Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren Hawaii, huisvestiging?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
RJH
Amerika-newbie

Studeren Hawaii, huisvestiging?

Bericht door RJH »

Hey,

Ik studeer momenteel nog in Nederland, maar heb de mogelijkheid om volgend jaar een half jaar in het buitenland te studeren. Ik ga samen met een studie genoot een half jaar op Hawaii studeren aan de Hawaii Pacific University in Honolulu.

Nu ben ik een beetje aan het surfen op internet voor een huisvestiging, omdat off campus wonen eigenlijk net zo duur is als on campus. Ik ben dus opzoek naar een appartement/huis voor ons in Honolulu of East-Oahu. Alleen ik word niet veel wijzer van het internet!

Zijn er misschien mensen, die mij hiermee kunnen helpen?
Mickey84
Amerikafan

Re: Studeren Hawaii, huisvestiging?

Bericht door Mickey84 »

Ik kan je niet helpen, maar wens je wel ongelooflijk veel succes. Op Hawaii studeren is iets subliems denk ik.
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

RJH schreef:Hey,

Ik studeer momenteel nog in Nederland, maar heb de mogelijkheid om volgend jaar een half jaar in het buitenland te studeren. Ik ga samen met een studie genoot een half jaar op Hawaii studeren aan de Hawaii Pacific University in Honolulu.

Nu ben ik een beetje aan het surfen op internet voor een huisvestiging, omdat off campus wonen eigenlijk net zo duur is als on campus. Ik ben dus opzoek naar een appartement/huis voor ons in Honolulu of East-Oahu. Alleen ik word niet veel wijzer van het internet!

Zijn er misschien mensen, die mij hiermee kunnen helpen?
Probeer deze eens:
http://honolulu.craigslist.org/apa/
De turnover is vaak vrij hoog op craigslist (maar ik weet niet hoe dat voor Honolulu zit), dus je kan vaak checken of er wat nieuws op staat. Op craigslist staan vaak ook nog advertenties voor mensen die roommates zoeken, dat kan een goedkoper alternatief zijn. Probeer ook even iemand op de universiteit daar te mailen en vraag naar de beste websites voor housing.
Succes!
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
RJH
Amerika-newbie

Bericht door RJH »

Heel erg bedankt! als er nog meer info is, dan hoor ik dit graag
RJH
Amerika-newbie

Bericht door RJH »

Zo na veel gezoek via o.a craiglist ben ik erachter gekomen dat er leuke verblijfplaatsen in de buurt van de universiteit zijn(Honolulu). Nu kan je ook op North Oahu goedkoper wonen, nu gaan wij een auto aanschaffen om zo volledig te genieten!

Nu vroeg ik mij af, stel ik heb een apartement in Waikiki, en ik ga met de auto naar downtown Honolulu doe ik daar niet net zo lang over, als dat ik op North Oahu woon? i.v.m de verkeersdrukte?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Hoi RJH,

Als ik jou was, en je hebt het geld ervoor, dan zou ik gewoon ergens in de buurt van downtown Honolulu gaan zitten.. je optie van Waikiki is niet zo ver van de university.. als je in noord Oahu gaat wonen dan kan je, afhankelijk van waar je gaat wonen, toch wel gemakkelijk tot een uur rijden (als het niet meer is gedurende de rush hours) terwijl vanaf waikiki het maar een kwartiertje, twintig minuten is...

Het verkeer hoef je je niet echt veel zorgen over te maken tijdens de spits als je niet de snelweg op hoeft. Als je de H1 opmoet (en al helemaal als je die vanaf de H2 (de weg komende vanuit het noorden)) dan kan je wel enkele uren erbij rekenen helaas, die weg zit vrijwel dagelijks potdicht. Maar, en dat vond ik zelf erg vreemd toen ik daar was, het viel in de stad zelf mee. Waar je misschien ook over kan nadenken is een scooter of zo, die zie je daar ook geregeld net als in Nederland.. het is alleen een stuk sneller dan de auto :) Het probleem is anyways meer de stad in komen dan door de stad te gaan (dat is het in principe ook in Rotterdam om maar wat te noemen hehe)

Ik zou persoonlijk overigens anyways niet voor het noorden kiezen, onder ander vanwege de afstand want die is groter dan je misschien denkt (daarbij kan het op de windward zijde (noord-oostelijke zijde van de bergen, bij Kaneohe, Kailua en zo) af en toe goed vochtig zijn). Aan de andere kant.. er is op die zijde nog een locatie van de UH, op Kaneohe.. het ligt er een beetje aan wat je wilt studeren, business en arts wordt voornamelijk downtown gegeven en bij kaneohe heb je sciences en medical studies.

Ook heb je eventueel de mogelijkheid om in, ik geloof dat ze in 2009 starten daar, de buurt van Kapolei (zuid-westen) te studeren. Ik weet niet wat ze daar gaan geven maar ik las er onlangs wat over in de Honolulu Advertiser, ik neem aan dat de UH daar wel informatie over kan geven als je contact met ze opneemt. Ik verwacht dat de huurprijzen voor appartementen daar wat goedkoper zijn. Als ik kijk naar de huurprijzen die de familie/kennissen van mijn verloofde vragen voor een kamer met douche enzo in dat gebied, dan moet je aan 500-600 USD per slaapkamer denken.

Ik hoop dat mijn post je een beetje op weg heeft geholpen. Veel succes en plezier tijdens je studie in ieder geval, je had slechtere plekken kunnen uitkiezen ;)
RJH
Amerika-newbie

Bericht door RJH »

Aloha,

Al weer een tijd geleden heb ik een reactie gepost voor een huisvestiging.

Tot op heden heb ik nog geen huisvestiging gevonden, zijn er nog mensen die mij kunnen helpen, of zelf iets verhuren?

Ik heb verschillende sites bezocht maar nog met weinig succes.

Alvast bedankt,

Robin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer