Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Agate Fossil Beds NM de moeite waarde?
Agate Fossil Beds NM de moeite waarde?
Bij het verder uitzoeken van onze activiteiten tijdens de vakantie kwam ik Agate Fossil Beds NM tegen. Dochterlief is gek van fossielen, maar die kwam ik niet echt tegen op de site van de NPS. Daarom de vraag: Wie heeft dit NM al eens het bezocht en is het de moeite waard?
Alvast bedankt
Anna Martha
Alvast bedankt
Anna Martha
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Agate Fossil Beds NM de moeite waarde?
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Marja, bedankt voor je reactie
Misschien heb ik mij niet helemaal goed uitgedrukt. Daarom schrijf ik een deeltje van de route even uit.
Wij gaan vanaf Denver via Custer en Yellowstone naar Craters of the Moon (we slaan vanwege de tijd Grand Teton over, ja ik weet het keuzes maken.....) Daarna was het plan om naar Fossil Butte NM te gaan en daarna naar SLC. Omdat we bij Moab extra tijd willen hebben (of voor Page als we zouden worden ingeloot voor the Wave!!!) slaan we met pijn in het hart Fossil Butte NM over. Nu zag ik in de buurt van Scotts Bluff NM Agate Fossil Beds NM. Ik vroeg me af of het de moeite waard is om dit park te bezoeken, echt gericht op fossielen. Op de site van de NPS van het NM -die ik al had geraadpleegd- vond ik niets over fossielen, vandaar mijn vraag.
Wellicht weet iemand een andere plek waar we goed fossielen kunnen bekijken/vinden.
Anna Martha
Misschien heb ik mij niet helemaal goed uitgedrukt. Daarom schrijf ik een deeltje van de route even uit.
Wij gaan vanaf Denver via Custer en Yellowstone naar Craters of the Moon (we slaan vanwege de tijd Grand Teton over, ja ik weet het keuzes maken.....) Daarna was het plan om naar Fossil Butte NM te gaan en daarna naar SLC. Omdat we bij Moab extra tijd willen hebben (of voor Page als we zouden worden ingeloot voor the Wave!!!) slaan we met pijn in het hart Fossil Butte NM over. Nu zag ik in de buurt van Scotts Bluff NM Agate Fossil Beds NM. Ik vroeg me af of het de moeite waard is om dit park te bezoeken, echt gericht op fossielen. Op de site van de NPS van het NM -die ik al had geraadpleegd- vond ik niets over fossielen, vandaar mijn vraag.
Wellicht weet iemand een andere plek waar we goed fossielen kunnen bekijken/vinden.
Anna Martha
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk of de plaats Vernal in Utah in jouw routeschema past. Daar is een prachtig museum over dinosauriërs en fossielen.
Lees voor het gemak even mee in dit bericht met link naar ons reisverslag 2004 en foto's (button bovenaan het dagverslag). Beetje weinig foto's van fossielen, maar er waren er vele in het museum.
Misschien is dit iets voor jou.
Lees voor het gemak even mee in dit bericht met link naar ons reisverslag 2004 en foto's (button bovenaan het dagverslag). Beetje weinig foto's van fossielen, maar er waren er vele in het museum.
Misschien is dit iets voor jou.
Marko bedankt voor de tip. Lang getwijfeld, maar we rijden vanuit SLC toch naar het zuiden richting Bryce. Hebben besloten het maar op ons af te laten komen en ter plaatse de beslissing te nemen of we Fossil Butte NM zullen bekijken.
- martinenelsa
- Amerikafan
In 2000 zijn wij geweest in Agate; een uurtje rondgebracht in het museum en het veld. Museum/Visitor Center is wel aardig (niet veel fossielen maar wel wat over de vroegere bewoners), maar in het veld is niet zo heel veel te zien. Nu zijn wij ook geen fan van fossielen, dus dat scheelt misschien.
Als je er toch langs komt, stop dan even, omrijden is niet echt de moeite waard.
Als je in de Black Hills bent kun je misschien beter een tochtje maken naar Hotsprings. Een grote vindplaats van mammoeten. Stuk of 30 mammoeten zijn daar in een natuurlijk val gelopen, gestorven en goed geconserveerd. Meer info op http://www.mammothsite.com/.
Als je er toch langs komt, stop dan even, omrijden is niet echt de moeite waard.
Als je in de Black Hills bent kun je misschien beter een tochtje maken naar Hotsprings. Een grote vindplaats van mammoeten. Stuk of 30 mammoeten zijn daar in een natuurlijk val gelopen, gestorven en goed geconserveerd. Meer info op http://www.mammothsite.com/.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
vanmiddag even gepuzzeld. We hadden Hotspring al op ons lijstje staan, dus dat gaan we (zeker na de aanbeveling van martinenelsa) bezoeken. Afhankelijk van dit museum beslissen we of we lang Fossil Butte gaan. We komen werkelijk langs Agate Fossil Beds, dus daar gaan we in ieder geval "even" uit de auto. Bedankt voor de reacties.
Anna Martha
Anna Martha
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2575 Weergaves
-
Laatste bericht door covri