Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisschema 4 weken Hawaii in 2015

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Reisschema 4 weken Hawaii in 2015

Bericht door Bravy »

Beste forumgenoten,

Na een afwezigheid van 5 jaar meld ik mij weer op dit forum. In 2009 zijn we voor het eerst naar Amerika geweest (3 weken camper in het zuid-westen en 5 dagen Oahu). Met onze kinderen. Oahu smaakte naar meer, zodat we nu het plan opgevat hebben om in 2015 4 weken naar Hawaii te gaan. Zonder kinderen :D . Hoewel dus nog een jaar te gaan wil ik me vast oriënteren. Het eerste waar ik mij een beeld van wil vormen is de volgorde van de eilanden (en dus ook de aanvliegroute vanuit Nederland) en de verdeling van de 28 nachten die we op Hawaii willen doorbrengen. Aangezien we dus al 5 dagen op Oahu zijn geweest denk ik aan de volgende verdeling: Oahu 5 nachten, Kauai en Maui 7 nachten en Big Island 9 nachten. Wij wandelen graag en houden van mooie natuur. Af en toe even uitrusten op het strand hoort er ook bij, maar we zijn niet vies van een druk schema. Op ieder eiland gaan we een auto huren, dus we zijn flexibel qua vervoer. Vragen voor nu:
- Doe ik met deze verdeling een eiland tekort (of zitten we ergens te lang)?
- Welke volgorde is het handigst gezien kosten en reistijd?
- Is het beter/goedkoper om een retourvlucht naar bv Oahu te boeken of kun je ook vanaf een ander eiland terug naar Nederland?

Gaarne jullie advies hierin!
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
bembi
Amerikafan

Re: Reisschema 4 weken Hawaii in 2015

Bericht door bembi »

Wat een luxe zeg 4 weken! Ik denk dat je verdeling qua dagen prima is. Big Island is echter wel ook echt een groot eiland dus sommige mensen kiezen ervoor om een paar dagen op de ene kant van Big Island te verblijven en dan naar de andere kant te gaan voor een paar dagen. Gezien je altijd via Amerika terugvliegt zijn er ook mogelijkheden om vanaf andere eilanden terug te vliegen. Dat scheelt weer wat reistijd/kosten. Zelf heb ik ervoor gekozen om met het eiland te beginnen waar we het kortst blijven en te eindigen met het eiland waar we het langst blijven. Simpelweg omdat je dan juist op het einde van de vakantie de tijd hebt om echt uit te rusten :lol: daar hebben we ook het luxste hotel(in vergelijking met de hotels waar we op andere eilanden zitten).
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Ja, zeker een luxe, maar we doen dit dan ook niet elk jaar. Helaas :D
We zijn zeker van plan om op Big Island tussendoor van plek te veranderen, maar dat is van later zorg. Eerst maar even het "raamwerk".
Begrijp ik goed dat ik (ook) moet zoeken naar retourvluchten naar een Amerikaanse luchthaven, en dan losse vluchten naar Hawaii? Welke luchthavens zijn dan het meest interessant? Ik zou daar dan wel zonder tussenstop heen willen.
Ik heb ook wel een voorkeur om op Oahu te beginnen. Niet alleen het kortste verblijf, maar ook een eiland dat we "al kennen" :wink:

Suggesties zijn nog steeds welkom!
Groet,
René
---
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij zijn er klaar voor! :D
Donderdag vertrekken we voor (ruim) 4 weken naar zonnig Hawaï. Voor de liefhebbers die ons willen volgen houden we een reisblog bij: http://bravy.reislogger.nl/. Rechts op het scherm kun je je e-mailadres invullen. Je krijgt dan een berichtje als wij een nieuw verslag en/of foto’s hebben geplaatst.
Groet,
René
---
lauravanderklugt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door lauravanderklugt »

Heel veel plezier Rene, maar dat gaat vast lukken.
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hele mooie reis gewenst!!
Ik ga jullie volgen, wellicht wel verlaat daar wij zelf vrijdag vertrekken :lol: , maar ik ga zeker jullie verslag lezen!
Ann09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ann09 »

Goede reis René! Ik ga zeker je blog volgen. Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen. Hopelijk gaat het allemaal goed met de knie etc. en kunnen jullie toch wat mooie activiteiten ondernemen. Heel veel plezier!
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer