Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
18 jarige hiker overleden Bright Angel Trail
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Re: 18 jarige hiker overleden Bright Angel Trail
Tijdens onze 1e rondreis door de V.S hebben we de omstandigheden ook vreselijk onderschat. Een enorm wijze les en als ik dit bericht lees verbaas ik mij weer over hoe naïef wij waren.
Met 4 flesjes water van 250ml de South kebaib trail lopen. Tot ooh aah point en terug. Maar we liepen zo lekker, dat we verder liepen dan ooh aah point. En verder... en verder en verder...... want ja, je loopt naar beneden en dan gaat het allemaal wel. Toen moesten we weer naar boven. 35 graden, amper schaduw en nog 2 flesjes water over en geen eten. Gelukkig kwamen we een andere wandelgroep tegen. Die hadden genoeg water en trailmix en zo zijn we gezamenlijk naar boven gelopen. Het was een wijze les en het overkomt ons nooit meer. Hitte is echt een zwaar onderschatte factor!
Met 4 flesjes water van 250ml de South kebaib trail lopen. Tot ooh aah point en terug. Maar we liepen zo lekker, dat we verder liepen dan ooh aah point. En verder... en verder en verder...... want ja, je loopt naar beneden en dan gaat het allemaal wel. Toen moesten we weer naar boven. 35 graden, amper schaduw en nog 2 flesjes water over en geen eten. Gelukkig kwamen we een andere wandelgroep tegen. Die hadden genoeg water en trailmix en zo zijn we gezamenlijk naar boven gelopen. Het was een wijze les en het overkomt ons nooit meer. Hitte is echt een zwaar onderschatte factor!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Zelfs als ik hier door mijn wijk loop, of naar de winkels, neem ik al water mee....om nog maar te zwijgen over wandelingen...maar het is hier dan nu ook al boven de 40 graden, en het wordt nog warmer. Je ziet hier vrijwel niemand buiten zonder waterfles in hun hand. 
- Almere vak V
- Amerika-expert
Wij hebben standaard, in Oregon notabene, een traytje met flesjes water onder in de auto liggen. Al heeft het hier vooral te maken met het wispelturige weer. Zaterdag 22 graden. Maandag 35 graden. Just for you never know...
@BahamaOne Hoe is de verhuizing gegaan?? Alles onder controle??
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op 3 mei jl. hebben we de Little Wild Horse Canyon trail gelopen, maar waren ook niet goed voorbereid. Het was niet heel warm, maar het was tussen de middag en hadden nog niet gegeten en ook niet heel veel water bij ons. We zijn tot ongeveer halverwege gekomen en hoewel we het echt geweldig vonden, zijn we toch teruggegaan. Better be safe than sorry. Jammer dat we hem niet helemaal gelopen hebben, maar we kunnen het wel navertellen en daar gaat het tenslotte om.
Almere vak V schreef: ↑19 jun 2026, 10:05@BahamaOne Hoe is de verhuizing gegaan?? Alles onder controle??
Het was meer een inrichting met nieuwe spullen dan een verhuizing, maar ondanks het extreme weer tot nu toe, is dat goed gelukt. De achtertuin is geheel in AZ stijl en dat laten we voorlopig zo (desert, en dat zonder landscaping) De rest komt wel weer als we er aan het eind van het jaar weer zijn voor de feestdagen. We doen het rustig aan.