Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Eilandhoppen
Eilandhoppen
Wil zelf ook al jaren een keer naar Hawaii, volgens mij is de enige manier om van eiland naar eiland te komen om te vliegen.
Klopt dat? Er was sprake van dat er weer een veerdienst zou komen maar daar hoor ik niks meer van.
Klopt dat? Er was sprake van dat er weer een veerdienst zou komen maar daar hoor ik niks meer van.
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Eilandhoppen
Alleen de kleinere afstanden, bijvoorbeeld tussen Maui en Molokai of tussen Maui en Lanai, kun je met een veerboot doen; overigens een vrij dure trip, zeker als je de (huur)auto mee wilt nemen. De afstanden tussen de hoofdeilanden (Big Island, Oahu, Maui, Kauai) zijn alleen per vliegtuig te overbruggen. Die veerdienst die ze zouden starten bleek niet winstgevende te kunnen zijn; andere stemmen zeggen echter dat het is neergeschoten om ecologische redenen. Vliegen tussen de eilanden hoeft overigens niet zo ontzettend duur te zijn.
Re: Eilandhoppen
Beide reden kloppen een beetje. Het bedrijf van de Superferry is uiteindelijk over de kop gegaan, en vertrokken, omdat ze niet genoeg verdiende, dat klopt. Maar... dat was niet omdat ze niet winstgevend hadden kunnen zijn (dat hadden ze wel) maar een rechter had bepaald dat ze niet meer mochten varen (en dit kwam door milieuactivisten (voornamelijk de Sierra Club) en anderen die bezorgd waren om het milieu en andere zaken). En de wachttijd dat ze niet meer mochten varen liep zo ontzettend op, dat ze over de kop zijn gegaan (ze moesten wachten op een 'Environmental Impact Statemement'). Ze hebben een tijd gevaren, totdat die rechter dus anders bepaalde. Het wordt overigens nog altijd bij vele mensen hier betreurt dat de Superferry weg was.Loek schreef: Die veerdienst die ze zouden starten bleek niet winstgevende te kunnen zijn; andere stemmen zeggen echter dat het is neergeschoten om ecologische redenen.