Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weer in zomermaanden
Weer in zomermaanden
Na de reis richting het zuidwesten denken we er nu aan om het midwesten te bezoeken. Als ik kijk naar de weersvoorspellingen schrik ik echter een beetje.. Al een hele tijd worden er telkens 10 dagen lang onweersbuien voorspeld in o.a. Memphis, New Orleans en Panama City Beach. Wat moet ik me hierbij voorstellen? Hele dagen onweer of een enkele onweersbui? Als ik reisverslagen lees richting deze steden zie ik weinig terug van slecht weer. Natuurlijk heb je het weer niet in de hand, maar een hele reis door de regen reizen lijkt mij niet fantastisch 

2009 - 2010 - 2011 met z'n 2en...
In 2018 met z'n 4en!
In 2018 met z'n 4en!
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Re: Weer in zomermaanden
Bedenk dat de regen in de zomer in die gebieden heel anders is dan de regen die je in Nederland hebt. Temperaturen in die staten zijn in de zomer best hoog en een regenbui is meestal een aangename verkoeling. Als het regent koelt het wel iets af, maar niet veel. Gewoon korte broeken weer dus. Daarnaast zijn het vaak korte heftige buien die ook behoorlijk plaatselijk zijn. Zorg dat je slippers bij je hebt, want bij heftige korte buien komt veel water los en dan zullen sportschoenen doorweken. Hoe minder kleding je aan hebt, hoe minder er nat kan worden
Ik was afgelopen week in Memphis en daar hing even een donkere wolk. Regen heb ik niet gezien. St Louis was deze week ook prima te doen zonder regen en eigenlijk had ik meer last van de hoge luchtvochtigheid dan van regen. Op dit moment trekken er wel buien langs de kust bij New Orleans, maar voor zover ik weet is dat ook plaatselijk en kortstondig. Ik woon zelf in Houston en hier is het op dit moment alleen maar heet. Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen weervrouw ben, dus garantie tot aan de voordeur...

Ik was afgelopen week in Memphis en daar hing even een donkere wolk. Regen heb ik niet gezien. St Louis was deze week ook prima te doen zonder regen en eigenlijk had ik meer last van de hoge luchtvochtigheid dan van regen. Op dit moment trekken er wel buien langs de kust bij New Orleans, maar voor zover ik weet is dat ook plaatselijk en kortstondig. Ik woon zelf in Houston en hier is het op dit moment alleen maar heet. Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen weervrouw ben, dus garantie tot aan de voordeur...
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht