Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

"Stickiest States"

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
Bandido
Amerika-expert

"Stickiest States"

Bericht door Bandido »

De "Atlanta Journal Constitution" publiceerde een artikel met daarin de top 10 van "sticky States". Ofwel, staten wiens bevolking voor een groot deel uit diezelfde staat komt. Het artikel gaat vooral over Georgia, maar is toch aardig om te lezen. Veel is ook op andere staten van toepassing. Het zegt iets over hoe populair een staat is en wat het de eigen lokale bevolking te bieden heeft.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In a study on national migration patterns released Wednesday, Georgia ranked third among “sticky” states —- those that hold onto their native-born population. The survey, by the Pew Research Center, says that more than 69 percent of adults born in Georgia still live here, a stickiness ranking behind only North Carolina (71 percent) and Texas (75.8 percent). This might come as news to Atlantans, famous for being transplants, but much of Georgia is exurban and rural, where many people stay close to their roots.

“Stickiness tells you how attractive a state is to the people who were born there,” said D’Vera Cohn, a senior writer with the Pew Research Center. Various qualities affect that number, she said, including job opportunities that allow natives to stay and a strong sense of attachment to family and home.

The Pew Center surveyed 2,260 adults to find out why. They discovered that some states are “magnets” —- they attract transplants from other states. In highly magnetic Nevada, for example, about 76 percent of the adult population was born in other states.

Georgia exhibits both qualities because the state had a net influx of about 315,000 newcomers during 2005-2007, diluting the native population. Plenty of people leave Georgia —- 700,000 did in that time period —- but even more arrive, to the tune of more than a million Peach State transplants during the same period.

And just who is Georgia drawing? The state donating the most transplants is Florida, which sent 204,000 of its residents across the line during the survey period.

‘STICKY’ STATES

(Percentage of adult population born in state still living there):

MOST STICKY:
Texas: 75.8 percent
North Carolina: 71.4
Georgia: 69.6
California: 69.0
Wisconsin: 68.6

LEAST STICKY:
South Dakota: 43.4
North Dakota: 40.4
Wyoming: 35.7
Alaska: 28.2
District of Columbia: 13.0

‘MAGNETIC’ STATES

(Percentage of state population born in other states):

MOST MAGNETIC:
Nevada: 86.4 percent
Arizona: 72
Alaska: 70.8
Florida: 70.1
District of Columbia: 63

LEAST MAGNETIC:
Ohio: 25.2
Michigan: 22.2
Pennsylvania: 20.9
Louisiana: 20.1
New York: 18.8
"Keep Georgia On Your Mind"
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Re: "Stickiest States"

Bericht door FlipjeBTiel »

Arizona "magnetisch"? Enige speculatie waarom? Mexicanen?

Gr., Flipje
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Snowbirds? Virginia staat er niet bij en dat zal wel door Noord-Virginia zijn, wat eigenlijk bij Washington DC hoort. De federale regering zorgt er nu eenmaal voor, dat mensen hierheen verhuizen en na zoveel jaar weer weggaan. Er zijn hier ook veel militaire en natuurlijk State Department gezinnen. Maar in onze buurt ken ik heel wat geboren en getogen Viennezen. En ik weet zeker, dat het zuiden van de staat een heel ander beeld laat zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

FlipjeBTiel schreef:Arizona "magnetisch"? Enige speculatie waarom?
Ik denk inderdaad "snowbirds", maar ook weet ik dat er een hoop bedrijven zijn neergestreken in Phoenix de afgelopen paar jaar. Vooral "gevlucht" voor de hoge real estate en labor costs in Californie. Daardoor zijn ook veel mensen van buiten naar AZ getrokken. Een andere verklaring heb ik ook niet.
Petra/VS schreef:Virginia staat er niet bij en dat zal wel door Noord-Virginia zijn, wat eigenlijk bij Washington DC hoort. Maar in onze buurt ken ik heel wat geboren en getogen Viennezen. En ik weet zeker, dat het zuiden van de staat een heel ander beeld laat zien.
Het is natuurlijk ook maar de top 5. Het kan best zijn dat VA ook relatief hoog scoort in vergelijking met de andere staten. De rest van VA is toch wat meer "Southern" en die zijn toch wat honkvaster dan in andere delen van de VS heb ik het idee.
Laatst gewijzigd door Bandido op 19 dec 2008, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
"Keep Georgia On Your Mind"
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

FlipjeBTiel schreef:Arizona "magnetisch"? Enige speculatie waarom? Mexicanen?

Gr., Flipje
Weet niet of snowbirds bejaarden zijn ;) Maar ik ken een aantal mensen waarvan de ouders naar AZ zijn gegaan met pensien, dat is/was goedkoper dan Florida. In NJ is de real estate tax zo hoog dat ouderen dat niet kunnen opbrengen (wij betalen bv $13k per jaar) en daarom gaan ze ergens anders naartoe als ze met pensioen gaan.

Dora
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, sorry, ik gebruikte een "slang" term, snowbirds zijn inderdaad bejaarden, die 's zomers in het noorden wonen en 's winters naar het zuiden trekken. Of die vanuit het noorden naar het zuiden verhuisd zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Ik het hier het hele onderzoek gevonden. Bijkbaar is Colorado vrij "magnetic" (7de plaats), maar een middelmoter als het op "Stickiness" aankomt. Leuk onderzoek.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer