Wat ons erg tegenviel, en daar hebben we meer mensen over gehoord, is de snorkeltrip naar Molokini. Het wordt aangeboden als de mooiste snorkelplek op Maui, dit is zeer zeker niet waar. Het water is wel erg helder maar er is erg weinig vis en een mooi rif is er ook niet. Die vrouw van de boot trip vertelde dat ze vroeger de vissen nog mochten voeren en dat het toen vol met vis zat. Nu dit niet meer mag zoeken de vissen elders naar voer.
Er zijn overigens veel mooiere plekjes om te snorkelen vanaf de kant, ik had deze van tevoren opgeschreven. De zuidkant van het eiland (onder Kihei en dan de hele baai van Makena is top voor snorkelen.). Het mooiste plekje schijnt Poolenalena Beach te zijn, aangegeven als "Polo Beach". Als je naar het water kijkt kun je aan de linkerkant langs de rotsen heel goed snorkelen. Helaas hadden wij steeds met te ruige condities te maken dus werd het snorkelen niks.
Als je dan toch graag, net als ons, met een boot op pad wilt, zorg dan dat je een trip boekt die langs meerdere "spots" gaat en dus niet alleen Molokini. Wij hebben de Maui Magic geboekt. (Maalaea harbor, ramp 55). Dit is een snelle boot die langs een spot gaat waar je dolfijnen kunt zien, was erg leuk!!. Daarna naar Molokini en vervolgens langs de zuidkust bij Kihei (turtle town) hier hebben we veel sea turtles gezien. Pas ook op waar je de boot trip boekt!!! Wij waren in Lahaina en hier adverteerden ze veel met tripjes voor erg weinig geld. Eenmaal aan de praat smeren ze je vanalles aan. Je kunt het voor de prijs krijgen die ze aangeven maar dan moet je wel aan "timesharing" doen. Dit houdt in dat je eerst een resort van hun moet gaan bekijken, vervolgens hier wat moet gaan drinken en dan krijg je korting op de uitstapjes. Mijn vriendin heeft dit een tijdje aangehoord, ik stond na 5 minuten weer buiten op de stoep. Wij hebben het uiteindelijk gewoon via ons hotel geboekt.
Maar tot zover dus over het snorkelen