Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat niet te missen op Maui

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
lars
Amerika-ontdekker

Re: Wat niet te missen op Maui

Bericht door lars »

Ik heb jullie ook een privé berichtje gestuurd :wink: .
Wat ons erg tegenviel, en daar hebben we meer mensen over gehoord, is de snorkeltrip naar Molokini. Het wordt aangeboden als de mooiste snorkelplek op Maui, dit is zeer zeker niet waar. Het water is wel erg helder maar er is erg weinig vis en een mooi rif is er ook niet. Die vrouw van de boot trip vertelde dat ze vroeger de vissen nog mochten voeren en dat het toen vol met vis zat. Nu dit niet meer mag zoeken de vissen elders naar voer.
Er zijn overigens veel mooiere plekjes om te snorkelen vanaf de kant, ik had deze van tevoren opgeschreven. De zuidkant van het eiland (onder Kihei en dan de hele baai van Makena is top voor snorkelen.). Het mooiste plekje schijnt Poolenalena Beach te zijn, aangegeven als "Polo Beach". Als je naar het water kijkt kun je aan de linkerkant langs de rotsen heel goed snorkelen. Helaas hadden wij steeds met te ruige condities te maken dus werd het snorkelen niks.
Als je dan toch graag, net als ons, met een boot op pad wilt, zorg dan dat je een trip boekt die langs meerdere "spots" gaat en dus niet alleen Molokini. Wij hebben de Maui Magic geboekt. (Maalaea harbor, ramp 55). Dit is een snelle boot die langs een spot gaat waar je dolfijnen kunt zien, was erg leuk!!. Daarna naar Molokini en vervolgens langs de zuidkust bij Kihei (turtle town) hier hebben we veel sea turtles gezien. Pas ook op waar je de boot trip boekt!!! Wij waren in Lahaina en hier adverteerden ze veel met tripjes voor erg weinig geld. Eenmaal aan de praat smeren ze je vanalles aan. Je kunt het voor de prijs krijgen die ze aangeven maar dan moet je wel aan "timesharing" doen. Dit houdt in dat je eerst een resort van hun moet gaan bekijken, vervolgens hier wat moet gaan drinken en dan krijg je korting op de uitstapjes. Mijn vriendin heeft dit een tijdje aangehoord, ik stond na 5 minuten weer buiten op de stoep. Wij hebben het uiteindelijk gewoon via ons hotel geboekt.

Maar tot zover dus over het snorkelen :). Mochten jullie nog iets specifiek willen weten dan hoor ik het graag :wink:
NeoMay
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door NeoMay »

Net jullie verslagen gelezen Lars! Super gaaf,leuk ook om foto's te zien .Heb nu nog meer zin gekregen!!

Over The road to Hana,ik las dat jullie dus de onverharde weg genomen hebben.Mocht dat wel met de huurauto?En was het goed te doen of was het heel erg onverhard en hobbelig?
Ik zie het nl ook niet zitten om al die bochten weer terug te rijden(word nogal snel misselijk).
New York 2010, Las Vegas en Oahu en Maui 2011, Oahu en Big island 2016.
Op de planning Boston 2017.
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Probleem is dat het duur is voor de huurmaatschappij om hulp te sturen mocht er wat zijn op die weg, hoorde ik van iemand daarzo.
Wij hadden een auto met 4-wielaandrijving maar er gingen ook gewoon normale auto's langs. Ik had zoiets van als de locals er langs rijden waarom wij dan niet?
Achteraf vond ik het reuze meevallen, het is wat hobbelen af en toe maar goed te doen hoor. Ook erg bijzonder om die kant van de krater te zien waar dus echt helemaal niets groeit. Ik houd er ook niet van om dezelfde weg terug te rijden :)

Wanneer ga je die kant op? wij praten er elke dag over, ik weet wel zeker dat we weer terug komen!
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Nog 5 weken!
Heb er echt echt echt veel zin in! :D
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Weet je al precies welke eilanden je gaat bezoeken? Als je nog iets wilt weten dan roep je maar :thumbup: !
Ben heel erg benieuwd hoe je het gaat vinden :)
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Wij gaan eerst 4 dagen(nou ja 4 nachten en 3 hele dagen) naar Las Vegas,daarna een week Oahu en dan een week Maui.
Nu nog maar iets meer dan 4 weken!
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Top!, wij hebben bijna hetzelfde gedaan, eerst 2 nachten Los Angeles, vervolgens 1 week Oahu en daarna 1 week Maui :).
Als je van films houdt zou ik ook zeker op Oahu een movie tour gaan doen bij Kaaawa Valley!, wij vonden dit erg leuk(ook de omgeving is zeer de moeite waard).
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Dat zag ik in je verslag idd die movie tour,lijkt me ook wel gaaf.
Waar had je dat geboekt?En kan je dat evt ook gewoon zelf met de auto doen?

Ik wil ook de zonsopkomt op de vulkaan zien op Maui en de Road to Hana uiteraard.
En op Oahu naar de North Shore ,hoop dan toch echt grote golven te zien......En verder gewoon wat rondrijden naar mooie strandjes etc. en een snorkelexcursie.
Ik wil niet alle dagen vol plannen want wil ook relaxen,sowieso de eerste paar dagen Waikiki doen we niet veel.
lars
Amerika-ontdekker

Bericht door lars »

Je kunt die movie tour niet zelf doen met de auto, je kunt er uiteraard wel zelf naartoe rijden. Als je dan het plaatsje Kaaawa aanhoudt dan kom je vanzelf langs de Kualoa ranch. Hier kun je de tour kiezen die je wilt doen (Paard,bus,quad) http://www.kualoa.com kijk hier maar eens.
Zonsopgang is echt zeer de moeite waard, wij waren om 03:30 in de auto gestapt vanuit Kihei, eigenlijk hadden we nog eerder gemoeten want de parkeerplaats stroomt erg snel vol!. Ik dacht zelf het valt wel een beetje mee met de kou, ik had 2 t-shirts en een trui aan maar dat was erg fris!:). De kans is groot dat je die grote golven wel gaat zien, de eerste winter swells rollen nu al binnen, wij hebben ze al gezien!. Wij zijn er nog zo mee bezig dat we alweer aan een volgende reis denken ergens eind volgend jaar. We willen dan zoiezo Kauai ook gaan bezoeken!. Houden jullie ook een blog bij ?
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Hoi ,nee ik ben niet zo'n blogger.Ben meer van het foto's op facebook/hyves posten met een korte opmerking erbij.
Zal eens kijken op die site van die movietours.
Over precies 4 weken begint mijn vakantie nu!
Enasni
Amerikafan

Bericht door Enasni »

NeoMay, als je nog meer wilt kunnen genieten van Kaʻaʻawa Valley EN je bent toevallig fan van de serie Lost, dan kan ik je www.hummertourshawaii.com aanraden. Hebben wij destijds gedaan en je komt veel verder in de vallei dan wanneer je rechtstreeks bij Kualoa ranch een tour neemt. Zeker een aanrader!
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
NeoMay
Amerika-ontdekker

Bericht door NeoMay »

Dat ziet er ook goed uit! Heb de site opgeslagen..
Heb nog minder dan 4 weken en moet eens gaan kijken wat we allemaal echt willen gaan zien en doen....komen waarschijnlijk tijd te kort daar....
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Wij zijn net terug.
6 dagen daar gebleven en het was veelschrijver te kort!!

Maui is geweldig. Het is Hawaii zoals je Hawaii voorstelt. Honolulu is echt een stad en dit is heel relaxed en mooi.
We genoten al als we in de auto zaten. Wij zaten zelf in maui coast hotel en dat kaneel erg goed bevallen. Echt een superrijke kamer. Dichtbij het strand, bij veel winkeltjes in de buurt en veel stranden. Om de 5 min zit je weer op een ander strand.

Verder hebben we de molokini tour gedaan.
Wij hebben deze genomen: http://www.kaikanani.com/molokini-snork ... ling-tour/
Dit was super! Je komt er als eerste! Je mt binnen 15 mi bij molokini. Andere boten vertrekken vanaf een andere plek en dan doe je er een uur over. Hier ben meer binnen een kwartier, goed stevige boot . En omdat je om half vertrekt ben je de eersteboot die er is. Alle vissen zijn er dan en nog niet afga brokken door alle goudlagen boten. Molokini was een superervaring! Zo helder water niet normaal! We hadden geluk, het water was rustig en heb superveel vissen gezien! Ik heb 3 schildpadden hier gezien, dat viel een beetje tegen, ze waren best ver weg. Bij black rock ( gratis) zwom ik echt heel dichtbij de schildpad, hij vond het superleuk.
Daarna zijn we naar turtle Town gegaan. En daar hebben we een zeehond gezien! Dat bleek heel zeldzaam te zijn, ze zijn aan het uitsterven. Zelfs de hele crew was helemaal enthpusiast en probeerde foto's te maken, want zij zien ze ook niet vaak. Het blijkt dat er maar 150 in Hawaii nog zijn.

Aanrader is om in maui wel een auto te nemen.in oahu hoeft het niet, maar in maui zijn de taxi's ook erg prijzig.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Aan Steson
Ik zou graag jou verslag over Kauai en Maui lezen maar heb een paswoord nodig.
Zou je dit kunnen doorgeven aub
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer