald's museum bezichtigen - waar de allereerste McDonald's werd geopend! ben er zelf niet geweest, dus weet niet hoe goed/slecht het is....
Mrjn
Amerikafan

Bericht door Mrjn »

Een stukje buiten Chicago is Oak Park. Daar kun je Frank Lloyd Wright zijn studio bezichtigen en in het dorpje zijn ook een aantal van zijn huizen te zien. En Hemingways geboortehuis.

In Chicago zou je ook een Untouchables bustour kunnen doen, daar vertellen 2 als gangster verklede mensen je vanalles over het roemruchte verleden met Al Capone en zijn vriendjes. Erg kitsch, maar ik vond het erg leuk. Je kunt ook Al zijn familiegraf bezoeken, maar dat stelt echt heel weinig voor.

Volgens mij zijn er meer dan voldoende echt goede restaurants te vinden in Chicago. Weber heeft er een bbq restaurant, maar dat is niet per definitie goed, natuurlijk.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Ik ga in juni 4 dagen naar Chicago en ben alvast erg blij met jullie tips die jullie al aan Marcel hebben gegeven. Waar ik echter nog wel nieuwsgierig naar ben; zijn er ook leuke rondvaarten/boottochtjes te maken?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

ps. weet iemand ook of je bij Alamo bij Chicago O'Hare een auto in je gehuurde klasse zelf uit de rij mag kiezen?
Afbeelding
[/url]
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

In Chicago zijn meerdere rondvaarten te maken. Rondvaarten over de Chicagorivier, waarbij je onderlangs de wolkenkrabbers vaart. Rondvaarten over het Lake Michigan, waarbij je o.a. een mooie blik hebt op de skyline van deze stad. En er waren destijds combinaties hiervan.
Ik spreek van enkele jaren geleden. Toen hebben wij zo'n combinatierondvaart gemaakt.
Deze vertrok aan de rivier op een kruising bij de brug van North Michigan Avenue in downtown Chicago. Dit stuk heet The Magnificent Mile. Naam van de rederij weet ik niet meer tot mijn spijt.

Zoek eens met Google op: boat trip chicago
Dan krijg je bijvoorbeeld voor tours: http://www.chicagotours.us/

Destijds konden wij een auto bij Alamo uitzoeken uit de door ons gehuurde catagorie bij het vliegveld O'hare. Of dat nu nog zo is, weet ik niet.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Marco dank voor je tip! Klinkt goed allemaal. :dance:
Afbeelding
[/url]
ndekker
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ndekker »

Ben er in januari 2007 geweest, en heb me er meer dan prima vermaakt, paar van mijn vrienden wonen daar dus daar sliep ik dan ook, in hartje centrum zo ongeveer.
Het kan er erg koud zijn, wij hadden -25 op de laatste dagen :)

Koop een citypass dan kun je naar de 5 meest populaire dingen in de stad voor maar 50 dollar! Eten kun je er super, er zijn vele goede restaurants! Wij hebben toen vooraf ook kaartjes gekocht voor een game
van de bulls en van de blackhawks. Zeker aan te raden een ijshockey en basketball game, erg gaaf!

Have Fun in Chicago! Voor mij is het aftellen over 2 weken ben ik weer in de windy city!
can't wait to travel again.....
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Het is er in januari niet van gekomen helaas. Inmiddels staat chicago gepland in mijn route van 2010.

Ik heb nog een paar vraagjes:

- Hoeveel dagen kan je het beste uitrekken voor Chicago?
In mijn planning heb ik 3 dagen. Op dag 1 kom ik rond 09:45am aan en op dag 3 vertrek ik om 02:00pm. Is dat genoeg of kan ik beter nog een extra dag er voor uitrekken?

- Hoeveel tijd moet ik uittrekken voor Museum of Science and Industry en het Aquarium?

- Wat betreft de Sears Tower en Hancock tower, welke is het beste om in te gaan?
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Sears Tower ??? Die bestaat niet ! (meer) :|

http://archives.chicagotribune.com/2009 ... is-march12
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Zoiets had ik al gehoord ja!

Vind het wel raar, voor mij blijft het de Sears Tower...

Zou het zelfde zijn als je de Empire State Building inneens een andere naam geeft :wink:
Ayse
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips Chicago

Bericht door Ayse »

Wij zijn in juli 5 dagen in Chicago geweest, bij familie verbleven in Oak Park. Je kunt in Oak Park de prachtige huizen van Frank Loyd Wright bezichtigen. De volgende dag downtown bezocht met The Magnificent Mile, Millennium Park. We zijn in de John Hancock building coctails gaan drinken in the Signature Room. Vandaar heb je een prachtig zicht over Chicago. We hebben één dag uitgetrokken voor the Museum of Science and Industry. Dat was echt de moeite met de Duitse onderzeeër, een Boeing vliegtuig, treinen... enz. De volgende dag naar The Art Institute met de nieuwe vleugel Chicago Modern, wat mij meer aansprak. Shedd Aquarium hebben wij niet bezocht maar vandaar heb je ook een heel mooi zicht op Chicago.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Marcel, voor het Aquarium heb je zeker een paar uurtjes nodig. Volgens mij waren wij er ongeveer 3-3,5 uur. Het is wel de moeite waard! Het Science museum hebben wij niet gedaan.
Het aantal dagen dat je moet uittrekken voor Chicago vind ik lastig te adviseren, dat hangt enorm af van je interesses. Wij zijn er 6 dagen geweest, maar hebben nog steeds niet alles gedaan dat we willen doen. Het is een geweldige stad!

Lees ook even ons reisverslag van dit jaar, de laatste week gaat dus over ons bezoek aan deze stad: http://jasmino-zuidoostusa.blogspot.com/
Sears Tower en Hancock tower hebben wij allebei niet gedaan. Sears Tower was ook gesloten in ons geval, omdat ze bezig waren met het skydeck (installatie van glazen bodem), daarover kan ik je dus niet adviseren. Wat voor ons een hoogtepunt was: de boottocht over de rivier. Ik weet niet of dat in verband met de kou in januari een goed idee is, maar wij vonden die wel prachtig! Als je die wil doen, let dan wel op dat je de boot neemt van de CAF.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Marcel87
Amerikakenner

Bericht door Marcel87 »

Dank je Jasmino, ik zal vanavond je weblog eens lezen!

Ik ga niet in Januari maar eind maart , begin april!
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Leuk topic. Heb al veel dingen gezien die we volgend jaar ook kunnen doen :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kom net terug van Chicago. wel duur. Parkeren downtown $26. Waarom moet het consulaat in vredesnaam down town zitten in een gebouw zonder uitzicht met tweede achterlijke loketjes.
Parkeren aquarium en museum for nat history $19.
We hadden alleen een verkeerd weekend uitgekozen. Groot concert aan de gang (lollapalooza) en regen grr
Verkeer was erg druk. Ook nog de parkeergarage kwijtgeraakt. Was bekaf toen ik de auto terugvondt :roll:
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Misschien zat er de nodige ergernis in je reisje Mark :wink: Wel gekregen waar je voor ging ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ruud2004 schreef:Misschien zat er de nodige ergernis in je reisje Mark :wink: Wel gekregen waar je voor ging ?

Haha, ja ik baalde wel. Ze hadden nog niet eens de biometric machines in werking :roll:
Volgende keer gaan we lekker naar houston. 3 uurtjes verder rijden maar dan kunnen we lekker een paar daagjes uitwaaien op het strand en zijn we geen vermogen kwijt aan parkeren.
de mensen bij het consulaat waren echter wel heel aardig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer