Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips? Ohau, Maui en Big Island (en ook nog Chicago en DC)

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
cormoller
Amerika-ontdekker

Tips? Ohau, Maui en Big Island (en ook nog Chicago en DC)

Bericht door cormoller »

Nog een paar maandjes wachten en dan gaan we naar Hawaii!!Op 17 september vertrekken we...kan haast niet wachten, de voorpret is al leuk!

We vliegen heen via Chicago, daar zijn we dan 3 dagen. Daar bezoeken we ook een wedstrijd van de Cubs, een hele ervaring lijkt me. Hier iemand nog tips voor Chicago??

Dan vliegen we naar Ohau, 5 nachten, Big Island 4 nachten, Maui 4 nachten. Ben benieuwd of iemand nog speciale tips heeft die niet in de boekjes staan...Hoe is het shoppen daar?

Op 5 oktober vliegen we van Maui naar Washington daar zijn we dan nog 3 dagen. Ik hoop dat we een rondleiding kunnen krijgen door het Witte Huis. Heb al een senator gemaild maar helaas nog niets gehoord. Wil nog naar het Capitol en Library of Congres en uiteraard de monumenten en Arlington. Verder nog tips iemand??

We tellen al af !!
tosca
Amerika-expert

Re: Tips? Ohau, Maui en Big Island (en ook nog Chicago en DC

Bericht door tosca »

Voor tips over Chicago kun je op het Midswesten forum kijken, hier staat al vel geschreven.

Ook is een onlangs een artikel op de website geplaatst: http://www.allesamerika.com/chicago.html
manu47
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door manu47 »

Op onze blog kan je misschien al wat inspiratie opdoen: http://ingeenmanuincanada.blogspot.com/ ... sland.html. Vooral Volcanoes National Park vond ik heel indrukwekkend.
Onze blog vanuit Vancouver (reisverslagen van Toronto, Ottawa, Florida, NYC, Washington DC, The Big Island of Hawaii, Rockies,...) - http://ingeenmanuincanada.blogspot.com
Reisverslag van Oost-Canada in 2009 - http://ingeenmanuincanada.reislogger.nl
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hawaii is duurder dan het vaste land, dus je kan je winkelen beter voor of nadat je naar Hawaii gaat doen.

Ik weet niet of je mijn blog al gezien hebt, maar daar staat heel veel info + foto's op. Mijn favoriete bestemmingen per eiland:

Oahu
- Tantalus / Round Top
- Surf les volgen en daarna de pro's bewonderen aan de noordkust

Maui
- snorkelen en cliff jumping bij Black Rock
- sunset celebration op Little Beach op zondagavond

Big Island
- helicoptervlucht over de vulkaan
- s'nachts snorkelen met de manta rays
- snorkelen bij Kahaluu ... makkelijk in & uit, rustige zee, veel vis, stukje strand en concessies.
- Southernmost Point en Green Sand Beach

Veel plezier!
Afbeelding
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

guinevere schreef:Hawaii is duurder dan het vaste land, dus je kan je winkelen beter voor of nadat je naar Hawaii gaat doen.
Houd er rekening mee dat je niet alles naar Hawaii mee mag nemen. Dus boodschappen inkopen voordat je ernaartoe reist is goed, maar probeer niet fruit/groente of vlees bijvoorbeeld mee te nemen. Er heerst momenteel een bananen virus, dus men is heel erg hyper op invoer van fruit van het vasteland.

Ik weet niet of je een keuken hebt; wij blijven meestal in een appartement en koken zelf. Zaken die we van het vasteland meenemen: rijst, rice-a-roni/zaturain's voor simpele schotels, (droge) kruiden, snacks (chips, pindas). Groente en fruit kopen we ter plekke. Probeer op de lokale markten koopjes te vinden op het gebied van fruit. Met name de wat meer exotische fruit soorten zijn soms veel goedkoper dan op het vasteland: mangos, papaya, ananas etc. Let ook op bij groente dat je wat meer de lokaal gangbare (in season) groentes kiest die wat goedkoper zijn dan wat bij jou thuis momenteel gebruikelijk is. Bijvoorbeeld aardappelen kunnen vrij duur zijn.
cormoller
Amerika-ontdekker

Bericht door cormoller »

Bedankt voor jullie tips!!

Altijd leuk om zaken van experts te horen/lezen.!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer