Hoi allemaal,
Ondertussen zijn we al een dikke maand terug van het schitterende Hawaii.
Het was echt heel erg mooi. Hier is mijn mini verslagje :
Dag 1 - 3
Aankomst op Honolulu, direct vlucht naar Kauai
Mooiste natuur die ik ooit gezien heb.
Dit eiland vond ik het beste van allemaal.
Het is echt zoals ik Hawaii had voorgesteld : rustig, prachtige natuur, mooie stranden, ...
Hier sliepen we in Outrigger Waipouli. Ideaal gelegen op het eiland (Kapaa), in het dorpje waar het meeste te zien viel.
Ik wou heel graag de Na'pali kust te bekijken vanuit een helicopter, maar Mr. Romien wou niet (hij had van mij al eens van Las Vegas naar Grand Canyon moeten vliegen in een helicopter en dat vond hij genoeg voor de rest van zijn leven

)
We hebben een klein stukje van de Kalalau trail gedaan, maar aangezien Mr. Romien iets aan zijn voet had, konden we niet de hele hike doen (heel spijtig, zeker na het bekijken van Perfect Getaway)
We hebben ook nog gezien : Waimea Canyon State Park (heel indrukwekkend) en het mooiste dat ik ooit in heel de wereld heb gezien : Kalalau valley lookout
Dag 4 - 8
Maui
Ook heel erg mooi, maar ik was nog in honeymoonsfeer, alles rustig, mooie natuur, en dan word je onverbiddelijk in de drukte gesmeten.
Hier sliepen we in de Westin Resort & Spa in Kaanapali.
Alweer vonden we het de beste ligging op het eiland die we konden hebben. 10 minuutjes van Lahaina, volgens ons het mooiste/leukste stadje van Maui.
We hebben de road to Hana gedaan, héél erg mooi, maar ik werd zo mottig als een krab van al de bochten en het eindpunt is een sisser.
We hadden een heel mooi oud dorpje verwacht, maar dit voldeed totaal niet aan onze verwachtingen. Er was eigenlijk helemaal geen dorp, gewoon enkele restaurantjes en dat was het.
We zijn gaan snorkelen in Honolua Bay (heel mooi) en hebben de boot naar Molokini gepakt en Turtle Island om te gaan snorkelen.
Dag 9 - 14
Oahu
We waren al wat gewoon aan de drukte, maar jongens toch : je waant je net in Tokio city
Op Oahu hadden we een super super luxueus hotel : The Kahala. Ze hadden hier zelfs dolfijnen in ons hotel.
Het was gelegen op 10 minuutjes rijden van Waikiki Beach.
We hadden bij het boeken voor dit hotel gekozen, omdat we niet in de drukte van Honolulu wilden zitten, maar daar hebben we achteraf een klein beetje spijt van. Het had leuk geweest moesten we 's avonds de wagen niet moeten pakken.
Maar bon : ons hotel maakte dat allemaal goed

En we zijn een avond gaan dineren in het Outrigger Waikiki hotel, héééél erg mooi.
Dus ook hier heel het eiland bezocht. Voor mij was het toppunt ons bezoek aan The Kualoa Ranch. Ik ben namelijk een heel erg grote Jurassic Park fan en hier zijn enkele scènes opgenomen uit de eerste JP.
Maar niet alleen JP, ook Windtalkers, Lost, Pearl Harbor... Dat was het eerste wat we gedaan hebben toen we terug thuis waren : al die films nog eens bekijken

Heel erg leuk dat je er dan zelf geweest bent...
We gingen altijd zwemmen aan the north shore. Weer heel veel schildpadden gezien, die werpen zich gewoon op strand.
Spijtig genoeg is het 2 weken lang windstil geweest in Hawaii, dus we hebben geen surfers in aktie gezien.
Terwijl The North Shore normaal gezien bekend staat als één van de beste surfspots ter wereld.
Wat hebben we nog gezien op Oahu?? Pearl Harbor, Dole plantation en Diamond Head
En dan was het alweer tijd om naar huis te gaan.....
Het was een schitterende, onvergetelijke reis, zeker omdat het onze huwelijksreis was en we over gratis champagne en toetjes kregen, maar au fond kan hij voor ons niet tippen aan onze 3 weken door California vorig jaar. Dat blijft voor ons nog altijd dé ultieme droomreis.