Nu kan ik natuurlijk de planning van 2018 uit het stof halen, maar dan slaat de twijfel toe
Het lijkt erop dat we 4 weken uit en thuis weg kunnen. Met de reisdagen - en vooral de terugvlucht natuurlijk - hebben we het plan opgevat om op donderdag heen te vliegen en 3,5 weken later op zondag weer naar huis.
En we willen de 4 bekende eilanden aandoen.
Nu heb ik voor de gein CoPilot naar z'n mening gevraagd, en wat ik wel heel grappig vond, is (ik heb vaker m'n reisroute ter leeringh ende vermaeck daar tegen het licht gehouden) dat 'hij' aangaf: vooraf verheug je je op Maui, halverwege denk je dat Big island het hoogtepunt wordt en na afloop praat je vooral over Kauai
Maar ik heb toch liever de adviezen van de experts!
Ik twijfel tussen de tijd nodig op Oahu voor een korte indruk, wil graag afsluiten in Maui omdat ik wel denk dat dat meer een 'vakantie vibe' heeft, maar wil zeker ook voldoende tijd voor Kauai en BI.
Waar we nu aan denken:
25 maart vliegen naar Oahu
29 maart vliegen naar Kauai
05 april vliegen naar Big Island
12 april vliegen naar Maui
18 april (en 19 april, en 20 april) vliegen naar huis.
Het idee is dat we dan dinsdagmorgen vroeg landen op Schiphol (heb interessante vluchten gezien), dan kun je thuis even 2 a 3 uur slapen, volgende dag nog voor de jetlag en donderdag en vrijdag weer aan het werk. Of is dat te optimistisch? Het werkte goed voor onze Florida reis afgelopen voorjaar en de reis naar het Zuidwesten vorige zomer, maar dat tijdverschil was natuurlijk 'maar'6 resp. 9 uur en geen 12 uur.
Wat zouden jullie hieraan veranderen? En op BI zowel omgeving Hilo als omgeving Kona doen, of 1 plek en dan vandaaruit met mogelijk een overnachting in Volcano (kan dat nog? Nog uitzoeken...)
Kortom: het staat nog in de kinderschoenen maar de eerste AirBNB accommodaties staan al in de favorieten dus laat het boeken beginnen