Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen op Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
E-line
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Trouwen op Hawaii

Bericht door E-line »

Ik weet dat er op dit forum eerder over gesproken is, maar ik kan niet echt de info vinden die ik zoek.
Mijn vriend en ik willen in 2013 naar Hawaii.. voor vakantie, maar ook om te trouwen. Tenminsten.. als het mogelijk is!

We willen het gewoon simpel.. met z'n 2tjes op het strand, niet te veel poes pas erom heen.

Wie heeft er tips?
Ik ben ook opzoek geweest naar blogs van mensen die ook op hawaii getrouwd zijn, maar kan bijna niks vinden.
Zijn er hier op het forum mensen die op hawai getrouwd zijn en die daar iets over kunnen vertellen? (of die een weblog hebben bijgehouden..)

Het duurt nog even voordat het allemaal gaat gebeuren, maar ik wil ruim optijd weten of het allemaal wel mogelijk is!

Alvast bedankt!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Trouwen op Hawaii

Bericht door gleuknie »

Het enige wat ik weet, is dat veel stelletjes trouwen op Maui.
Wel een gave manier trouwens om te trouwen en genoeg tijd om dit voor te bereiden. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

In het waar moet ik me nog verdiepen.. maar het lijkt me juist leuk om wat inspiratie op te doen in de verhalen en foto's van anderen!

En we zijn al 'geregistreerd parners' dus de stap naar trouwen is niet super groot.. maar ik heb nooit gedroomd
om in een witte jurk en in het midden van de belangstelling te trouwen, dus het lijkt ons super om het lekker met z'n 2tjes op het strand in een strand jurkje (ik dan ;)) op blote voeten te doen op een prachtig stuk van de VS..

We zijn 13 september 2013 10 jaar samen.. dus als we het voor elkaar krijgen om het op die dag te doen, dat zou helemaal super zijn. Maar ik ga de komende tijd lekker surfen over het internet om zoveel mogelijk info te vinden, en hopelijk komen hier ook nog wat reacties op.. maar zoals je al zegt; tijd zat!! :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Misschien haal je hier al inspiratie:
http://www.hawaiianbeachrentals.com/haw ... awaii.html
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Oahu
Amerika-ontdekker

Bericht door Oahu »

Ik zag een tijdje terug ook dat je via Exit Reizen kunt trouwen op Hawaii. Misschien dat je daar eens naar kan kijken? Staat onder het kopje luxe en huwelijksreizen. Succes!
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

De website ziet er niet echt uit, maar wij zijn getrouwd in 2008 bij deze man: http://beachwed.com/. Hij is vrij goedkoop met zijn bedragen, het goedkoopste op het strand is net onder de 100 dollar (hij heeft er ook eentje van 75 dollar, maar dat is een beetje erg snel en gehaast allemaal volgens mij van wat ik in de beschrijving lees). Wellicht is dit iets? Wij hebben er in ieder geval erg goede ervaringen mee :)
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik heb meteen gekeken bij Exit Reizen en zie gelukkig dat ze dan wel het Aqua Palms Hotel aanbieden. Wij hebben daar overnacht in het Aqua Aloha Surf Hotel via Exit Reizen, het smerigste hotel van onze hele rondreis inclusief het zuidwesten van de V.S.

Toch lijkt mij Waikiki geen fijne bestemming voor een huwelijksreis. Jiejie weet ongetwijfeld de perfecte trouwlocaties van Oahu, omdat hij op Oahu woont. Daar zal Waikiki vast niet bij zitten. Ik vind Waikiki en Honolulu net Los Angeles in het klein. The North Shore daarentegen is 10x mooier dan Waikiki.

Ik zou overigens mijn reis als ik jullie was ook lekker zelf boeken. Zelf zoeken naar het hotel wat jullie het beste bevalt via Tripadvisor. Wij boeken ook nooit meer via een reisbureau. Dit jaar heb ik ook alle hotels opgezocht via Tripadvisor, want dan lees je ook meteen de recencies van anderen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

ik was ook zeker van plan om alles zelf te regelen.. we hebben al meerdere rondreizen door de vs gedaan en we gaan in 2012 ook weer.. tripadvisor werkt inderdaad perfect om de beste accomodatie te vinden voor zo min mogelijk geld. ik wil t dus zeker niet via een reisbureau laten doen. daarom was ik ook op zoek naar blogs van andere mensen.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

gleuknie schreef:Daar zal Waikiki vast niet bij zitten. Ik vind Waikiki en Honolulu net Los Angeles in het klein.
Klopt en klopt haha

Alhoewel, vlakbij Waikiki (net bij Ala Moana) heb je Magic Island, daar wordt veel getrouwd en is best een goede locatie. Maar als ik zelf zou moeten kiezen voor het strand, dan zou ik toch vermoedelijk meer richting North Shore of Windward gaan, waar je echt mooie stranden hebt. Hier is een website waar een aantal van de mooiere genoemd wordt: http://www.hawaiiweb.com/oahu/beaches/

Hou er trouwens rekening mee dat je een permit nodig hebt om op het strand te mogen trouwen, overigens is dat ook niet altijd, de wet is een beetje verwarrend daarin. Je kunt een complete FAQ hier vinden: http://hawaii.gov/dlnr/land/forms-1/ROE ... it-FAQ.pdf
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Heleen72 »

Hoi E-line,

Houd er rekening mee, dat de huwelijksakte niet geaccepteerd wordt in Nederland, omdat je al geregistreerd partners bent. Je kunt je geregistreerd partnerschap alleen omzetten in een huwelijk in Nederland (in je woonplaats).
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Heleen72 schreef:Houd er rekening mee, dat de huwelijksakte niet geaccepteerd wordt in Nederland, omdat je al geregistreerd partners bent. Je kunt je geregistreerd partnerschap alleen omzetten in een huwelijk in Nederland (in je woonplaats).
Is dat werkelijk waar? Dient Nederland (Den Haag) niet gewoon een gelegaliseerde (dus met apostille) buitenlandse huwelijksakte te honoreren?

Maar hoe dan ook, als ze die niet honoreren is er natuurlijk nog geen man overboord. Dan kan men uiteindelijk ook gewoon naar de burgerlijke stand gaan en een akte van omzetting aanvragen. Dat schijnt direct te kunnen gebeuren, zonder wachttijden of wat dan ook :)
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

Het geregistreerd partnerschap wordt al gezien als een huwelijk (wettelijke verbintenis). Dus als je met een huwelijksakte komt, ben je 2x "getrouwd" en dat kan dus niet.
De omzetting is inderdaad een piece of cake. De meeste gemeenten willen wel dat je vooraf een afspraak maakt. Je nieuwe huwelijksdatum komt dan alleen niet overeen met de datum dat je in Hawaii bent getrouwd.
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Wow.. dit komt als een verassing zeg!
Dus officieel trouwen op hawaii op 13/9/'13 is dus sowieso niet mogelijk??
Pff.. hier ga ik eens achteraan.. dat lijkt me toch wel raar!
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Ik ben eens gaan zoeken, en ben er dus ook achter gekomen, dat als we zouden trouwen het eigenlijk
alleen om een omzetting betreft.. en een officiele ceremonie niet meer van toepassing is. Hier heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan!
Dat partnerschap hebben we destijds afgesloten omdat we samen een huis kochten (en dus niet om romantische reden).. ik vond mezelf nog te jong om te trouwen en had ook nog niet te behoefte om te trouwen. Jammer dat dit nu eigenlijk niet echt meer mogelijk is.. en helemaal dat het niet meer in het buitenland kan!! Ik ga toch eens kijken wat ik hier nog aan kan doen..

Misschien moeten we maar 'scheiden' en dan trouwen ;) Héél romantisch :roll:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Heleen72 schreef:Het geregistreerd partnerschap wordt al gezien als een huwelijk (wettelijke verbintenis). Dus als je met een huwelijksakte komt, ben je 2x "getrouwd" en dat kan dus niet.
Daar heb je inderdaad gelijk in :)

E-line schreef:Dus officieel trouwen op hawaii op 13/9/'13 is dus sowieso niet mogelijk??
Nou, je kunt wel trouwen in Hawaii, maar niet 'officieel'. Het zou dan alleen voor jezelf zijn, een beetje zoals ook een 'vow renewal' gebeurd (ben even de Nederlandse benaming kwijt).

E-line schreef:Misschien moeten we maar 'scheiden' en dan trouwen ;) Héél romantisch :roll:
Dat kan inderdaad ook nog, het samenlevingscontract laten ontbinden. Ik zou hier echter wel snel aan beginnen, of in ieder geval snel kijken wat er gedaan moet worden en wat de eventuele gevolgen zijn. Ik kan mij voorstellen dat er bepaalde consequenties aan vast zitten, bijvoorbeeld als je een gezamenlijke hypotheek hebt.
Heleen72
Amerikakenner

Bericht door Heleen72 »

E-line schreef:en een officiele ceremonie niet meer van toepassing is. Hier heb ik eigenlijk nooit bij stil gestaan!
Helaas zijn er een boel gemeenten die mensen niet goed voorlichten bij een geregisteerd partnerschap en die komen dan, net als jij, voor nare verrassingen te staan.
E-line schreef:Misschien moeten we maar 'scheiden' en dan trouwen ;) Héél romantisch :roll:
Dat is een mogelijkheid. Buiten wat Jiejie zei, komen er dan ook nog kosten bij voor een notaris. Want een beëindiging van het partnerschap moet bij een notaris of rechtbank (maar dan heb je weer kosten voor een advocaat) geregeld worden, voordat je het in kunt schrijven bij de burgerlijke stand van de gemeente.
Lauya
Amerika-ontdekker

Bericht door Lauya »

Hoi E-Line,

Ik en mijn lief zijn dit jaar op 3 mei getrouwd op Maui. Echt een aanrader!! Heb nog elke dag heimwee.
Ik ben mijn blog over Maui nog aan het schrijven, dus daar moet je even op wachten. Maar op welk eiland wil je trouwen?

Je kunt in principe alles zelf regelen. Je kunt een weddingvendor uitkiezen, met het beste pakket voor jou.
Wij hebben zelf eerst de fotograaf uitgezocht http://www.maui-weddingphotographer.net/, omdat we helemaal lyrisch over haar foto's waren, en achteraf absoluut geen spijt van gehad! Wat een prachtige foto's!!!

Daarna zijn we op zoek gegaan naar een bedrijf die onze bruiloft kon regelen. Dat werd http://www.mauidforever.com/wedding-loc ... i/index.php. Ook een toppertje. Ik heb die mensen echt een miljoenmiljard keer gemaild, en gebeld en ze hebben alles voor ons geregeld en al mijn vragen beantwoord. Uiteindelijk hadden wij een pakket van nog geen 300 dollar en daarvoor hadden we: Een trouwerij, met minister, akte, lei's (van die bloemenkransen), cider (op het strand mag je geen alcohol drinken) en een mooie taart voor 13 personen. En ik kreeg later een mailtje, met een aanbieding. Voor 100 dollar kon ik mijn haar en makeup laten doen in de hotelkamer. Nou, dat hebben we ook maar gedaan. :D Je trouwt maar een keer... tenminste, dat is het idee.

We moesten wat formulieren hier in NL invullen, en op Maui moesten we ook nog naar een dametje die alle papieren voor ons in orde ging maken. Kostte 65 dollar. Je krijgt dan helemaal uitgelegd hoe het in zijn werk gaat, welke documenten je moet laten ondertekenen en wat je moet opsturen naar het Health State Departement op Honolulu.
Bij aankomst op Maui gaven we onze weddingvendor een belletje, en we kregen daarop een mailtje met de routebeschrijving naar het strand waar we zouden trouwen en het telefoonnummer van de mevrouw die ons ging trouwen.
Zelf nog even het strand opgezocht, en de trouwmevrouw gesproken over wat we in de ceremonie wilden en wat niet. Het is wel vrij standaard hoor. Maar dat vonden we prima. Ze nemen een paar kleine persoonlijke dingetjes mee, maar verder is het een algemeen, maar wel mooi verhaal.
Op onze trouwdag, was de dame van de make-up precies op tijd en ze was ook nog award-winning, de beste van Maui. Eenmaal bij het strand, stonden onze weddingvendor, de trouwmevrouw en de fotografe al op ons te wachten. Alles stond klaar, taart, drank, fotospul. Helemaal goed. We hebben nergens zelf aan moeten denken.
Toen we eenmaal getrouwd waren, heeft de trouwmevrouw alles in een envelop gedaan. Zo wisten we precies wat we moesten versturen. Uiteindelijk ook de hele ceremonie op papier gekregen en fantastische foto's gemaakt.

Daarna zijn we lekker gaan eten en hebben we het allemaal goed gevierd. Maar als je met zijn tweeen bent, kan je ook nog regelen dat je op het strand gaat eten, bijvoorbeeld. Is wel prijzig.

Je moet overigens niet de illusie hebben dat je alleen op het strand staat. Toen wij trouwden, waren er verderop nog twee stelletjes aan het trouwen. Maar het was dan ook zonsondergang op het mooiste strand wat er was.

Wij hadden/hebben overigens een samenlevingscontract en ik heb daar niets over gehoord. maar we hebben onze papieren dan ook nog niet binnen. Volgens mij is een samenlevingscontract wel weer anders dan een Geregistreerd Partnerschap.
Volg ons tijdens de pre-honeymoon in Zuidwest USA en onze trouwpartij op Maui!
http://ralphlaura.blogspot.com

Afbeelding
E-line
Amerikafan

Bericht door E-line »

Lauya.. bedankt voor je informatie, daar heb ik wat aan :)
Super dat het zo goed bevallen is!

En een samenlevingscontract is inderdaad wat anders dan een geregistreerd partnerschap.. dat gaat niet via de burgelijke stand,
waardoor je gewoon op de normale manier trouwt.. bij ons is dat (blijkbaar) niet zo..
Maargoed, ik heb gelukkig nog even de tijd om het allemaal uit te zoeken!

In iedergeval al iedereen bedankt voor de info, ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen en ideen!
ritchie58
Amerika-newbie

Bericht door ritchie58 »

Aloha allemaal, ik zit het forum al een tijdje in de gaten te houden
Wij gaan in december 3 weken naar Oahu en willen daar dan gaan trouwen
Nu hebben wij de volgende weddingplanner op het oog. http://Www.ahawaiiwedding.com
Is deze toevallig al bij iemand bekend? We kunnen namelijk weinig vinden qua reviews over deze
Site, die er overigens wel duidelijk en overzichtelijk uitziet. We verblijven in het aqua palms en Spa dat
Lijkt me wel een goede keus. En we vieren kerst en oud op nieuw daar, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen?
Ik ga het allemaal meemaken en we laten alles op ons af komen, het is niet de eerste keer dat we naar Hawaii
Gaan we komen er dan voor de 4e keer, en je ziet er iedere keer weer iets nieuws.

Mahalo alvast voor de replies.

Ries
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Hoi

Wij hebben een Honeymoonshoot gedaanbij http://www.lahainaphotography.net/
Ik ben daar zo blij mee! John is echt superaardig! Op de site zegt hij dat hij maar een uur uittrekt en je 40 foto's geeft.
Hij heeft bij ons van 5 uur tot 7 uur geschoten en ons ruim 200 foto's gegeven en ze ook nog bewerkt.
John is superaardig en beschikt over veel verschillende lenzen. Hij is een echte local en kan ook vertellen hoe het leven op Hawaii is en dat vonden wij erg interessant. Hij was 125 dollar. Een koopje.
Ik zou echt john nemen! De foto's zijn zomooI geworden :clap:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer