Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visit Chicago in 2005!

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
jvinch
Amerikakenner

Visit Chicago in 2005!

Bericht door jvinch »

Ik verbaas me er al een tijdje over dat Chicago op dit forum zo weinig in trek is. New York, DC, Florida in het oosten, de National Parks en California in het westen worden volop bezocht en besproken maar Chicago, toch de derde stad in de VS, wordt nauwelijks bezocht. Tja, misschien om een overstap te maken.

Ik kondig hierbij dus de actie af die ik noem: Visit Chicago in 2005!

Chicago is een fantastische stad met cultuur, shopping, dining, sports (Cubs, White Sox, Bears en Bulls) en zelfs het strand binnen handbereik. Wie wordt de eerste forumbezoeker die Chicago aandoet en ook werkelijk het vliegveld verlaat?

:lol:
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

wil ik best doen, wordt het alleen niet volgend jaar.
michelle1985
Amerikafan

Bericht door michelle1985 »

Ik ben een paar keer in Chicago geweest en vind het van de steden waar ik ben geweest zeker één van de leukste steden (washington DC vond ik ook geweldig). Ik ga echt veel liever naar Chicago dan bijvoorbeeld New York.
Dus ik ben het helemaal met je eens: Visit Chicago in 2005! :D
Erg jammer dat mensen hier niet snel voor kiezen.
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

freekb2 schreef:wil ik best doen, wordt het alleen niet volgend jaar.
OK Freek, passen we voor jou de slogan aan. Visit Chicago in 2006!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik kan dit alles ook helemaal onderschrijven! Niet alleen dat, maar vanuit Chicago zijn ook allerlei mooi tochten te maken, naar Wisconsin, Michigan en Minnesota.
De architectuur in Chicago is werkelijk heel bijzonder en ik vind het een gezellige stad.
En natuurlijk moet je de Chicago deep dish pizza geproefd hebben! En niet te vergeten Sue, de T-Rex, zien ;).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Wel, voor mij ligt in 2005 vast wel een kans om Chicago te bezoeken... tis maar een uurtje vliegen, after all! :mrgreen:
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
eaglelgae
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door eaglelgae »

Het probleem van Chicago voor de meeste mensen is waarschijnlijk dat het niet op of langs de meest gebruikte reisroutes ligt. Net als plaatsen zoals LA, San Fransisco, Las Vegas die op de route liggen van de zui-westelijke reisroute die ook grote parken aandoet.

Op een of andere manier komt er bij de naam Chicago ook niet meteen iets bij mij naar boven om te bekijken of bezoeken. Dus jullie actie is erg welkom.

Show me where to go and what to see in Chicago!
Noord-Amerika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005/2006, 2009, 2011, 2012, 2013, 2016
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Nou moet ik zeggen Jan, dat ik door het reisverhaal van Rob, de foto's van Petra en van PeeJay ineens een heel andere indruk heb gekregen van het noordoosten. Dacht nog niet zolang geleden, geen haar op m'n hoofd om het uberhaupt al te overwegen die kant op te gaan, nu ben ik wel overtuigd om dit gebied in de toekomst met een bezoek te vereren.
Chicago echter ken ik niet van omgeving. Ik zie voor jou dan ook een schone taak weggelegd om mij (ons) er van te overtuigen die kant eens op te gaan.
Ik ben erg visueel ingesteld als ik je een hint mag geven. :mrgreen:
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Jan Visser schreef:
freekb2 schreef:wil ik best doen, wordt het alleen niet volgend jaar.
OK Freek, passen we voor jou de slogan aan. Visit Chicago in 2006!
Mag 2008/2009 ook?
Een verplichting is het niet, maar een eigenlijk wel een vereisde. Ik praat over een stage/studie in het buitenland voor studie. Er is mij verteld dat het toch een eigenlijk wel een vereiste was dat ik minimaal een half jaar naar het buitenland zou gaan. Nu kan ik mij daar goed in vinden, zeker gezien deze feiten:
Ik start in het schooljaar 2005-2006 en tussen het derde en vierde jaar wordt een buitenlands verblijf aan bevolen. De rekenaars kunnen dus vinden dat ik in 2008/2009 weg 'moet'. En als we eens kijken wanneer er weer verkiezingen zijn in de USA, dan zien wij 2008. Dus waar is Freek in 2008.........
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

freekb2 schreef:.... En als we eens kijken wanneer er weer verkiezingen zijn in de USA, dan zien wij 2008. Dus waar is Freek in 2008.........
Klinkt goed Freek, kan je tzt samen met Jan gaan lobbyen voor Kerry-stemmers. Het schijnt dat hij zich weer beschikbaar wil stellen voor 2008.

1 Voordeel heb je dan al, Mr. Bush doet dan niet meer mee... :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

PeeJay schreef:Klinkt goed Freek, kan je tzt samen met Jan gaan lobbyen voor Kerry-stemmers. Het schijnt dat hij zich weer beschikbaar wil stellen voor 2008.

1 Voordeel heb je dan al, Mr. Bush doet dan niet meer mee... :mrgreen:
/PeeJay
Vlak Jeb niet uit. Tegen die tijd hebben de democraten een zuidelijke presidents-kandidaat en ga ik weer met een goed gevoel naar huis

Maar even on-topic,

Chicago lijkt mij eigenlijk best wel wat. Als ik van uit Nederland en zonder onderzoek een beetje nadenk, dus alle vooroordelen komen langs, dan zit in oost-usa volgens mij meer de theoretische kennis, dat komt goed van pas als ik wil studeren. Daarnaast lijkt Chicago mij ook goedkoper als Washington D.C. of NY omdat het minder bekent is. Maar daarnaast heeft Chicago wel alles te bieden als grote stad.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Chicago lijkt me ook te gek, zeker niet erg onderdoend voor NYC en Washington DC. wat stad zijn betreft. Maar politiek gezien weet ik niet of Chicago een goede keuze is. Ik denk dat je je beter kunt richten op een swing-state. Als ik zie hoeveel aandacht PA krijgt (kreeg) van presidents kandidaten, beide heren zijn geloof ik 5 keer hier geweest in 2004, en dat is alleen voor het Noord-Oosten.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
freekb2
Amerikakenner

Bericht door freekb2 »

Ja dat is waar, maar als ik een plaatsje wil in de democratische campagne moet ik toch echt bij Jan zijn.

En ach het hoeft niet perse in de campagne zijn, het mag ook iets met de campagne zijn. Of een combinatie natuurlijk. Studeren in Chicago en aldaar campagne voeren.

Nu ik dit zo typ snap ik de hint, je hebt nog een kamer over die je wil verhuren. Dan kom ik graag om je inkomsten wat aan te vullen hoor :mrgreen:
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

freekb2 schreef:...Nu ik dit zo typ snap ik de hint, je hebt nog een kamer over die je wil verhuren. Dan kom ik graag om je inkomsten wat aan te vullen hoor :mrgreen:
...dat komt wel goed met jou Freek... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
jvinch
Amerikakenner

Bericht door jvinch »

Nog even geen kamer over, eerst maar eens zorgen dat mijn huis wordt afgebouwd!
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hoi Jan,

In 1996 (8 jaar geleden alweer..) hebben wij Chicago bezocht en zijn 3 dagen gebleven. Wat doe je dan als toerist..... je bezoekt en bekijkt de meest bekende dingen in zo'n stad zoals SearsTower, NavyPier e.d. We zijn ook nog naar de Zoo geweest en een dagje Six Flags. Ik vond het een leuke stad met een mooie architectuur en een prima sfeer.

Dit even los van het feit dat wij op een gegeven moment in een totaal "foute" buurt terecht kwamen waar we ook nog verdwaalden en ons erg onprettig voelden. Tot overmaakt van ramp kwamen we zonder benzine te zitten en toen moesten we toch de auto uit wat ik erg "eng" vond op dat moment. Uiteindelijk is alles goed afgelopen gelukkig, maar moest ik mezelf toch "voor de kop slaan" dat ik weer eens zo dom was om zelf op onderzoek uit te gaan en de geijkte wegen te verlaten. In San Francisco was ons dit ook al eens overkomen: totaal "verkeerde" buurt op een "verkeerd" tijdstip. Ligt aan mij en niet aan Jan (niet Jan Visser dus :wink: ). Ik zie altijd "leuke" weggetjes op een kaart waar ik dan persé langs wil en soms is dat gewoon hardstikke stom! Maar..... vaak ontdekken we op deze manier ook de meest verrassende plekjes of zijn we echt op avontuur in de natuur (met alle risico's vandien).

Maar ik dwaal af. Chicago vonden we dus een geweldige stad en zeker de moeite waard om een keer heen te gaan mensen.....
Dus visit Chicago in 2005 :o
Enne...ik laat me graag overhalen door jou waarom ik daar weer naar toe zou moeten gaan om bijv. nog andere dingen te zien of te beleven die ik beslist niet mag missen. Wij vliegen vaak via Chicago, dus een stopover is in principe makkelijk gemaakt.

En om René een plezier te doen: ik ben ook wel visueel ingesteld... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
USA fan
Amerikafan

Bericht door USA fan »

ik ben van plan om naar CHICAGO of LA of new york te emigreren ik vind echt een mooie stad
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Visit Chicago in 2005!

Bericht door Coyote »

Jan Visser schreef:Chicago is een fantastische stad met cultuur, shopping, dining, sports (Cubs, White Sox, Bears en Bulls) en zelfs het strand binnen handbereik. Wie wordt de eerste forumbezoeker die Chicago aandoet en ook werkelijk het vliegveld verlaat?

:lol:
Hoi Jan,

In het kader van Visit Chicago in 2005! heb ik enkele vragen die jij of iemand anders van dit forum wellicht kan beantwoorden.

De afgelopen dagen ben ik alweer druk bezig geweest met mijn route voor volgend jaar door Amerika. Je kunt per slot van rekening niet vroeg genoeg beginnen... :wink:

Afhankelijk van de duur van de vakantie, 4 of 5 weken, zit ik eraan te denken een stopover te maken in Chicaco of Washington, DC. Als ik een stopover van enkele dagen (ik dacht zelf aan een dag of 4 of 5) in Chicago zou maken, raad je mij dan een huurauto aan voor deze (korte) periode? Of zou ik de meeste bezienswaardigheden ook met het openbaar vervoer kunnen bereiken?

Mijn voorkeur gaat nl. wel uit naar een huurauto omdat je dan wat meer vrijheid hebt, vind ik zelf. Ook ben je dan wat vrijer qua keuze van de overnachtingen. Omdat ik dit jaar goede ervaringen had bij Extended StayAmerica zou dat een eerste keuze zijn. Er zitten genoeg van deze ketens in en rondom Chicago.

Kun jij ook aangeven wat de "betere" wijken zijn of waar ik misschien beter niet kan overnachten? Voor mij als leek is het moeilijk te bepalen hoe de diverse wijken zijn.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Groet,

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jvinch
Amerikakenner

Re: Visit Chicago in 2005!

Bericht door jvinch »

Coyote schreef:Afhankelijk van de duur van de vakantie, 4 of 5 weken, zit ik eraan te denken een stopover te maken in Chicaco of Washington, DC. Als ik een stopover van enkele dagen (ik dacht zelf aan een dag of 4 of 5) in Chicago zou maken, raad je mij dan een huurauto aan voor deze (korte) periode? Of zou ik de meeste bezienswaardigheden ook met het openbaar vervoer kunnen bereiken?
In de stad zelf heb je absoluut geen auto nodig (musea, lake, shopping, dining, nightlife, baseball) en daar zul je denk ik de meeste tijd doorbrengen maar in de stad zelf zitten geen Extended Stays. En het kan geen kwaad om een beetje mobiel te zijn. Voor het United Center (Bulls, Blackhawks) heb je een auto nodig en als je bijvoorbeeld naar de Schaumburg Mall wilt, dan is een auto ook plezierig. Gewoon doen dus. Als je het een beetje kan plannen heb je niet voor alle dagen een auto nodig. Parkeren in de stad is het grootste probleem en is ook vrij kostbaar dus de dagen dat je zonder dan zou ik het zonder doen. Het vervoer van en naar het vliegveld is prima geregeld met diverse shuttles of met de Blue Line (trein/subway)
Kun jij ook aangeven wat de "betere" wijken zijn of waar ik misschien beter niet kan overnachten? Voor mij als leek is het moeilijk te bepalen hoe de diverse wijken zijn.
Er zijn twee echte slechte stukken in Chicago; zuidelijk van 31st street (State Street Corridor) en een plukje aan het westen van de stad (Cabrini Green) maar daar zou ik me geen zorgen om maken want hotels zitten er toch niet. Geef me tzt maar door naar welke opties je aan het kijken bent, dan geef ik je een preciezer antwoord of dat een goed idee is.

Welke periode heb je in gedachten?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Jan,

bedankt voor je antwoorden.

Zoals het nu lijkt, wil ik proberen 4 juni of 11 juni naar Amerika te gaan. Dezelfde periode als dit jaar dus. De eerste 4 of 5 dagen wil ik dan in en/of rondom Chicago verblijven.

Als ik kies voor een tussenstop in Chicago wil ik ook proberen naar een wedstrijd van de Chicaco Cubs of Chicago White Sox te gaan. Volgens mij zijn er nog geen wedstrijdschema's voor volgend jaar. T.z.t. zal ik zien of ze in die periode thuis spelen en proberen via internet alvast een ticket te regelen.

Groet,

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer