Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii honeymoon augustus/september

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Romien
Amerika-ontdekker

Hawaii honeymoon augustus/september

Bericht door Romien »

Hallo Hawaii kenners,

Ik ben mijn hoofd aan het breken over onze huwelijksreis.
We hebben vliegtickets gekregen voor 14 dagen Hawaii. We landen en vertrekken op Honolulu.
Te kort voor alles wat we daar willen doen en zien, maar een gekregen paard kijk je niet in z'n bek :wink:

Nu zou ik graag willen weten wat jullie van mijn planning denken.
Wij zouden graag zoveel mogelijk zien van de eilanden (dus met de auto vanalles gaan afkijken, gaan shoppen, korte wandelingen maken in de mooie natuur, ...), maar we zoeken ook ontspanning aangezien het onze huwelijksreis is (dus wel met onze kont op het strand gaan liggen en gaan snorkelen etc).
We zijn niet echt cultuur-minded aangelegd, maar toppers nemen we altijd graag even mee, waar we ook zijn.

Ik kan niet kiezen tussen deze 4 eilanden :
- Kauai : hier willen we naartoe voor de mooie natuur en ontspanning
- Hawaii : Volcanoes National Park
- Maui : Natuur, strand, shoppen, celebrities spotten
- Oahu : Uitgaan, Waikiki, shoppen, lekker eten, Pearl Harbour

Zouden we er een eiland tussenuit wippen, om meer te kunnen genieten van onze vakantie en niet constant te hoeven inpakken / uitpakken / vlucht halen / huurauto afhalen...
Maar het welke dan?

Ik dacht aan het volgende schema :
1: 29/aug : Aankomst Honolulu 18.10u - Avondvlucht naar KAUAI
2 : 30/aug : KAUAI
3 : 31/aug : KAUAI - avondvlucht naar HAWAII
4 : 1/sep : HAWAII
5 : 2/sep : HAWAII
6 : 3/sep : HAWAII - ochtendvlucht MAUI
7 : 4/sep : MAUI
8 : 5/sep : MAUI
9 : 6/sep : MAUI - avondvlucht OAHU
10 : 7/sep : OAHU
11 : 8/sep : OAHU
12 : 9/sep : OAHU
13 : 10/sep : OAHU - 20.45u vlucht terug naar huis
14 : 11/sep : vlucht terug naar huis

Wat denken jullie ervan?
Wat mogen we zeker niet missen en wat stelt niet zoveel voor?

Alvast bedankt !
Romina
Your body may be a temple, mine's an amusement park !
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Re: Hawaii honeymoon augustus/september

Bericht door Hans B »

Hallo Romien,

dat wordt een erg moeilijke keuze.
Ik ben vorig jaar vanaf Los Angeles naar Hawaii geweest, 13 dagen heen en terug. Ook veel te kort natuurlijk.
Ik ben geweest naar :
01. LA - Kauai
02. 03. 04. Kauai
05. Kauai - Big Island (Kona)
06. 07. 08 Big Island (Kona)
09. Big Island - Honolulu
10. 11. 12 Honolulu
13. Honolulu - LA

Kauai is een klein heel mooi groen eiland, waar ik drie dagen wel genoeg vond om een aantal highlights te bekijken.
gezien: Waimea Canyon, koffieplantage, spouting horn
Big Island is het grootste eiland, daar was drie dagen veel te kort.
gezien: vulcanoes national park, enkele malen gesnorkeld
Honolulu had ook wel een dag meer gekund.
gezien: Waikiki, Diamond Head beklommen, Pearl Harbor, Dole Plantation, Polynesian Cultural center.

Jij hebt Maui er nog bij, dat is een klein eiland. Ik ben er niet geweest, maar het moet ook erg mooi groen zijn.
Heb ik het goed dat je in de 14 dagen ook nog naar Nederland heen en weer moet.
Mocht je de mogelijkheid hebben, plak er een week aan.
Ik hoop dat je de juiste keuze kunt maken.
Succes
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Enasni
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Enasni »

Zeker als je nog met je kont op het strand wil liggen, lijkt 4 eilanden in 14 dagen me wel erg krap! Ik heb afgelopen september mijn huwelijksreis gehad naar Hawaii en vond twee weken en 2 eilanden een prima tempo. Een nadeel is wel dat je dan moet kiezen waar je heen wilt en nog een bijkomend nadeel is dat zodra je thuis bent, je weer terug wil om de andere eilanden te zien ;)

Wij hebben dacht ik 5 dagen Oahu en 9 dagen Maui gedaan. Was voor ons een prima verdeling: Oahu hadden we (op dat moment) wel gezien na 5 dagen en op Maui was het een combi van het eiland bekijken en relaxen. Is ons uitstekend bevallen!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Enasni schreef:Een nadeel is wel dat je dan moet kiezen waar je heen wilt en nog een bijkomend nadeel is dat zodra je thuis bent, je weer terug wil om de andere eilanden te zien ;)
Maar uit ervaring weet ik dat dat niet zo snel gebeurt ;)
Voor ons is het alweer 15 jaar geleden .. en we zeiden toen dat we zeker terug zouden gaan. Het is alleen zo'n verre (dure) reis, dat het er niet zo snel van komt.

Wij zijn zelf alleen naar Oahu en Hawaii (Big Island) geweest. 10 dagen excl. de reis, veel te kort natuurlijk. Elke eiland heeft iets, maar persoonlijk vind ik dat je Oahu wel moet aandoen. Honolulu, Waikikibeach, Pearl Harbor, Polynesian Cultural Center (zo ontzettend leuk)!
Sandy
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden...
Nu ben ik eruit : ofwel 2 ofwel 3 eilanden.

Big Island zegt me eigenlijk niet zo heel veel. Waarom zouden we dit eiland erbij moeten nemen? Wat is er echt de moeite waard, dat we op de andere eilanden niet zullen vinden?
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Romien schreef:Heel erg bedankt voor jullie antwoorden...
Nu ben ik eruit : ofwel 2 ofwel 3 eilanden.

Big Island zegt me eigenlijk niet zo heel veel. Waarom zouden we dit eiland erbij moeten nemen? Wat is er echt de moeite waard, dat we op de andere eilanden niet zullen vinden?
Actieve vulkanen en lavastromen... do you need more? ;)
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Volgens mij kun je wel mooie tours maken op the Big Island, zoals een Vulcano Island Tour (boottour of helicoptervlucht). Inderdaad de stranden zijn zwarte lava stranden. Wij hadden 3 dagen big island geboekt. We zaten in een heel luxe hotel en hebben eigenlijk op het eiland zelf weinig gedaan. Laatste dagen wat bijkomen, zonnebaden, relaxen. De week ervoor hadden we vele sightseeings en uitstapjes gemaakt op Oahu.
Sandy
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Geweldig toch zo een honeymoon naar Hawaii !!!
Wij waren er in 2008, en sindsdien praat ik er noch elke dag over (echt niet gelogen!!)
Wij willen asap terug, maar het wordt wel even sparen nu...
Veel mensen slaan Oahu over, te toeristisch... Wij waren er 5 dagen, en zaten in Haleiwa, surf town of the world,... Prachtig gewoon, en heel laid back, zeker niet te toeristisch! IK zou er onmiddellijk willen gaan wonen! En dat zeg ik niet snel... Als je meer wil weten over onze avonturen kijk even op http://www.wegousa.blogspot.com
En euh Hans, toffe vrbo, heb ik ook opgeslagen voor als we eens naar Big Island gaan, was het ook echt gratis die scuba tours?
Als je meer info wilt over de condo die wij gehuurd hebben in Haleiwa, geef je maar een seintje!
Succes met de plannen nog!
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Ik zat hier even met een tweede topic door elkaar te lezen/posten...
Hawaii is in elk geval super!
Als je de kans hebt, maak er inderdaad 3 of zelfs 4 weken van!
En als je er niet aan uit geraakt, mag je mij de tickets altijd bezorgen :D
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

En voila, we hebben gekozen !!

3 nachten Kauai, 4 nachten Maui en 5 nachten Oahu...

In Kauai verblijven we in Outrigger Waipouli Beach
In Maui verblijven we in Westin Maui Resort & Spa
In Oahu verblijven we in Hyatt Regency Waikiki Beach Resort & Spa

Ik heb zoveel verschillende meningen gelezen, dat ik ergens een lijn moest trekken en moest beslissen...
Maar ik denk wel dat we een goede keuze hebben gemaakt.
De hotels zien er alleszins al fantastisch uit (ik heb met mccoytravel gewerkt, die kennen daar alles van en hebben alle binnenlandse vluchten en auto ook voor ons vastgelegd).

Nu nog een beetje opzoeken wat we daar allemaal gaan doen.
Oooooh, ik kan niet meer wachten om te vertrekken !!! (eerst nog trouwen natuurlijk)

Bedankt voor jullie posts !
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Assy schreef:kijk even op http://www.wegousa.blogspot.com
Succes met de plannen nog!
:offtopic:

Hey Assy, wij hebben vorig jaar een stuk van dezelfde route gedaan.
California had eigenlijk onze huwelijksreis moeten zijn, die reis heeft gewoonweg ALLES overtroffen.
Het zal moeilijk worden om nog zo'n reis zoals die van vorig jaar te doen...
Onze toer was als volgt : 21 dagen
Landen in SF, doorrijden Manteca, Yosemite, Death Valley, Las Vegas (yeah baby), San Diego, Tijuana (JAKKES !!), Los Angeles, terug Vegas (het regende in LA), San Francisco

De reis van ons leven, ik krijg nog altijd kriebels in m'n buik als ik eraan terug denk... Oh was ik maar terug daar... ♥

En nu hopen dat Hawaii er toch een beetje aan kan tippen :-)
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Romien schreef:En nu hopen dat Hawaii er toch een beetje aan kan tippen :-)
Daar ben ik niet zo bang voor, het is eerder te hopen dat Californië er nu niet bij gaat verbleken en in de vergetelheid raakt als je eenmaal in Hawaii bent ;)
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Arizona »

Als je op Maui gaat snorkelen, ga dan alsjeblieft naar Honolu Bay.
Het is net of je in een aquarium zwemt. Als je de baai oversteekt en dus in het diepe zwemt kom je zeeschilpadden tegen, helemaal geweldig...
Ik ben net 2,5 week terug en heb nog elke dag heimwee. :cry:

Afbeelding
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Arizona schreef: Ik ben net 2,5 week terug en heb nog elke dag heimwee. :cry:
Herkenbaar...dat heb ik een jaar na dato ook nog! Vrees dat dat nog wel een tijdje zo blijft :) Niet voor niks dat we alweer aan het kijken zijn wanneer we weer terug kunnen! Volgens mij heb ik een soort van Hawaii verslaving te pakken...
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Denk dat het een virus is!
Heb het ook te pakken sinds 2008, en geraak er maar niet vanaf, niet dat ik dat wil hoor :D
fotobieck
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door fotobieck »

ook na drie jaar (dec 2007) hebben wij nog elke dag heimwee. Het is inderdaad een virus en we hopen er nooit meer vanaf te komen!
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ook wij hebben het Hawaii-virus in 2009 te pakken gekregen.
Wij waren op Oahu en Big Island.
Voor ons maakte Big Island echt superveel indruk.
Waipio Valley, Akaka Falls, South Point (Zuidelijkste puntje van de V.S.) en natuurlijk ook Hawaii Volcanoes N.P. waren echt prachtig.
De keus voor Kauai en Maui lijken me ook zeker geen verkeerde. Wij willen ook daar zeker nog graag naar toe.
Als we naar Hawaii gaan willen we het liefst 3 of 4 weken gaan en dan ook Lanai en Molokai meepakken.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Hoi allemaal,

Ondertussen zijn we al een dikke maand terug van het schitterende Hawaii.
Het was echt heel erg mooi. Hier is mijn mini verslagje :

Dag 1 - 3
Aankomst op Honolulu, direct vlucht naar Kauai

Mooiste natuur die ik ooit gezien heb.
Dit eiland vond ik het beste van allemaal.
Het is echt zoals ik Hawaii had voorgesteld : rustig, prachtige natuur, mooie stranden, ...
Hier sliepen we in Outrigger Waipouli. Ideaal gelegen op het eiland (Kapaa), in het dorpje waar het meeste te zien viel.

Ik wou heel graag de Na'pali kust te bekijken vanuit een helicopter, maar Mr. Romien wou niet (hij had van mij al eens van Las Vegas naar Grand Canyon moeten vliegen in een helicopter en dat vond hij genoeg voor de rest van zijn leven :( )

We hebben een klein stukje van de Kalalau trail gedaan, maar aangezien Mr. Romien iets aan zijn voet had, konden we niet de hele hike doen (heel spijtig, zeker na het bekijken van Perfect Getaway)

We hebben ook nog gezien : Waimea Canyon State Park (heel indrukwekkend) en het mooiste dat ik ooit in heel de wereld heb gezien : Kalalau valley lookout
Afbeelding

Dag 4 - 8
Maui

Ook heel erg mooi, maar ik was nog in honeymoonsfeer, alles rustig, mooie natuur, en dan word je onverbiddelijk in de drukte gesmeten.
Hier sliepen we in de Westin Resort & Spa in Kaanapali.
Alweer vonden we het de beste ligging op het eiland die we konden hebben. 10 minuutjes van Lahaina, volgens ons het mooiste/leukste stadje van Maui.

We hebben de road to Hana gedaan, héél erg mooi, maar ik werd zo mottig als een krab van al de bochten en het eindpunt is een sisser.
We hadden een heel mooi oud dorpje verwacht, maar dit voldeed totaal niet aan onze verwachtingen. Er was eigenlijk helemaal geen dorp, gewoon enkele restaurantjes en dat was het.

We zijn gaan snorkelen in Honolua Bay (heel mooi) en hebben de boot naar Molokini gepakt en Turtle Island om te gaan snorkelen.

Dag 9 - 14
Oahu

We waren al wat gewoon aan de drukte, maar jongens toch : je waant je net in Tokio city :-)

Op Oahu hadden we een super super luxueus hotel : The Kahala. Ze hadden hier zelfs dolfijnen in ons hotel.
Het was gelegen op 10 minuutjes rijden van Waikiki Beach.
We hadden bij het boeken voor dit hotel gekozen, omdat we niet in de drukte van Honolulu wilden zitten, maar daar hebben we achteraf een klein beetje spijt van. Het had leuk geweest moesten we 's avonds de wagen niet moeten pakken.
Maar bon : ons hotel maakte dat allemaal goed :-) En we zijn een avond gaan dineren in het Outrigger Waikiki hotel, héééél erg mooi.

Dus ook hier heel het eiland bezocht. Voor mij was het toppunt ons bezoek aan The Kualoa Ranch. Ik ben namelijk een heel erg grote Jurassic Park fan en hier zijn enkele scènes opgenomen uit de eerste JP.
Maar niet alleen JP, ook Windtalkers, Lost, Pearl Harbor... Dat was het eerste wat we gedaan hebben toen we terug thuis waren : al die films nog eens bekijken :-) Heel erg leuk dat je er dan zelf geweest bent...

Afbeelding

We gingen altijd zwemmen aan the north shore. Weer heel veel schildpadden gezien, die werpen zich gewoon op strand.
Spijtig genoeg is het 2 weken lang windstil geweest in Hawaii, dus we hebben geen surfers in aktie gezien.
Terwijl The North Shore normaal gezien bekend staat als één van de beste surfspots ter wereld.

Wat hebben we nog gezien op Oahu?? Pearl Harbor, Dole plantation en Diamond Head

En dan was het alweer tijd om naar huis te gaan..... :(
Het was een schitterende, onvergetelijke reis, zeker omdat het onze huwelijksreis was en we over gratis champagne en toetjes kregen, maar au fond kan hij voor ons niet tippen aan onze 3 weken door California vorig jaar. Dat blijft voor ons nog altijd dé ultieme droomreis. :thumbup:
Arizona
Amerikafan

Bericht door Arizona »

Ohhhhhhhhh wat een gaaf verslag Romien! :thumbup:
Jullie hebben echt een ontzettend mooie reis gemaakt!

De dingen die je schrijft zijn erg herkenbaar, ik vond Hawaii ook prachtig! Jammer dat het windstil was, die surfers lijken mij ook wel gaaf om te zien. Bij ons was het toen helaas ook windstil. Leuk ook om al die 'bekende' plekken van televisie te zien.

Wanneer ga je terug? ;)
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Romien
Amerika-ontdekker

Bericht door Romien »

Arizona schreef:Wanneer ga je terug? ;)
Haha, dat zal nog niet voor meteen zijn.
Eerst California nog eens en Las Vegas en dan heb ik mezelf beloofd dat ik voor m'n 50e alle 50 staten van de US wil bezocht hebben :-)
Nog 44 te gaan :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer