Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

2017 toch naar Hawaii?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

2017 toch naar Hawaii?

Bericht door moon29 »

Vorig jaar hebben we getwijfeld of we dit jaar naar Hawaii zouden gaan. Uiteindelijk is het Florida/Georgia/Tennesee/North&South Carolina geworden.
En dat is ons goed bevallen! Zo goed dat we zelfs overwegen om volgend jaar terug te gaan gecombineerd met New Orleans/Panhandle.

Maar....ik maak natuurlijk niet voor niks dit draadje aan. Want waarom blijven we twijfelen of we bovenstaand plan wel willen: omdat eigenlijk ook het westen heel erg trekt met de mooie natuur en meer 'wow' effecten. Maar het sfeertje zoals op de Keys bijvoorbeeld en de stranden gaven ons ook een heel fijn gevoel. Niet om aan het strand te gaan liggen overigens. We zijn meer doeners.

En zo ontstond hier nu het idee dat Hawaii toch wel heel erg blijft trekken en misschien wel alles in zich heeft wat we zoeken.
Zoals we inschatten wel met nadeel: langere reistijd, extra vluchten en een duurdere reis.

Om een goede afweging te maken hoop ik dat jullie wat met ons mee willen denken en ons mee op weg helpen.

Heb ik het goed als ik denk dat het het beste is om eerst 2 dagen in een stad in het westen door te brengen (San Francisco, Seattle) alvorens door te vliegen naar een van de eilanden?
We hebben in totaal 3 weken. Zou de volgende indeling dan handig zijn:
dag 1: vlucht naar SF of Seattle
dag 2: SF of Seattle
dag 3: SF of Seattle
dag 4: SF of Seattle naar Kauai
dag 5: Kauai
dag 6: Kauai
dag 7: Kaui
dag 8: Kaui naar Maui
dag 9: Maui
dag 10: Maui
dag 11: Maui
dag 12: Maui
dag 13: Maui
dag 14: Maui
dag 15: Maui naar NY of Orlando
dag 16: NY of Orlando
dag 17: NY of Orlando
dag 18: NY of Orlando
dag 19: NY of Orlando
dag 20: NY naar huis of nog een dagje Orlando
dag 21: of al thuis of van Orlando naar huis.

NY of Orlando zal afhangen of we met 3en of 4en gaan dit keer. Indien beide kinderen mee gaan, dan zullen we kiezen voor Orlando omdat ze heel graag daar de pretparken doen en wij ons daar ook wel vermaken :) Indien alleen onze dochter mee gaat dan zullen we eerder kiezen voor NY.

Zou dit een goede indeling zijn?

En hoe zoek ik het beste op deze vluchten? Als multi city? Maar hoe geef ik dan in dat we bijvoorbeeld 3 nachten in SF of Seattle willen blijven?
Is de tijd op de eilanden zo lang genoeg?

groetjes,
Monique
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Re: 2017 toch naar Hawaii?

Bericht door PSVwally »

Bij Multi city geef je toch ook altijd een datum op van de vlucht? Daar kan je dan toch gewoon 3 dagen tussen laten zitten bijvoorbeeld?
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Oh ja natuurlijk!
Wordt wel veel zoekwerk denk ik: verschillende sites, verschillende opties zoals eerst ene eiland of juist andersom, SF of Seattle....zoveel mogelijkheden om te proberen...
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Wat trekt je aan in Hawaii? want Kauai is meestal niet de eerste eilandkeuze als je voor het eerst gaat. Alhoewel eilanden heel verschillend zijn, zou een ander eiland meer variatie bieden. Oahu voor Waikiki sfeer, Pearl Harbour etc. Big Island voor vulkaan.
Multi-city wordt wel prijzig. Spaar je toevallig miles en kan je daar een deel van de vluchten mee betalen. Hebben wij al vaker gedaan en scheelt een stuk in de prijs. Wij doen op heen/terugreis meestal maar 1 overnachting. Vraag me ook af of er rechtstreeks op Kauai gevlogen wordt vanuit Seattle? Dat kan je route makkelijk lastiger en duurder maken.
Van Hawaii naar grote stad als NY is wel een grote overgang trouwens, maar dat is persoonlijk/smaak.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dank voor je reactie Laura!
Als de reis naar Hawaii gaat dan ben ik er nog niet uit welke eilanden het zouden moeten worden hoor. Dit was maar even een voorbeeld. Om niet een te druk schema te krijgen leek me 2 eilanden een mooi aantal.
Wat hopen we daar te vinden:
mooie natuur
witte zandstranden en steile rotskusten (Maui)
vulkanen (Maui)
valleien (Maui)
snorkelen
regenwoud (kauai)
eilandsfeer
Kauai wordt als mooiste eiland beschouwd heb ik gelezen, dus vandaar die. Op de een of andere manier trekt Big Island me minder.

Maar ik hoor graag waarom jullie juist voor andere eilanden zouden kiezen!
De reden om niet 3 eilanden te doen, maar 'maar' 2 en dan daarna nog een week(je) aan de oostkust is omdat me lijkt dat dat handiger is voor het verwerken van de jetlag.

Airmiles hebben we niet echt. Ik heb deze afgelopen reis wel miles gespaard bij BA, maar dat schiet natuurlijk niet op.
Met welke kosten voor alle vliegtickets bij elkaar zou ik rekening moeten houden?
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Jammer dat je geen miles hebt. Spaarprogramma's zijn wel minder geworden, maar wij hebben in het verleden al twee keer gratis gevolgen met United (1x denver, 1x Kona) en nu gebruiken we Delta Miles voor de Hawaii vluchten voor de tweede keer. Zou ze in ieder geval sparen op zo'n lange multicity vlucht ;-)

Het regenwoud van Kauai is niet zo toegankelijk. Maui en Big Island hebben ook regenwoud, wat veel makkelijker te bereiken is. Kauai is mooi qua natuur en Na Pali kust, maar wat minder divers. Ik ben er getrouwd, maar vindt zelf Maui en Big Island mooier en met name diverser. Zeker de moeite waard om je nog in Big Island wat te verdiepen. Je kunt daar heel mooi snorkelen aan de Kona kust, veel schildpadden, mantaroggen en zwemmen met wilde dolfijnen. Wiapio Valley is prachtige vallei en vulkaan is daar zo bijzonder omdat hij actief is. Op Maui is Haleakala prachtig, maar niet de spanning van een actieve vulkaan.

Als wij naar Hawaii gaan, gaan we meestal alleen naar Hawaii. Om de jetlag te vergemakkelijken doen we nu heen en terug een overnachting en dan vind ik het goed te doen, met dochter van 4 jaar. Wij reisden voorheen in laagseizoen en nu bijna aan de schoolvakanties vast. In februari gaan we nog 1 keer drie weken in februari. Wij hadden hele goede deal met de tickets. heen via SF naar Kona en terug van Honolulu via LAX voor 630 euro, maar in het hoogseizoen ben ik bang dat je zo het dubbele kwijt bent. Qua accomodaties is februari wel duur (hoogseizoen overwinteraars) Voordeel is wel dat je dan bultrugwalvissen kunt zien.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik ga me er zeker verder in verdiepen (tussen het verwerken van alle foto's en film van onze afgelopen reis door haha) en zoals je het schrijft lijkt me Big Island en Maui inderdaad een mooie combi dan.
We gaan eens kijken wat de vluchtprijzen gaan doen. We zitten zowieso vast aan de schoolvakantie in juli.
Gaan jullie dan wel rechtstreeks naar SF? Of dat ook nog met een tussenstop?
Ik heb de 4 vluchten even ingevoerd bij Momondo om een idee te krijgen, komt rond de 2900 euro pp uit!!
Tja, dan wordt het onhaalbaar, dus ik hoop dat er wel goedkopere opties komen...
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Hawaii ligt bijna aan de andere kant van de wereld, een flinke reis om er te komen dus. Is het dan niet zonde om er slechts tien dagen te verblijven? Wij zijn zonder overnachtingen heen en terug gegaan. Onze jetlag was zowel op de heen- en terugweg opvallend genoeg een stuk minder dan de afgelopen jaren in Florida en het Zuidwesten. Als je multi city gaat zoeken met Kayak of Momondo, laat de inter islands vluchten dan achterwege. Zoek daar los op.

Wij hebben Kauai, Oahu en Big Island bezocht. Kauai vonden we het mooiste eiland. Dat lijkt toch het meeste op de Hawaii postcards. Daarnaast prachtige stranden aan de noordkant, de unieke Napali Coast en de Waimea Canyon.

Voor het regenwoud kan je inderdaad beter naar Big Island. Vulcanos en de Mauna Kea op Big Island was ook uniek, hetzelfde geldt voor de dolfijnen die om ons heen kwamen zwemmen bij een stand aan de Hilo kant. Toch waren er ook een aantal stukken op Big Island die we wat minder interessant vonden.
ViRe
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door ViRe »

Wij zijn in juli met onze kids (4 en 8 jaar) naar Oahu geweest. We zijn, via Frankfurt, eerst naar LA gevlogen. In LA hebben we een week doorgebracht (waarvan 3 nachten in Anaheim om Disney te bezoeken). We zijn vanaf LA naar Oahu gevlogen. Een vlucht van normaal 5 uur maar wij hadden helaas een vertraging van 12 uur (!!) waardoor we een hele dag bezig zijn geweest om daar te komen. Ik had er niet aan moeten denken dat ik er nog een vlucht daarvoor vanuit Nederland had opzitten. Hoewel het natuurlijk niet dagelijks voorkomt zo'n flinke vertraging moet je er wel een beetje rekening mee houden dat dit kan gebeuren. De reis is al lang en dan nog veel langer!
Terug zijn we eerst naar San Francisco gevlogen en daar hebben we nog een paar dagen doorgebracht. Het is ons goed bevallen om het in "stukjes" te doen.
Oahu is ook een leuk eiland om te bezoeken, er is veel te doen. Honolulu is een "grote stad" met toeristen maar zodra je richting de North Shore rijdt kom je in een hele andere wereld terecht. Ik zou zo weer terug willen!
Wij hadden het grootste gedeelte van onze reis geboekt via Exit Reizen. We hadden eerst andere plannen voor de zomervakantie (Curacao) maar kwam voor deze reis op bijna dezelfde prijs uit. Tja...dan is de keuze snel gemaakt om een keer naar Hawaii te gaan :-)
Op ons blog kun je misschien nog wat ideetjes op doen: www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Laatst gewijzigd door ViRe op 24 aug 2016, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezocht: LA, Oahu (Hawaii), San Francisco, New York, Florida (3x), Las Vegas
Zomer 2018: van Las Vegas naar Denver met camper
Weblog: http://www.wij4tjesopvakantie.blogspot.nl
Vaste gastblogger van https://www.gezinopreis.nl
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Ik had jullie blog idd gisterenavond al gevonden :D
en inderdaad gelezen over jullie vertraging! ik moet er niet aan denken!! Dat is wel het nadeel van veel vluchten in 1 reis...ook veel kans dat er ergens vertraging of andere ongemakken (zoals koffers kwijt) zich voordoen.

We blijven nog even denken en puzzelen en verslagen lezen.....
ViRe
Amerika-ontdekker

Bericht door ViRe »

Leuk dat je ons verslag gelezen hebt.
Off topic:
Heb je misschien ook al eens gedacht aan Costa Rica? We hebben er met onze kids vorig jaar rondgereisd met een auto, is heel goed te doen!
Ik lees dat jullie o.a. natuur, vulkanen en regenwoud zoeken, Costa Rica heeft het allemaal, het is overweldigend mooi!
En er zijn ook prachtige stranden.
Je zou zelfs dan ook een stopover in Florida kunnen doen.
Op ons blog staat ook onze reis naar Costa Rica beschreven.
Elsvr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Elsvr »

Wij zijn net terug,hebben 6 dagen Oahu gecombineerd met onze rondreis in het westen.Vluchten waren Brussel via Zurich naar San Francisco,LA naar Honolulu en terug en daarna LA via Montreal naar Brussel.In het hoogseizoen waren wij aan vluchten toch wel 1700 euro per persoon kwijt.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

ViRe schreef: Heb je misschien ook al eens gedacht aan Costa Rica?
Nee daar had ik nog niet aan gedacht. Eerste gedachten die dan bij me opkomen:
- is het niet lastig ivm taal? wij spreken namelijk geen Spaans
- is dat ook goed zelf te regelen?
- hoe veilig is het (ook om bijvoorbeeld onderweg al je bagage in de auto achter te laten)?
Elsvr schreef:aan vluchten toch wel 1700 euro per persoon kwijt
Dat vind ik (x4) toch wel (te) veel geld. Zeker gezien het feit dat ik heb gelezen dat op Hawaii ook nog eens alles duurder is dan bijvoorbeeld in het westen.
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Dat vonden wij dan wel weer meevallen.Uit eten gaan en iets drinken was zeker niet duurder dan tijdens onze rondreis.Ook de prijzen in de supermarkt vonden wij niet erg verschillen.
Voor avondeten zaten wij zowel tijdens onze rondreis als op Hawaii steeds rond de 100 dollar voor 4 volwassenen.Een glas wijn was al snel 9 dollar,bier 6-7 dollar en frisdrank 3-4 dollar.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dat is idd vergelijkbaar met onze ervaringen in het westen en trouwens ook met afgelopen jaar.
We gaan even kijken wat de vliegtickets doen...
Elsvr
Amerikafan

Bericht door Elsvr »

Wij hebben wel alleen ervaring met Oahu,de andere eilanden kan ik niks over zeggen.
ViRe
Amerika-ontdekker

Bericht door ViRe »

Aangezien dit het Alles Amerika Forum is stuur ik je wel even een PB met antwoorden op je vragen over Costa Rica :wink:
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Wij hebben vorig jaar Hawaii gedaan. Zie ons verslag.
Wij zijn op Ohau, Kauai en Big Island geweest en dat in 3 weken. Wij zijn ook vooraf op Sf gevlogen en terug naar LA en toen nog een rondje zuidwesten gedaan. Wij waren heel erg blij dat we niet rechtstreeks doorgevlogen zijn, want ik denk dat de jetlag dan enorm is. Maar dat is onze ervaring.

Kauai en Maui lijkt me zeker mooi om mee te beginnen en in de tijd te doen die jullie ervoor hebben. Zeker voor de wensen die jullie hebben. Al is het lastiger om op Kauai te vliegen.
Multicity tickets hoeven zeker niet altijd goedkoper te zijn. Kijk ook eens naar losse tickets. Dit kan zeker verschillen.
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Dankjewel voor de reacties!
We kunnen max 3 weken gaan en Hawaii is idd een lange reis. Om jetlag te verminderen zouden we echt nog wat dagen op het vaste land willen verblijven maar dan is het misschien weer te ver reizen voor de 10 a 12 dagen die we effectief op.Hawaii overhouden.
Het blijft lastig maar door de reactie van ViRe zijn we wel aan het denken (en lezen) gezet en vinden we Costa Rica toch ook wel een hele serieuze optie!
Omdat het wel nagenoeg alleen natuur is dan en New York ook nog op onze bucket list staat willen we eens gaan bekijken of het een optie is om eerst 4 dagen NY te doen en dan nog 2 weken Costa Rica. Maar misschien hebben we de tijd in Costa Rica juist hard nodig.

Met andere woorden....het ei voor vakantie 2017 is hier nog niet gelegd...... :lol:
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Na goed beraad is het antwoord op deze titel geworden: Nee, we gaan in 2017 (nog) niet naar Hawaii.
We gaan weer naar het Westen :D , waarvoor ik inmiddels een nieuw draadje heb aangemaakt.

Bedankt allemaal voor het meedenken, want dat heeft bijgedragen tot onze keuze :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer