Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oahu 10 - 14 november hoe plannen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Assy
Amerikafan

Oahu 10 - 14 november hoe plannen?

Bericht door Assy »

To all who have been there?
Wij landen de 10de novemeber rond 12u20 op Honolulu! En vliegen weer terug de 14de om 14u10 vanaf Honolulu.
Nu weet ik niet goed hoe ik mijn planning moet maken...
Dingen die ik wil zien:
* de 12de is er opening van Surf Kampioenschappen aan de North Shore (Haleiwa beach)
* zwemmen met dolfijnen in Sealife Park
* een tour waar ik de film sets kan zien van onder Jurassic park en Lost
* nog dingen die ik zeker moet zien? Pearl Harbor twijfel ik nog...
En waar te slapen ben ik ook nog niet uit. Heb enkele Condos gezien via de site homeaway.com! Ik denk aan de North Shore omdat het daar wat rustiger is, maar langs de andere kant, in Waikiki kan je savonds ook nog wat doen...
Dus alle hulp zou fijn zijn voor ons! :)
2008: Westkust + Hawaii
2012: Florida
2013: Las Vegas en omgeving
http://www.wegousa.blogspot.com
jiejie
Amerika-expert

Re: Oahu 10 - 14 november hoe plannen?

Bericht door jiejie »

Hoi,

Ik neem aan dat jullie vanaf US mainland aankomen in plaats van rechtstreeks vanaf Nederland? Je zou anders behoorlijk moe kunnen zijn op de eerste dag omdat het al snel 20 uur vliegen is vanaf Nederland.

Anyways, ik zat mezelf een beetje te vervelen dus bedacht mezelf dat ik kon proberen om een leuke trip voor jullie samen te stellen (voor anderen die dit lezen en zoiets willen, ik doe dit normaliter niet, dit is echt een uitzondering omdat ik me wat verveel en de trip nogal kort is hehe). Hieronder kun je vinden wat ik zo'n beetje verzonnen heb. Ik heb rekening gehouden met de tijden en de locaties van de plaatsen. Het hangt er een beetje vanaf waar jullie willen verblijven maar, als je niet te ver van de stad wilt zijn en toch rustig wilt zitten is Nu'uanu valley, Kailua of Kaneohe mischien wel een idee, je zit dan overal redelijk dichtbij in plaats van uitersten te hebben.

Ik ga er van uit dat je een huurauto neemt omwille van de locaties die opnoemde, daar kom je zonder auto niet gemakkelijk (tenzij je met de bus wilt gaan maar ja, dat is niet bepaald ideaal als je op vakantie bent vind ik) en omdat je rond 12.20 zult landen, je een huurauto zult bemachtigen en je zult inchecken in een hotel en dergelijke verwacht ik dat je niet al te vroeg klaar bent en dat veel dingen al zullen moeten afvallen op de eerste dag. Je zou op de eerste dag bv naar de Aloha Tower kunnen gaan, die kun je beklimmen (nou ja, het is meer een lift die je neemt tot de top) zodat je een mooi uitzicht over de havens en Honolulu kunt hebben, je kunt er al snel een uur zoet zijn. Bij de Aloha Tower heb je ook een food court en omdat het rond etenstijd is zou je daar wat kunnen eten.. ook kan je naar Ala Moana Center gaan na de Aloha Tower, dat is niet echt ver daar vandaan en ze hebben er leuke restaurants (oa met live muziek enzo) en zo'n beetje voor alles wat wils :) Ook is het misschien leuk om iets aan de linkerkant van de Aloha Tower te gaan, daar ligt een groot, oud zeilschip, de Falls of Clyde (wat misschien binnenkort verdwijnt) en tussen dat schip en de Aloha Tower heb je een paar bakjes staan met voedsel (dat goedkoop gekocht kan worden) waarmee je de vissen in de haven kunt voeren.. op zich best geinig om te doen, en het zijn mooie vissen ook vind ik. En, sja, omdat de eerste dag dan eigenlijk al vrijwel over is zou je die avond kunnen doorbrengen in Waikiki, wat clubs of iets dergelijks bezoeken, over het strand wandelen (het park wil ik je 's avonds niet aanraden vanwege de zwervers) en dat soort dingen.

Je zou het ook anders kunnen doen, je zou bijvoorbeeld een dinner sail kunnen nemen (zoiets als deze: Ali'i Kai Sunset Oahu Dinner Sail, die vaart om 17.30 af vanuit de Honolulu Harbor en zal rond 19.30 weer terugkomen, daarna zou je dan ook naar de Aloha Tower kunnen gaan (die is 24 uur per dag open geloof ik) en dan zo Honolulu by night zien en erna zou je dan naar Waikiki kunnen gaan.

De tweede dag is wat makkelijker om in te delen voor me omdat je dan al vroeg in de ochtend kunt beginnen. Omdat ik er vanuit ga dat je rond Nu'uanu, Kailua of Kaneohe goed zou moeten zitten zal je de dag vroeg kunnen beginnen in deValley of Temples met de Byodo-In Temple (die kun je ook betreden), dit ligt net naast Kaneohe, na een half uurtje daar kun je ergens in Kaneohe gaan ontbijten (bijvoorbeeld Koa's Pancake house). En vanuit daar zou je dan naar Sea Life Park kunnen rijden wat iets naar het zuiden ligt in Waimanalo. Het zwemmen met dolfijnen begint rond 10.30 uur en ik denk dat je Sea Life Park in totaliteit in zo'n drie tot vier uur gezien kunt hebben (incl het zwemmen met dolfijnen, houdt er rekening mee dat dit overigens vrij duur is, zo'n 150 usd). Als je hier alles gedaan en gezien hebt zal het, denk ik, zo ongeveer 13.00 tot 14.00 uur zijn. Je zou hiernaar verder naar het zuiden kunnen rijden over waar je eerst Halona Blow Hole kunt bezichtigen, daarna Hanauma Bay zou kunnen bezoeken en, als er nog tijd over is, Koko Crater bezoeken en op Koko Head de zonsondergang te zien om erna richting Honolulu te gaan om daar te dineren in een van de vele restaurants.

De derde dag, 12 november wil je naar de Surf Kampioenschappen op de North Shore. Als je vanuit het gebied vertrekt wat ik aangaf, dan zou je over de Kamehameha Hwy naar Kualoa Ranch rijden (dat is waar Jurassic Parc, Godzilla en andere films zijn opgenomen, lost is een ander verhaal en ik denk dat je die wens het beste kunt schrappen als je het meeste uit je trip wilt halen want die locatie ligt op de Noord-West kust, nabij Dillingham Airfield en ligt zo'n beetje uit alle routes). Kualoa Ranch is geopend om 9 uur in de ochtend, dus gezien dat we naar Haleiwa willen is het aan te raden er om 9 uur al voor de deur te staan (je kan er namelijk 2 uur zoet zijn maar ook rustig een gehele dag, afhankelijk van de tour die je neemt). Laten we zeggen dat we een paar uur verblijven om rond 12.00 uur richting de North Shore te gaan. Als je de route volgt via de Kamehameha Hwy (is een stukkie rijden maar zeker de moeite waard gezien de natuur en dergelijke) kom je op een ogenblik door Kahuku, als je hier oplet zul je aan je rechterkant opeens een soort van 'parkeerplaats' (het is meer een grasveldje met wat braakliggend grond) zien met ook een aantal zitplaatsen onder een groot zeil of doek, en wat oude volkswagen busjes, als je van garnalen houdt dan kun je hier echt overheerlijke garnalen eten, voor de garlic shrimp of de ontzettende hete garnalen zijn erg aan te raden (de spicy shrimp is overigens echt behoorlijk heet). Ik vond het zelf echt heel erg lekker. Anyways, daarna (of als je garnalen niet lekker vind, dan gewoon gelijk doorrijden haha) naar Haleiwa om de surf kampioenschappen te bekijken, je komt onderweg nog bekende plaatsen tegen zoals Sunset Beach, Turtle Bay, Waimea Beach en Waimea Parc en dergelijke. Als je in Haleiwa bent is het heel erg aan te raden om in het dorpje naar Matsumoto te gaan waar je echt lekkere Shave Ice kunt eten (Shave Ice een must do wanneer je in Hawaii bent, tenzij je niet van ijs houdt haha).

Goed, de een na laatste dag, 13 november, zat ik zelf te denken om jullie richting Pearl harbor te sturen. Je zult hier ongeveer een halve dag aan kwijt zijn als je alles wilt bezoeken, zorg er wel voor dat je al sochtends vroeg (ik geloof dat het eerste al om 8 uur in de ochtend open gaat) al aanwezig bent want het kan er soms erg druk zijn en vroeg in de ochtend heb je het minste last van die drukte (then again, je zal waarschijnlijk wel een stukje file meekrijgen omdat je in de ochtendspits zit).

Wat je echter ook zou kunnen doen op deze dag is Kualoa Ranch bezoeken in plaats van op de derde dag... dit ligt er een beetje aan hoe je het zelf wilt in plannen. Als je op 12 november besluit niet naar Kualoa Ranch te gaan heb je namelijk meer tijd om in de ochtend de bekende plekken zoals Sunset Beach en dergelijke te bezoeken aan de North Shore. Ook zou je dan in Waimea naar de Waimea Falls kunnen gaan die in het park liggen (is erg mooi vind ik zelf).

Het ligt er op de derde dag dus een beetje aan of je wat meer tijd wilt hebben om de North Shore te bezoeken, of je Kualoa Ranch wilt bezoeken of dat je naar Pearl Harbor wilt gaan. Het is alle drie zeer aan te raden.

Wat eventueel ook een mogelijkheid is, is om op de derde dag naar PCC (Polynesian Culture Centre) in La'ie te gaan. Je bent hier al snel een hele dag kwijt en je kunt er in de avond een mooie Luau meemaken en daarna ook een uur durende show (is echt een aanrader).

De laatste dag gaf je aan rond 14.10 uur te moeten vliegen. Omdat je hier dan niet al te veel tijd over hebt zou je de stad in kunnen gaan en bijvoorbeeld kunnen gaan Winkelen in Ala Moana center, of Waikiki Beach te bezoeken. Deze plaatsen liggen niet al te ver van het vliegveld af dus is dit wel aan te raden denk ik :)

Ik hoop dat je wat aan mijn post hebt, als je terug bent uit Hawaii hoor ik (en de rest van de mensen hier denk ik ook wel haha) graag hoe je het hebt ervaren :)

Veel plezier anyways ;)
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Hey thanks JieJie, schitterend gewoon!
Heb het even in de vlucht gelezen, maar vanavond maar ik er werk van om het even goed te bestuderen...
Ziet er zeker al goed uit! Dat winkelen dag van aankomst en vertrek had ik ook al in gedachte ja...
Is het echt zo moeilijk om de locatie van Lost te bereiken?
Is het eigenlijk ergens op het net te vinden wanneer er opnames zijn?
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Hoi Assy,

Het is niet zozeer dat de locatie (althans de paar locaties die bij mij bekend zijn, ik bedenk me net dat er mogelijk meerdere locaties zijn, maar goed, ik zie de serie amper hehe.. wellicht kun je dit ergens op het net terugvinden) moeilijk te bereiken is, het is meer dat het nogal afgelegen is van de rest van de bezienswaardigheden en sja, dan zou je concessies moeten gaan maken, vandaar dat ik het niet echt aanraad. Als je er interesse in hebt is dit misschien ook wel iets voor je: http://www.bigkahunahawaii.com/en/activ ... ur_632.htm ik weet niet of het echt wat is, heb eventjes snel in Google de eerste link genomen maar het ziet er op zich wel interessant uit.

Het zal vast wel ergens te vinden zijn wanneer de opname dagen zijn maar ik zou het niet weten waar dat te vinden is.
Assy
Amerikafan

Bericht door Assy »

Straks thuis es goed kijken... Ahja het is idd van LA dat we vliegen!
Enige ervaring met autoverhuur? Ik dacht aan een cabrio, of is een SUV toch wel nodig?
Hans B
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Hans B »

Jiejie,

heel erg bedankt voor je verhaal over de bezienswaardigheden op Oahu.
Als toekomstige Hawaiiganger ben ik altijd op zoek naar deze inside tips.

Volgend zomer 2009 wil ik naar Hawaii.
Planning is vliegen vanaf L.A., dan 3 volle dagen op Big Island, vervolgens vliegen naar Maui en volle 3 dagen daar zijn. Als laatste vliegen naar Oahu en daar 3 volle dagen zijn. vervolgens weer terug naar L.A.

Tips om te overnachten, vervoer (autohuur), etc.. zijn zeer welkom.

Alvast bedankt.
In 29x
1685
dagen en
151.800
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.