Verantwoordelijkheidsgevoel ontbreekt hier toch wel een beetje zou je zeggen.LONDEN - De Britse politie heeft op de Londense luchthaven Heathrow een dronken piloot van luchtvaartmaatschappij United Airlines opgepakt.
De 51-jarige Amerikaan had met 124 passagiers naar Chicago willen vliegen, maar werd door personeel van de luchtvaartmaatschappij voor vertrek aangegeven.
De politie meldde dinsdag dat de piloot vervolgd zal worden.
Hij moet later deze maand in Londen voor de rechter verschijnen. De piloot werd maandagmiddag gearresteerd. Onduidelijk is hoeveel de man gedronken had.
De vlucht van de piloot werd afgelast. Passagiers kregen te horen dat de piloot ziek was en dat zij later met een ander toestel alsnog konden vertrekken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dronken piloot.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Dronken piloot.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Re: Dronken piloot.
Oops, ik vlieg altijd met UA naar Chicago.
En ik maar denken dat het turbulance was
En ik maar denken dat het turbulance was

- buur
- Amerikakenner
Ik heb een beetje vliegangst, daarom vind ik dit soort nieuws altijd bezwarend! Hoe kan iemand zo onverantwoordelijk zijn?
:flame:
Groetjes, Thomas.
Net zoals iedereen minstens 1 x in zijn leven een enorme fuck up maaktbuur schreef:Ik heb een beetje vliegangst, daarom vind ik dit soort nieuws altijd bezwarend! Hoe kan iemand zo onverantwoordelijk zijn?

-
- Amerika-expert
Gelukkig vliegen de moderne vliegtuigen zichzelf ongeveer. Er is net een boek uit waarin een deskundoloog uitlegt dat de succesvolle landing van een vliegtuig in de Hudson rivier in New York meer te danken was aan het toestel, dan aan de piloot (hoewel die piloot geen kwaad heeft gedaan).
Hier: http://www.nytimes.com/2009/11/11/books ... bus&st=cse
Het schijnt dat het grootste gevaar tegenwoordig is, dat de piloten zich vervelen. Zie dat vliegtuig dat een "ommetje" maakte voor veilig in Minneapolis te landen.
Hier: http://www.nytimes.com/2009/11/11/books ... bus&st=cse
Het schijnt dat het grootste gevaar tegenwoordig is, dat de piloten zich vervelen. Zie dat vliegtuig dat een "ommetje" maakte voor veilig in Minneapolis te landen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Kwalijke zaak natuurlijk, en ondanks de auto-pilot zie ik ze toch liever nuchter achter de knuppel.LONDEN - De Britse politie heeft op de Londense luchthaven Heathrow een dronken piloot van luchtvaartmaatschappij United Airlines opgepakt.
De 51-jarige Amerikaan had met 124 passagiers naar Chicago willen vliegen, maar werd door personeel van de luchtvaartmaatschappij voor vertrek aangegeven.
De politie meldde dinsdag dat de piloot vervolgd zal worden.
Hij moet later deze maand in Londen voor de rechter verschijnen. De piloot werd maandagmiddag gearresteerd. Onduidelijk is hoeveel de man gedronken had.
De vlucht van de piloot werd afgelast. Passagiers kregen te horen dat de piloot ziek was en dat zij later met een ander toestel alsnog konden vertrekken.
Maar waarom zitten de vluchten hier altijd zo vol, terwijl je vanuit London bijna een ligplaats hebt

Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu vind ik de indicatie "dronken" hier een beetje ver gaan; het was niet een piloot die luid lallend door de gangpaden zwalkte. De piloot in kwestie had een alcohol promillage van 0.04%. Als je in Nederland zou worden aangehouden bij drankcontrole in de auto, zou je met deze verhouding gewoon verder mogen rijden. Maar de aanhouding volgens FAA regels was juridisch terecht omdat daar de grens 0.04% is voor piloten. De regel die United als bedrijf zelf stelt voor zijn piloten is nog strakker 0.02%; dus ik verwacht dat er wel gevolgen voor hem zullen zijn.
Een beetje piloot drinkt gewoon niet !
Op staande voet ontslaan lijkt me een mooi maatregel
Op staande voet ontslaan lijkt me een mooi maatregel
Het toestel in kwestie heeft 'slechts' 182 plaatsen. Economy zal dus grotendeels vol gezeten hebben en waarschijnlijk waren er wat gaten in First en Business. Veel bedrijven laten hun personeel vanwege de crisis in Y vliegen ipv F of B.Ta2 Gerrit schreef: Maar waarom zitten de vluchten hier altijd zo vol, terwijl je vanuit London bijna een ligplaats hebt![]()
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
De piloot in kwestie, de 51-jarige Erwin Washington, heeft zich eerst een uur lang gebarricadeerd in de cockpit voordat Scotland Yard hem kon overtuigen om toch maar eens naar buiten te komen zo werd pas bekend gemaakt...
Hij woont blijkbaar "vlak om de hoek" van waar ik werk, in Lakewood, CO. (Niet dat dat ook maar iemand interesseert, of dat het ook maar enig verschil maakt, maar zo vaak is Lakewood ook weer niet in het nieuws
)
Hij woont blijkbaar "vlak om de hoek" van waar ik werk, in Lakewood, CO. (Niet dat dat ook maar iemand interesseert, of dat het ook maar enig verschil maakt, maar zo vaak is Lakewood ook weer niet in het nieuws

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog