Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huur condo op Hawaii: ervaringen/tips gevraagd
Huur condo op Hawaii: ervaringen/tips gevraagd
Wie heeft er ervaring met het huren van een condo op Hawaii? En dan in het bijzonder via vrbo.com?
Misschien zelfs wel tips?
Momenteel heb ik deze op het oog: http://www.vrbo.com/13895
Maar misschien heeft iemand nog wel betere suggesties..
Alvast dank,
BB
Misschien zelfs wel tips?
Momenteel heb ik deze op het oog: http://www.vrbo.com/13895
Maar misschien heeft iemand nog wel betere suggesties..
Alvast dank,
BB
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Huur condo op Hawaii: ervaringen/tips gevraagd
Ik heb goeie ervaringen met het huren via vrbo op Hawaii, maar elke verhuurder/eigenaar daarop is uniek dus een goeie ervaring bij een is geen garantie dat allemaal goed zijn. Het is zaak zoveel mogelijk van te voren uit te zoeken en jezelf (financieel) in te dekken. De appartementen aangeboden middels vrbo moeten met elkaar concureren, en in mijn ervaring krijg je daardoor meestal de beste prijs. Bijvoorbeeld, de in de link die je gaf spreekt men van twee units, ga je die allebei huren of is het mogelijk om slechts een van de twee te huren. Dat is een van die dingen waar je op moet letten.
Ik zelf heb meestal een levendige email wisseling met de eigenaar met vragen voordat ik me uiteindelijk vastleg.
Ik zelf heb meestal een levendige email wisseling met de eigenaar met vragen voordat ik me uiteindelijk vastleg.
Thanks Loek.
Dat financieel indekken, hoe doe je dat dan?
Dat financieel indekken, hoe doe je dat dan?
2008--> Hawaii / 2011--> Philadelphia / 2012--> New York-Oahu-Chicago / 2013--> Phoenix / 2014--> South West / 2015(mei)--> New York (juli/aug)--> Route 66: Chicago -> Phoenix -> Maui
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reisverzekering bijvoorbeeld; en dan door contact met de eigenaar het gevoel krijgen dan je niet met een zwendelaar hebt te maken.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hallo,
Wij hebben ook reeds verschillende malen een vakantiehuis/ condo gehuurd via VRBO.( oa in Arizona,Texas, Washington, British Columbia CA, Maui en Big Island.
Zoek je nog iets op die 2 laatste eilanden kan ik jou derecente gegevens doorsturen. Op Oahu zaten we maar 2 nachten en hebben toen via priceline het Hawaii Prince hotel geboekt.
Zoals Loek reeds heeft vermeld is het kwestie van goed alles door te lezen en te e-mailen met de eigenaars. Ik moet er zelf ook altijd een goed gevoel bij hebben.
I.v.m. condo's ; kijk ook eens op google earth daar kan je bv. al zien waar het gelegen is ( dicht bij het strand). Zoek ook de naam van de building op en zo kan je ook reviews vinden; ook dikwijls over de condo die jij op het oog hebt.
alvast veel plezier met de zoektocht
grtjs
Claudine
Wij hebben ook reeds verschillende malen een vakantiehuis/ condo gehuurd via VRBO.( oa in Arizona,Texas, Washington, British Columbia CA, Maui en Big Island.
Zoek je nog iets op die 2 laatste eilanden kan ik jou derecente gegevens doorsturen. Op Oahu zaten we maar 2 nachten en hebben toen via priceline het Hawaii Prince hotel geboekt.
Zoals Loek reeds heeft vermeld is het kwestie van goed alles door te lezen en te e-mailen met de eigenaars. Ik moet er zelf ook altijd een goed gevoel bij hebben.
I.v.m. condo's ; kijk ook eens op google earth daar kan je bv. al zien waar het gelegen is ( dicht bij het strand). Zoek ook de naam van de building op en zo kan je ook reviews vinden; ook dikwijls over de condo die jij op het oog hebt.
alvast veel plezier met de zoektocht
grtjs
Claudine
- steson
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik lees uit reacties dat er dus ook 'zwendelaars' bij VRBO te vinden zijn ?? En dat ik mogelijk op mijn gevoel af moet gaan of het betrouwbaar is ??
Ik wordt daar een beetje huiverig voor....
We hebben helaas wat slechte ervaringen met American Estates wat het huren van een villa aangaat.....
In Florida stonden we in Kissemmee bij onze villa en kregen we de lockbox naast de voordeur niet open (code klopte niet) en na wat dure telefoontjes en het wachten op een sleutelmaker, stonden we pas na 4 uur wachten binnen (en konden we de boodschappen voor het merendeel weggooien !!)
Op Marco Island was de lokatie van de lockbox al 2 jaar niet meer waar American States had aangegeven in de reisbescheiden en hebben we gelukkig een hele aardige buurman van de lockbox-lokatie bereid gevonden om te informeren (zelfs bij een kantoor in San Francisco) om de juiste lokatie van de lockbox te achterhalen, dus ook hier uiteindelijk na 2 uur gedoe pas de villa kunnen betreden.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat de villas wel fantastisch waren hoor........
Dus ben ik nu wel heel benieuwd hoe het ophalen van de sleutel gaat als je bij VRBO een onderkomen heb gehuurd.......
En heeft er iemand leuke tips voor een condo op Oahu (uit de drukte van Waikiki) en Big Island ???
We hebben helaas wat slechte ervaringen met American Estates wat het huren van een villa aangaat.....
In Florida stonden we in Kissemmee bij onze villa en kregen we de lockbox naast de voordeur niet open (code klopte niet) en na wat dure telefoontjes en het wachten op een sleutelmaker, stonden we pas na 4 uur wachten binnen (en konden we de boodschappen voor het merendeel weggooien !!)
Op Marco Island was de lokatie van de lockbox al 2 jaar niet meer waar American States had aangegeven in de reisbescheiden en hebben we gelukkig een hele aardige buurman van de lockbox-lokatie bereid gevonden om te informeren (zelfs bij een kantoor in San Francisco) om de juiste lokatie van de lockbox te achterhalen, dus ook hier uiteindelijk na 2 uur gedoe pas de villa kunnen betreden.
Dus ben ik nu wel heel benieuwd hoe het ophalen van de sleutel gaat als je bij VRBO een onderkomen heb gehuurd.......
En heeft er iemand leuke tips voor een condo op Oahu (uit de drukte van Waikiki) en Big Island ???
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Ik was zelf ook erg huiverg over VRBO, maar had uiteindelijk zo leuk contact met de eigenaar dat we er nu volle vertrouwen in hebben. Ben echt blij dat we het nu eindelijk een keer proberen, want er zitten echt pareltjes bij ... en helemaal niet duur.
Wij zitten alleen op Maui in een condo dus heb verder geen tips voor je.
Wij zitten alleen op Maui in een condo dus heb verder geen tips voor je.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Hallo,steson schreef:Ik lees uit reacties dat er dus ook 'zwendelaars' bij VRBO te vinden zijn ?? En dat ik mogelijk op mijn gevoel af moet gaan of het betrouwbaar is ??
Wij hebben reeds verschillende malen via VRBO gehuurd. Ophalen sleutel was meestal aaan de condo zelf met code van de lockbox of de eigenaar wachtte ons op. Wij hebben zelf nog geen negatieve zaken tegen gekomen, zelfs al gewoon ingecheckt in het huisje s'avonds laat en de eigenaar kwam toen s'anderdaags eens kijken of alles ok was.
Ivm condo op Big Island : VRBO # 213575 is een echte aanrader. Het is weliswaar een studio met een kleine kitchenette maar er is een gasbarbecue met 1 pit waar je ook ev je potje kan op koken. Het zwembad deel je met de eigenaars maar die maken er nauwelijks gebruik van. Als je geïnteresseerd bent kan ik je ev het privé email adres geven.
Grtjs
Claudine
- steson
- Amerikafan
Die cottage ziet er inderdaad echt heel erg leuk uit !!
Ik wilde deze ook op Homeaway opzoeken, maar daar is dat nummer niet van zag ik.....
Ik ben op Homeaway aan het zoeken, omdat ik daar meer zoekvragen kan geven. Maar wat is het verschil eigenlijk tussen Homeaway en VRBO ??
ps. krijg al wel weer een lichte huivering als ik het woord lockbox lees, maar toe maar, we zullen het er mee moeten doen !!
Ik wilde deze ook op Homeaway opzoeken, maar daar is dat nummer niet van zag ik.....
Ik ben op Homeaway aan het zoeken, omdat ik daar meer zoekvragen kan geven. Maar wat is het verschil eigenlijk tussen Homeaway en VRBO ??
ps. krijg al wel weer een lichte huivering als ik het woord lockbox lees, maar toe maar, we zullen het er mee moeten doen !!
- steson
- Amerikafan
Ik wil graag nog even mijn ervaring delen op deze oude topic over het huren van cottages via VRBO en HomeAway.
Ik heb nu met beide ervaringen en het was echt fantastisch geregeld !!!
Via VRBO hadden we een golfvilla gehuurd in Waikoloa op Big Island, wat eerst via de eigenaren ging en uiteindelijk de reservering via een agency SunQuest.
Via HomeAway hadden we een schattige cottage gehuurd op Oahu in Waimanalo Beach. Werkelijk prachtige wijk aan het mooiste strand en dit contact ging rechtstreeks met de eigenaren die er naast wonen.
Hele goede ervaringen dus !!! Aanrader !
De eigenaar van de cottage op Oahu vertelde ook dat via VRBO echt alles wel goed geregeld is. Als er een negatieve ervaring is, dan wordt dit meteen wereldkundig gemaakt en dat is zeker niet goed voor VRBO, dus de screening is zeker oké !
Ik heb nu met beide ervaringen en het was echt fantastisch geregeld !!!
Via VRBO hadden we een golfvilla gehuurd in Waikoloa op Big Island, wat eerst via de eigenaren ging en uiteindelijk de reservering via een agency SunQuest.
Via HomeAway hadden we een schattige cottage gehuurd op Oahu in Waimanalo Beach. Werkelijk prachtige wijk aan het mooiste strand en dit contact ging rechtstreeks met de eigenaren die er naast wonen.
Hele goede ervaringen dus !!! Aanrader !
De eigenaar van de cottage op Oahu vertelde ook dat via VRBO echt alles wel goed geregeld is. Als er een negatieve ervaring is, dan wordt dit meteen wereldkundig gemaakt en dat is zeker niet goed voor VRBO, dus de screening is zeker oké !
Wij zijn in juli 2012 hier geweest voor 10 dagen:
http://www.vrbo.com/13895
Kan niet anders zeggen: Geweldig, onovertroffen! Je hebt echt het gevoel dat je in een huis woont, in de 'outback' van Oahu, aan de North Shore, ik bedoel maar.. Zo en andere ervaring dan in een hotel. ' Ochtends je eigen broodje bakken, 's middags zonnen op Sunset Beach, 's avonds je eigen steak bakken en na de plons in het zwembad, op de veranda genieten van de zonsondergang. Met een goed glas wijn...
Ik heb een review op de site geplaatst, die staat op datum 25-7-2012.
Alles vanuit Nederland geregeld, via mailcontact met Louise, de caretaker. Geen enkel probleem.
Ook dit is zonder meer een echte aanrader.
http://www.vrbo.com/13895
Kan niet anders zeggen: Geweldig, onovertroffen! Je hebt echt het gevoel dat je in een huis woont, in de 'outback' van Oahu, aan de North Shore, ik bedoel maar.. Zo en andere ervaring dan in een hotel. ' Ochtends je eigen broodje bakken, 's middags zonnen op Sunset Beach, 's avonds je eigen steak bakken en na de plons in het zwembad, op de veranda genieten van de zonsondergang. Met een goed glas wijn...
Ik heb een review op de site geplaatst, die staat op datum 25-7-2012.
Alles vanuit Nederland geregeld, via mailcontact met Louise, de caretaker. Geen enkel probleem.
Ook dit is zonder meer een echte aanrader.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2673 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 21 Reacties