Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor de muggen-haters onder ons

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
Plaats reactie
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Voor de muggen-haters onder ons

Bericht door Bravy »

Consumer Reports (de Amerikaanse tegenhanger van onze Consumentegids) heeft op 13 mei 2015 een uitgebreid artikel gepubliceerd over "anti-muggen-spul". De details van dat onderzoek zijn alleen te lezen door abonnees, maar hieronder een samenvatting daaruit die ook op andere websites is te vinden. De strekking van het artikel is in ieder geval dat anti-muggen-spul met DEET niet beter is dan sommige andere producten zonder DEET, maar wel meer bijwerkingen heeft.

Ik citeer: "For the first time ever, testing done by Consumer Reports has found some of most effective insect repellents do not rely on DEET, the group announced on Wednesday. The top scorers included Sawyers Fisherman's Formula, whose active ingredient was 20 percent picaridin; and Repel Lemon Eucalyptus, which contained 30 percent oil of lemon eucalyptus to keep bugs at bay. Both repelled mosquitoes and deer ticks for at least seven hours, Consumer Reports found. Two DEET products also earned a "Recommended" rating in the Consumer Reports tests: Repel Scented Family (15 percent DEET) and Off! Deepwoods VIII (25 percent DEET). Natrapel 8 Hour, another picaridin product, rounded out the top five."

Indien daar voldoende belangstelling voor is (hier op het forum) wil ik wel één maand abonnementsgeld ($ 6,95) spenderen om dat artikel te pakken te krijgen. Dat kan dan vast wel ergens op het forum gezet worden. :wink:
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: (Alaska)
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Voor de muggen-haters onder ons

Bericht door kalaman »

Wij hebben in 2012 een product gekocht in Alaska (weet de naam niet meer precies en ben nu niet thuis, maar het was een groene spuitbus). Daarin zat 35% DEET in, iets wat enkel in Alaska mag verkocht worden. Ik kan wel zeggen dat dit product echt veel beter werkte dan alles wat we vroeger kochten met minder DEET in.
Bvb bij Crater Lake (Oregon) werd iedereen zowat leeggezogen door miljarden muggen, terwijl wij "wonderbaarlijk" van dit eetfestijn gespaard bleven. Ik weet uiteraard niet wat die anderen gespoten hadden, als ze überhaupt al iets gespoten hadden...
De fles is nog niet helemaal leeg, maar nu (vanaf 30 juni) kopen we er alvast een nieuwe in Alaska (of misschien zelfs 2 :wink: ), want we zijn niet van plan om onze ochtenden en avonden te laten verpesten door deze rotbeesten.
Dat zijn de momenten waarop je bij het autorijden denkt dat het aan regenen is terwijl het eigenlijk duizenden muggen zijn die tegen de voorruit vliegen.
Maar ik sta uiteraard open voor, even deugdelijke, alternatieven want DEET is nu ook niet echt iets om tussen de boterhammen te leggen...
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik kocht in Florida een anti-muggen prodcut met 98% DEET. :lol: Werkte goed.
Bitje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Bitje »

50% Deet werkte ook goed (in dit geval Frankrijk), alleen kon de plastic tuintafel er niet zo goed tegen.... :lol:
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

kalaman schreef:Wij hebben in 2012 een product gekocht in Alaska (weet de naam niet meer precies en ben nu niet thuis, maar het was een groene spuitbus). Daarin zat 35% DEET in, iets wat enkel in Alaska mag verkocht worden. Ik kan wel zeggen dat dit product echt veel beter werkte dan alles wat we vroeger kochten met minder DEET in.
Ik weet niet wat in de rest van Amerika is toegestaan, maar in Nederland wordt nog wel hoger dan 35% verkocht.
Bijvoorbeeld travelsafe heeft 30, 40 en 50% http://www.travelsafe.nl/assortiment/in ... raveldeet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Het LCR (Landelijk Coordinatiecentrum Reizigersgeneeskunde) adviseert ook 30 tot 40%
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ann09
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Ann09 »

Moet ik me zorgen maken voor Hawaii? Aangezien dit onderwerp wordt aangesneden op het Hawaii-forum? :wink:

Heb echt geen idee wat ik op Hawaii kan verwachten. Er zullen vast ook wel verschillen per eiland zijn?

Wat zijn jullie muggen-ervaringen op Hawaii?
Juni 2014: Zuidwesten + Yellowstone
Oktober 2015: Hawaii!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Bij walmart verkopen ze 40% deet van het merk OFF.
Ik heb net ee deet vrije gekocht. Kijken hoe het gaat. In het verleden ook avon skin so soft gebruikt ook deet vrij. Werkt goed.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Mocht ik weten dat DEET-free ook werkt, dan koop ik ook liever dergelijk product. Maar...zijn de muggen in Alaska eigenlijk wel dezelfde van elders :wink: ?
We hebben er zelfs verschillende, ludieke, affiches gezien met de "10 commandments to respect the national state animal"...inderdaad, de mug :wink: .
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

dat avon spul werkt hier. Of het werkt tegen de state bird?
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Het percentage Deet heeft toch alleen impact op de werkingsduur?
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Ann09 schreef:Moet ik me zorgen maken voor Hawaii? Aangezien dit onderwerp wordt aangesneden op het Hawaii-forum? :wink:
Heb echt geen idee wat ik op Hawaii kan verwachten. Er zullen vast ook wel verschillen per eiland zijn?
Zorgen maken niet, maar zeker in het "binnenland" (= het tropische regenwoud) komen veel muggen voor. De een heeft daar meer last van als de ander, en ook de reactie op een muggenbeet verschilt van mens tot mens. Van verschil tussen de eilanden is mij niets bekend.

Ik heb dit onderwerp aangesneden omdat er over DEET ook kritische geluiden te horen (lezen) zijn, en er blijkbaar dus heel goede DEET-vrije alternatieven zijn. Met name Sawyers Fisherman's Formula en Repel Lemon Eucalyptus komen als DEET-vrije muggenverjager goed uit die test.

In principe zou dit onderwerp ook in een meer algemeen stukje forum kunnen, maar ook in Nederland en België heb je muggen..... :wink:

Ik ga dat artikel toch maar eens ophalen en kijken of ik dat ergens in een documentje op het forum kwijt kan. Iemand een idee hoe dat te regelen?
Groet,
René
---
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Gewoon een PDF'je van maken en als bijlage toevoegen aan het bericht (via de bijlage knop, max 256KiB).
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Hij maakt er 656 KB van.....
Ik ga nog even stoeien met de plaatjes.
Groet,
René
---
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Goed..... eindelijk gelukt. De tabellen zijn wat moeilijk te lezen, maar het moet nog kunnen. 256 Kb is natuurlijk niet veel..... :wink:
Doe er je voordeel mee! Ik ga mijn abonnement op Customer Reports weer opzeggen..... :lol:
Bijlagen
Muggenspul2.pdf
Bijbehorende tabellen
(242.28 KiB) 334 keer gedownload
Muggenspul1.pdf
Tekst van de test
(15.68 KiB) 291 keer gedownload
Groet,
René
---
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wij hebben de Deepwood Deet ook vh lijstje vorig gekocht bij Walgreens en uitgeprobeerd bij Flamingo Bay Florida, nou het leek net zo'n slapstick (alleen muziekje misten we) maar we werden echt helemaal lekgestoken, geen succes dus, en we wisten niet hoe snel we weer de auto in moesten komen met echt een zwerm achter ons aan.
Wat ik wel van een ander forum heb is de combinatie van eucalyptus en citroen olie, welke ook in het lijstje staat, maar hier heb ik geen ervaring mee.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer