Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaiian Airlines / HawaiianMiles

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Hawaiian Airlines / HawaiianMiles

Bericht door Bravy »

Bij het zoeken naar tickets van vluchten tussen de Hawaiiaanse eilanden kwam ik uiteraard ook op de site van Hawaiian Airlines. Er vielen mij een paar zaken op:
- de prijzen van de tickets bij Hawaiian Airlines liggen zo'n 20% lager als bij bv. tix.nl of vliegtickets.nl.
- Hawaiian Airlines rekent geen boekingskosten (tix.nl en vliegtickets.nl wel).
- Hawaiian Airlines rekent wel extra kosten voor ingecheckte bagage ($ 25). Echter, als je lid bent van de HawaiianMiles-club, dan krijg je $ 10 korting. Aangezien we met z'n tweeën 4 eilanden gaan aandoen levert dat dan dus een voordeel op van 2 x 3 x 10 = $ 60. Het lidmaatschap is overigens gratis.

We blijven Nederlanders, nietwaar? :D Is het echt zo simpel of zie ik iets over het hoofd? Iemand ervaring?
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: Hawaiian Airlines / HawaiianMiles

Bericht door Stan.Gobien »

Het is zo simpel. Trouwens ook als je via tix of andere de vluchten boekt zal je moeten apart betalen voor ingecheckte bagage. Binnenlandse vluchten die niet op 1 boeking met een internationale vlucht staan hebben geen ingecheckte bagage inbegrepen. Dat is toch hoe ik het begrepen heb.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Vorig jaar met heel veel plezier met Hawaiian Airlines gevlogen. Ik was voor vertrek ook lid geworden van de HawaiianMiles-club, maar ik heb geen gebruik gemaakt van de korting voor ingecheckte bagage aangezien ik alleen carry on bij me had. Tijdens de vlucht (van San Diego naar Honolulu) kregen de passagiers vers fruit, kaas & crackers, zakje chips, chocolade, een salade en een lekkere rum punch cocktail. Smaakte allemaal prima en het was veel meer dan wat ik op de terugreis (Honolulu -> Houston) van United kreeg (2 glaasjes water). Als je vlucht na 10:00 uur vertrekt dan krijg je zelfs een volledige maaltijd. Je kan echter niet kiezen uit maaltijden en ik weet niet of je ook iets te eten krijgt op de vluchten tussen de eilanden, maar ik denk wel dat ze een snack uitdelen.
Voor vertrek had ik via de website een zgn lei greeting geboekt. Op het moment dat ik uit het vliegtuig kwam, stond er een dame met een bordje met daarop mijn naam. Ik kreeg van haar een Hawaiiaanse lei (bloemenkrans) en de mogelijkheid om de volgende ochtend ergens gratis te ontbijten. Vervolgens bracht ze me naar de shuttle die me naar mijn AirBNB adres bracht (en die me een week later weer kwam ophalen om me terug te brengen naar de luchthaven). Allemaal perfect geregeld! De service was top en ik ben echt enorm tevreden over Hawaiian Airlines!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Ben inmiddels member van HawaiianMiles en heb de binnenlandse vluchten geboekt (rechtstreeks bij Hawaiian Airlines). Scheelt straks $ 60 aan bagagekosten! :D
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Bedankt voor de tip!
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Dat heb ik ook gedaan. Alle binnenlandse vluchten doen we met Hawaiian Airlines, ik ben erg benieuwd hoe het zal zijn.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Hallo,

Misschien een domme vraag, maar hoe bekom je dan juist die korting? Ik heb me ook member gemaakt (moet mijn man dan ook member zijn? Of enkel 'medepassagier'? En waar zie je die korting dan? Als ik gewoon een vlucht boek, terwijl ik ben ingelogd, zie ik tot aan het moment dat ik moet betalen NERGENS iets staan van checked luggage in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je dat vantevoren bij boeken moet aangeven? Ik ben het nergens tegengekomen :( HELP!

Ellen
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
M & M
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door M & M »

Tijdens het boeken kan je inderdaad niet aangeven dat je ruimbagage wilt inchecken. Dat doe je bij het online inchecken (24 uur van te voren). Tijdens het incheckproces kan je selecteren dat er per passagier ruimbagage meegaat. Als je lid bent, wordt er op dat moment 15 dollar per koffer van je cc afgeschreven. Bij het boeken moet je volgens mij het e-mailadres van je man opgeven en dan is hij automatisch ook gelijk lid.
Pushkin
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Pushkin »

Dank je M&M :thumbup:
mei/juni 2017: Hawai & Vegas!
aug/september 2017: Amalfikust, Italië
http://www.2discover.be
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties