Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chicago: welke fotoplekjes (avond) mag ik niet missen?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Chicago: welke fotoplekjes (avond) mag ik niet missen?
Ik verheug me enorm op de dagen die we dit jaar aan het einde van onze reis zullen doorbrengen in Chicago. Natuurlijk heb ik al aardig wat dingen op mijn to-do-lijstje staan, waaronder ook veel architectuur. Ik heb al een lijstje verzameld van de mooiste gebouwen en hun adressen.
Uiteraard wil ik ook 's avonds mooie foto's maken van de skyline en de stad. Waar kan ik dat het best doen?
En welke plekjes, buiten de geijkte bezienswaardigheden, mag ik overdag beslist niet missen?
Uiteraard wil ik ook 's avonds mooie foto's maken van de skyline en de stad. Waar kan ik dat het best doen?
En welke plekjes, buiten de geijkte bezienswaardigheden, mag ik overdag beslist niet missen?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Chicago: welke fotoplekjes (avond) mag ik niet missen?
Niemand? 

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
Wij vonden Millenium Park erg leuk waar we in de zomer van 2007 waren. Er traden allerlei artiesten op.
Hier vlakbij heb je natuurlijk de Buckingham fountain bekend van de tv-serie Married with Children.
Een leuk restaurant in Chicago is http://www.webergrillrestaurant.com/ .
Vanaf de Hancock building heb je een mooi uitzicht over de stad.
Misschien kun je nog wat tips uit ons reisverhaal van NY naar Las Vegas halen.
Hier vlakbij heb je natuurlijk de Buckingham fountain bekend van de tv-serie Married with Children.
Een leuk restaurant in Chicago is http://www.webergrillrestaurant.com/ .
Vanaf de Hancock building heb je een mooi uitzicht over de stad.
Misschien kun je nog wat tips uit ons reisverhaal van NY naar Las Vegas halen.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die tip over het restaurant heb ik genoteerd, bedankt!
De geijkte bezienswaardigheden heb ik aardig op een rijtje, ik weet alleen nog niet waar ik de mooiste skyline foto's kan maken.
De geijkte bezienswaardigheden heb ik aardig op een rijtje, ik weet alleen nog niet waar ik de mooiste skyline foto's kan maken.
Winston Churchill
Winston Churchill
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Jacqueline, omdat Chicago's centrum met de hoge gebouwen redelijk aan het meer (Lake Michigan) ligt, zal een skylinefoto vanaf de wal niet zo snel lukken denk ik. Misschien vanaf de Navy Pier, maar deze is ook nogal bebouwd, dus zal er wel het één en ander in de weg staan.
Tijdens een boottocht over het meer kan je de skyline zien, maar dan zal je dat bij daglicht moeten doen, want een avondfoto met langere sluitertijd zal op een schommelende boot geen al te best resultaat opleveren. Daarbij weet ik ook niet of er 's avonds vaartochten worden gemaakt.
Tijdens een boottocht over het meer kan je de skyline zien, maar dan zal je dat bij daglicht moeten doen, want een avondfoto met langere sluitertijd zal op een schommelende boot geen al te best resultaat opleveren. Daarbij weet ik ook niet of er 's avonds vaartochten worden gemaakt.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jac, misschien kun je mooie foto's maken vanaf het skydeck van Sears Tower. Je hebt een geweldig uitzicht.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En vanaf de Hancock Tower! Het is alweer zo'n acht jaar geleden, dat wij in Chicago waren (helaas), maar ik heb ook een heel mooie avondfoto (helaas bijna geen megapixels toen nog) van het Chicago Tribune gebouw. Prachtige architectuur daar!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aha, daar was ik zelf ook al "bang" voor. Ik zal dus de hoogte in moeten om de skyline mooi te fotograferen. Een bezoekje aan Sears Tower en Hancock Tower staan beiden op ons lijstje, die zal ik dus ook 's avonds een keer moeten opzoeken.
Daarnaast hoop ik zelf ook langs de rivier nog wat mooie plekjes te vinden.
Daarnaast hoop ik zelf ook langs de rivier nog wat mooie plekjes te vinden.
Winston Churchill
Winston Churchill
Ik bedacht me ineens dat omdat we in een hotel in Lombard (even buiten Chicago) zaten en aan kwamen rijden richting Chicago je een heel mooi uitzicht hebt op de stad. Je ziet dan alle torens en gebouwen goed staan. Misschien is dat een idee.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hoewel we een hotel hebben geboekt midden in de stad, zullen we ook wel wat bezienswaardigheden opzoeken erbuiten (Woodfield Mall, Brookfield Zoo etc.). Ik zal dan op de terugweg extra goed opletten of er plekjes zijn om mooie foto's te maken.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-newbie
De mooiste foto's van de Chicago skyline die je vanaf de wal kunt maken..kun je bij het planetarium nemen...het is wel redelijk druk daar 'savonds. maar zeker de moeite waard.
Delphi
Delphi
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tip, Delphi! Het staat genoteerd.
Winston Churchill
Winston Churchill
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Goeie tip van delphi. Op het Northerly Island, waar het Planetarium ligt, heb je (welliswaar van de zijkant) een mooi uitzicht op Chicago. Op Google Earth zie je een aantal foto's van de Skyline, genomen vanaf oa het planetarium.
ps. Vergeet het Shedd Aquarium niet ! http://www.sheddaquarium.org/
ps. Vergeet het Shedd Aquarium niet ! http://www.sheddaquarium.org/
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Een mooie plek is op Lake Shore Drive, ter hoogte van Illinois Street. Als je noordelijk op LSD rijdt ter hoogte van de river en je kijkt naar links heb je een geweldige view. LSD is daar ook hoog, dus je bent een meter of 20 hoger dan je op Navy Pier zou zijn. Enige lastige punt - je kunt lastig stoppen op LSD omdat het vaak druk is. Maar als je 's avonds gaat en snel fotografeert moet het lukken.
Ander idee - ga naar McClurg Court en rij door naar de rivier. Je kunt dan westelijk een mooi plaatje schieten van de river met skyline ernaast. Andere optie is als je LSD zuidelijk neemt kun je zo ongeveer ter hoogte van Fullerton de Hancock/Drake Hotel pakken.
Als jullie morgen kunnen drinken we een kop koffie en dan rij ik je wel even rond - Chicago style
Ander idee - ga naar McClurg Court en rij door naar de rivier. Je kunt dan westelijk een mooi plaatje schieten van de river met skyline ernaast. Andere optie is als je LSD zuidelijk neemt kun je zo ongeveer ter hoogte van Fullerton de Hancock/Drake Hotel pakken.
Als jullie morgen kunnen drinken we een kop koffie en dan rij ik je wel even rond - Chicago style

- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor de tips, Jan! En je aanbod van de tour is geaccepteerd! Leuk, ik ben wel benieuwd naar de Chicago style
.
Heeft Lakeshore Drive trouwens een trottoir ter hoogte van de rivier? Mijn hotel zit namelijk vlakbij het eerste punt dat je noemt, ik zit langs de rivier, vlakbij Michigan Avenue Bridge. Het punt op Lakeshore Drive kan ik dus te voet opzoeken, het is maar 1000 meter hiervandaan. De uitkijkjes over de rivier zijn inderdaad erg mooi, ik heb ze overdag gezien vanaf de boot, maar 's avonds nog niet. Vandaag is er teveel bewolking, ik hoop dat het morgen beter is.
Snel fotograferen 's avonds, vanuit de auto is geen optie. Je hebt lange sluitertijden nodig en daar hoort een statief bij. Het is dus niet even point & shoot. Maar als er een trottoir is, dan loop ik er gewoon heen, dat is goed te doen.
Jouw tip van McClurg Court is wel een goede, ik denk dat het vanaf de noordelijke oever inderdaad mooier fotograferen is, dat ga ik dus zeker proberen. En die tip van Fullerton staat ook genoteerd.

Heeft Lakeshore Drive trouwens een trottoir ter hoogte van de rivier? Mijn hotel zit namelijk vlakbij het eerste punt dat je noemt, ik zit langs de rivier, vlakbij Michigan Avenue Bridge. Het punt op Lakeshore Drive kan ik dus te voet opzoeken, het is maar 1000 meter hiervandaan. De uitkijkjes over de rivier zijn inderdaad erg mooi, ik heb ze overdag gezien vanaf de boot, maar 's avonds nog niet. Vandaag is er teveel bewolking, ik hoop dat het morgen beter is.
Snel fotograferen 's avonds, vanuit de auto is geen optie. Je hebt lange sluitertijden nodig en daar hoort een statief bij. Het is dus niet even point & shoot. Maar als er een trottoir is, dan loop ik er gewoon heen, dat is goed te doen.
Jouw tip van McClurg Court is wel een goede, ik denk dat het vanaf de noordelijke oever inderdaad mooier fotograferen is, dat ga ik dus zeker proberen. En die tip van Fullerton staat ook genoteerd.
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht