Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Chicago Magnificent Mile in de winter
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Chicago Magnificent Mile in de winter
Wij gaan in februari 2015 6 dagen naar Chicago. Nu zijn we bezig met het orienteren wat er allemaal is te doen en wat daarvan de locatie is.
Het blijkt nogal koud te kunnen zijn in die periode in Chicago. Nu lees ik vrij weinig reviews over stedentrips in de winter in Chicago.
Vragen:
We overnachten in het Hilton hotel aan de Michigan Ave. Iemand een beeld bij hoelang dat lopen is naar de Magnificent Mile? En van waar tot waar loopt dat ongeveer? het lijkt te eindigen bij het Hancock building. Klopt dat?
Iemand verder tips om in de winter te doen? We willen veel genieten van de skyscrapers, winkels (en we gaan naar de Bulls, als ze dan thuis spelen).
Thanks alvast.
Het blijkt nogal koud te kunnen zijn in die periode in Chicago. Nu lees ik vrij weinig reviews over stedentrips in de winter in Chicago.
Vragen:
We overnachten in het Hilton hotel aan de Michigan Ave. Iemand een beeld bij hoelang dat lopen is naar de Magnificent Mile? En van waar tot waar loopt dat ongeveer? het lijkt te eindigen bij het Hancock building. Klopt dat?
Iemand verder tips om in de winter te doen? We willen veel genieten van de skyscrapers, winkels (en we gaan naar de Bulls, als ze dan thuis spelen).
Thanks alvast.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Re: Chicago Magnificent Mile in de winter
De magnificent mile begint (op een paar uitzonderingen na) als je de rivier over bent, wat ongeveer een kilometer vanaf het hotel is en eindigt inderdaad ongeveer aan het Hancock gebouw.
Hier vind je er alle informatie van: http://www.themagnificentmileassociatio ... rea_guide/
In februari kan het in Chicago inderdaad best wel bar koud zijn.
Hier vind je er alle informatie van: http://www.themagnificentmileassociatio ... rea_guide/
In februari kan het in Chicago inderdaad best wel bar koud zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Zoals marco zegt, februari is het koud hier en dat is heel waarschijnlijk dat je geen reviews over Chicago leest tijdens de winter. Michigan Ave is de Magnificent mile en die begint (of eindigt) bij de Hancock tower en begint of stopt bij de Chicago River:

Wat ik zeker zou aanraden voor als jullie in deze periode hier heen komen:
1. Goeie winterjassen mee en als mogelijk met een windstopper
2. Houd het weer in de gaten. Als je een waarschuwing voor frostbite ziet neem dit serieus. Afgelopen winter deed het serieus pijn buiten rond te lopen alles dat onbedekt was
3. Dik inpakken en genieten van Chicago in een andere tijd van het jaar!
Tegen die tijd als je echt beter wilt weten wat je moet gaan pakken stuur me even PM

Wat ik zeker zou aanraden voor als jullie in deze periode hier heen komen:
1. Goeie winterjassen mee en als mogelijk met een windstopper
2. Houd het weer in de gaten. Als je een waarschuwing voor frostbite ziet neem dit serieus. Afgelopen winter deed het serieus pijn buiten rond te lopen alles dat onbedekt was

3. Dik inpakken en genieten van Chicago in een andere tijd van het jaar!
Tegen die tijd als je echt beter wilt weten wat je moet gaan pakken stuur me even PM

-
- Amerika-ontdekker
Thanks. Goed kleden lijkt me inderdaad belangrijk. Is te hopen dat het enigzins meevalt.
Waarschijnlijk is de 'Red Line' Metro het dichtsbij, zo te zien station Harrison klopt dat?
Waarschijnlijk is de 'Red Line' Metro het dichtsbij, zo te zien station Harrison klopt dat?
Dat is inderdaad correct:
http://maps.google.com/intl/en/landing/transit/#mdy
die link gaat naar transit map, even inzoomen op Chicago en je krijgt alle lijnen te zien. Maar even puur uit nieuwschierigheid. Vanwaar hebben jullie voor Chicago midden in de winter gekozen?
http://maps.google.com/intl/en/landing/transit/#mdy
die link gaat naar transit map, even inzoomen op Chicago en je krijgt alle lijnen te zien. Maar even puur uit nieuwschierigheid. Vanwaar hebben jullie voor Chicago midden in de winter gekozen?
-
- Amerika-ontdekker
Het is de winter geworden in verband met het vastzitten aan de vakantieperiodes. Tevens staan er daarna al wat andere zaken op het programma daarna. We wilden graag naar Chicago dus dit was eigenlijk, op korte termijn, de enige optie. Ben in 2009 in december en vorig jaar in februari in New York geweest. Dat was ook behoorlijk koud maar nog net te doen.
Begin me nu, zeker gezien je vraag, wel wat zorgen te maken haha. Hoop dat we er nog iets moois van kunnen maken. Lange dagen lopen door de parken zal het niet gaan worden. Ik ga persoonlijk voor de gebouwen, de bulls (schema btw nog niet bekend voor 2014/2015) en de sfeer. Mijn vriendin daarnaast ook voor het shoppen.
We zullen dus veel gebruik (moeten) gaan maken van de metro en taxi in plaats van alles lopen.
Begin me nu, zeker gezien je vraag, wel wat zorgen te maken haha. Hoop dat we er nog iets moois van kunnen maken. Lange dagen lopen door de parken zal het niet gaan worden. Ik ga persoonlijk voor de gebouwen, de bulls (schema btw nog niet bekend voor 2014/2015) en de sfeer. Mijn vriendin daarnaast ook voor het shoppen.
We zullen dus veel gebruik (moeten) gaan maken van de metro en taxi in plaats van alles lopen.
Maak je niet te veel zorgen, afgelopen winter was iets extreems! Dik inpakken en kleine stukjes lopen en zo veel mogelijk met de taxi en metro doen dan komt het goed. Millenium park tijdens de winter is heel mooi om te zien helemaal naast de bean!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik was er dus afgelopen januari, en het is geen aanrader om dan daar over straat te lopen, 1e dag veel sneeuw op de straten en te koud om rond te lopen, 2e dag veel sneeuw gevallen en 3e dag ineens weer regen???? gelijk zo erg veel en hard dat over straat lopen weer niet te doen was. Willis tower was ook niet te doen door de laag hangende bewolking, dus eigenlijk heb ik er zeg maar niks leuks gedaan
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Je moet soms wat geluk hebben. In 2001 was ik er twee dagen. Eerste dag bewolkt, regenachtig, wel aangename temperatuur. Tweede dag schitterende blauwe hemel doch vrieskou. We hebben er toen het beste van gemaakt op beide dagen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Zoals ik eerder zei afgelopen winter was toch wel een heel bizarre en extreme winter.menoxie schreef:ik was er dus afgelopen januari, en het is geen aanrader om dan daar over straat te lopen, 1e dag veel sneeuw op de straten en te koud om rond te lopen, 2e dag veel sneeuw gevallen en 3e dag ineens weer regen???? gelijk zo erg veel en hard dat over straat lopen weer niet te doen was. Willis tower was ook niet te doen door de laag hangende bewolking, dus eigenlijk heb ik er zeg maar niks leuks gedaan
-
- Amerika-ontdekker
Thanks voor het vertrouwen Menoxie haha. Wij zijn er 6 dagen in totaal (5 hele dagen volgens mij). Ik heb de even gekeken naar het weer van de laatste 6 jaar in februari in chicago. 2014 was extreem koud, dag en nacht. Ook veel kouder dan het gemiddelde over de laatste 30 jaar. 2009 was ook koud met veel sneeuw. De jaren daartussen waren op het gemiddelde. Dat is overdag rond het vriespunt. Snachts daar wat onder. Ook blijkt dat er gemiddeld genomen vrij veel zonnige en heldere (dus koude) dagen zijn in februari. Dat betekent dat er in die 6 dagen een goede kans is dat uitzicht vanaf Willis en/of Hancock prima moet gaan lukken. Verder uiteraard, zoals aangegeven goed inpakken. We zijn wel van plan meer met de metro en bus/taxi te doen. De gehele dag buiten lopen kan te koud zijn. Maar voldoende plaatsen om te eten, drinken en shoppen om het weer wat warmer te krijgen.
Wat ik mee krijg van facebook van wat mensen die ik daar ken, kun je daar echt beter niet zijn in die tijd. Lopen wordt sowieso niet gedaan, max een paar meter vanaf de voordeur naar de auto, die frostbite schijnt verschrikkelijk te zijn. De wind gaat ook overal doorheen, dat is niet fijn.
-
- Amerika-ontdekker
We kunnen nu niet meer terug. En we zullen ons minimaal goed kleden (winddichte jassen etc). Ook ga ik er vanuit dat we veel dingen binnen kunnen doen. Lange stukken buiten lopen zal lastig worden. Aan de andere kant; ik ben 2 keer in New York geweest waarbij het min 10 was. Dat was steenkoud maar heb, met goede kleding wel zeer veel lopend gedaan (inclusief de brooklyn bridge). Nu kan het in Chicago NOG kouder zijn maar het kan ook zomaar rond het vriespunt zijn.
Iemand een idee wat een taxi kost van het vliegveld naar Hilton Chicago Michigan Ave?
Iemand een idee wat een taxi kost van het vliegveld naar Hilton Chicago Michigan Ave?
Taxi gaat je gauw rond de $50 dollar kosten. Wellicht even interessant om naar Uber te kijken. Is een taxi app waar je meestal betere prijzen op kan vinden. En anders zou ik toch gewoon lekker de El pakken. Als er sneeuw is maakt het niet meer uit wat je voor transport hebt
En als het echt te bar word kom langs voor een goeie stamppot!

En als het echt te bar word kom langs voor een goeie stamppot!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1086 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 2 Reacties