Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegtuig neergestort in NY

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Vliegtuig neergestort in NY

Bericht door sachasenne »

Er is een vliegtuig van continental neergestort in Buffalo, NY.
Alle 48 passagiers zijn omgekomen.

Op you tube zijn de eerste beelden geplaatst.
Groetjes,
Carine
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Vliegtuig neergestort in NY

Bericht door hekkie »

Vreselijk! Helaas deze keer niet goed zo afgelopen voor de passagiers. Wat weer een verdriet voor de nabestaanden.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Echt ontzettend vreselijk! Het zou je maar gebeuren, een vliegtuig in je huis geparkeerd.
Afschuwelijk!

Het gaat om continental viegtuig.. Wij vliegen in juni ook vanaf Newark (maar dan richting LV) *slik* Maar aan de andere kant, wat zijn ook al weer de statistieken dat een vliegtuig neer stort?
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit was, wat we hier noemen, een "commuter" vliegtuig. Het vloog wel onder de naam Continental, maar de maatschappij van wie het vliegtuig was is Colgan Air. Het was een propellor vliegtuig, dus een heel ander type, dan het vliegtuig, dat naar Las Vegas zal vliegen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

Bedankt Petra, voor deze uitleg!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Niet dat het helpt als er een vliegtuigongeluk gebeurt, maar het is nog altijd zo, dat het gevaarlijker is om met je auto naar het vliegveld te rijden dan in een vliegtuig te stappen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Dat is de vliegtuigmaatschappijpropaganda, maar het volgt niet. Vliegen is veiliger per kilometer, puur en alleen omdat alle lange, intercontinentale vluchten de statistiekjes een bias geven. Starten/landen is veel gevaarlijker dan in en uit je auto stappen, gemeten per trip ipv. per kilometer is vliegen gevaarlijker dan autorijden.

Gr., Flipje
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Hè bah wat vreselijk en wat een verdiet voor de nabestaanden.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

FlipjeBTiel schreef:Dat is de vliegtuigmaatschappijpropaganda, maar het volgt niet. Vliegen is veiliger per kilometer, puur en alleen omdat alle lange, intercontinentale vluchten de statistiekjes een bias geven. Starten/landen is veel gevaarlijker dan in en uit je auto stappen, gemeten per trip ipv. per kilometer is vliegen gevaarlijker dan autorijden.

Gr., Flipje
Ik zou wel een bron willen zien voor die statistiek. Lijkt mij dat er meer ongelukken gebeuren bij het wegrijden met een auto, dan het opstijgen van een vliegtuig...

"There are lies, damned lies and statistics..."
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Getallen voor airlines: http://www.ntsb.gov/aviation/Table5.htm, komt op ongeveer 0.035 fatalities per 100000 plane trips per jaar. Voor auto's, het aantal trips is hier (er staat "daily trips" maar het "daily" slaat op de trip, de getallen zelf zijn aantal "daily trips" per jaar): http://www.bts.gov/publications/highlig ... le_02.html, en wel 235 miljard (per auto). Met zo'n 42K verkeersdoden per jaar (http://www-fars.nhtsa.dot.gov/Main/index.aspx), kom je uit op ongeveer 0.018 fatalities per 100000 trips per jaar, ofwel de helft van het getal voor vliegtuigen.
Loek schreef:"There are lies, damned lies and statistics..."
Uiteraard, en daarom moet je altijd op letten wat er staat: gegeven een reis van A naar B, is vliegen veiliger. Gegeven een reis (b.v. vergelijking van de trip naar het vliegveld en de daaropvolgende trip met het vliegtuig) is de auto veiliger.

Gr., Flipje
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik dacht altijd:
Bij een ongeluk met de wagen zal je meer kans hebben om gewond te geraken (maar er niet van te sterven).
Maar bij een ongeluk met een vliegtuig is de kans groter dat je sterft.

Want als je die cijfers bekijkt, heeft men het wel enkel over de doden (fatality)?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
FlipjeBTiel
Amerika-expert

De getallen voor ongelukken met vliegtuigen staan er ook bij: gemiddeld 0.37 per 100000 starts. Dwz., bij meer dan 90% van de vliegtuigongelukken vallen geen doden (en die komen dan ook niet in de krant).

Gr., Flipje
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Vandaag hoorde ik van een trooper dat een meisje dat voor ons gewerkt heeft in het vliegtuig zat. Ik ben der helemaal onderste boven van. Ze was slechts 19 jaar en kwam terug van familie in California. Daar krijg je toch echt effe kippevel van hoor. Bah.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Oh wat vreselijk Petra!
Dan komt het wel heel erg dichtbij.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Onder de slachtoffers was ook Beverly Eckhart, wellicht bekend bij de Neder-Amerikanen van "Voices of September 11". Zij heeft haar man verloren in één van de Twin Towers tijdens 11 september 2001 en zette zich heel hard in voor de nabestaanden van 11 september. Zie hier over een artikel van CNN van enkele slachtoffers van de ramp bij Buffalo.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Nog steeds niet duidelijk waar de getallen vandaan komen. Als ik even de gequote voorbeelden gebruik als bron, en een poging doe appels met appels te vergelijken, dus het jaar 2001 die als voorbeeld voor de auto is gegeven, kom ik tot de volgende getallen:
0.018 fatalities per 100,000 departures (vliegtuig) en ik neem even aan dat de berekening voor autos correct is met 0.018 per 100,000 "departures" (de link voor het aantal auto doden open niet voor mij)

In dit voorbeeld dus een gelijk risico, en dat in een jaar waar 4 vliegtuigen net de hulp van een aantal terroristen in verschillende doelen werd geboord.
Nog steeds een scheve verhouding naar mijn mening, aangezien er in een auto maximaal 4 passagiers gaan tegen 100+ in het gemiddelde vliegtuig.

Blijft een vak apart dat statistiek...
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Loek schreef:dus het jaar 2001 die als voorbeeld voor de auto is gegeven
Auto-getallen zijn lastig aan te komen, omdat deze van een survey zijn (er is geen inchecken bij je auto tenslotte). De NHSA kwam uit op 6 miljard trips per week in een latere survey, maar quotte daar alleen het nummer (ik kon hun oorspronkelijke data niet terugvinden), dus heb ik het oudere, lagere nummer gebruikt, waar ze wel in detail de data geven. Het aantal auto-doden is relatief constant, dus het gebruik van een lager nummer voor het aantal trips komt uit op een hoger dodental per trip. De andere getallen heb ik uitgeteld door het gemiddelde te nemen over de gegeven 20 jaar. Er zit heel wat spreiding in de getallen van de vliegtuigongelukken, dus het heeft geen pas om daar alleen een individueel jaar eruit te pikken.
Loek schreef:In dit voorbeeld dus een gelijk risico, en dat in een jaar waar 4 vliegtuigen net de hulp van een aantal terroristen in verschillende doelen werd geboord
Er staat een asteriskje bij het getal, wat verwijst naar een voetnoot waarin gesteld wordt dat voor dat jaar de doden als gevolg van de terroristische aanslagen niet meegeteld worden. Het laatste kwartaal van 2002 werd er vanwege de aanslagen minder gevlogen. Dat dit jaar als geheel dan, zonder de aanslagen mee te tellen, lager uitkomt dan andere jaren is dus niet verbazingwekkend.
Loek schreef:de link voor het aantal auto doden open niet voor mij
Net opnieuw geklikt en werkt gewoon ...
Loek schreef:Nog steeds een scheve verhouding naar mijn mening, aangezien er in een auto maximaal 4 passagiers gaan tegen 100+ in het gemiddelde vliegtuig.
Dan ga je er vanuit dat er geen sprake is van random plaatsing in het vliegtuig. Andersom, de per kilometer getallen waar de airlines mee adverteren, zijn ook per passagierskilometer, niet per vliegtuigkilometer. Ga je ervan uit per vliegtuigkilometer, dan zijn vliegtuigen ook per kilometer gevaarlijker dan auto's.
Loek schreef:Blijft een vak apart dat statistiek...
Gr., Flipje
Laatst gewijzigd door FlipjeBTiel op 17 feb 2009, 05:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Flying Yankee
Amerika-ontdekker

Bericht door Flying Yankee »

Een former Colgan captain heeft het volgende videootje geplaatst op Youtube:

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer