Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Student op vakantie naar Hawaii

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Nilsopreis
Amerika-newbie

Student op vakantie naar Hawaii

Bericht door Nilsopreis »

Hallo allemaal!

In het kader van mijn studie woon ik momenteel in Noord-Amerika en ben druk in de weer om een weekje vakantie te plannen naar Hawaii. Nu heb ik echter moeilijkheden met het maken van keuzes wat bestemming betreft. Het enige wat momenteel vast staat is dat ik op Honolulu land, 7 dagen de tijd heb, gelimiteerd budget (aangezien ik student ben...) en nog onder de 25 jaar (wat het huren van een auto $25 per dag duurder maakt)

Wat kunnen jullie mij aanraden te doen? 7 nachten in Honolulu/Oahu blijven of nog een ander eiland meepakken zoals Maui? Mijns inziens kan ik het op Oahu prima redden zonder huurauto, misschien heeft iemand ook een indicatie/suggestie voor Maui? (Ook wat goedkope overnachtingen betreft)

Mijn initiële plan is om 4 nachten in Honolulu/Oahu te blijven en vervolgens te vliegen naar Maui en om daar 3 nachten te vertoeven. Wil graag mensen ontmoeten tijdens mijn reis, bij voorkeur leeftijdsgenoten.

Heel erg bedankt alvast, hopelijk kunnen jullie me verder helpen met suggesties voor mijn reis!

Groeten, Nils
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Student op vakantie naar Hawaii

Bericht door Stan.Gobien »

7 dagen kan je waarschijnlijk wel makkelijk vol krijgen op Oahu.
Pearl Harbor kan je met openbaar vervoer doen.
Misschien dat je toch voor 1 dag een auto boekt om de rest van het eiland te bezoeken.
Nilsopreis
Amerika-newbie

Bericht door Nilsopreis »

Bedankt voor de reactie!

Ben alleen bang dat als ik alleen Oahu blijf dat ik dan misschien iets "mis" wat de andere eilanden (zoals Maui) betreft. Weet namelijk niet of ik ooit nog eens richting Hawaii vlieg... De aankomende jaren waarschijnlijk in ieder geval niet

Of denken jullie dat het in mijn eentje het beste vertoeven is op Oahu? (Daar zijn misschien meer backpackers om mee op pad te gaan) Misschien een beetje eenzaam op Maui als ik daar geen reiscompagnon heb

Grt Nils
Monky
Amerika-ontdekker

Bericht door Monky »

Hey Nils,

Iets van de andere eilanden "mis" je sowieso, want Hawaii in 7 dagen lukt je niet :-) Elk eiland heeft iets unieks.
Is er iets specifieks wat je wil zien of doen op Maui?

Ik ben het met Stan eens, je kan heel gemakkelijk 7 dagen volmaken op Oahu. Zeker als je alleen reist.

Oahu zelf heeft al heel veel te bieden. Het heeft natuur waar je kunt wandelen, het heeft baaien waar je prachtig kan snorkelen, het heeft een stad voor eventuele uitgaansleven, het heeft stranden om heerlijk te relaxen of om juist watersporten te beoefenen en als je van cultuur houdt, zijn er ook vele musea.

Maui heeft vooral natuur en mooie stranden/snorkelen/watersporten. Langs de noordkust heb je over de hele lengte van het eiland kronkelweggetjes die prachtig zijn om te rijden. De Haleakala is natuurlijk schitterend om te bewandelen.

Ik ben zelf 3 volle dagen op Oahu geweest en dat was veel te kort, daar had ik echt nog 2 dagen minimaal aan vast moeten plakken. Ik ben 5 volle dagen op Maui geweest en ook dat was wat te kort :D

Op Oahu scheelt het als je in het centrum van Waikiki verblijft. De busverbindingen zijn vanuit daar redelijk goed naar alle delen van het eiland. Aan de randen van Waikiki ben je veel tijd kwijt met overstappen omdat daar de verbindingen slecht zijn. Een dagje auto huren om ook de andere kant van het eiland te zien is dan ook inderdaad een mogelijkheid. Bij activiteiten wordt je vaak opgehaald en weggebracht (soms voor een meerprijs)

Op Maui moet je wel een auto huren, want ze hebben daar geen goed openbaar vervoer systeem.
Vergeet ook niet dat het wat tijd kost om ergens te komen op de eilanden. Het is niet even de snelweg pakken en gaan met die banaan.

Succes met je keuze maken :thumbup: Het maakt niet uit wat je gaat doen... je zal een geweldige tijd tegemoet gaan :wink:

Groetjes,
Monky
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer