Lastig mee gevuld?

Dat vind ik dan weer knap
Ik weet niet in hoeverre jullie continu on the road willen zijn maar het mooie van hawaii vonden wij toch ook wel de stranden, het relaxte eilandleven. We hadden een snorkelset gehuurd en die lag gewoon in de achterbak zodat we overal konden stoppen als we even wilden snorkelen.
Ik kan je een globale planning geven
Dag 1. aankomst in Kona om 16:00 (dus niet zoveel meer gedaan)
Dag 2. 's morgens richting zuiden gereden (al rond 7:30, we waren vroeg op) naar Puohnanaua Honaunau NP (ofzoiets

) en gesnorkeld bij Two Step. We hadden voor 's avonds een sunset manta Ray snorkel cruise bij Big Island Divers waar we al om 2:30 voor moesten inchecken dus daar zijn we na de lunch heen gegaan. 's middags dus gesnorkeld en 's avonds met de Manta's gesnorkeld, geweldig!
Dag 3 's morgen weer vroeg op en de zuidkust van het eiland verkend. Naar South Point gereden en daarna door naar Black Sand Beach. Daar in de buurt superleuk gelunched in een heel schattig bakkerijtje (the most southern bakery of the USA stond er bij, dus als je daarop googeled vind je m wel). Eind van de middag zonsondergang bekeken op MAgic Sands Beach (naast ons condo)
Dag 4 Richting het noorden gaan rijden langs de kust. Gestopt op diverse plekken en mooie stranden. 's middags waren we rond 15:00 in Waimea. Beetje het plaatsje verkend en een prachtige plek voor de zonsondergang op aanraden vanonze airbnb host daar.
Dag 5 Vroeg op en om 8 uur aan de hike naar beneden in Waipio Valley begonnen. Om een uur of 11:30 waren we weer boven. 'Ergens gelunched en 's middags nog wat kust verkend
Dag 6 Ook weer vroeg op en naar Pololu Valley. Daarna de suikerplantage dorpjes Kamuela en Honokaa een beetje verkend. Daarna om 4 uur een pizza gaan eten in waimea omdat we rond 5 uur richting Mauna Kea wilden rijden voor de zonsondergang en het sterrenkijken 's avonds.
Dag 7 Vertrokken uit Waimea en via de Hamakua Coastline naar Volcano gaan rijden. Onderweg gestopt bij de Akaka Falls en andere outlooks. Boodschappen gedaan en even in een mall rondgelopen vlakbij Hilo en toen om 4 uur in gecheckt in onze cabin. Een kleine wandeling in het park gemaakt bij de krater en 's avonds na het eten in Volcano Village de lava glow gaan bekijken.
Dag 8 Volcano NP verkend
Dag 9 's morgens nog een wandeling gemaakt in Volcano NP en daarna naar Puna gereden. Een leuke farmers markt bezocht en daarna de kustlijn verkend (vond vooral de Red Water Road erg mooi daar! Beetje southern gevoel). Einde dag ingechecket in ons hotel in Hilo. De volgende ochtend vlogen we om 7:00 al naar Kauai
Ik vond dit echt geen enorm ruime planning. Wij wilden echt niet bijv Waipio Valley en Pololu Valley op 1 dag gaan doen. Juist ook niet omdat we toch een uitvalsbasis hadden die vlakbij lag en het licht in beide valleys 's morgens gewoon het allermooist is.Natuurlijk kan je dit ook in 1 dag proppen maar ja...zoals ik al zei: je bent ook op vakantie he? En op Hawaii dus een beetje Aloha is wel fijn

Wij vonden het ook fijn om gewoon ergens te kunnen stoppen als we wilden of juist even een winkel in te duiken als we iets leuks zagen....Een klein beetje speelruimte in je dagen is gewoon fijn om te hebben.
Hopelijk heb je hier wat aan!