Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis ellim: trip hawaii 2012
Reis ellim: trip hawaii 2012
Eindelijk hebben we geboekt voor deze zomer naar Hawaii. Wij zijn een familie met 2 tieners en zijn 12 dagen ter plaatse. Graag zouden we 3 eilanden doen en hopelijk kan ik rekenen op al jullie tips ...
hieronder mijn voorlopige planning, alle tips of opmerkingen zijn welkom ...
dag 0 aankomst Oahu
dag 1 : Waikiki beach - diamond head - hanauma bay (halona blow hole) - koko crater - makapu beach park - maunalua beach (onderwaterscootertocht : iemand ervaring ?)
dag 2 : Boydo inn temple - sacred falls state park - polynesian cult center - turtle bay - waimea valley - dole plantation
dag 3 : pearl harbor - hawaii plantation (iemand ervaring ?)
dag 4 : honolulu centrum : iolani palace - aloha tower - shopping
dag 5 : vlucht naar Big island : namiddag helicoptervlucht over vulkanen (iemand ervaring met "open doors vlucht " ?)
dag 6 : volcanous nat park - pepekeo scenic drive - akaka falls
of kant van Kona met Pu'uhonau national historical park - kekaha park
dag 7 : vlucht naar Maui en rest van dag relax
dag 8 : road to Hana : tips over route zelf te rijden of met private driver (tips ?) , iemand ervaring met route in omgekeerde richting te doen ?
dag 9 : Lahaina - ioa valley - Kahului - Waikéé -
dag 10 & 11 : relax of tips voor leuke uitstappen ?
dag 12 : vlucht naar Washington Dulles voor Brickfair 2012...
Alle tips over deze trip zijn welkom, wij zien graag veel maar lange hikes zijn niet echt ons ding. Ik heb ook nog gelezen over mantaraydives in Kona, iemand ervaring ?
hieronder mijn voorlopige planning, alle tips of opmerkingen zijn welkom ...
dag 0 aankomst Oahu
dag 1 : Waikiki beach - diamond head - hanauma bay (halona blow hole) - koko crater - makapu beach park - maunalua beach (onderwaterscootertocht : iemand ervaring ?)
dag 2 : Boydo inn temple - sacred falls state park - polynesian cult center - turtle bay - waimea valley - dole plantation
dag 3 : pearl harbor - hawaii plantation (iemand ervaring ?)
dag 4 : honolulu centrum : iolani palace - aloha tower - shopping
dag 5 : vlucht naar Big island : namiddag helicoptervlucht over vulkanen (iemand ervaring met "open doors vlucht " ?)
dag 6 : volcanous nat park - pepekeo scenic drive - akaka falls
of kant van Kona met Pu'uhonau national historical park - kekaha park
dag 7 : vlucht naar Maui en rest van dag relax
dag 8 : road to Hana : tips over route zelf te rijden of met private driver (tips ?) , iemand ervaring met route in omgekeerde richting te doen ?
dag 9 : Lahaina - ioa valley - Kahului - Waikéé -
dag 10 & 11 : relax of tips voor leuke uitstappen ?
dag 12 : vlucht naar Washington Dulles voor Brickfair 2012...
Alle tips over deze trip zijn welkom, wij zien graag veel maar lange hikes zijn niet echt ons ding. Ik heb ook nog gelezen over mantaraydives in Kona, iemand ervaring ?
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Re: trip hawaii 2012
Wij zijn afgelopen zomer 6 dagen op Oahu geweest en 3 dagen Big Island (hotel met 's avonds zicht op de Manta Rays; daar zag je dan ook de officiële duikorganisaties. We zagen zelfs mensen vanuit het hotel gewoon het water in gaan naar de Manta Rays); misschien aardig om die dagen eens door te nemen ! Wordt in ieder geval een mooie trip
! Wij waren ook met twee tieners 

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
OOOh droom reis. ik wil zo graag naar pearl harbor
Ik vind je planning heel erg krap. Zo kan ik me niet voorstellen dat je op dag 1 alles kan zien wat op je lijstje staat, tenzij je niet van plan bent Diamond Head te hiken, of bij Hanauma Bay te snorkelen, etc. Zoals je de route nu hebt denk ik niet dat je tijd hebt voor de Manta Ray Dive. Vergeet niet dat het een vrij lange rit is van Hilo naar Kona, zeker als je onderweg nog dingen wil zien.
Voor mij was het echt een van de hoogtepunten van de reis. Op mijn blog staan foto's en filmpjes.
Mij was trouwens verteld dat het beter is om 's ochtends een helicoptervlucht te boeken omdat er dan minder turbulentie is en er minder bewolking is. Geen ervaring met een vlucht zonder deuren.
Dag 6 is ook erg druk. Volcanoes is een prachtig, maar ook groot, park. Lijkt me moeilijk te combineren met je andere dingen.
Voor mij was het echt een van de hoogtepunten van de reis. Op mijn blog staan foto's en filmpjes.
Mij was trouwens verteld dat het beter is om 's ochtends een helicoptervlucht te boeken omdat er dan minder turbulentie is en er minder bewolking is. Geen ervaring met een vlucht zonder deuren.
Dag 6 is ook erg druk. Volcanoes is een prachtig, maar ook groot, park. Lijkt me moeilijk te combineren met je andere dingen.
hi ellim, heb jij de vluchten allemaal los geboekt? wij waren ook aan het kijken voor Hawaii dit jaar, maar dat wordt nu door een tripje naar Curacao (ook heel vervelend
waarschijnlijk pas volgend jaar maar dan heb ik wel de tijd om me te orienteren.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 9847 Weergaves
-
Laatste bericht door lauravanderklugt
-
- 4 Reacties