Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Christel
Amerikafan

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door Christel »

dank je wel Carine!

maar erg geruststellend is het niet hé...

er is dus nog geen onderzoek naar gedaan en de gevolgen zijn nog niet gekend...

:(

man man

ik ga morgen gelijk mijn dokter bellen maar ik denk dat hij niet te positief zal zijn

wat wel hoopgevend is...
ik heb net op de worldmap met besmetting gezien en in Florida is nu 1 besmetting en in België 10
dus kan ik beter naar daar gaan haha

dat wordt een piekernachtje, dat weet ik zo al

groetjes
christel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Niet om te bagatelliseren, maar de nummers, die je hier in de VS ziet, zijn het totale aantal gevallen vanaf ongeveer eind april. Het gros van die mensen is weer beter. In Florida zijn ongeveer 300 bevestigde gevallen van bijna 18,5 miljoen inwoners (bron: flu tracker). De kans, dat je besmet wordt is dus heel klein. Het is goed om rekening te houden met een eventueel, maar ik vind je familie ook overdreven. Je kunt overal wel een bacil oplopen, die niet goed is, als je zwanger bent. Daarom in ieder geval de hygiene goed in de gaten houden en je niet in mensenmassa's begeven.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

dag Petra

bedankt voor je reactie
ja als je dat nummer beziet is dat inderdaad een kleine kans hé

hmm ja 'mensenmassa'
we zitten 5 dagen in orlando (seaworld, animal kingdom, epcot..)

daar is toch ook véél volk samen hé

ja man ik weet het echt niet hoor

moet dat nu net een medicament zijn waar de effecten nog niet van gekend zijn..
van een gewone griep heb ik geen schrik, dan mag ik dafalgan nemen
maar dit is nieuw hé

hopelijk weet dokter morgen meer raad

groetjes
christel
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je naar die flu trackersite gaat, zie je waar de gevallen zijn. Als ik het goed heb, zijn er maar een paar in die omgeving.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De gerapporteerde gevallen geeft niet meer zo'n correct beeld van waar de ziekte het meest is. Hier in de county worden nu alleen nog gevallen getest van mensen die in het ziekenhuis opgenomen worden. Ze weten dat de griep hier nu voorkomt, en testen niet verder. Voor zover ik weet is er in ons ziekenhuis nog niemand mee opgenomen.
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt omdat je zwanger bent, maar gebruik gewoon de "common sense" voorzorgsmaatregelen. Goed handen wassen vooral.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Dat is inderdaad hetzelfde hier. Ik vraag me af in hoeverre de nummers kloppen.. DOH van Hawaii spreekt nu van 198 officiele gevallen, de flu tracker van 229 momenteel en al zolang ik beiden aan het volgen ben, is er een verschil van zo ongeveer 30 mensen (overigens is dit op een totaal van ongeveer 1,2 miljoen mensen, klinkt dus al heel anders dan 300 op 18,5 miljoen). Daarnaast zijn ze gestopt met het berichten van de nieuwe gevallen, ze doen dat nu nog maar 1 keer per week, op woensdag, en er wordt al vanaf het begin maar amper bekend gemaakt waar de gevallen zijn. Alleen het eiland wordt nog maar genoemd. De mensen hier worden behoorlijk in het duister gehouden, geruchten gaan dat dit is omdat er veel buitenlanders hun vakanties af hebben gezegd ivm de H1N1 griep, ze zijn te bang om het te krijgen. Overigens zijn hier in Hawaii wel een x aantal mensen in het ziekenhuis opgenomen maar het meerendeel hersteld overigens thuis.

Overigens snap ik dat je beangstigend bent omwille van je Baby, Christel. Mijn vrouw is bijna 20 weken zwanger, ze werkt in de zorg en komt dus met veel mensen in aanraking, en ik maak me ook zorgen om haar. Wel heb ik al het een en ander gelezen over Tamiflu en zwangerschap en, ondanks dat niet alle risico's bekend zijn, zijn ze er wel over eens dat het veel gevaarlijker is voor een zwangere vrouw om H1N1 te krijgen dan een niet zwanger persoon. De complicaties kunnen veel zwaarder uitvallen, en mede om deze redenen zijn artsen toch geneigd om Tamiflu te verstrekken aan zwangere vrouwen omdat ze verwachten dat het risico die Tamiflu met zich mee kan brengen minder ernstig is dan het risico dat H1N1 met zich mee brengt.

En voor het geval men denkt dat ik weer het een en ander uit m'n neus aan 't vreten ben, hier gelijk maar een paar links van overheidssites waar dit allemaal vermeld staat (ik kon alleen niet het artikel vinden waar ik het daadwerkelijk vandaan heb, maar in de onderstaande pagina's staat het ook allemaal):

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/news ... 84211.html
http://www.cdc.gov/h1n1flu/guidance/pregnant.htm
http://www.cdc.gov/h1n1flu/clinician_pregnant.htm
http://www.cdc.gov/h1n1flu/recommendations.htm
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Hey Jiejie

proficiat met jullie zwangerschap!
dat zal wel dat je je nu zorgen maakt, vooral omdat je vrouw in de zorgsector staat zoals je zegt
misschien zien ze op haar werk nu ook de ernst van de situatie in en kunnen ze haar tijdelijk een andere functie geven? met minder contact met mensen? administratief of zo?
alé ja ik weet het ook niet, zeg het maar om te helpen

ja inderdaad, het zal erger zijn om echt het virus te krijgen dan tamiflu te slikken

ik ga straks (man wat duurt de tijd, naar mijn gynaecoloog bellen)
eens zien wat zij zegt

en misschien kan zij aan de samenstelling van tamiflu eens bekijken en zien hoe straf spul het is? alé ja ik weet het ook niet

daarnet (lees vannacht :o ) er nog zitten aan denken
het is nu pandemie

maar nu gaat net het zomerverlof beginnen voor iedereen

elk hup hup het vliegtuig op naar andere bestemmingen

dat gaat nog leuk worden denk ik ...not

het is me wat...ik hou jullie op de hoogte na mjn tel met gynaecoloog :wink:
t&s
Amerika-newbie

Bericht door t&s »

Sinds gisteren terug van 22 dagen usa (westkust). Niet veel gemerkt van de Mexicaanse griep eerlijk gezegd.
Wel verdacht veel Mexicanen gezien die aan het hoesten waren, maar misschien was dat gewoon toeval.. :)
Voorlopig hebben we nog geen tekenen van griep, ik hou jullie op de hoogte :)
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

haha ja op den duur word je dan wel wat paranoia denk ik :lol:
elke hoestende mexicaan is een potentieel gevaar
haha

de gynaecoloog is er pas om 14 u dus ik moet nog even wachten :whistling:

pfff ik denk wel dat ik ga gaan hoor, ik heb nog nooit geleefd met het gedacht van ' ik ga niet want het kan zijn dat'
ik zal dan een megapack van die ontsmettingsdoekjes meedoen en alles op mijn pad ontsmetten :o

daarbij , in spanje zit het ook
dan moet ik al op reis naar Kazachstan( 1 besmetting) of Azerbijdjan( ook 1) :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Gewoon gaan Christel. Je kunt op het moment die griep overal oplopen, ook in Nederland.

Ik las dit net in de krant:
"Met 141 doden op een wereldbevolking van 6,8 miljard lijkt deze griepvariant ook nog niet het killervirus te zijn waar iedereen voor vreest. Bij de normale jaarlijkse seizoensgriep sterven wereldwijd 250.000 tot 500.000 mensen."

Ga gewoon lekker genieten van je vakantie, het risico is heeeel erg klein dat je het virus krijgt. En dan nog is de kans groot dat je het gewoon overleefd.
En ga ook niet krampachtig op elke hoestende persoon letten.
Mijn dochter hoest ook veel op het moment, maar ik laat haar nog gewoon thuiskomen hoor :lol: :wink:

Marjon
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

hey Marjon

amai als dat geen geruststellende cijfers zijn!
ik voel me gelijk al veel beter!! :D

dat is al een zeer goed argument om voor te leggen aan mijn 'overbezorgde ouders'

groetjes!!
christel

ps: ik las hier wel net op een website ook, dat als het een pandemie is, en dat is het
sowieso 30 tot 50 % van alle mensen gaan besmet worden

dus dat wil zeggen dat ik het hier ook kan krijgen
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Je kunt het gewoon overal krijgen, ook weer niet te bang zijn!
Mijn vrouw is bijna 20 weken zwanger, ze werkt in de zorg en komt dus met veel mensen in aanraking, en ik maak me ook zorgen om haar.
Ik werk ook in de zorg, in direct patientencontact. Gewoon altijd de standaard voorzorgsmaatregelen nemen, het enige waar we geen zwangeren voor laten zorgen is waterpokken. Ik heb 3 gezonde kinderen gekregen, altijd werkend in de zorg, en ook geen van mijn zwangere collega's hebben iets opgelopen op hun werk wat de baby schade deed. Mijn eerste kreeg ik in de jaren '80 toen AIDS er pas was en er geen medicatie voor was, en nog niet precies bekend was hoe het overgedragen werd. Ik vond dat toen ook wel griezelig voor de baby.
Er liggen echter veel meer dingen op de loer,en in veel gevallen schadelijker dan deze griep, zoals ziektes van ongewassen groentes of niet goed gekookt vlees etc.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

Ik heb net gebeld met de dokter
alé het is te zeggen, haar secretaresse heeft mijn vraag aan haar gesteld

ik mag tamiflu niet nemen moest ik besmet worden

ik mag wel dafalgan nemen
dat is hier in belgie iets wat je normaal ook neemt tegen koorts

maar die dafalgan kan wel goed zijn tegen de koorts, daar mee is het H1N1 virus nog niet bestreden

ik zeg het nogmaals, moest ik niet zwanger zijn, dan zou ik me totaal geen vragen stellen
maar het is maar dat ik het middel ertegen niet mag innemen

grrrrr man ik word hier ver zot
zal sebiet mijn huisarts ook maar eens bellen

groetjes
christel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Nederland zijn er inmiddels 43 gevallen geregistreerd. Van de site van de RIVM van vandaag:
In Nederland zijn momenteel 43 bevestigde infecties met Nieuwe Influenza A (H1N1). De laatste week worden er steeds meer mensen positief bevonden door contactopsporing van de GGD. 29 besmette personen hebben het virus in het buitenland opgelopen; bij 14 vond de besmetting in Nederland plaats. Één patiënt ligt momenteel op de intensive care. De overige patiënten zijn herstellend of inmiddels al genezen
Martin
Gerd
Amerikakenner

Bericht door Gerd »

Christel ik heb echt met je te doen nu hoor ! Ik vind het jammer voor jou dat je familie zich zo bemoeit met jou zwangerschap/reis . Ze maken je idd nog gek voor je vertrekt pffff :roll:
Ga gewoon en geniet van je verlof !! Ik duim voor jou en de baby dat het virus geen vat op je heeft !!! :doublethumb: :doublethumb: :doublethumb:
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

Christel schreef:Ik heb net gebeld met de dokter
alé het is te zeggen, haar secretaresse heeft mijn vraag aan haar gesteld

ik mag tamiflu niet nemen moest ik besmet worden

ik mag wel dafalgan nemen
dat is hier in belgie iets wat je normaal ook neemt tegen koorts

maar die dafalgan kan wel goed zijn tegen de koorts, daar mee is het H1N1 virus nog niet bestreden

ik zeg het nogmaals, moest ik niet zwanger zijn, dan zou ik me totaal geen vragen stellen
maar het is maar dat ik het middel ertegen niet mag innemen

grrrrr man ik word hier ver zot
zal sebiet mijn huisarts ook maar eens bellen

groetjes
christel
Ik kan me voorstellen dat ze zouden zeggen dat je het liever niet neemt, maar dat ze zeggen dat je het sowieso niet mag nemen snap ik niet echt. Dit eigenlijk vanwege de verhalen die je leest van de officiële instanties, dat de ziekte grotere complicaties met zich mee brengt voor iemand die zwanger is, dan dat Tamiflu kan brengen. Misschien dat het aantal weken zwangerschap ook mee speelt? Ik weet het niet. Raar allemaal :S Kan me voorstellen dat je een beetje zot er van wordt.

Ben benieuwd wat je huisarts zegt hierover :)
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

goeiemorgen iedereen!!!!

ik heb nieuws van de huisarts! goed nieuws zelfs

hij zei dat de griep op zich, geen invloed heeft op het kind. Dat is dus al super nieuws
deze griep op zich, verschilt niet zoveel van een andere griep, het is niet dat het hier om ebola of zo gaat hé
hij verspreidt zich alleen snel

verder zei hij dat ik het beter in Amerika kan oplopen dan ergens anders, omdat de gezondheidszorg er goed is
en dat ze daar ook ervaring hebben met zwangere vrouwen die het krijgen.
Tamiflu mag ik inderdaad niet nemen, maar er zijn andere varianten
Misschien duurt het daarmee iets langer, maar het zou ook helpen.

hij zegt dat 'moest' ik het krijgen, maar hij acht die kans ook klein
ik een week kliniek moet rekenen

en op het laatste zei hij ' vertrek gewoon christel', deze winter krijgt iedereen het hier toch

dus woehoe :dance:

ik heb direct naar mijn moeder gebeld en haar lekker gezegd dat de dokter zei dat ik mocht gaan
Ha!

dus ...wij gaan gewoon naar florida zoals gepland

ik ga wel veel ontsmetten, zoals hier al gezegd niet in ogen wrijven etc

iedereen bedankt voor de hulp en steun!!

vele groetjes
christel
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Heel veel plezier op je vakantie Christel!!!!

Ook ik ga binnenkort nog even langs de huisarts. Ik ben niet bang voor de griep maar omdat ik medicatie slik die mijn afweersysteem afbreekt ben ik erg vatbaar. En het lijkt me dan wel een prettig idee om 'voor het geval dat' iets bij me te hebben.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Gisteren stond hier in de krant :

Een bekend Belgisch viroloog zegt dat nog heel veel mensen de griep gaan krijgen.

Er zijn drie mogelijkheden :

1. Veel mensen krijgen de griep, maar het virus verzwakt en de gevolgen zijn beperkt.

2. Veel mensen krijgen de griep en het virus muteert zodat het moeilijker te bestrijden valt. Er zullen veel vaccinaties gebeuren.

3. Er komt eenzelfde griep als de Spaanse griep en er zullen veel doden vallen. Er zullen nationale vaccinaties gebeuren, georganiseerd in het hele land, analoog als hoe de verkiezingen georganiseerd worden.

Welk van de drie scenarios het gaat worden is niet te voorspellen volgens hem.
Elke week waarin een massale verspreiding wordt uitgesteld is een week gewonnen. De vaccins zullen pas in het najaar klaar zijn.

Carine
Groetjes,
Carine
Christel
Amerikafan

Bericht door Christel »

ja...wat staat er ons allemaal nog te wachten hé...
soms zeg ik weleens tegen mezelf dat ik minder 'rampenfilms ' moet kijken, zeker zo van die films waar ze dan met van die luchtafgesloten pakken rondkopen...
ik vind dat heel angstaanjagend hoor
leuk in de film, maar moest het echt gebeuren

in nederland is zelfs een website waar je allerlei noodbenodigdheden kan kopen www.liff.nl
geweldige site is dat

Veel succes bij de dokter hé River Cola, ik hoop dat je iets krijgt om je immuun systeem op te krikken hoor

groetjes
christel
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer