Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat te doen in 1.5 dag op Honolulu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Tinus1983
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Wat te doen in 1.5 dag op Honolulu

Bericht door Tinus1983 »

Hallo Hawaii gangers ;-)

Mijn vrouw en ik komen s'ochtends vroeg na een cruise aan bij Honolulu. Volgende dag vertrekken wij om 1.40pm richting SFO. Mijn grote vraag is:
Wat moeten we absoluut doen?

Ik snap dat voor velen van de Hawaii gangers hier het moeilijk te zeggen is omdat jullie dit natuurlijk erg kort vinden, maar vraag het toch even.

Ik heb best wel wat gegoogeld en op tripadvisor gekeken, maar ben zeer benieuwd naar jullie meningen.

Alvast bedankt.

Gr. Martin
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Wat te doen in 1.5 dag op Honolulu

Bericht door Bravy »

De grote "attractie" van Honolulu is natuurlijk Pearl Harbor. Je kunt daar makkelijk een dag doorbrengen, maar zelf vonden we een halve dag genoeg. Al dat oorlogsgeweld paste niet helemaal in het vakantiegevoel, maar een bezoekje van minimaal een paar uur is zeker aan te raden. In het zuiden van Honolulu ligt het bekende Waikiki beach, omringd door dure hotels. Nog iets meer naar het zuiden ligt de oude vulkaan Diamond Head. Vanaf het topje (geen al te zware beklimming) heb je een prachtig uitzicht over Honolulu. Verder is er een groot winkelcentrum (Ala Moana), voor als je nog geld over hebt..... :D
En je gaf het al aan: Op Tripadvisor vind je tal van andere mogelijkheden!
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Diamond Head vind ik een echte aanrader, en natuurlijk te voet Waikiki verkennen. Pearl Harbor is zeer indrukwekkend.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Sluit ik mij bij aan, ligt allemaal redelijk dichtbij de haven cq luchthaven. Misschien heb je wat aan ons reisverslag (zie onder) uit 2012.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

Bravy schreef: Waikiki beach, omringd door dure hotels
Heel mooi, aangezien het toch maar 1 nacht is, zit ik een zo'n duur hotel ;-)

Bravy schreef: Nog iets meer naar het zuiden ligt de oude vulkaan Diamond Head. Vanaf het topje (geen al te zware beklimming) heb je een prachtig uitzicht over Honolulu.
Dat is een hele leuke een mooie tip. ik heb het net ff gegoogeld, en dat is zeker iets voor mij (ons) thnx

Stan.Gobien schreef:Diamond Head vind ik een echte aanrader, en natuurlijk te voet Waikiki verkennen. Pearl Harbor is zeer indrukwekkend.
Waikiki te voet moet dus zeker lukken aangezien ons hotelletje zich daar bevind. thnx
Ruud2004 schreef:Sluit ik mij bij aan, ligt allemaal redelijk dichtbij de haven cq luchthaven. Misschien heb je wat aan ons reisverslag (zie onder) uit 2012.
ik Heb je reisverslag gelezen, thnx. Ik heb er zeker wat aan

Pearl Harbor gaan we inderdaad even meepakken, paar uurtjes dan. Bedankt voor de tips allen!! :thumbup:
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

's morgens bij aankomst een auto huren, dan naar Pearl Harbor rijden, en daarna kan je het hele eiland eens rondrijden (130km), waarbij je verscheidene stops kunt maken.

Je kan dus als eerste Pearl Harbor bezoeken, dan rij je verder naar bv. Dole Plantation (link), waarna je verder rijdt naar Waimea Beach (North shore). Van daaruit rij je naar Kualoa Ranch (filmlocatie en Chinaman's Hat). Daarna kan je naar The Byodo-In Temple en dan terug naar je Hotel. En dan 's morgens zo vroeg mogelijk Diamond Head (Daily 6 am to 6 pm) en dan naar de luchthaven rijden.
http://goo.gl/maps/pvGMZ
AfbeeldingAfbeelding
Tinus1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Tinus1983 »

Wow! bedankt voor deze tips,

Ik denk dat we inderdaad zoiets gaan doen, heb me ff verder verdiept in jouw route en dergelijke en dat wordt wel wat.

Bedankt!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Ipv een noordelijk rondje kan je ook een korter zuidelijk rondje maken, als je bijvoorbeeld liever een tijdje op Waikiki Beach spendeert en minder lang in de auto wil zitten.
Een kort bezoek aan Pearl Harbour en een noordelijk rondje is echter perfect mogelijk op 1 dag.

Ons noordelijk rondje: https://qbic66.wordpress.com/2011/06/04 ... -406-oahu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ons zuidelijk rondje: https://qbic66.wordpress.com/2011/06/06 ... -606-oahu/" onclick="window.open(this.href);return false;
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer