Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hawaii 2016

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
pascal1109
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Hawaii 2016

Bericht door pascal1109 »

Goedendag allen,

Mijn vriendin en ik hebben het idee opgevat om na een tijdje over het vaste land rondgetrokken te hebben, de reis af te sluiten met 1-1,5 week Hawaii.
Het is een gokje, want we zijn altijd redelijk actief met sightseeing en wandelingen doen enzo en echt relaxen is er nooit bij. Echter...aan het einde van zo'n drukke vakantie hebben we altijd zoiets van ja, jammer dat we nu niet effe gerelaxt hebben.

Daar hebben we dit jaar dan eens over nagedacht hoe we dat gaan aanpakken volgend jaar en dus gaan we zoals gezegd, eerst lekker actief doen en trekken en dan de laatste week ofzo neerstrijken op Hawaii.
Hier willen we nog steeds wel iets zien en mijn voorlopige onderzoek wijst uit dat dat ook prima kan, maar het idee is dus vooral: relaxen! Mocht dat niet lukken, kunnen we altijd nog het eiland rond gaan haha

We zaten te denken om een hotel te zoeken op The Big Island en een auto te huren voor een aantal dagen.
Het idee was dat er op het grote eiland voldoende relax-mogelijkheden zijn, maar in geval van nood, nog genoeg uitstapjes en tochtjes te maken zijn.

Dan, de zaken waar ik graag nog wat input van jullie voor krijg:
- Is the big island echt de beste keus
- Hoe is het goedkoopst / best vliegen in te plannen? Of waarmee rekening te houden?
- Welke hotels of gebieden zijn aan te raden (helaas zag ik dat een resort al gemakkelijk naar 1500 euro voor een week kan, dus dat past helaas niet in het budget)
- Ik vergeet vast veel zaken, heb totaal geen "hawaii-ervaring", dus vul gerust mijn kennis aan

Alvast veel dank voor de input!! :thumbup:
bembi
Amerikafan

Re: Hawaii 2016

Bericht door bembi »

Zelf vindt ik qua relaxen/stranden en rustige uitstapjes Maui het beste en mooiste eiland. Op Big Island is Kona een van de bekendste verblijfplaatsen en daarna Hilo, maar in Hilo is er meer kans op regen en op kona vindt je niet echt een mooi groot strand bij je hotel.

Op Maui hebben wij het volgende gedaan:
old lahaina luau (een traditioneel dans/eetfeest)
zipplinen
een boottocht naar de crater met een stop waarbij je op een turtlestation kunt snorkelen
the road to Hana (prachtige weg die je kunt afrijden met bamboe, rainbow eculyptisch trees, watervallen etc etc)
the zonsopgang op de Haleakala
gesurft

en ondanks dat we dit allemaal in 8 dagen gedaan hebben hebben we het echt beleefd als een rustige strandvakantie :D
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij hebben via HomeAway een week een huis gehuurd in de buurt van Pahoa (Big Island), en dat is erg goed bevallen. Het is inderdaad de natte kant van het eiland, maar dat maakt het juist extra tropisch. De meeste regen viel 's nachts, trouwens. 's Ochtends lekker ontbijten op de lanai (veranda), en over het algemeen rustig aan gedaan. Evengoed hebben we veel tripjes gemaakt en een groot deel van het eiland gezien. Voor strand moet je richting Kona, al zijn er diverse snorkelplekken aan de Hilo kant. Ik ben langer geleden een weekje op Kauai geweest, en dat was ook erg leuk en relaxed. Dat schijnt wel een stuk commerciëler en drukker te zijn tegenwoordig. Ik denk dat je op alle eilanden wel een lekkere vakantie kan hebben, met een mix van relaxen en hikes & uitstapjes.
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Hoi!

Wij gaan volgende week voor het eerst naar hawaii. Dus ik kan er nog geen oordeel over geven.
Maar om een week te relaxen op Big Island..... Dan zou ik een ander eiland kiezen of op het amerikaanse vaste land blijven.
Dan kun je beter een week op het strand van San Diego gaan liggen.

Ik denk dat als je op Hawaii bent er genoeg dingen te doen zijn. Zeker big island met zijn vulkanen etc.....

Wil je dan toch echt naar Big Island dan zou ik vooral op vrbo.com/homeaway.com kijken. Wij hebben hier een kleine cabin gevonden in Kona en dan betaal je nog $ 90 per nacht. Dus redelijk aan de prijs.
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Wij verbleven in het Waikoloa Marriott Resort op Big Island, zie hier onze kamer. Dit was een erg mooi hotel met een mooi zwembad en strand. De vluchten van en naar Hawaii hebben we met Hawaiian Airlines gedaan, vanaf Seattle, maar ze vliegen vanaf meerdere Amerikaanse steden.
Dutchy1010
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dutchy1010 »

Oahu, is ook een mooi eiland om te relaxen. Er is veel te zien en te doen.. Maui ook zeer zeker mooi... Big Island en Molokai beste om in een dag te doen en dat is ook genoeg.. Kauai schijnt ook mooi te zijn om te zien
vinceG
Amerikakenner

Bericht door vinceG »

Dutchy1010 schreef:Big Island en Molokai beste om in een dag te doen en dat is ook genoeg..
Big island in een dag doen??? Dit is het grootste eiland van Hawaii waar de afstanden toch groter zijn dan je denkt. En daarnaast ook beduidend meer bezienswaardigheden. Een dag lijkt me wel erg krap.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Een week is nog te kort op de Big Island...
Dutchy1010
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Dutchy1010 »

Zeker genoeg heb in een dag alles gezien het belangrijkste. Oahu is kleiner maar meer te zien
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik betwijfel dat je in een dag al het belangrijke gezien hebt.
- Ben je boven op Mauna Kea geweest?
- Heb je de grote krater en gloed in Volcanoes NP gezien?
- Heb je de Chain of Craters Road afgereden met de vele bezienswaardigheden tot op het einde aan de highway die bedekt is met gestolde lava?
- Heb je een lavatube bezocht?
- Heb je het zwarte strand van Punaluu gezien?
- Heb je Pu'uhonua o Honaunau National Historical Park bezocht?
- Heb je het meest zuiderse punt van alle staten van de V.S. bezocht?
- Heb je Mo’okini Heiau bezocht?
- Heb je Puukohola Heiau National Historic Site bezocht?
- Heb je Pololu Valley bezocht?
- Heb je Waipio Valley Lookout bezocht?
- Heb je de verschillende watervallen rond Hilo bezocht? Zoals Rainbow Falls, Akaka Falls

En dan lijst ik nog niet de verschillende activteiten op zoals zwemmen met Manta Rays, snorkelen, surfen enzv ...
Zoals gezegd Big Island is het grootste eiland en met het Volcanoes NP er bij is er volgens mij zelfs meer te zien dan op de andere eilanden.

Het is jammer dat je denkt dat je in 1 dag het belangrijkste gezien hebt, en dat het eiland te verwaarlozen is tegenover Oahu.
Bravy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Sluit me aan bij Stan.Gobien. In 1 dag kun je onmogelijk de hoogtepunten van Big Island zien. Wij hebben daar 9 dagen over gedaan en ons geen moment verveeld.
Groet,
René
---
Verslagen: www.bravy.nl
2009: ZW Amerika + Oahu
2015: Hawaï
2016: Zuid-Afrika
2017: IJsland
2018: NO Australië
2019: China
2020: ---
2021: Noorwegen
2022: NW Amerika
2023: Peru & Ecuador
2024: South Pacific
2025: W Australië
2026: Alaska
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

En als het mogelijk is om te hiken tot aan de active Lava Flow dan is dat ook zeker een aanrader.
Ik vergat nog het afrijden van Saddle Road, wat ook een mooie rit is.
pascal1109
Amerika-ontdekker

Kijk, super!! Al een hele lading moois te zien daar lees ik. Daar kan ik wel wat mee!! :thumbup:

Wat me wel leuk leek en ik heb geen flauw idee of dat mogelijk is daar of op een ander eiland...een soort regenwoud of iets dergelijks bezoeken??
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

Dat is zeer zeker mogelijk. Naar welke eilanden gaan jullie? Alleen Big Island, of ook naar een ander?
Groet,
René
---
pascal1109
Amerika-ontdekker

Wij willen (nou ja, eigenlijk niet willen, maar soms moeten er rationele keuzes gemaakt worden helaas) ons beperken tot 1 eiland
misstiara
Amerikafan

Bericht door misstiara »

Ben je al uit wat hè gaat doen? Weet je wat je wilt?

Wij hadden cruise gedaan dus alle eilanden wel gezien.
Op oahu zaten we langer, en we hebben na de cruise een week maui achter aan geplakt.

Oahu vond ik leuk, wel stedelijk, maar heeft ook een mooie echte Hawaïaanse kant zeg maar. Dus hier zie je ook wolkenkrabbers, veel winkels a la Louis Vuitton, Gucci etc. (Rond waikiki)

Maui is heerlijk relaxed, wel echt het Hawaii gevoel. Gewoon, lekker genieten van het rustige leven, beetje snorkelen en relaxen.

Big Island zijn we geweest. Vonden wij zelf persoonlijk wel ok, vulkanisch eiland. Wij hadden daar persoonlijk wat minder mee.
En wij hebben kauai 1 dag gedaan, dit is groenste eiland, en dat was zo gaaf en mooi en vol natuur.

Nu gaan we weer terug. We gaan naar oahu en naar kauai.

Succes met de keuze!
Wat je trouwens ook kan doen is natuurlijk de cruise. We zijn met ncl gegaan, Pride of america. En in 7 dagen of zo zie je 5 eilanden. Ook erg leuk en gaaf om te doen! (Opstappen vanaf Honolulu)
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

pascal1109 schreef:Wij willen (nou ja, eigenlijk niet willen, maar soms moeten er rationele keuzes gemaakt worden helaas) ons beperken tot 1 eiland
Ik neem dus maar even aan dat dat Big Island wordt. Dan moet je sowieso aan de oostkant zitten, want in het westen valt weinig regen (en is er dus ook geen REGENwoud.....). Ik denk dat je de meest kans hebt rondom Hilo, al denk ik ook dat van alle eilanden Big Island misschien wel het minste regenwoud heeft.
Groet,
René
---
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Als je Big Island alleen doet zou ik de overnachtingen spreiden over 3 plaatsen (rond Kona, rond Hilo en rond Volcano).
Als je de saddle road rijdt (aanrader) zie je ook veel wouden.
pascal1109
Amerika-ontdekker

Het was mij ook opgevallen dat Big Island weinig regenwoud heeft ja. Dus ik zit nog wel in dubio.

Maar ik heb juist dit topic gestart om jullie input te lezen (en het helpt me echt) en te bepalen wat voor ons de beste keus is :)
Bravy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bravy »

In je eerste post heb je het over een tot anderhalve week. Als je daar anderhalf van maakt (wat ik je van harte kan aanbevelen :lol: ) dan kun je 2 eilanden aandoen. En heb je wat meer mogelijkheden.
Groet,
René
---