Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Noorden van Michigan

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
FrankW

Noorden van Michigan

Bericht door FrankW »

Mijn eerste bericht op dit forum, leuk om alle ervaringen van Nederlanders te bekijken. Ik ben vorig jaar naaar California verhuisd maar heb daarvoor 12 jaar in Michigan gewoont. Wat me opviel is dat de meest bezoekers alleen het zuid-oosten en westen van Michigan hebben gezien terwijl het noorden juist het mooiste gedeelte van de staat is. (tenminste als je van natuur en weinig mensen om je heen houdt :).

Ik woonde de laatste 5 jaar in de omgeving van Traverse City en heb daarvoor in Metro Detroit gewoond (Milford). Zuid-California is leuk en prettiger weer dan Michigan in de winter maar het is ook behoorlijk druk en huizen zijn onbetaalbaar. Ik zit er dus sterk over te denken om weer terug te gaan.

Als iemand vragen heeft over het noorden van Michigan (inclusief the Upper Peninsula), laat het me weten. Het is een groot gebied maar heb ik er veel getoerd met auto, boot en motorfiets.

Hier zijn wat foto's die ik de laatste jaren gemaakt heb in de omgeving.

http://wulfers.net/photos/03/index.html
http://wulfers.net/photos/14/index.html
http://wulfers.net/photos/24/index.html
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Mooie foto's!
Ik ben zelf regelmatig in Charlevoix en een plaatsje vlak bij Steuben geweest. Dat is hier: linkje
Zeker in de herfst is het prachtig om naar de UP te rijden met de wisselende bladeren :-).

Hoe ben je ooit in de VS terechtgekomen als ik vragen mag :-).
En leuk he, zo'n European Delivery ding. Volvo heeft dat ook, is misschien een Zweedse gewoonte.
- Mike
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Hallo Frank,

:welcome: op het forum. Leuk dat er weer een Nederamerikaan is aangemeld :) De foto's die je gemaakt hebt zijn prachtig!
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik heb in 1990 een jaartje gestudeerd in Michigan. Daar had ik een aardige Amerikaanse ontmoet en later getrouwd. Weer ven terug naar Nederland voor een paar jaren (was voor mij moeilijk om een baan te vinden in de USA zonder de juiste papieren) maar in 1994 getrouwd en terug naar Michigan.

Als je weer eens in Charlevoix bent moet je de grote antiekwinkel daar bezoeken. De eigenaar is een Nederlander :)

Ik ben opgegroeid in Heerhugowaard, niet al te ver van Skage :lol:
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

FrankW schreef: Als je weer eens in Charlevoix bent moet je de grote antiekwinkel daar bezoeken. De eigenaar is een Nederlander :)
Klopt, ben ik ook binnen geweest. Maar ik kan mij eigenlijk niet herinneren of op dat moment die persoon er ook was, of alleen mensen die er werkten. Zoveel meegemaakt, sommige dingen zijn wat wazig.
- Mike
MichiDutch
Amerika-newbie

Michigan

Bericht door MichiDutch »

Hoi, ik woon tegen Kalamazoo aan in Portage Michigan. Mijn favoriete weekendtrips zijn naar het noorden van Michigan (ik onderstreep alles wat Frank vertelt) en naar Chicago. Frank, als je weer richting Michigan komt moeten we even contact leggen (als je wilt). Bart
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik ben toch maar weer terug verhuisd naar Michigan, het blijft toch een van de prettigste staten om te wonen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Volgens mij heb ik je berichtje in maart nooit gezien (ja, ik mis weleens iets), maar ik heb nu even naar je website gekeken. Prachtige site, mooie foto's! Michigan ... mmm, daar moet ik eens over nadenken, misschien ook weer eens mooi. We willen toch een keer een trip rond die grote meren doen.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik ben twee weken geleden nog in de UP geweest. Brimley om precies te zijn, met uitstapjes naar Sault Saint Marie, Paradise, White Fish Point en Tahquamenon Falls. Gelukkig waren de falls niet aangestast door al die bosbranden bij newberry dit jaar. Familie van m'n vriendin (die in Brimley wonen) zeiden dat er in eerste instantie werd gezegd dat de falls aangetast waren, gelukkig was daar bij de lower falls niets van te zien :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
FrankW

Bericht door FrankW »

Ik was drie weken geleden de UP een beetje aan het toeren op de motorfiets maar ik was meer in de omgeving van Marquette en Copper Harbor. Munising is ook een leuk met de Pictured Rocks National Lakeshore. Er is nog behoorlijk veel te doen en te zien daar in het noorden.

De bosbranden bij Newberry zijn nu iets van 80% onder controle. Gelukkig was het meeste in onbewoond gebied en de UP is groot dus de schade is min of meer beperkt.

Ik moet nog steeds eens met de motor rond Lake Superior gaan maar daar moet je ook wel een weekje voor uittrekken. Het is altijd moeilijk voor buitenstaanders voor te stellen hoe groot die meren eigenlijk zijn. Daar is het IJsselmeer maar een vijvertje bij :)

Maar ja, de winter komt er weer snel aan dus het woordt gauw weer denken aan snowmobiles en skieen. Ik heb nooit een snowmobile gehad en dat lijkt me ook geweldig leuk om te doen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

nieuwenoord schreef:Volgens mij heb ik je berichtje in maart nooit gezien (ja, ik mis weleens iets), maar ik heb nu even naar je website gekeken. Prachtige site, mooie foto's! Michigan ... mmm, daar moet ik eens over nadenken, misschien ook weer eens mooi. We willen toch een keer een trip rond die grote meren doen.
Michigan (en Wisconsin en Minnesota) is prachtig, vooral het westelijke en noordelijke gedeelte. En inderdaad, hoe groot de meren zijn is onvoorstelbaar! Alleen de ferry van Muskegon naar Milwaukee doet er al drie uur over en dat is in de breedte van het Michigan Meer!
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
JanJaap
Amerika-ontdekker

Bericht door JanJaap »

Ben nooit verder gekomen dan Detroit. Ik moet die streek toch ook eens bezoeken, veel Minor league baseball in de buurt zie ik.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Petra/VS schreef:
nieuwenoord schreef:Volgens mij heb ik je berichtje in maart nooit gezien (ja, ik mis weleens iets), maar ik heb nu even naar je website gekeken. Prachtige site, mooie foto's! Michigan ... mmm, daar moet ik eens over nadenken, misschien ook weer eens mooi. We willen toch een keer een trip rond die grote meren doen.
Michigan (en Wisconsin en Minnesota) is prachtig, vooral het westelijke en noordelijke gedeelte. En inderdaad, hoe groot de meren zijn is onvoorstelbaar! Alleen de ferry van Muskegon naar Milwaukee doet er al drie uur over en dat is in de breedte van het Michigan Meer!
Eerst maar eens jouw gebied, stap voor stap. Bedenk alvast maar eens wanneer je kennis wilt maken met ons :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

FrankW schreef:Maar ja, de winter komt er weer snel aan dus het woordt gauw weer denken aan snowmobiles en skieen. Ik heb nooit een snowmobile gehad en dat lijkt me ook geweldig leuk om te doen.
In de zomer is het ook leuk om met een quad langs die snowmobile roads te gaan :)
De oom van m'n vriendin heeft 2 quads en een snowmobile, dus dat is altijd erg leuk als we daar zijn :)

Ik vind het ook altijd leuk om even in Macinac City te stoppen voor wat Fudge en even een rustig naar de brug te kijken :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Clint schreef:Ik vind het ook altijd leuk om even in Macinac City te stoppen voor wat Fudge
Oh, die fudge daar, nergens heb ik lekkerder geproefd! Brings back memories.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zoveel keuze ook he! Kilwin's vind ik erg goed :) Peanutbutter fudge jumm.. Ik ga morgen eens zelf wat fudge maken :D
Clint's Thoughts
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Clint schreef:Zoveel keuze ook he! Kilwin's vind ik erg goed :) Peanutbutter fudge jumm.. Ik ga morgen eens zelf wat fudge maken :D
Tja dan kun je net zo goed de overstap maken naar het eiland. Waar auto's verboden zijn.
- Mike
roelroel77
Amerika-ontdekker

Re: Noorden van Michigan

Bericht door roelroel77 »

Ik heb zelf 7 maand aan Kendall College in Grand Rapids gestudeerd, en wat op zich ook wel een aanrader is zijn de Sleepy Bear Dunes natuurlijk!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

roelroel77 schreef:Ik heb zelf 7 maand aan Kendall College in Grand Rapids gestudeerd, en wat op zich ook wel een aanrader is zijn de Sleepy Bear Dunes natuurlijk!
Ik ken GR alleen van het langs rijden.. Zijn die duinen een beetje als de duinen bij Holland en Grand Haven?

Grand Haven is trouwens een heel leuk stadje. Een ander stadje waar je zeker eens heen moet gaan is Saugatuck! Ik ben toen ook nog van Saugatuck via de 63 naar Benton harbor/St Joseph gegaan. Op de 63 heb je een paar hele leuke plekken om te stoppen. Op een gegeven moment hebben we een heel mooi strandje gevonden:
Afbeelding
Afbeelding

Maargoed, dit gaat meer over het westen van MI en niet het noorden ;)
Clint's Thoughts
love
Amerika-newbie

Bericht door love »

Hi Frank & Iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum. Mijn eerste bericht staat in Nederlanders in Michigan. Ik ga rond labor day naar de Porcupine Mountains in de UP en ik vroeg me af of iemand hier geweest is... en of iemand nog tips heeft? Ik heb erg veel gelezen online en een boek gehaald bij Gander Mountain, het ziet er prachtig uit!

Ik heb in HHW op school gezeten, grappig zeg.

-Love
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer