Beste forumgenoten,
Na een afwezigheid van 5 jaar meld ik mij weer op dit forum. In 2009 zijn we voor het eerst naar Amerika geweest (3 weken camper in het zuid-westen en 5 dagen Oahu). Met onze kinderen. Oahu smaakte naar meer, zodat we nu het plan opgevat hebben om in 2015 4 weken naar Hawaii te gaan. Zonder kinderen

. Hoewel dus nog een jaar te gaan wil ik me vast oriënteren. Het eerste waar ik mij een beeld van wil vormen is de volgorde van de eilanden (en dus ook de aanvliegroute vanuit Nederland) en de verdeling van de 28 nachten die we op Hawaii willen doorbrengen. Aangezien we dus al 5 dagen op Oahu zijn geweest denk ik aan de volgende verdeling: Oahu 5 nachten, Kauai en Maui 7 nachten en Big Island 9 nachten. Wij wandelen graag en houden van mooie natuur. Af en toe even uitrusten op het strand hoort er ook bij, maar we zijn niet vies van een druk schema. Op ieder eiland gaan we een auto huren, dus we zijn flexibel qua vervoer. Vragen voor nu:
- Doe ik met deze verdeling een eiland tekort (of zitten we ergens te lang)?
- Welke volgorde is het handigst gezien kosten en reistijd?
- Is het beter/goedkoper om een retourvlucht naar bv Oahu te boeken of kun je ook vanaf een ander eiland terug naar Nederland?
Gaarne jullie advies hierin!