Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Aloha! Tips t.a.v. "goedkope" excursies

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Minibar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Aloha! Tips t.a.v. "goedkope" excursies

Bericht door Minibar »

Aloha,

Eind augustus vertrekken mijn aanstaande man en ik op huwelijksreis naar San Francisco en Hawaii. We zullen op Oahu, Big Island, Kauai en Maui verblijven, steeds 4 nachten per eiland. Nu denken we aan een aantal excursies, maar vooral bij de wat duurdere kunnen we wel wat tips gebruiken!

- Zwemmen of encounter met dolfijnen. Zijn de prijzen overal hetzelfde? Of zijn er nog verschillen per eiland, en per locatie? Ik had ergens gekeken en daar moesten we ruim $ 500 betalen voor 2 personen... Dat gaan we dus niet doen ;-)

- helicopter vluchten... Lijkt me super gaaf om mee te maken, maar allereerst kan ik niet kiezen waar? Over de lava op Big Island, Na Pali Coast op Kauai of toch Waimea Canyon op Kauai... Wat zijn de kosten doorgaands, en zijn hier nog verschillen tussen aanbieders?

- Verder zouden we graag willen duiken, maar daar lees ik vrij weinig over. Is dat de moeite waard? Of zie je al voldoende moois met snorkelen?

- Ohja, last but not least... De bus op Oahu, is dat goed te doen? Ik las namelijk in een reisverslag dat de bus elke paar meter stopt, en dat het dus lang duurt. Ik vraag me dan even af of we aan 3 volle dagen (en één reisdag) voldoende hebben om alle moois te ontdekken per bus? We hebben op alle eilanden een auto behalve op Oahu, maar we overwegen om daar ter plaatse toch een auto te huren.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Aloha! Tips t.a.v. "goedkope" excursies

Bericht door Ruud2004 »

Niet (!) in zee gaan met bedrijfjes die je gratis of bijna gratis excursies aanbieden. Ik had op bij een reisorganisator een goede deal gemaakt om in zo' haaienkooi te gaan zwemmen, blijkt er een soort van reisprogramma achter te zitten. Zijn wij verder niet ingetrapt, maar geen tijd meer om dienexcursie opnieuw te boeken.

Vwb "The Bus", voor Waikiki en omgeving (Pearl Harbor) prima te doen. Wil je meer van het eiland zien, huur dan een auto! Hebben wij toen via Rentalcars.com gehuurd en afgehaald bij Dollar in Wakiki.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Wat een heerlijk vooruitzicht.

Ik heb op de Big Island met dolfijnen in het wild gezwommen. De excursie vertrok net boven Kona en was echt super. Ik had via een algemene excursiesite geboekt en uiteindelijk gingen we met een andere boot, maar weet niet meer de naam. Vond zo snel deze site: http://www.dolphindiscoveries.com/dolphin.html met $130 pp in ieder geval goedkoper dan wat jij noemt. Ik heb ervoor ook een keer met dolfijnen gezwommen/gespeeld in een waterpark, maar in het wild heeft veel meer indruk gemaakt, ondanks dat je ze niet aan mag raken.

Voor Kauai heb ik nog een goed alternatief voor de helikopter; http://www.wingsoverkauai.com/kauai-air-tours.php Een vlucht met een klein vliegtuigje. Kauai is ook prima te zien vanuit zo'n toestel. Voor Big Island zou ik eerder een helikopter kiezen omdat die wendbaarder is. Wel even goed informeren of er lava zichtbaar stroomt, voordat je zo'n dure excursie boekt. En een bootexcursie naar de lava is ook nog een aanrader.

Oahu schijnt met de bus goed te doen, maar mijn voorkeur is wel de auto. Wij zijn alleen naar Pearl Harbour geweest met de bus en vanuit west-Waikiki 1,5 uur onderweg. Voor verdere bestemmingen hebben we gezien de tijd een auto gehuurd. We huurden de kleinste, maar die was er niet meer en we kregen een chevrolet 300 Echt heel vervelend. :D

Met duiken heb ik geen ervaring, wel nog in een duikboot/onderzeeer geweest op Oahu langs de scheepswrakken en een vliegtuig. Wel grappig om een keer te doen.

groetjes, Laura
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Wij huren op Oahu ook geen auto. Met een paar excursies die we willen doen kunnen we opgehaald worden en sommige dingen zijn dichtbij met de bus. Vanaf het vliegveld kun je ook opgehaald worden door shuttles of een taxi.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Wat duiken/ snorkelen betreft mag je 1 ding zeker niet missen en dat is met manta roggen duiken/snorkelen op big Island. De ervaring van mijn leven en nog veel indrukwekkender dan zwemmen met dolfijnen of wat dan ook wat mij betreft. Ik zal eens een filmpje uploaden op youtube en plaatsen.
r1mario
Amerikafan

Bericht door r1mario »

Let niet op het gemompel, ik was wat enthousiast haha

" onclick="window.open(this.href);return false;
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Helikopter vlucht hebben wij gedaan op Kauai met "Blue Hawaiia," we zagen de Na Pali Coast en de Waimea Canyon.
Was geloof ik +-220$ p.p. internet prijs, best 's morgens boeken, meer kans op klare lucht. Wij hadden echt geluk met het weer, want Kauai is wel het meeste regenachtige eiland. Wij waren te laat met boeken van een boottocht langs Na Pali en daar heb ik wel beetje spijt van, maar toch ook prachtig gezien vanuit de lucht.

Met duiken moet je opletten, je mag niet vliegen of naar een bergtop rijden de dag (of meerdere?) na het duiken. Voor hoogteziekte. Snorkelen kan je veel doen, zeker op The Big Island veel opportuniteit. Kies wel kalm water uit, de zee kan wild zijn.

Auto huur op Oahu, als je gaat huren dan toch best nu regelen via een Europese broker. De huurpijzen zijn veel voordeliger.
Ter info: Wegens vluchtschema wijziging moest ik op Maui 1 dag langer auto huren, heb dat toen met Dollar rechtstreeks geregeld en was bijna evenveel kwijt als voor hetgeen ik voor 3 dagen betaald had!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

220 USD pp, en hoe lang duurde die vlucht? dat geeft de TS een indicatie van de prijs !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ongeveer een uur.
Minibar
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Minibar »

Bedankt voor de tips! Laura, jouw sites gaan zeker in de favorieten!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer