Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wegen/rijden op Big Island en Oahu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Wegen/rijden op Big Island en Oahu

Bericht door hklink »

Hallo allemaal!

Wij gaan in december naar Hawaii (Big Island en Oahu) waar we uiteraard de eilanden en de (nationale) parken willen verkennen. Het ligt het meest voor de hand om dat per auto te doen, maar ik ben niet zo'n held op steile en bochtige bergwegen en al helemaal niet als het donker, glad en/of nat is. Vandaar mijn vraag naar de do's and don'ts qua autorijden... Alvast bedankt!

Groeten,
Suzanne
Aileen
Amerika-ontdekker

Re: Wegen/rijden op Big Island en Oahu

Bericht door Aileen »

Over het algemeen zijn de wegen goed begaanbaar hoor. Op Oahu is er zelfs een interstate ( ;) ). Voor bepaalde ongepaveide wegen is een 4WD verplicht, en die zou ik ook zeker niet met je normale compacte huurbak op gaan. Wij hadden het geprobeerd op Maui en dan is het wel peentjes zweten hier en daar langs hellingen, kiezelwegen e.d. :| Dus gewoon de kaart aanhouden zoals je die ontvangt bij het oppikken van de auto en dan is er niets aan de hand. :)
on the road
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

Met de Big Island heb ik geen ervaring, maar auto rijden op Oahu heb ik op sommige plaatsen zelfs als een feestje ervaren :) Zoals Aileen ook al aangeeft: op Oahu vind je grote doorgaande wegen en daar hoef je je dus zeker geen zorgen om te maken. Aan de noordkant van het eiland vind je geen interstates, maar wel gewoon goed begaanbare wegen. Dus wat betreft Oahu: no worries! (hooguit om de drukte/files op de interstates rondom Honolulu ;))
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
hklink
Amerika-ontdekker

Bericht door hklink »

Bedankt voor de reacties! Ik ga me geen zorgen maken en zie het vanzelf wel! Ik kom misschien niet zo snel nog een keer in Hawaii, dus ik wil dan toch echt zo veel mogelijk zien. En als het me niet bevalt, blijf ik lekker in de buurt van het hotel. Ook bepaald geen straf op Hawaii :lol:

Groetjes,
Suzanne
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Big Island is wat meer rural, dus geen echte snelwegen. In mijn ervaring is het rijden daar net zo makkelijk als dan een polderweggetje in Nederland, dus ik denk dat het allemaal wel meevalt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer