Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Minnesota

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Bennogr
Amerika-expert

Minnesota

Bericht door Bennogr »

Wat?! Niks over Minnesota? Wat zijn wij hier, chopped liver? (zoals ze in de 'Lower East Side' van New York zeggen, ik heb twee jaar op de hoek van Second Avenue en 10th Street gewoond).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
reivax
Amerikafan

Bericht door reivax »

voila... nu staat het er wel tussen :lol: :wink: ...
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Dat was mij ook al opgevallen ja :lol: Wat doe je trouwens in St.Paul als ik zo vrij mag zijn? Een goede vriend van me werkt daar op een school als systeembeheerder, woont in Rogers. Ben zelf even in St.Paul geweest, maar moest belangrijkere dingen doen buiten St.Paul...(salvage yards bezoeken :lol: ) Mijn vrouw heeft er wel leuk kunnen winkelen, zag ik op het cc afschrift :?

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BSP schreef: Mijn vrouw heeft er wel leuk kunnen winkelen, zag ik op het cc afschrift :?
Wij ook in Minneapolis (ligt tegen St. Paul aan) in de Mall of America......:hilarious:

De grootste Mall vind je trouwens in Edmonton in Canada, inclusief rollercoasters e.d.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Mall of America heeft ook Rollercoasters hoor ;-).
Tegenover is tegenwoordig ook een IKEA. Wij waren daar toevallig toen het net open was. Wat een gekkenhuis zeg!

Er is trouwens ook een A&W in de Mall of America.
En de Nascar stand is echt wel gaaf, met die simulatoren, waarbij ik als echte Europees natuurlijk won omdat ik hem op manual zette ;-).

Oh, het ging niet over de Mall?

Op een uurtje rijden van Minneapolis ligt een klein plaatse, zoals er wel meerdere zullen zijn. Daar ben ik weleens geweest om iemand te bezoeken, die daar werkte in Camp Friendship. Ook nog even een aantal van hun stormbaan onderdelen gedaan. Uiteraard daarna eten bij zo'n plaatselijke truckersstop, wat niet echt goed was ofzo, maar het ging om de sfeer ervan :-D.
Ook in Minneapolis/St Paul zijn echt wel uitstekende eetgelegenheden! En ik vind het een mooie stad, met veel natuur en fietspaden ;-).

De kou in de winter en de vele cornfields staan mij alleen wel tegen ;-)
- Mike
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Michigan schreef:Mall of America heeft ook Rollercoasters hoor ;-).
Dat weet ik, maar deze zijn minder spectaculair dan in Edmonton. De Mall zelf vind ik mooier dan die in Canada.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Mall of America is inderdaad "vet cool", zoals mijn zoontje zei! En ik kon het niet winnen in de Nascar auto's, maar mijn maat had daar dan ook al vaker gereden... :oops: Ik weet niet meer welk tentje het precies was, maar ik me daar toch een lekker ijsje op!! :lol: Met caramelsaus, nootjes, chocolade...geweldig gewoon!!! (ben een groot ijs- en chocoladeliefhebber)

Mijn maat uit Rogers is nu ook verschillende keren bij die Ikea wezen shoppen, en heeft nu denk ik zijn halve huis vo staan met Ikea spul :wink: In het begin moest ie heel erg wennen aan de stijl, want het gemiddelde MN-interieur is nou niet direct een Europees Ikea interieur :lol:

Persoonlijk zou ik trouwens niet snel kiezen voor MN als vestigingsplaats, als ik de foto's 's winters zie, en de verhalen hoor, dan word ik daar niet echt enthousiast van.....gisteren vertelde hij dat het sneeuwde in Rogers!!! Ik ben blij dat hier het zonnetje weer wat tevoorschijn komt 8)

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ben per ongeluk in St. Paul terecht gekomen, mijn vrouw kreeg een aanbod om te helpen het nieuwe Science Museum te komen helpen bouwen (geld bij elkaar halen, lange termijnplannen uitstippellen).

Die Mall of America zie ik niet zo. Ik heb een jaar of 12 in New jersey gewoond, aan Route 4 (verlengde van de George Washington Bridge), het "Mekka" van de Amerikaanse shopping mall.

De MoA was hetzelfde als in NJ, alleen dan wat groter.

De kou valt wel mee, wat mij veel meer verbaasde was de hitte (en de muggen) hier in de zomer. Een echt landklimaat, waarbij je van -40 naar +40 gaat (het is dan buiten je lichaam warmer dan binnenin).

We wonen vlak bij Grand Avenue, een aardige winkelstraat, alleen een stuk breder dan de gemiddelde winkelstraat in Nederland.

Verder veel goed bier, kleine brouwerijen die weten wat ze doen (over Miller, Budweiser en al die andere bieren zeg ik altijd: als ik water wil drinken, dan drink ik water).

Wel afstandelijk volkje, die Minnesotans, ik woon hier "pas" 12 jaar, begin eindelijk wat betere contacten te krijgen met mensen (maar ik ben dan ook heiden, kerken geven sneller contact). Verder zijn er hier maar weinig mensen van elders, het lijkt wel of iedereen hier met elkaar op de lagere school is geweest en geen nieuwe vrienden/kennissen nodig heeft.
Porc
Amerika-ontdekker

Bericht door Porc »

ik ga deze zomer voor een 9tal weken stage volgen aan de universiteit van Minnesota in Minneapolis.
Iemand bekend met deze campus? Deze ligt toch in de buurt van de stad hoop ik?
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De campus van de U of M (zoals die hier genoemd wordt) ligt aan twee kanten van de Mississippi, een kant in St. Paul, een kant in Minneapolis.

Leuke campus, met een leuk buurtje dat eraan hangt (Dinkytown). Verder goede busverbidingen met beide downtowns, hoewel daar niet echt veel te beleven is. Je kunt beter in de buurt van de campus blijven.
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

En hun basketball court is verhoogd wat opzich best bijzonder is.
- Mike
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer