Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke eilanden bezoeken in 16 à 17 dagen?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Welke eilanden bezoeken in 16 à 17 dagen?

Bericht door Stan.Gobien »

Wij denken eraan om in 2013 naar Hawaii te gaan.
Nu zit ik wat uit te zoeken welke eilanden te bezoeken en het transport er tussen.

Wij willen zeker Oahu, met Honululu en Waikiki, bezoeken.
Maar ok Big Island met de vulkaan spreekt ons enorm aan.

Wij zijn niet zo'n strand mensen, als zal ik in Hawaii zeker wel minstens 1 keer het strand bezoeken en ook snorkelen lijkt me iets wat je moet gedaan hebben daar (al wordt het dan voor ons de 1e keer). Maar dus ons tempo ligt altijd redelijk hoog, zonder veel rustdagen. Wij hebben dat graag zo.

Ik hoor veel van de road to hana en de natuur er rond, maar dan ook weer van de napali coast en de canyon aldaar.
Ik zelf ben een amateur fotograaf, en hou van landschapsfotografie.
Nu dan komt natuurlijk de vraag: Kauai of Maui of allebei?

Kun je enkel met vluchten van het ene eiland naar het andere of ook met ferry ofzo?
Amikix
Amerikakenner

Re: Welke eilanden bezoeken in 16 a 17 dagen

Bericht door Amikix »

Ik ben iets meer dan twee weken op Hawai'i geweest, en ik was blij dat ik geen combinatie met een ander eiland gemaakt had. Ik had er wel over gedacht, maar het is al best een reis om er te komen (helemaal vanuit Europa!) en dan wilde ik niet nog meer dagen 'verliezen' aan reizen tussen eilanden, want dan houd je per eiland zo weinig tijd over. Maar dit was in een lekker rustig tempo met veel snorkelen en body boarden. Als je haast maakt kun je inderdaad wel met minder dagen toe, maar dat is nou juist niet mijn idee van vakantie :-).
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Wij zijn ook aan het kijken voor naar Hawaii te gaan in juli 2013 (huwelijksreis). Wij rekenen ongeveer 17 nachten en gaan Oahu, Maui en Kauai doen (als de prijs meevalt natuurlijk).
Oahu nemen we omdat we daar wss op landen en we toch ook wel Honolulu willen gezien hebben en erna willen we vooral rust gecombineerd met veel uitstapjes en dan leek ons Maui en Kauai het leukste omdat we ook houden van natuur. Big Island wilden we ook doen, maar buiten de vulkaan waren er niet echt dingen die ons trokken.
Dus om te antwoorden op je vraag Maui of Kauai? Allebei ;)!

Ik zou in ieder geval meer dan 1 eiland aandoen, zeker als je 17 dagen rekent. Je reist ver naar daar, dan zou het zonde zijn om er niet het maximum uit te halen vind ik. Met maximum bedoel ik niet dat je van her naar der moet hollen, maar als je maar 1 eiland aandoet en de helft van de tijd aan het strand ligt, dan kan je evengoed in Europa blijven... (zeker als je zelf aangeeft dat jullie geen strandliggers zijn)

Wanneer plannen jullie de reis? Wij zijn ook volop bezig, maar de tickets zijn nog ongelofelijk duur :shock: !

Groetjes,

Elisa
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Wij zouden periode laatste week juni, 2 eerste weken juli aanhouden.
Wij zijn nog van alles aan het controleren van vluchten. Zo lijkt San Francisco (SFO) de beste optie qua prijs, maar ook Oakland (OAK) en San Jose (SJC) zijn mogelijk. Maar eigenlijk zijn we nog een beetje vroeg denk ik om goede prijzen te krijgen. Maar ook vliegen op Big Island i.p.v. Honululu (HNL) is een optie. Want anders vlieg je wat heen en weer.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Even :offtopic: :oops: : via welke site/zoekfunctie zoek jij je vluchten? Alle vluchten die ik vind passeren langs Los Angeles...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Re: Welke eilanden bezoeken in 16 à 17 dagen?

Ik gebruik http://matrix.itasoftware.com/ en http://www.kayak.com . Ik heb allerhande combinaties getest.
Zo ook multi city, om dus te landen op SFO of LAX en pas 1 of 2 dagen later door te vliegen, om zo de vlucht minder lang te maken. Ook door vliegen op Big Island en pas terug keren vanaf Honolulu.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel misschien zitten wij nog tegelijkertijd in Hawaii straks :). Wij zijn volgend jaar augustus 25 jaar getrouwd en willen terug naar de bestemming van onze huwelijksreis. Destijds hebben we Kauai en Maui gedaan (in een week!). Die eilanden zou ik zeker doen. Ik twijfel nog of wij er ook Hawaii bij willen doen, inderdaad trekken mij daar voornamelijk de volkanen, maar Rick, die er met zakenreizen een paar keer is geweest, is er niet super happig op. Op Maui zeker de weg naar Hana doen en ook de zonsopgang op Haleakala bekijken, onvergetelijk, ik zie het bijna 25 jaar later nog voor me.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

IK denk dat ik ga opteren om in 1 vlucht direct naar Hawaii te gaan, en dus geen dagen te verliezen.
In het terugkeren zullen we wel opsplitsen, want we willen nog 2 dagen (+-) afsluiten in Las Vegas in de outlets, en dan naar huis. Ik ga mijn planning maken om toch de 4 eilanden te doen.

@Dank voor de tips, Petra. Zijn jullie al zeker van de periode?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wij zijn vorige winter 12 dagen naar Hawaii geweest. Volgens de planning zouden we in 18 dagen 3 eilanden (Oahu 5, Big Island 6 en Maui 7) bezoeken, maar door een sterfgeval in de familie moesten we onze vakantie vroegtijdig afbreken. Achteraf gezien was dat een vrij krappe planning waardoor we niet overal aan toe gekomen zijn. Het kan wel hoor, maar zeker 4 eilanden in 16 dagen is erg gehaast.

Als het even kan zou ik ervoor kiezen om niet vanaf hetzelfde eiland aan te vliegen en te vertrekken, omdat je dan onnodig tijd kwijt raakt. Ook loont het om bij Big Island op Hilo te vliegen en dan vanaf Kona naar een ander eiland te vertrekken. Je hebt dat wel de extra kosten van een one-way rental, maar bij ons was vanaf Hilo -> Kona heel voordelig (andersom juist niet, dus let daar goed op voordat je boekt).

Hopelijk gaan we deze winter in de herkansing, maar dan kiezen we maar 2 eilanden - waarschijnlijk Oahu en Maui of Big Island. Kauai doen we liever een keer in de zomer.

Op mijn blog staan foto's en een verslag.
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Dank je voor de tips i.v.m. de one-way fee en de link naar je blog. Ik was al reeds van plan om het schema als volgt aan te houden i.v.m. tijdsverlies.

BRUSSEL -> Big Island (Hilo dan)
Big Island -> Maui (Kahului)
Maui -> Oahu (Honululu)
Oahu -> Kauai (Lihue)
Kauai -> SFO,OAK,LAX,SJC
LAS -> BRUSSEL

Eventueel draai ik nog Oahu en Kauai om als dat veel scheel in vluchtprijs.
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Nu dan komt natuurlijk de vraag: Kauai of Maui of allebei?
Beide natuurlijk. Als je ECHT krap bij tijd zit, zou ik persoonlijk Oahu laten vallen... Hangt er natuurlijk vanaf of het drukke Honolulu & Waikiki je aanspreekt en of je graag Pearl Harbor wil bezoeken of niet.
Kun je enkel met vluchten van het ene eiland naar het andere of ook met ferry ofzo?
Er was ooit een ferry, maar die heeft het niet lang overleefd.
Vluchten gaan meestal zeer vlot. Voor onze vlucht van Kona naar Kahului kozen wij voor Pacific Wings omdat die zeer goedkoop zijn. Echt een heel aparte ervaring. Inchecken via telefoon in een houten hutje ver weg van het hoofd-terminalgebouw. Vliegen in een turbulentiegevoelig Cessna'tje, met zicht op de piloot & cockpit.
http://qbic66.wordpress.com/2011/05/26/ ... ona-kihei/

De andere vluchten met Island Air turboprops. Geen klagen gehad. 1 van die vluchten was zelfs maar voor 25% gevuld dus we konden zitten & liggen waar we wilden :)

Voorzie voor Big Island iig voldoende tijd. De afstanden zijn lang ivg met de andere eilanden en na een reis van 25-30u kan je wel wat extra tijd gebruiken die eerste dagen.
Zelf niet gesnorkeld, maar ik denk dat Maui daar wel het meest geschikt voor is.
De Road to Hana is idd absoluut de moeite en rij zeker door op het einde ipv om te keren ter hoogte van Ohe’o Gulch. Zeker naar het einde van de dag toe, als de zon achter Haleakala zakt, is dat stuk zo verlaten, zo stil en mysterieus dat het echt zonde zou zijn om te keren.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ook wij hebben onze honeymoon in hawaii gevierd. Wij hebben 3 dagen Honolulu gedaan, 8 dagen een cruise over 4 of 5 eilanden en daarna 5 dagen maui.
Cruise heeft als voordeel dat je veel eilanden ziet in korte tijd. Alles was verzorgd, we vonden het heerlijk. We gingen dus naar maui, kuai, big island.
Maui was zo relaxed en anders dan Honolulu. Ik vond trouwens kuai mooi! Prachtige natuur. Ik wil daar nog wel eens naar toe, want op de cruise hadden we maar 2 dagen. Ik vond dat zeker mooier dan big island, want dat is alleen 1 grote krater ;)
Je moet wel een honeymoonshoot doen, (fotoshoot) op maui.
Krijg je echt geen spijt van! Zo romantisch is het daar en je moet dat wel even vastleggen. Wij hadden een fotoshoot bij zonsondergang...romantisch ;)

http://www.lahainaphotography.net/
Dit is de fotograaf die wij hebben gehad. Superaardig! Doe hem de groeten als je besluit bij hem de schoot te doen.
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Nog aanvullend. We begonnen in san francisco, 3 dagen. En na Hawaii zijn we 3 dagen las Vegas gaan doen.
Achteraf spijt gehad dat we las Vegas hebben gedaan. Ook ik heb het gedaan voor het shoppen. Maar als je in Hawaii bent geweest kom je in een bepaald sfeertje terecht, heel relaxed en de mensen zijn zoo aardig. Toen kwam ik in las Vegas, ik vond dat zo teleurstellend. Het was er snel, lawaaierig, sin city en zo anders van hawaii.
Ik vond dat jammer van onze honeymoon om zo te eindigen. Als ik het over kon doen, misschien dat ik las Vegas eerst had gedaan voor het shoppen. Maar goed, ik denk eigenlijk dat ik las Vegas gewoon niet zo leuk vond. Het shoppen was wel leuk, maar heb in 1 dag alle 2 outlets gedaan en zo groot waren de outlets eigenlijk ook weer niet.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Bij ons staat (ook) Hawaii op de planning voor juli 2013. We zijn nog niet helemaal eruit hoe de trip eruit ziet, misschien Seattle naar SFO in week en dan naar Hawaii voor 10dagen, eindigend met weekje Oostkust, wsl Washington en omgeving; maar misschien dat we eerst week Alaska willen doen, vandaar 10 dagen Hawaii, of zoiets. Maar Hawaii willen we weer graag. Oahu willen we toch weer graag heen voor dag of 5, daarnaast dag of 5 Maui, daar zijn we nog niet eerder geweest. Kan druk worden dus met AA forummers :lol: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

haha leuk, wie weet.
Wat betreft Las Vegas, daar zijn wel 2 maal geweest en toch wel grote fan. De aparte sfeer maakt het tot iets speciaals. Maar meestal ben je fan of mijd je liever. Wij dus fan, ik denk Mattrob ook :lol:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Als het alleen om het shoppen gaat, kun je beter via New York terugvliegen ipv Las Vegas.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Stan.Gobien schreef:Wij dus fan, ik denk Mattrob ook :lol:
Dat weet ik wel zeker :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

New York? Ik heb het over outlet shopping :lol:
Trouwens Vegas heeft zo'n speciale sfeer, daar kunnen wij altijd wel eens een bezoekje wagen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Vegas is niet de enige stad met outlet shopping. Moet je eens hier in Denver komen kijken! En er is een non-stop verbinding tussen Hawaii en Denver. :thumbup:
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door steson »

YEP !
Vlogen vanaf Denver naar Honolulu en was best te doen !!!

Heb nu de 4 eilanden gezien (alleen Molokai niet, ben eens aan het kijken of dat de moeite waard is).
Mijn top 4 met mooiste eiland als eerste:
Kauai - Maui - Big Island - Oahu

Naar Kauai gaan we absoluut nog eens heen, maar dan in een gehuurde condo via VRBO (zaten nu in een hotel). Dat hele eiland is één grote pracht. Ook echt dorpjes waarvan je je voorstelt dat ze ook echt zo moeten zijn op Hawaii.
Maui was indrukwekkend om de vele mooie en verborgen strandjes, opkomende zon op de Haleakala en de Road to Hana. Heel goed snorkelen ook.
Big Island is inderdaad 'big'. In 1 dag het eiland rondgereden (!). Er zijn maar weinig echt mooie stranden (alleen Kua Bay is echt prachtig). Verder veel lava, lava, lava....... Maar wel een heel relaxed eiland.
Oahu vonden we echt te druk, maar richting het noorden via de oostkust was het weer echt op z'n 'eilands' en werd het echt mooi !
Pearl Harbor is echt zo'n 'must-do' maar het kon me niet helemaal bekoren. Ik vond het Polynesian Cultural Center vele malen leuker om te doen !

Wij hadden op Kauai en Maui 6 nachten. Voldoende.
Op Oahu en Big Island hadden we 5 nachten. Voldoende.

Lees anders onze verslagen maar, ze zijn makkelijk te vinden in onze weblogs. (2010 en 2012)
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht