Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe vlieg ik het snelst naar Hawaii / Honolulu

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Hoe vlieg ik het snelst naar Hawaii / Honolulu

Bericht door dhg2000 »

Hallo,

Voor mijn huwelijksreis naar Hawaii ben ik aan het kijken hoe ik er het snelste kan komen.
Het is vaak 2 keer of vaker overstappen, met een erg lange reistijd.

Hebben jullie voor mij tips welke maatschappij ik het beste kan nemen om zo snel mogelijk in Hawaii te geraken?
Ze mogen van mij vliegen vanaf Nederland, Dusseldorf en eventueel ook Brussel.

Normaal vlieg ik altijd met United vanaf Amsterdam, maar misschien hebben jullie betere tips?
mtl
Amerika-expert

Re: Hoe vlieg ik het snelst naar Hawaii / Honolulu

Bericht door mtl »

Gewoon wat experimenteren op de boekingsites. Als je jezelf beperkt tot één maatschappij dan zul je geen scherpe prijzen vinden. Wie weet vind je een mooie deal met een leuke maatschappij.
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ja dat klopt, maar nu heb ik het vooral even over de reistijd, deze wil ik zo kort mogelijk houden.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Kun je ook gewoon via een boekingssite opvragen (sorteren op reistijd). Hierbij een voorbeeldje in juli 2014 waarbij Delta de kortste vluchttijd schijnt te hebben
Delta
AMS 2:55p HNL 8:59p 18h 04m 1 stop (SEA)
HNL 8:00a AMS 1:00p 17h 00m 1 stop (SEA)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Vanaf Brussel lukt het volgens mij niet met 1 stop, toch niet in 1 Itinerary. Wij deden BRU - LHR - LAX - KOA (Big Island).
Vanuit AMS kan het wel met 1 stop, in LAX of SEA of misschien nog andere ...
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Je kan van Brussel naar Newark (New York airport) en van Newark rechtstreeks naar Honolulu
bembi
Amerikafan

Bericht door bembi »

Ik vlieg met het schema van eddepet. Dit was volgens mij de snelste mogelijkheid. Ik heb een overstaptijd op seattle van minder dan 2 uur dus dat is wel een klein risico. Echter vertrek je in hetzelfde gedeelte dus ik hoef niet het hele vliegveld over. Ik vertrek hier vanaf Amsterdam rond 15:00(nederlandse tijd) en kom diezelfde datum om 21:00 aan op hawaii (hawaainse tijd)
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

@Betty: Dat is niet in 1 Itinerary mogelijk volgens mij. Ik dacht dat enkel Hawaian airlines vliegt vanaf NY en die doen niet aan codesharing met de internationale maatschappijen. Dus je moet dan een overnachting in NY voorzien.
Verbeter mij als ik mis ben.
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik zie ook vluchten met een tussenstop in Houston voorbij komen, en inderdaad die van Delta met tussenstop in Seattle.
Misschien dat ik die ga nemen, of ik kies er voor om een tussenstop met hotelovernachting te maken. Een reis van 24 uur vind ik toch wel heel lang.
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

@ Stan
United vliegt rechtstreeks van Newark naar Honolulu . Vorig jaar vertrok de vlucht rond 14u en was het mogelijk van Brussel door te vliegen. Nu vertrekt de vlucht echter om 9u15.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

De kortste afstand (en daarmee de kortste reistijd) tussen 2 punten op aarde is een zgn. grootcirkel. Als je amsterdam en honolulu invult op deze site: http://www.greatcirclemapper.net/en/gre ... -PHNL.html

zie je dat die route over groenland en alaska gaat. Beste optie voor een overstapplaats zou dus Anchorage zijn, maar daar wordt niet veel op gevlogen. Beste alternatief wordt dan Vancouver of Seattle.

Natuurlijk kan deze winst in afstand teniet worden gedaan door lange overstaptijden, maar qua afstand zijn dit de beste opties.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

@Betty:
Interessant om te weten.

@Jrabakker:
Leuke tool.
En vliegen de maatschappijen dan effectief via deze grootcirkel of is het toch anders door wind/weer etc ...
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

in principe proberen ze zoveel mogelijk via grootcirkel te vliegen, maar soms passen ze de route aan om bijvoorbeeld niet midden in de jetstream te zitten.

Kijk maar eens naar de route AMS-MIA. Die loopt behoorlijk langs de kust van de USA. Vandaar dat een overstap in bijvoorbeeld new york, newark of Philadelphia niet echt veel reistijd toevoegt, in feite alleen netto de overstaptijd.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Extra info: zie net dat je ook 3 punten kunt invoeren op de website, dus je kunt precies zien hoeveel extra miles je moet vliegen door een overstap. Als je anchorage toevoegt zie je dat die route maar 16(!) km langer is dan direct vliegen :-)
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Dochter is naar Hawaii gevlogen vanuit Seattle . Ze vertrok daar rond 22 u en kwam er rond 22u aan . ( 6 u vliegen)
naar Seattle kan je rechtstreeks vanuit Amsterdam ( 10 u vliegen) .
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik denk inderdaad dat het met een tussenstop in Seattle gaat worden. Mijn vriendin wilde daar toch sowieso al een keer naartoe en dan doen we op de heenweg gewoon 2 nachten Seattle erbij en terug dan wel in een keer door. Het is met Delta Airlines, daar ben ik nog nooit mee gevlogen, dus ben benieuwd.
Laurentius
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Laurentius »

Delta airlines is een dochter mij van KLM= dezelfde vlucht . Misschien is het goedkoper om je 2 vluchten los van elkaar te boeken . Op binnenlandse vluchten moet je wel extra voor je bagage betalen . Dit geldt dus ook voor de vluchten naar de verschillende eilanden in Hawaii. Veel plezier .
dhg2000
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ja vanaf Seattle ga ik met Hawaiian Airlines verder, dat is het minst duur.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

eddepet71 schreef:Kun je ook gewoon via een boekingssite opvragen (sorteren op reistijd). Hierbij een voorbeeldje in juli 2014 waarbij Delta de kortste vluchttijd schijnt te hebben
Delta
AMS 2:55p HNL 8:59p 18h 04m 1 stop (SEA)
HNL 8:00a AMS 1:00p 17h 00m 1 stop (SEA)
Niet de meest goedkope vlucht, wel de meest snelle die ik heb kunnen vinden en normaliter ook neem als ik NL bezoek.
Cheryl26
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Cheryl26 »

Ik had een overnachting in Houston waar ik iemand kende. Was relaxed want brak de vlucht en was best te doen zo. Hebben jullie geen stad waar je ff zou willen stoppen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer