Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips bij kiezen tussen twee vluchtschema's
Tips bij kiezen tussen twee vluchtschema's
Hallo Allemaal,
Na lang dromen gaan we eindelijk een reis maken naar hawaii (island hopping) ik heb de keuzen uit twee schema,s. Welke van onderstaane schema,s raden jullie me aan?
VLUCHT DATUM VAN NAAR V A
UA 59 10SEP AMSTERDAM HOUSTON 1010 1350
UA1694 10SEP HOUSTON LOS ANGELES 1700 1820
UA 387 11SEP LOS ANGELES KONA HAWAII 0900 1130
HA 337 16SEP KONA HAWAII HONOLULU 1435 1518
HA 313 20SEP HONOLULU LIHUE KAUAI 1807 1844
UA 537 24SEP LIHUE KAUAI LOS ANGELES 2055 0523 25SEP
UA 950 25SEP LOS ANGELES WASHINGTON 0755 1545
UA 124 25SEP WASHINGTON AMSTERDAM 1734 0715 26SEP
Of schema 2
DL9378 10SEP AMSTERDAM LOS ANGELES 0950 1150
DL1299 11SEP LOS ANGELES KONA HAWAII 1355 1642
DL1840 24SEP LIHUE KAUAI LOS ANGELES 2040 0501 25SEP
DL9379 25SEP LOS ANGELES AMSTERDAM 1400 0915 26SEP
Schema 2 is totaal 200 euro duurder dus valt mee, alleen op de terugreis 9 uur wachten op LA. Zou je in die tijd nog wat leuks kunnen ondernemen? 9 uur wachten is erg lang. Bij beide schema,s doen we op de heenweg een overnachting LA.
Bedankt alvast, gr mario
Na lang dromen gaan we eindelijk een reis maken naar hawaii (island hopping) ik heb de keuzen uit twee schema,s. Welke van onderstaane schema,s raden jullie me aan?
UA 59 10SEP AMSTERDAM HOUSTON 1010 1350
UA1694 10SEP HOUSTON LOS ANGELES 1700 1820
UA 387 11SEP LOS ANGELES KONA HAWAII 0900 1130
UA 537 24SEP LIHUE KAUAI LOS ANGELES 2055 0523 25SEP
UA 950 25SEP LOS ANGELES WASHINGTON 0755 1545
UA 124 25SEP WASHINGTON AMSTERDAM 1734 0715 26SEP
Of schema 2
DL9378 10SEP AMSTERDAM LOS ANGELES 0950 1150
DL1299 11SEP LOS ANGELES KONA HAWAII 1355 1642
DL1840 24SEP LIHUE KAUAI LOS ANGELES 2040 0501 25SEP
DL9379 25SEP LOS ANGELES AMSTERDAM 1400 0915 26SEP
Schema 2 is totaal 200 euro duurder dus valt mee, alleen op de terugreis 9 uur wachten op LA. Zou je in die tijd nog wat leuks kunnen ondernemen? 9 uur wachten is erg lang. Bij beide schema,s doen we op de heenweg een overnachting LA.
Bedankt alvast, gr mario
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Tips bij kiezen tussen twee vluchtschema,s
Ik zou maar voor het eerste schema gaan.
Je kan natuurlijk een paar uur de stad in, maar de tijd dat je aankomt op LAX (5 AM) is niet een tijd dat er veel te doen valt in Los Angeles.
En 2 PM vertrekken betekent effectief weer om 12 uur terug op het vliegveld.
Dan maar beter 2x paar uurtjes wachten en verder vliegen.
Leuke vakantie ga je doen
Veel plezier met voorbereiden
Je kan natuurlijk een paar uur de stad in, maar de tijd dat je aankomt op LAX (5 AM) is niet een tijd dat er veel te doen valt in Los Angeles.
En 2 PM vertrekken betekent effectief weer om 12 uur terug op het vliegveld.
Dan maar beter 2x paar uurtjes wachten en verder vliegen.
Leuke vakantie ga je doen

Veel plezier met voorbereiden

Hoi, bedankt voor de reactie. Het is idd wel een vervelend tijdstip om iets te kunnen ondernemen ja haha. Mocht ik het eerste schema pakken heb ik op de heenreis alleen wel minder tijd om nog wat van los angeles te zien (hollywood bv) zou leuk zijn als we dat in ieder geval even kunnen bekijken. Maar dat is savonds ook nog wel goed te doen of niet?
Ik heb er echt zin in, hawaii staat al een tijdop mijn lijstje en nu komt het er dan van. We hebben op ieder eiland een huurauto, die heb je ook wel nodig daar als ik iedereen zijn reisverslagen lees.
Gr mario
Ik heb er echt zin in, hawaii staat al een tijdop mijn lijstje en nu komt het er dan van. We hebben op ieder eiland een huurauto, die heb je ook wel nodig daar als ik iedereen zijn reisverslagen lees.
Gr mario
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Of je zou kunnen kijken of je vlucht UA 387 op 12 september kan doen ipv 11 september.
Dan heb je een hele dag in Los Angeles.
Je kunt in ieder geval 's avonds LA in, maar na de vluchten vanuit Nederland zal je niet zo heel veel puf hebben.
Dan heb je een hele dag in Los Angeles.
Je kunt in ieder geval 's avonds LA in, maar na de vluchten vanuit Nederland zal je niet zo heel veel puf hebben.
Ik zal eens kijken idd, en anders moeten we de volgende reis maar een rondreis vs maken, ook vervelend haha.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je Chicago nog overwogen? United heeft directe vluchten van Chicago naar Kona; dus A'dam -> Chicago -> Kona. Of terug van Honolulu via Chicago naar A'dam.
Hoi Loek,Loek schreef:Heb je Chicago nog overwogen? United heeft directe vluchten van Chicago naar Kona; dus A'dam -> Chicago -> Kona. Of terug van Honolulu via Chicago naar A'dam.
Ik laat de reis door exit reizen regelen en kreeg deze twee opties toegestuurd. Als eerste kreeg ik de optie via housten, LA, en vervolgens naar Kona. Toen mailde ik terug of ze ook een reisschema konden aanbieden met minder overstappen en kreeg vervolgens het andere reisschema. Maar dat 9 uur wachten op LA bevalt me niet, dus gaan we waarschijnlijk voor optie 1.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je zou nog eens bij het reisburo kunnen vragen of ze Chicago hebben overwogen als tussenstop. Niet iedereen is op de hoogte van het feit dat er non-stop vluchten zijn van Chicago naar Hawaii.
Dat is een goeie, ik zal het eens navragen. Ik wil morgen zoiezo boeken ivm een gratis hotelupgrade als ik voor dinsdag nog boek.
Bedankt voor de reactie,s. De reis is inmiddels geboekt. Het is het schema via houston geworden. Nu nog een paar maanden geduld hebben en bekijken wat we gaan doen daar en wanneer.
Thanx, gaat wel lukken denk ik.
r1mario,
ziet er goed uit!veel plezier met voorbereiden, dat moet wel lukken denk ik:))
misschien een brutale vraag, maar vielen de kosten mee voor de vliegreis? we wilden ook eind dit jaar gaan maar nu komen het halen van een duikbrevet en reisje curacao (ook heel vervelend) daartussen dus we verplaatsen deze reis naar volgend jaar, we willen dus een beetje kijken wat we kunnen verwachten aan kosten...
ziet er goed uit!veel plezier met voorbereiden, dat moet wel lukken denk ik:))
misschien een brutale vraag, maar vielen de kosten mee voor de vliegreis? we wilden ook eind dit jaar gaan maar nu komen het halen van een duikbrevet en reisje curacao (ook heel vervelend) daartussen dus we verplaatsen deze reis naar volgend jaar, we willen dus een beetje kijken wat we kunnen verwachten aan kosten...
De kosten mag je gerust weten hoor, wij hebben via exit-reizen geboekt dus ik heb alleen een totaalprijs voor je. Dit is incl de vliegreis, alle hotels, 3 sterren vooral en 2 3,5 a 4 sterren hotels,huurauto,s met all incl pakket die we bij de vliegvelden op kunnen halen, en annuleringsverzekering . De totaalprijs is 4798,72 euro. Gr mario
De reis komt langzamerhand dichterbij, binnenkort eens gaan plannen wat we allemaal gaan doen daar en hoeveel tijd we daar ongeveer voor kwijt zijn. Wil zoiezo 1 dag reserveren om te gaan surfen.
Re: Tips bij kiezen tussen twee vluchtschema's
Hallo Mensen,
Ondertussen zijn we alweer een paar weken terug uit Hawaii. Het was in 1 woord geweldig, we zijn echt verliefd geworden op Hawaii.
we zijn begonnen op Big island wat ons betreft het mooiste eiland van de reis uiteindelijk. We hebben een dag uitgetrokken voor volcanoes national park wat echt de moeite was. Zorg dat je er tot een uur of zeven savonds blijft zodat je mooie foto,s kan maken van de lavagloed als het donker wordt. We hebben een zonsondergang gekeken op de mauna kea en zijn helemaal omhoog gereden ( zorg dat je een 4x4 hebt anders moet je het niet doen). Zelfs met een 4x4 kan het laatste gedeelte omhoog als eng ervaren worden aangezien het tweerichtingsverkeer is op een niet al te brede en onverharde weg met een hele diepe afgrond. Een zonnebril is een must trouwens als je omhoog rijdt. Black sand beach is ook geweldig, je kunt schildpadden zien op het strand en als je het water ingaat kun je er mee snorkelen, er zaten er tientallen toen ik er ging snorkelen. Wij vonden the city of refuge ook mooi om te zien, mooi park met tikimannen, audiouitleg en infoborden op de route.Het allermooiste wat we op hawaii hebben gedaan ( en misschien wel van mijn leven) was het snorkelen met mantaroggen. Wat een ervaring!!! Ze zijn echt immens groot en kwamen bijna met hun buik tegen onze buik toen ze een roll over maakten om plankton te eten. De kans dat je de roggen ziet is zo een 90%, bij ons waren er 3. Green sand beach is ook echt super mooi en het is de hike waard, neem genoeg water mee want het kan er ontzettend warm zijn. Ook staan er een paar mensen met jeeps die je voor 15 dollar pp heen en terug brengen. wij zijn voor 10 dollar pp alleen teruggereden met iemand omdat mijn vrouw een flinke blaar had.we zijn ook een keer op 1 dag heel het eiland rondgereden, we zijn bij iedere scenic point gestopt( heb je op de eilanden heel veel) en dat levert altijd mooie foto,s op.
Het tweede eiland was Oahu, we zaten in waikiki honolulu. Dit was het minste eiland van de reis. We probeerden sochtends zo vroeg mogelijk van de drukte weg te vluchten maar stonden toch iedere keer in de file. Als je moet kiezen en niet alle eilanden aan gaat doen sla oahu dan over. Pearl harbour was opzich leuk maar niet bijzonder en super druk. Waikiki zelf superdruk en als je van een rustig eiland als big island afkomt dan is je ontspannen hawaii gevoel echt weg zodra je 1 voet in waikiki zet( dat was bij ons het geval in ieder geval). De north shore van oahu en de windward coast daarentegen waren wel heel mooi. Mocht je naar oahu gaan zou ik hier dan ook ergens een hotel boeken, mits je van file,s drukte en duizenden toeristen op een kluitje houd dan moet je naar waikiki
. Ik wil niet zeggen dat oahu geen leuke bestemming is maar als je de andere eilanden eerst ziet valt oahu tegen, je zou hem dus eventueel ook als eerste kunnen pakken.Toppunt van dit eiland was onze huurauto (dodge challenger) dat maakte het verplaatsen heel erg leuk.
Kauai was het derde eiland, en ook dit was weer een schitterend eiland. Wat een rust als je daar geland bent. Schitterend eiland met een mooie natuur. Waimea Canyons was voor mij het toppunt, mooie zware hikes gemaakt daar en het uitzicht is echt prachtig.Het is ook een leuke weg om te rijden(zeker in een mustang cabrio
). De napali coast is ook heel mooi, die hebben wij bezocht met een catamaran ( we hadden een tocht geboekt met een zodiac maar die ging niet door omdat de zee te ruig was). Onderweg wel 40 dolfijnen gezien die naast en voor de boot kwamen zwemmen en zich aan het uitsloven waren voor ons. Toch mooi om dolfijnen uit te zien sloven omdat ze het willen en niet omdat ze in gevangenschap leven en trucjes moeten doen voor een visje. Ook hier weer zeeschildpadden gezien onderweg. Nadeel was dat de zee ontzettend ruig was en we iets eerder terugmoesten omdat de halve boot aan het overgeven was incl mijn vrouw ( ik had het wel naar mijn zin
en moest gelukkig niet overgeven). Het eten en drinken was top verzorgd en er was hoopjes voor mij alleen omdat niet veel mensen zin hadden in eten vanwege het zeeziek zijn
. De crew was ook geweldig. Verder is het een eiland met een hele mooie natuur, mooie stranden met vooral in het noorden ( tunnel beach en dergelijke) superhoge golven. Bij poi,pu beach heb ik twee dagen gesurfd en dat was ook geweldig.
We zijn nu aan het kijken voor een reis naar kauai en maui. Kauai omdat ik nog wat dingen wil zien en wat hikes wil maken die ik nog niet gedaan heb, en maui omdat we het eiland nog niet gezien hebben. Ik heb bij exit reizen een offerte aangevraagd en heb het vergeleken met alles zelf los boeken en kwam even duur uit, dus moet nog even kijken of het goedkoper kan op een of andere manier anders gaan we weer met exit reizen. Mochten er nog vragen zijn over een van de eilanden die we aangedaan hebben hoor ik ze graag en probeer ik ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Dit was maar een kort verslag dus er zijn uiteraard nog dingen die we gezien of gedaan hebben die ik niet vermeld heb.
Gr mario
Ondertussen zijn we alweer een paar weken terug uit Hawaii. Het was in 1 woord geweldig, we zijn echt verliefd geworden op Hawaii.
we zijn begonnen op Big island wat ons betreft het mooiste eiland van de reis uiteindelijk. We hebben een dag uitgetrokken voor volcanoes national park wat echt de moeite was. Zorg dat je er tot een uur of zeven savonds blijft zodat je mooie foto,s kan maken van de lavagloed als het donker wordt. We hebben een zonsondergang gekeken op de mauna kea en zijn helemaal omhoog gereden ( zorg dat je een 4x4 hebt anders moet je het niet doen). Zelfs met een 4x4 kan het laatste gedeelte omhoog als eng ervaren worden aangezien het tweerichtingsverkeer is op een niet al te brede en onverharde weg met een hele diepe afgrond. Een zonnebril is een must trouwens als je omhoog rijdt. Black sand beach is ook geweldig, je kunt schildpadden zien op het strand en als je het water ingaat kun je er mee snorkelen, er zaten er tientallen toen ik er ging snorkelen. Wij vonden the city of refuge ook mooi om te zien, mooi park met tikimannen, audiouitleg en infoborden op de route.Het allermooiste wat we op hawaii hebben gedaan ( en misschien wel van mijn leven) was het snorkelen met mantaroggen. Wat een ervaring!!! Ze zijn echt immens groot en kwamen bijna met hun buik tegen onze buik toen ze een roll over maakten om plankton te eten. De kans dat je de roggen ziet is zo een 90%, bij ons waren er 3. Green sand beach is ook echt super mooi en het is de hike waard, neem genoeg water mee want het kan er ontzettend warm zijn. Ook staan er een paar mensen met jeeps die je voor 15 dollar pp heen en terug brengen. wij zijn voor 10 dollar pp alleen teruggereden met iemand omdat mijn vrouw een flinke blaar had.we zijn ook een keer op 1 dag heel het eiland rondgereden, we zijn bij iedere scenic point gestopt( heb je op de eilanden heel veel) en dat levert altijd mooie foto,s op.
Het tweede eiland was Oahu, we zaten in waikiki honolulu. Dit was het minste eiland van de reis. We probeerden sochtends zo vroeg mogelijk van de drukte weg te vluchten maar stonden toch iedere keer in de file. Als je moet kiezen en niet alle eilanden aan gaat doen sla oahu dan over. Pearl harbour was opzich leuk maar niet bijzonder en super druk. Waikiki zelf superdruk en als je van een rustig eiland als big island afkomt dan is je ontspannen hawaii gevoel echt weg zodra je 1 voet in waikiki zet( dat was bij ons het geval in ieder geval). De north shore van oahu en de windward coast daarentegen waren wel heel mooi. Mocht je naar oahu gaan zou ik hier dan ook ergens een hotel boeken, mits je van file,s drukte en duizenden toeristen op een kluitje houd dan moet je naar waikiki

Kauai was het derde eiland, en ook dit was weer een schitterend eiland. Wat een rust als je daar geland bent. Schitterend eiland met een mooie natuur. Waimea Canyons was voor mij het toppunt, mooie zware hikes gemaakt daar en het uitzicht is echt prachtig.Het is ook een leuke weg om te rijden(zeker in een mustang cabrio

We zijn nu aan het kijken voor een reis naar kauai en maui. Kauai omdat ik nog wat dingen wil zien en wat hikes wil maken die ik nog niet gedaan heb, en maui omdat we het eiland nog niet gezien hebben. Ik heb bij exit reizen een offerte aangevraagd en heb het vergeleken met alles zelf los boeken en kwam even duur uit, dus moet nog even kijken of het goedkoper kan op een of andere manier anders gaan we weer met exit reizen. Mochten er nog vragen zijn over een van de eilanden die we aangedaan hebben hoor ik ze graag en probeer ik ze zo goed mogelijk te beantwoorden. Dit was maar een kort verslag dus er zijn uiteraard nog dingen die we gezien of gedaan hebben die ik niet vermeld heb.
Gr mario
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2020 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-