Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii 2008 (nog meer vakantiegangers?)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
burb11
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Hawaii 2008 (nog meer vakantiegangers?)

Bericht door burb11 »

Wij, (2 volw. en dochtertje van 7) gaan de maand juli op vakantie naar Hawaii. Om precies te zijn naar Oahu, Kauai, Hawaii en Maui. Steeds 5 dan 6 dagen. Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit jaar die kant op gaan. En wat zij eventueel voor ideeen hebben voor een dergelijke reis.
De eerste week zal voor ons vooral toeristisch zijn, verblijven in Honolulu. Maar ik heb begrepen dat de andere eilanden een stuk rustiger zijn. Wij zullen dan ook vooral veel natuur opzoeken, trails lopen (10-15km iemand nog tips?), snorkelen, dochter wil natuurlijk dolfijnen en zeeschildpadden zien. Liefst zo min mogelijk georganiseerde excursies, maar zoveel mogelijk zelf ontdekken. Ben nu bezig om de Lonely Planet door te spitten op zoek naar mooie plekjes en ideeen. Dus, tips zijn meer dan welkom.
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Re: Hawaii 2008 (nog meer vakantiegangers?)

Bericht door Bjorn »

Hey,

Wij gaan dit jaar ook naar Hawaii, vertrekken zaterdag 19 juli.
Ik zal later kort schetsen welke eilanden en excursies wij gaan bezoeken.

groetjes
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Bjorn schreef: Wij gaan dit jaar ook naar Hawaii, vertrekken zaterdag 19 juli.
Ik zal later kort schetsen welke eilanden en excursies wij gaan bezoeken.
Leuk! Ben benieuwd. Vorderen zelf ook al met de nodige ideeën.
Misschien ken je em al, maar dit is wel een aardige link:

http://www.hawaii-guide.com/index.php/c ... see_and_do

gr
Fred
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Is iemand wel eens in het Kona Seaside hotel op de Big Island geweest? Wat vond je er van?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
MichelUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelUSA »

Wij gaan begin augustus een week naar Ohau (Waikiki Beach) om bij te komen van een rondreis door het Westen van de USA. :beerchug:
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

MichelUSA schreef:Wij gaan begin augustus een week naar Ohau (Waikiki Beach) om bij te komen van een rondreis door het Westen van de USA. :beerchug:
Lekker hoor! Ga je gewoon een weekje relaxen, of ook nog wat van het eiland bekijken? (Chinatown in Honolulu schijnt zeker de moeite waard te zijn, behoorlijk wat mooie hikingtrails vind je via www.hawaiinaturecenter.org , of bijv. Hanauma Bay Nature Preserve)
Als je nog es budget wilt eten, dit las ik in de Lonely Planet:
"Stanley's BBQ Chicken truck, Auahi St, Parked in the lot out in front of Marukai 99 Superstore, this smokebelging lunchwagon cranks out islands tunes and lots of barbequed chicken worth getting messy for."

Niet te missen dus :lol:
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Wij vertrekken donderdag a.s. naar Honolulu om een daar een week lekker te relaxen. We zitten nu in San Francisco waar het gewoon koud is! (door de mist). Ik lees nu alleen op de weersites dat er veel regen wordt voorspeld in Honolulu... :? . Nou komen de weersites niet altijd overeen met de werkelijkheid. Nu maar hopen dat dat het geval is.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Heleen72 schreef:Wij vertrekken donderdag a.s. naar Honolulu om een daar een week lekker te relaxen. Ik lees nu alleen op de weersites dat er veel regen wordt voorspeld in Honolulu... :? .
Volgens weather.com valt dat wel mee hoor ;)

Afbeelding
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Gelukkig maar! Ga ik voortaan daar op kijken :wink: .
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hawaii is tropisch en dus zul je misschien aan het einde van de dag een (onweers)buitje over je heen krijgen. Echt hele dagen regen zijn er ongewoon.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Hallo Burb11,
ik zie nu je post pas.
Wij zijn van plan om zomer 2009 tijdens onze camperreis een onderbreking vanuit Los Angeles naar Hawaii te maken.
We kunnen daar niet zo lang zijn dan jullie. We plannen ±10 dagen voor maximaal drie eilanden.
Oahu en Big Island staan voor mij min of meer vast.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen over Maui of Kauai waaruit ik de laatste wil kiezen.

veel plezier, groet, Hans
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Hans B schreef:Hallo Burb11,
ik zie nu je post pas.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen over Maui of Kauai waaruit ik de laatste wil kiezen.
veel plezier, groet, Hans
Hoi Hans,

Wij zijn net terug uit Hawaii en hebben een heerlijke tijd gehad! Ook al hadden bijna een week per eiland, we kwamen tijd te kort. Heb dus niet de illusie dat je in een paar dagen een heel eiland kunt zien en meemaken. Zo klein zijn ze nou ook weer niet :-) Persoonlijk zou ik geen drie eilanden in zo'n korte tijd bezoeken, zou zonde zijn. Beter twee goed, dan drie voor de helft. Zelfs met twee ga je tijd tekort hebben. Maar het blijft dus een persoonlijke keus.
Ik zal kort wat dingen opschrijven die we op Kauai en Maui hebben gedaan. Of dat je keus makkelijker zal maken betwijfel ik :lol:

Op Kauai zijn we met een zodiac langs de zuidkust gevaren naar Na Pali Coast. Onderweg zwommen de dolfijnen met de boot mee, zo dichtbij, je kon ze bijna aanraken. Onvergetelijk. Voor Na Pali gesnorkeld, zeeschildpadden gezien en ongelooflijk mooie tropische vissen, prachtig. In Waimea Canyon trails gelopen en genoten van de overweldigende natuur. Heel bijzonder, zo'n canyon op een eiland. Langs de noordkust gereden naar Ke'e Beach, daar ook gesnorkeld en een deel van de Kalalau Trail gelopen. Een trail langs Na Pali coast, door stukken regenwoud met prachtige bomen, bloemen en planten en met onvoorstelbare uitzichten over de Pacific.
Op Kauai verbleven we in een condo van Best Western Resorts in Kapaa. Ruime kamers, keuken, badkamer, zwembad, prima.

Op Maui hebben we natuurlijk de road to Hana gereden. Echt een must-do. Helemaal super. Als het even kan in een cabrio. Dak eraf, en gaan! Je hoort de natuur, de vogels, je ruikt het regenwoud. (upgrade naar convertible is niet duur, wij betaalden 25 dollar per dag). Maar in elk geval: zelf rijden. Niet met zo'n busje, die mensen meenemen onder het mom van wij rijden, u ziet meer. We hebben het gezien, dat is even stoppen, foto-moment en weer verder. Zelf rijden betekent vrijheid, en genieten van de adembenemende uitzichten, zolang als je zelf wilt.
Maui heeft regenwouden met ruime keus aan trails.
We hebben een snorkelcruise ondernomen naar Molokini (www.molokini.com), een top 10 duiklocatie in de wereld. Het is een oude vulkaankrater 2,5 mijl uit de kust met zicht onder water tot 150 feet. Echt heel mooi.
Verder zijn we ook naar een voorstelling in het Maui Theatre geweest. Iets waar je misschien niet zo snel aan zou denken als je op Hawaii bent, maar absoluut de moeite waard. (www.mauitheatre.com) Met moderne dans, acrobatiek en opzwepende muziek wordt de geschiedenis van Hawaii uitgebeeld. Ik had het voor geen goud willen missen.
Op Maui hadden we ook een condo, op Kamaole Sands in Kihei. Een erg ruim appartement met twee badkamers, slaapkamer, grote woonkamer en keuken. Heel mooi aangelegde tuinen, een groot zwembad. Genieten dus. (building 4, room 307)

Je ziet Hans, genoeg (en nog veel meer) te doen en te beleven. Ik vond zelf Oahu ook heerlijk. Vooral Honolulu. Wat een stad! Met Waikiki Beach, het blauwe warme water. Wat wil je nog meer. Op Oahu zijn we ook naar Sea Life Park geweest en hebben daar met dolfijnen gezwommen. Een echt heel bijzondere ervaring. We vonden zelf de stad zo indrukwekkend, dat we jammer genoeg van de rest van het eiland niet heel veel hebben gezien. Maar alleen Honolulu heeft al zoveel te bieden, met Pearl Harbour, Bishop Museum, Chinatown, Waikiki, Ala Moana shopping Centre, Diamond Head en ga zo maar door.

De Big Island viel voor ons een beetje tegen, vergeleken met de rest. Dat had vooral te maken met wat ze daar noemen de "VOG". Een soort mist die langs de hele zuidwestkust van het eiland hing. (dat kan in 2009 natuurlijk weer heel anders zijn) Afkomstig van de vulkaan. Het zorgt voor slecht zicht en continu het gevoel dat het gaat regenen. De lucht is donkergrijs en wij vonden het wat deprimerend. Wij zijn natuurlijk ook in Volcano NP geweest. De helft was afgesloten ivm gevaarlijke gassen uit de vulkaan die op dat moment erg actief was. We zijn nog een enorm eind omgereden naar het punt van de lava viewing. Daar waar de lava de zee in stroomt. Omdat de vulkaan zo actief was, moesten we op grote afstand blijven. Hebben wel de enorme pluimen gezien die het lava-zee contact veroorzaakt, maar jammer genoeg geen rode lava. We konden zelf niet tot na sunset blijven, dat schijnt wel de beste condities te geven om echt de lava te zien. Dus als je de kans krijgt, neem de tijd.
Een hoogtepunt van ons verblijf was toch wel het nachtelijke zwemmen met Manta Rays. Enorme platvissen met een spanwijdte tot 15 feet die zo dicht langs je zwemmen dat ze je aanraken.

Al met al, we hebben onze hele periode in Hawaii als onvergetelijk ervaren. Ik hoop dat het dat voor jou ook wordt.
Succes en veel plezier vooral met voorbereiden!

Vriendelijke groet,
BB
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Hallo BURB11,

zeer bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Helaas hebben we niet zoveel tijd als dat jullie hadden.
Ik ga kijken of ik nog wijzigingen moet/wil/kan aanbrengen.
Je hebt me wel enthousiast gemaakt voor Kauai en Maui, terwijl ik zelf meer dacht aan Ohau (Waikiki en Pearl Harbor) en Big Island (Vulcanoes), die ik toch ook echt wil zien.

Heb je nog een uitgebreid reisverslag op internet staan met meer details?

groet, Hans
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

burb11 schreef: De Big Island viel voor ons een beetje tegen, vergeleken met de rest. Dat had vooral te maken met wat ze daar noemen de "VOG". Een soort mist die langs de hele zuidwestkust van het eiland hing.
Jammer dat je Big Island vond tegenvallen, ik heb daar juist erg genoten. De vulkaan hebben wij vanuit een helikopter bekeken, en dat was ronduit spectaculair. Ons reisverslag van toen is hier te lezen. In December gaan we weer naar Hawaii, ditmaal naar Maui.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Loek schreef:
burb11 schreef: De Big Island viel voor ons een beetje tegen, vergeleken met de rest. Dat had vooral te maken met wat ze daar noemen de "VOG". Een soort mist die langs de hele zuidwestkust van het eiland hing.
Jammer dat je Big Island vond tegenvallen, ik heb daar juist erg genoten. De vulkaan hebben wij vanuit een helikopter bekeken, en dat was ronduit spectaculair. Ons reisverslag van toen is hier te lezen. In December gaan we weer naar Hawaii, ditmaal naar Maui.
Ik denk dat ie het leuker had gevonden als er niet zoveel vog hing.. Wat ik op foto's heb gezien en van mijn verloofde heb gehoord is dat echt een behoorlijk dichte mist en laat dat amper zonlicht door... het is een beetje te vergelijken met een grauwe en mistige herfst of winterdag hier maar dan wel met warme temperaturen (wat bij mensen met astma en zo nogal slecht uitpakt ook vanwege de zwavel)... Afgelopen winter (altijd grappig om over winter te spreken als je het over Hawaii hebt) is de vog behoorlijk sterk aanwezig geweest op alle eilanden omdat de wind in de verkeerde richting stond.
MichelUSA
Amerika-ontdekker

Bericht door MichelUSA »

Ook wij zijn net terug van een week Hawaii (Oahu) en hebben verbleven in het Wyland Waikiki Hotel op loopafstand van het strand.

Het was een weekje bijkomen na een rondreis door het Westen van de USA, en we hebben ervan genoten.

Hierbij enkele hoogtepunten;

1. Pearl Harbor moet je geweest zijn, erg indrukwekkend en duidelijke uitleg over de achtergronden van deze geschiedenis.
2. Waikiki Beach, het is niet het mooiste strand waar ik ooit geweest ben maar wel gezellig druk en helder water.
3. Hanauma Bay, een vulkaankrater die 30.000 jaar geleden door stijging van de zeespiegel vol met water is gelopen (en ik verbinding staat met de zee). Erg mooi om hier te snorkelen (hele mooie gekleurde vissen) en een mooier uitzicht dan Waikiki Beach.

Omdat het een relax weekje was hebben we verder niet veel bekeken maar er is daar genoeg te doen om je daar 2 weken te vermaken.

Het is dat het wel erg ver weg is vanaf NL anders zou ik er zeker vaker naartoe gaan (zeker met de lage USD$ stand :oops: )
burb11
Amerika-ontdekker

Bericht door burb11 »

Hans B schreef: Heb je nog een uitgebreid reisverslag op internet staan met meer details?
groet, Hans
Hoi Hans,

Heb geen uitgebreid reisverslag helaas. Heb het daar veel te druk voor.. Maar ben ook een wat luie schrijver :lol:
Maar als je gericht iets wilt weten, vraag gerust.

Verder zou ik me totaal niet druk maken over wat er allemaal te doen is. Ik alle hotels en resorts waar wij geweest zijn was een "activity desk". De meeste activiteiten etc. kunnen zij voor je boeken. Lekker makkelijk.
Verder hebben wij ook een Lonely Planet van Hawaii aangeschaft, en hebben daar erg veel aan gehad. Er staan ontelbaar veel tips en adviezen in over mooie plekjes om te bezoeken, of leuke dingen om te doen. En het is ook nog eens leuk om te lezen, en al een stuk voorpret.

Succes ermee!
BB
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer