Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Evelien92: Huwelijksreis 2016

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Evelien92
Amerika-ontdekker

Re: Reis Evelien92: Huwelijksreis 2016

Bericht door Evelien92 »

Hoi René & Guineveve!

Het is een drukke week geweest daarom nu pas een reactie.

Bedankt voor de tips over de Rainbow Trees, plaatsen staan genoteerd!
Ook de Donkey Balls, het proeven waard lijkt me.

Big Island :twisted:

Jullie planning ziet er goed uit, sterker nog zo hadden wij hem ook aardig in gedachten. Ons zat alleen de bagage op sommige plekken niet lekker. We hebben een Full Size auto dus hoop dat de 2 koffers in de kofferbak kunnen, dan maak ik me nergens zorgen over. Tevens stellen jullie ons erg gerust met de informatie over een aantal parkeerplaatsen!

Dag 2: Guineveve, de Chain of Craters Rd die nou eindigd in een gravel weg, is het de moeite waard dat stuk te lopen? Loopt deze tot iets " een bezienswaardigheid"?
Dag 3: Is de saddle Rd de moeite waard om hier volledig overdag te zijn voor uitzichten of is het naar jullie mening alleen een verbindingsweg?
Dag 4: Captain Cook is nog in overweging, als we gaan dan wandelend...
Dag 5: Manta's of Waipo, lijkt ons beide fantastisch, keuzes, denk toch de Manta's 8)

Verder zijn we nu zo goed als rond denk ik..! :clap:

- Waterschoenen, USA Stekker & Verlengsnoer in the pocket, HA-lid in aanvraag.
- ESTA, TSA-slot, GO-Pro, wind/regenjas, snorkel set nog regelen.. (We denken toch maar een goede bril + snorkel hier in NL te kopen en de flippers zien we dan ter plaatse wel, verkooppunten genoeg verwacht ik)

Groetjes!
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Wij hadden 2 grote koffers (maximum size) en 2 rugzakken en die konden allemaal in de kofferbak van een Intermediate. Moet dus geen probleem zijn.

Chain of Craters Road; De weg zelf tot aan het Visitor Center is absoluut de moeite waard (vergeet niet te stoppen bij een paar oude kraters; die liggen langs het begin van de weg). Verder lopen is in mijn optiek niet zo zinvol. Je ziet alleen lava, maar dat zie je daar overal :lol:

Veel uitzichten heb je niet op Saddle Road; wij vonden alleen het eerste stuk mooi (vanaf Hilo) tot aan de kruising naar Mauna Kea. Als je aan het eind van de middag die kant op gaat is het nog licht.

Flippers: Hebben wij eigenlijk niet gebruikt! Op sommige snorkelplekken struikel je letterlijk over de vissen, dus veel zwemmen hoef je niet. Maar als je de Manta's gaat doen.....

Wind/regenjas: Wij dachten goed voorbereid te zijn door goede wind- en waterdichte jassen mee te nemen. Maar die zijn behoorlijk dik en zwaar. En het is overal 28+ (behalve op Mauna Kea). Die hebben we dus niet gebruikt :D Gelukkig viel de meeste regen naast ons..... :lol:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Geen uitzichten op Saddle Road? Dat klopt toch niet helemaal ;)
20130623-19h53-_DSC5861-thumb.jpg
20130623-19h46-_DSC5859-thumb.jpg
20130623-19h44-_DSC5853-thumb.jpg
20130623-19h17-_DSC5846-thumb.jpg
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Prachtige foto's Stan, vooral de eerste springt er uit! :thumbup: Saddle Road is zeker de moeite waard, maar hoe je het ook wendt of keert ... je hebt niet genoeg tijd om alles te zien, dus dan moet je keuzes maken.

De gravel weg aan het eind van Chain of Craters loopt helemaal tot aan Kalapana en is aangelegd voor in geval van nood (misschien evacuatie bij grote uitbarsting?? geen idee). Het is officieel niet de bedoeling om er te wandelen, maar de rangers laten het wel toe. Mooie grote brokken, maar verder geen bezienswaardigheden.

Flippers vind ik wel een aanrader; je ligt veel stabieler in het water, dus minder kans om per ongeluk op koraal te trappen en bovendien is de oceaan bij Hawaii niet te vergelijken met de zee in Nederland.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer