Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Guinevere: Oahu, Big Island en Maui 2012
Reis Guinevere: Oahu, Big Island en Maui 2012
Mijn vakantieverzoek is eindelijk (na veel aandringen van mijn kant haha) goedgekeurd, dus nu kan het echte plannen beginnen! Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, want we zijn er nu helaas best laat bij en ik wil de kosten graag beperkt houden.
Vliegtickets naar Hawaii had ik afgelopen zomer al geboekt en een paar dagen terug heb ik de vluchten tussen de eilanden ook alvast vastgelegd, alsmede een SUV voor op Big Island. Ik heb ook een groupon gekocht voor een surfles op Oahu, maar de datum daarvan staat niet vast. Het programma is dus als volgt:
Jan 19: Baltimore -> Honolulu, Oahu - aankomst 3:39 PM dus verder geen plannen die dag
Jan: 20:
Jan 21:
Jan 22: Honolulu -> Hilo, Big Island - aankomst 9:23 AM
Jan 23:
Jan 24:
Jan 25:
Jan 26:
Jan 27:
Jan 28: Kona, Big Island -> Kahului, Maui - aankomst 3:17 PM
Jan 29:
Jan 30:
Jan 31:
Feb 1:
Feb 2:
Feb 3:
Feb 4: Kahului -> Honolulu - aankomst 9:12 AM
Feb 5: Honolulu -> Baltimore - vertrek 11:50 PM
Je ziet het; de planning ligt nog bijna helemaal open. Wel heb ik een paar vragen voor jullie:
1. Hebben jullie aanraders voor een condo/apt/etc (alles behalve hotel zeg maar) voor onze tijd in Maui (7 nachten). Graag in de buurt van Kihei en als het even kan dicht bij de kust. Max $150 p.n. maar liever goedkoper uiteraard. Of een fijne website waar ik zelf kan zoeken? De websites die ik zelf gevonden had vond ik niet zo praktisch.
2. Is het een goed idee om een nacht in Hana te blijven? We willen sowieso de hele weg afleggen en eventueel langs de andere kant terug, zonder te veel te moeten haasten.
3. We willen graag een helicoptervlucht doen maar ik twijfel of we dit beter op Big Island kunnen doen of op Maui? Mijn eerste instinct is Big Island, maar ik las dat de volkaan vrijwel stil ligt dus ...
4. Waar kunnen we het beste overnachten op Big Island? Hoeveel dagen in Kona en hoeveel in Hilo (totaal 6 nachten)? Als we 's avonds de avondgloed willen zien bij het Jagger museum is het dan beter om een overnachting in Volcano Village te boeken of kunnen we makkelijk terug naar Hilo?
Alvast bedankt!
Vliegtickets naar Hawaii had ik afgelopen zomer al geboekt en een paar dagen terug heb ik de vluchten tussen de eilanden ook alvast vastgelegd, alsmede een SUV voor op Big Island. Ik heb ook een groupon gekocht voor een surfles op Oahu, maar de datum daarvan staat niet vast. Het programma is dus als volgt:
Jan 19: Baltimore -> Honolulu, Oahu - aankomst 3:39 PM dus verder geen plannen die dag
Jan: 20:
Jan 21:
Jan 22: Honolulu -> Hilo, Big Island - aankomst 9:23 AM
Jan 23:
Jan 24:
Jan 25:
Jan 26:
Jan 27:
Jan 28: Kona, Big Island -> Kahului, Maui - aankomst 3:17 PM
Jan 29:
Jan 30:
Jan 31:
Feb 1:
Feb 2:
Feb 3:
Feb 4: Kahului -> Honolulu - aankomst 9:12 AM
Feb 5: Honolulu -> Baltimore - vertrek 11:50 PM
Je ziet het; de planning ligt nog bijna helemaal open. Wel heb ik een paar vragen voor jullie:
1. Hebben jullie aanraders voor een condo/apt/etc (alles behalve hotel zeg maar) voor onze tijd in Maui (7 nachten). Graag in de buurt van Kihei en als het even kan dicht bij de kust. Max $150 p.n. maar liever goedkoper uiteraard. Of een fijne website waar ik zelf kan zoeken? De websites die ik zelf gevonden had vond ik niet zo praktisch.
2. Is het een goed idee om een nacht in Hana te blijven? We willen sowieso de hele weg afleggen en eventueel langs de andere kant terug, zonder te veel te moeten haasten.
3. We willen graag een helicoptervlucht doen maar ik twijfel of we dit beter op Big Island kunnen doen of op Maui? Mijn eerste instinct is Big Island, maar ik las dat de volkaan vrijwel stil ligt dus ...
4. Waar kunnen we het beste overnachten op Big Island? Hoeveel dagen in Kona en hoeveel in Hilo (totaal 6 nachten)? Als we 's avonds de avondgloed willen zien bij het Jagger museum is het dan beter om een overnachting in Volcano Village te boeken of kunnen we makkelijk terug naar Hilo?
Alvast bedankt!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Guinevere: Oahu, Big Island en Maui 2012
Voor condos op Hawaii kijk ik altijd op vrbo.com en vind meestal wel iets van mijn gading. De Road to Hana is het eigenlijke doel, niet Hana zelf. Als dorp stelt het niet veel voor en ik zou er niet overnachten. Ik heb de helikopter toer op Big Island gedaan en ondanks dat de vulkaan op dat moment niet bijster actief was, vond ik het de moeite waard. Je komt namelijk met een helikopter op plekken waar je normaal niet kunt komen en er zijn altijd wel ergens lava stromen of kraters actief. Wij hebben een tijdje gecirkeld rond de active krater, en hebben een lava stroom gevolgd tot waar het in het water terechtkwam. De helikoper gaat ook naar andere plekken waar het uitzicht de moeite waard is, zoals de dicht beboste noord zijde van het eiland waar ook veel watervallen zijn die anders niet bereikbaar zijn.
De afstanden op het eiland zijn meestal wel te overzien. Als je het niet erg vind om in het donker te rijden kun je vanaf het Jagger Museum wel weer terugrijden naar Hilo of Kona, maar hou er rekening mee dat het echt donker is op de wegen, tenzij het volle maan is; er is weinig of geen straatverlichting.
Hoe je je verblif verdeelt tussen Kona en Hilo is werkelijk aan jezelf. Als ik op Big Island ben blijf ik het liefst in de buurt van Kona; nog liever in Kona zelf maar dat zal aan je budget liggen. Hilo ga ik wel op bezoek, maar ik blijf er niet omdat het naar mijn mening de gezellige sfeer van Kona mist. Ook kan het weer in Hilo wat tegenvallen, terwijl het in de omgeving van Kona bijna nooit slecht weer is.
De afstanden op het eiland zijn meestal wel te overzien. Als je het niet erg vind om in het donker te rijden kun je vanaf het Jagger Museum wel weer terugrijden naar Hilo of Kona, maar hou er rekening mee dat het echt donker is op de wegen, tenzij het volle maan is; er is weinig of geen straatverlichting.
Hoe je je verblif verdeelt tussen Kona en Hilo is werkelijk aan jezelf. Als ik op Big Island ben blijf ik het liefst in de buurt van Kona; nog liever in Kona zelf maar dat zal aan je budget liggen. Hilo ga ik wel op bezoek, maar ik blijf er niet omdat het naar mijn mening de gezellige sfeer van Kona mist. Ook kan het weer in Hilo wat tegenvallen, terwijl het in de omgeving van Kona bijna nooit slecht weer is.
Dankje Loek! VRBO was een super tip; we hebben voor heel weinig geld een leuke overnachtingsplaats in Kihei vast kunnen leggen. Verder ook 3 nachten in de toren van het Equus Hotel in Waikiki geboekt en alle huurauto's vastgelegd. Hawaii is duidelijk duurder dan het vaste land, maar tot nog toe valt het me best mee.
We komen net na de nieuwe maan op Big Island aan, dus helaas weinig natuurlijke verlichting 's nachts, maar ik las dat dat juist in je voordeel werkt voor het sterrenkijken bij het bezoekerscentrum op Mauna Kea. Hopelijk werkt het weer mee zodat we veilig de berg op en af kunnen rijden. Pikdonker zijn we door onze reizen in het Zuid-Westen inmiddels vrij gewend.
De helicopter klinkt toch wel spannend! Ik denk dat we dan toch voor Big Island kiezen ... en stiekem hoop ik natuurlijk dat de natuur een beetje meewerkt en voor een extra mooi plaatje zorgt.
Over de verdeling van de nachten denken we nog even verder. Normaal maak ik een heel strak reisschema waarbij ik precies weet wat we willen zien en wanneer, maar voor Hawaii wil ik dat niet omdat relaxen er dan zeker weten bij in schiet. Vreemd genoeg heb ik daarom meer moeite met het plannen van de overnachtingen, maar gelukkig heeft dit niet zo'n haast als Maui.
Nogmaals bedankt!
We komen net na de nieuwe maan op Big Island aan, dus helaas weinig natuurlijke verlichting 's nachts, maar ik las dat dat juist in je voordeel werkt voor het sterrenkijken bij het bezoekerscentrum op Mauna Kea. Hopelijk werkt het weer mee zodat we veilig de berg op en af kunnen rijden. Pikdonker zijn we door onze reizen in het Zuid-Westen inmiddels vrij gewend.
De helicopter klinkt toch wel spannend! Ik denk dat we dan toch voor Big Island kiezen ... en stiekem hoop ik natuurlijk dat de natuur een beetje meewerkt en voor een extra mooi plaatje zorgt.

Over de verdeling van de nachten denken we nog even verder. Normaal maak ik een heel strak reisschema waarbij ik precies weet wat we willen zien en wanneer, maar voor Hawaii wil ik dat niet omdat relaxen er dan zeker weten bij in schiet. Vreemd genoeg heb ik daarom meer moeite met het plannen van de overnachtingen, maar gelukkig heeft dit niet zo'n haast als Maui.
Nogmaals bedankt!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Leuk vooruizicht een reis naar Hawaii
Wij gaan dit draadje zeker volgen
Tijdens onze rondreis in 2012 zullen we ook Baltimore aandoen en ik was even benieuwd of je ons een aantal tips kunt geven m.b.t. wat we absoluut moeten gaan zien, waar wij lekker kunnen eten, ed.
: ontopic:

Wij gaan dit draadje zeker volgen

: ontopic:
- Anjes
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De weg is goed te rijden in één dag, dus ik zou ook niet overnachten in Hana, maar je schrijft ook dat je eventuele langs de andere kant terug wilt. Volgens mij kan dat niet met een normale huurauto. Wij kregen van het verhuurbedrijf een kaart mee waarop de wegen die je absoluut niet mag rijden waren gemarkeerd (Zijn overigens maar twee stukjes op het hele eiland) maar de route ten zuiden van Haleakala, die jullie dan zouden willen rijden, hoort daar ook bij.Is het een goed idee om een nacht in Hana te blijven? We willen sowieso de hele weg afleggen en eventueel langs de andere kant terug, zonder te veel te moeten haasten
De helikoptertocht moet je zeker op Big Island doen. Toen wij er waren was er ook niet veel vulkanische activiteit maar soms zagen we de fel oranje stukjes van lavatubes in het landschap en natuurlijk zagen we ook de lava in zee stromen. Heel indrukwekkend!
Wat betreft de avondgloed, wij zaten aan de andere kant van het eiland en zagen er ook tegenop op in het donker terug te rijden. Want het is echt donker! Daarom hebben we voor deze trip een tour geboekt in ons hotel en ik moet zeggen dat dat goed georganiseerd was, klein groepje en voldoende tijd om te genieten van de gloed 's avonds. Maar jullie hoeven natuurlijk niet zo heel ver terug te rijden. Hilo ligt een heel stuk dichterbij.
2000 CA
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
2004 CA-NE-AZ-UT-CO
2005 CO-SD-WY-UT-NE-CA
2006 FL
2007 WA-OR-CA
2008 AK
2009 HI-CA
2011 CA-NYC
2012 TN-NC-VA-PA-NY-VT-NH-ME-MA
2013 Route 66
2015 NY-CT-RI-MA-PA-MD-DE-DC
2016 CA-NE
2017 MI-WI-MN-ND-MT-ID-OR-WA
2017-2018 LA-FL
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
De toestand van de route voorbij Hana verschilt heel erg van jaar tot jaar. Wij reden hem in voor het laatst in Dec van 2008 met een Ford Explorer, en toen was ie erg slecht: veel potholes en scheuren. In 2010 hebben ze hem weer helemaal opgeknapt omdat de toestand heel erg was geworden door aardbevingen; hetgeen een voordurende actie is omdat er in dat gebied voortdurend (kleine) aardverschuivingen plaatsvinden. Na de laatste opknapbeurt was deze weg even van de zwarte lijst van de verhuurbedrijven gehaald, maar het is inmiddels alweer 2 jaar verder. Het is een kwestie van even ter plekke te vragen of de weg momenteel berijdbaar is, en je plannen op basis daarvan aanpassen.
Een stukje uit ons verslag van onze rit in 2008:
"Officieel houdt de "Road to Hana" net voorbij Hana op, en kun je meestal niet helemaal het eiland omrijden. Recentelijk had een aardbeving de weg die wel verder gaat ook nog eens extra beschadigd, maar het lijkt erop dat de weg weer open is, dus wagen we het ermaar op. De weg tot nu toe was al erg smal, en dat wordt niet beter. De kwaliteit van de weg neemt ook erg af en sommige stukken zijn niet meer dan een gravel pad, maar het is te doen en na verloop van tijd neemt de kwaliteit weer toe. We weten via deze zuidelijke route weer op de highway te komen die ons terugvoert naar Kihei. "
Realiseer wel, wij deden dit met een auto met high clearance (Ford Explorer); met een gewone personenauto was ik er niet aan begonnen.
Een stukje uit ons verslag van onze rit in 2008:
"Officieel houdt de "Road to Hana" net voorbij Hana op, en kun je meestal niet helemaal het eiland omrijden. Recentelijk had een aardbeving de weg die wel verder gaat ook nog eens extra beschadigd, maar het lijkt erop dat de weg weer open is, dus wagen we het ermaar op. De weg tot nu toe was al erg smal, en dat wordt niet beter. De kwaliteit van de weg neemt ook erg af en sommige stukken zijn niet meer dan een gravel pad, maar het is te doen en na verloop van tijd neemt de kwaliteit weer toe. We weten via deze zuidelijke route weer op de highway te komen die ons terugvoert naar Kihei. "
Realiseer wel, wij deden dit met een auto met high clearance (Ford Explorer); met een gewone personenauto was ik er niet aan begonnen.
Ja, helaas was ik daar ook al achter gekomen.
Maar als ik het goed begrepen had mag het gedeelte tot de Oheo Gulch wel, dus we gaan gewoon tot we niet verder mogen en dan weer terug. Aan de ene kant lijkt het me heerlijk om ruim de tijd te hebben en in Hana te overnachten, dan 's ochtendsvroeg naar Oheo Gulch en in alle rust weer terug ... aan de andere kant kost het dan wel erg veel tijd. En overnachtingen in Hana zijn nog best prijzig! Moeilijk zo'n luxe dilemma.
Ik hoorde helaas dat de lava op het moment niet meer de zee in stroomt ... er gebeurt gewoon bar weinig nu. Maar ja, niemand weet hoe het er over 2 maanden voor staat. Mijn vriendin is jaren geleden al een keer geweest en zegt aldoor dat er helemaal niks te zien en dat we waarschijnlijk snel uitgekeken zijn, maar ik houd juist van bijzondere landschappen dus ik hoop dat ik er wel van kan genieten. Daarom ook mijn twijfel om op BI de helicoptervlucht te doen; zou het zo jammer voor haar vinden als het tegenvalt; het is toch een duur uitstapje.
Verder hebben we gekozen voor 2 nachten in Volcano en 4 nachten Kona, vanwege de grote kans op regen aan de oostkust. Volcano schijnt iets droger te zijn, plus nu zitten we echt vlak buiten het park zodat we niet zo ver hoeven rijden in het donker.
Nu nog 1 overnachtingen boeken en dat liggen alle belangrijke dingen vast. Weten jullie nog fijne websites waar ze korting op activiteiten aanbieden? Zoiets als Groupon, maar dan ook voor Maui en Big Island.

Ik hoorde helaas dat de lava op het moment niet meer de zee in stroomt ... er gebeurt gewoon bar weinig nu. Maar ja, niemand weet hoe het er over 2 maanden voor staat. Mijn vriendin is jaren geleden al een keer geweest en zegt aldoor dat er helemaal niks te zien en dat we waarschijnlijk snel uitgekeken zijn, maar ik houd juist van bijzondere landschappen dus ik hoop dat ik er wel van kan genieten. Daarom ook mijn twijfel om op BI de helicoptervlucht te doen; zou het zo jammer voor haar vinden als het tegenvalt; het is toch een duur uitstapje.
Verder hebben we gekozen voor 2 nachten in Volcano en 4 nachten Kona, vanwege de grote kans op regen aan de oostkust. Volcano schijnt iets droger te zijn, plus nu zitten we echt vlak buiten het park zodat we niet zo ver hoeven rijden in het donker.
Nu nog 1 overnachtingen boeken en dat liggen alle belangrijke dingen vast. Weten jullie nog fijne websites waar ze korting op activiteiten aanbieden? Zoiets als Groupon, maar dan ook voor Maui en Big Island.
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ivm het stuk voorbij Oheo Gulch: je hebt hier helemaal geen high clearance of 4wd voor nodig (in mei 2011 toch niet), dus ik zou zeker, als je er tijdig aan begint, helemaal rond Haleakala rijden. Het is daar ongelooflijk verlaten, en zeker als tegen dan de zon al wegzakt achter de vulkaan voel je je helemaal alleen op de wereld
Je bent niet verzekerd op onverharde wegen, as always, dat moet ieder voor zich afwegen ... Maar eigenlijk blijft de weg wel verhard, alleen in zeer slecht staat. Ik kan me geen los zand of losse rotsen herinneren. Sowieso vind ik dat rental companies vaak overdrijven. Als je hun "road condition" maatstaf op België zou toepassen, dan zou half België off-limits zijn voor die rental cars
Wij hebben vanuit Kihei een volledige loop gemaakt op 1 dag. Als je wil, zoek ik aan de hand van timestamps in men foto's hoelang we over bepaalde stukken hebben gereden.
Daar kunnen ze hier nog wat van leren ...
Tenzij je niet van plan bent hoger dan het visitor center te gaan, wat ik wel spijtig zou vinden, maar ik heb men bewondering hierover al tegen jou uitgesproken in men eigen topic, denk ik
Sowieso is de weg vanaf het visitor center terug naar beneden geen probleem. De Saddle Road is eigenlijk "vervelender". Echt een rollercoaster road. Gigantische fun, maar je moet wel uitkijken natuurlijk. Dat gezegd zijnde, moet je ALTIJD uitkijken op de weg, dus wat is het verschil dan nog? Gigantische fun!
Trouwens, de Saddle Road is ook off-limits voor rental cars, denk ik, maar ik zie ook hier het probleem niet in. Hij gaat gewoon op bepaalde stukken ongelooflijk op en neer en van links naar rechts, waarbij het soms wel smal kan worden, maar pas je snelheid aan en hou je stuur vast, en er is geen probleem. Op blinde heuvels en bochten blijf je uiterst rechts, op stukken waar je ver kan kijken, rij je op de middellijn zodat je niet per ongeluk naast de weg sukkelt. En als je 's nachts rijdt: verblind geen tegenliggers met je verstralers. Op andere stukken is het gewoon een brede, kaarsrechte highway.....
Je kan wat foto's opzoeken op google om je een beeld te vormen.
(EDIT: ha, maar ik zie nu net dat je in januari al gaat... Geen idee hoe het klimaat dan eigenlijk is .... Misschien is Mauna Kea volledig ondergesneeuwd, ik weet het niet...

Je bent niet verzekerd op onverharde wegen, as always, dat moet ieder voor zich afwegen ... Maar eigenlijk blijft de weg wel verhard, alleen in zeer slecht staat. Ik kan me geen los zand of losse rotsen herinneren. Sowieso vind ik dat rental companies vaak overdrijven. Als je hun "road condition" maatstaf op België zou toepassen, dan zou half België off-limits zijn voor die rental cars

Wij hebben vanuit Kihei een volledige loop gemaakt op 1 dag. Als je wil, zoek ik aan de hand van timestamps in men foto's hoelang we over bepaalde stukken hebben gereden.
Gelukkig liggen er miljarden reflectoren op de weg, die je ook nog eens wakker schudden als je teveel van je vak afwijktmaar hou er rekening mee dat het echt donker is op de wegen, tenzij het volle maan is; er is weinig of geen straatverlichting.

Welk weer? Je rijdt bóven de wolkenHopelijk werkt het weer mee zodat we veilig de berg op en af kunnen rijden.

Sowieso is de weg vanaf het visitor center terug naar beneden geen probleem. De Saddle Road is eigenlijk "vervelender". Echt een rollercoaster road. Gigantische fun, maar je moet wel uitkijken natuurlijk. Dat gezegd zijnde, moet je ALTIJD uitkijken op de weg, dus wat is het verschil dan nog? Gigantische fun!

Trouwens, de Saddle Road is ook off-limits voor rental cars, denk ik, maar ik zie ook hier het probleem niet in. Hij gaat gewoon op bepaalde stukken ongelooflijk op en neer en van links naar rechts, waarbij het soms wel smal kan worden, maar pas je snelheid aan en hou je stuur vast, en er is geen probleem. Op blinde heuvels en bochten blijf je uiterst rechts, op stukken waar je ver kan kijken, rij je op de middellijn zodat je niet per ongeluk naast de weg sukkelt. En als je 's nachts rijdt: verblind geen tegenliggers met je verstralers. Op andere stukken is het gewoon een brede, kaarsrechte highway.....
Je kan wat foto's opzoeken op google om je een beeld te vormen.
(EDIT: ha, maar ik zie nu net dat je in januari al gaat... Geen idee hoe het klimaat dan eigenlijk is .... Misschien is Mauna Kea volledig ondergesneeuwd, ik weet het niet...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Het is eindelijk zo ver!
Over 2 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan ... vanavond zijn we in Hawaii! Ik ga weer proberen een blog bij te houden, dus als iemand het leuk vind om mee te lezen: http://cat-hawaii.blogspot.com

Over 2 uur worden we opgehaald om naar het vliegveld te gaan ... vanavond zijn we in Hawaii! Ik ga weer proberen een blog bij te houden, dus als iemand het leuk vind om mee te lezen: http://cat-hawaii.blogspot.com
veel plezier! ik ga je blog in de gaten houden, ideetjes opdoen

Ik zou inderdaad gewoon de weg voorbij Hana afrijden. Ik ben er in september nog langs gereden en dit is prima te doen!. De reden dat verhuurcenters het afraden is omdat het voor hun veel tijd kost om hulp te sturen als je pech hebt, en dus veel geld kost. Ik vond de weg goed te doen, het is even hobbelen af en toe maar ook zeer de moeite waard om de "dooie" kant van de haleakala te zien.
Echt super dat je inmiddels onderweg bent, wij gaan volgende winter weer die kant op. Ben de "winter" hier spuugzat.. als je het nog winter mag/kan noemen. Wij zijn nu alweer bijna een half jaar terug maar er wordt hier elke dag nog over Hawaii gesproken.
Echt super dat je inmiddels onderweg bent, wij gaan volgende winter weer die kant op. Ben de "winter" hier spuugzat.. als je het nog winter mag/kan noemen. Wij zijn nu alweer bijna een half jaar terug maar er wordt hier elke dag nog over Hawaii gesproken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4153 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 2 Reacties