Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Poging tot aanslag NW vlucht van Amsterdam naar Detroit

Bericht door Knabbeltje »

Onze terugreis viel enorm mee .Van extra controle was geen sprake .We hebben wel schoenen moeten uitdoen maar verder niets ,zelfs geen extra controle van handbagage en ik was dan nog vergeten dat doorschijnend zakje met liquid eruit te nemen.Terwijl ik vorig jaar zelf een fouillering heb gehad +toen hebben ze met een doekje ook over mijn schoenen geweest om te kijken naar restanten van springstof of iets dergelijk.Van dit alles nu dus niets.Het was zelfs heel rustig aan de security ,we konden zo doorlopen en dit was op Washington Dulles Airport .Ook aan de gate geen extra controle ,ook niet in de handbagage .Wel werd er omgeroepen dat je maar 1 handbag meemocht en 1 klein item en de rest ingecheckt werd .Nogal wat mensen hadden veel handbagage bij zich .
Op vliegtuig dan mocht je zaken gewoon op je schoot houden .Opstijgen was geen uur toiletverbod ingesteld .Zelfs ook niet bij landen ,al werd er wel 50 minuten voor landen aan herinnert om alsnog toilet te gebruiken maar ik vermoed dat pas tegen 25 minuten voor landing seatbelt sign aanging .Op dat moment mocht je ook niet meer in de handbagageruimtes .
Wel was het zo ,dat je een uur voor landen geen beeld meer kreeg van waar ergens het vliegtuig zich bevond .Dus de map was dat laatste uur niet meer beschikbaar .
Al bij al waren de controles niet eens zo streng .

@Monique thanks voor de tip ,die ga ik zeker onthouden .
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Klopt ook wel dat dat uur blijven zitten niet geldt voor de terugreis.. het ging erom dat met dat uur zogenaamd wordt voorkomen dat een terrorist iets kan doen op Amerikaans grondgebied (zoals de bedoeling was bij 12/25). Inderdaad er rammelt iets aan die redenering, maar al nieuwe maatregelen zijn te belachelijk voor woorden ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

''Binnen drie weken worden de bodyscans ingezet op alle vluchten naar de Verenigde Staten. Ook wordt op verzoek van Nederland in Europees verband gepleit voor de inzet van bodyscans.''
Bron: http://www.nu.nl

Nu is dus ook al duidelijk wanneer ze zullen verschijnen.

Edit: Misschien is dit ook interessant om te lezen: http://www.nu.nl/binnenland/2153178/bod ... ivacy.html
De Europese Commissie zal dus nog een uitspraak moeten doen, daarna kunnen ze overal worden ingezet.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Rob schreef:Volgens mij is die gatecontrole (voor vluchten naar Amerika) na 9/11 al van kracht geworden en het lijkt inderdaad iets van Schiphol, op Zaventem heb je die controle al voor de incheckbalie is trouwens ook nioet gemakkelijk want het wil nog wel een stroppen waardoor het personeel van de incheck duimen zit te draaien voordat er weer iemand zijn koffers ik kan/mag leveren.
Dat men het zo doet op Schiphol heeft er denk ik mee te maken dat je na een check net na de paspoortcontrole nog verboden stoffen toegeschoven kan worden voordat je aan boord gaat.
@;Christvs & Rob:
Men maakt verschil tussen de Schengenlounge (centrale securitycheck) en de Internationale lounge (decentrale securitycheck aan de gate). Als Schiphol in de Int.lounge niet aan de gate zou controleren, maar net achter de paspoortcontrole, worden transferpassagiers (zoals onze Nigeriaan) niet of niet naar Europese maatstaven gecontroleerd. Daarnaast is het beveiligingstechnisch veruit het beste om zo dicht mogelijk op het vliegtuig te controleren. Vroeger werd er uitsluitend aan de gates gecontroleerd. Ik zie de centrale securitycheck (schengenlounge) ook nog wel eens verdwijnen en weer naar de gate verhuizen.
Ook een "centrale check" aan het begin van de pier geeft, gezien het grote aantal transferpassagiers, geen oplossing.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Dank voor de uitleg Ruud!

Maar heb ik het nu fout, of was het een tijdje zo in de internationale lounge dat er ook voor transferpassagiers een centraal checkpoint was? In mijn herinnering is dit een vrij recent iets. Of zijn de eisen toen pas aangescherpt? Ik bne een beetje in de war nu.
Afbeelding
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Chrisp »

Ik heb nu meerdere artikelen over de bodyscan gelezen, niks wijst erop dat ze bewaard worden. Als dat het geval is, vind ik dat het met de huidige regels zoals Schiphol die voorstelt, geen inbreuk op je privacy maakt. Zeker als ze die nieuwe software gaan gebruiken.

Ik denk dat veel mensen ook liever een bodyscan hebben dan dit :P :
Kruis

Beveiligers op Schiphol zullen voortaan bij het fouilleren het kruis van vliegtuigpassagiers niet overslaan. Dat heeft Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Erik Akerboom gezegd.

Het fouilleren zal grondig gebeuren, zei Akerboom. "Dus ook op plaatsen waarvan we hebben geleerd dat er zaken verstopt kunnen zijn."
Ik ben echt benieuwd of de bodyscan nu op vele luchthavens toegepast gaat worden. Sinds de shoe-bomber moet je soms je schoenen uitdoen. Soms ja! Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik in de rij stond, en mijn schoenen uit moest doen, terwijl in de rij naast mij mensen hun schoenen moesten aan laten! Wat heeft het dan voor een zin...

Als je het doet doe het dan goed.
Afbeelding
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

Nee, dat heb je goed. EU-Regelgeving liet dat echter niet meer toe.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Alsof een fouilleerder opmerkt of ik iets heel dun verdeeld in mijn onderbroek heb genaaid... :roll: Dan moet er toch wel een behoorlijk intensieve "kruiscontrole" plaatsvinden (niet te verwarren met "cruise control" :lol: ), en ik denk niet dat dat zo snel zal gebeuren.

"Is that a gun in your pocket, or are you just happy to be searched?"
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowScriptAccess" value="always"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

In eindhoven kun je zoveel vloeistof als je wilt mee aan boord nemen.
Immers je kunt het gewoon kopen na de controle. Je kunt gewoon lege flesje meenemen en met kraanwater vullen. (het water is hier goed te drinken :lol:, op schiphol zou ik dat nooit doen)

Op schiphol wanneer je internationaal vliegt moet je het maar doen met wat je krijgt in het vliegtuig. Ik drink graag water, maar kon op een 10 uur durende vlucht geen water krijgen :evil:. alleen met van die bubbels.

Maar ik verwacht als er een opslagmethode bestaat dat ze die zullen gebruiken, al is het maar voor 24 uur of een week ofzo. Als er een incident is zal men graag een schuldige aan willen wijzen (verzekeringtechnisch enzo). Wanneer die foto's bewaard zijn, kan men controleren of het personeel geen steekjes heeft laten vallen. Wanneer de controleurs niet gecontroleerd hoeven te worden ben je afhankelijk van de controleurs, en dat zal maar net een bekende zijn van de terrorist.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Eleomora schreef: Op schiphol wanneer je internationaal vliegt moet je het maar doen met wat je krijgt in het vliegtuig. Ik drink graag water, maar kon op een 10 uur durende vlucht geen water krijgen :evil:. alleen met van die bubbels.
Ik haal altijd gewoon bij de SeeBuyFly een literfles water (iets van 3 euro), laat deze sealen en maak hem in het vliegtuig open :) Als ik een overstap heb in Europa haal ik het niet op Schiphol, maar op luchthaven nummer 2, vanwege de security :)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Waarom nemen mensen een literfles water mee? Is dat tegen de dorst of omdat ze graag water drinken? Toen wij naar New York vlogen (en terug) kwamen ze ieder uur langs met de vraag of we iets wilden drinken en was er van alles te krijgen dus ik snap nooit waarom mensen op het vliegveld iets kopen.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik heb ook vaak genoeg in vliegtuigen gezeten waar er uren niemand langs kwam (Air France, o.a.) en waar ik ook niet zo makkelijk uit mijn stoel kwam. Daarnaast hou ik er erg van om gewoon een flink aantal slokken te kunnen nemen en bij sommige airlines krijg je echt van die kleine beetjes. Voor mij is het 3 euro voor een hoop drinkvrijheid ;)
Clint's Thoughts
HammyABQ
Amerika-ontdekker

Bericht door HammyABQ »

mtl schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben van die pre-boarding controles op Schiphol. Je staat in de rij en als je aan de beurt bent dan wordt je naar zo'n tafeltje gedirigeerd om daar wat clichévragen te beantwoorden. Ik heb wel eens de indruk dat die beveilig(st)ers vooral bijklussende studenten zijn. Toen ik vorig jaar zei dat ik NHL-ijshockey ging kijken in de VS toen kreeg ik als antwoord: "NHL-ijshocley? Wat is dat meneer, daar heb ik nog nooit van gehoord!'
Wij zijn eind september dit jaar naar NY gevlogen en wij hoefde helemaal niet apart bij een tafeltje te gaan staan om te vertellen wat we daar in NY gingen doen. We hadden alleen de check bij de gate en verder niet. Poortje begon bij mij te piepen, wat ik vreemd vond want ik had alles op de band gelegd (riem, geld enzo). Dus zo'n muts alles nakijken en nog een keer door het poortje, piept ie weer en ze kijkt naar me schoenen en zegt loop maar door :shock: . M'n schoenen hebben nog nooit gepiept als ik door het poortje ging. Maar ze hoefde niet in m'n schoenen te kijken..... tsja stel je voor wat ik allemaal wel niet had kunnen meenemen in m'n schoenen :roll: , dus dat was eigenlijk een check van niks.
Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

HammyABQ schreef: , dus dat was eigenlijk een check van niks.
Wel eens van "Pofiling" gehoord ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Nee, en ik heb geen idee wat dat inhoud. Leg eens uit a.u.b.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Toen ik een paar jaar terug nog wekelijks vloog, piepte het apparaat bij mij zelden; maar heel soms wel. Dat verbaasde me dan, want ik had hetzelfde als altijd bij me. Ik begreep dat het apparaat ook wel eens random piept, en dan krijg je gewoon controle. En daarnaast had ik een keer nieuwe schoenen, en dat konden ze ook zien, want blijkbaar zat er in mijn hak metaal of zo. Ik zei, hoe weet je dat het door mijn schoenen komt; bleek dat ze op de apparatuur ook kunnen zien op welke hoogte iets zit wat piept. In mijn geval zagen ze dus dat datgene wat piepte, bij mij helemaal onderaan, dus in mijn schoenen zat. Even op de band en toen ging het inderdaad goed.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Ik heb ook vaak genoeg in vliegtuigen gezeten waar er uren niemand langs kwam (Air France, o.a.) en waar ik ook niet zo makkelijk uit mijn stoel kwam. Daarnaast hou ik er erg van om gewoon een flink aantal slokken te kunnen nemen en bij sommige airlines krijg je echt van die kleine beetjes.
Ik doe hetzelfde, ik drink sowieso veel water en tijdens zo'n lange vlucht helemaal. Ik drink toch wel zo'n 2 liter weg onderweg naar Amerika. Sommige mensen lopen dan af en aan naar de WC, maar ik niet en dan heb je het kennelijk toch nodig. Daarnaast ben ik liever ook niet afhankelijk van de flight attendants en heb ik daarom mijn eigen fles bij de hand. Ik vul trouwens nooit mijn fles bij de kraan, zeker nadat ik een keer een kind met zijn mond om de kraan heen zag lurken. En ik vind dat altijd wat armoedig. Dan maar € 3 neerleggen. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ruud2004 schreef:
HammyABQ schreef: , dus dat was eigenlijk een check van niks.
Wel eens van "Pofiling" gehoord ?
Bedoel je "Profiling" hier?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Maar das wel een goede van see-buy-fly ik had er op de heen weg echt geen tijd voor :( .
We waren met een groep van 20 en voor iedereen ingechecked is enzo.
We moesten een uur van te voren boarden en we konden pas 2 uur van te voren checken.

Op de terug weg kon je alles nog kopen want je had alleen centrale controle.

Maar op een reis van 10 uur ben ik niet naar de wc geweest.
Ik kan me eigenlijk niet heugen of ik uberhaupt ooit naar de toilet ben geweest in een vliegtuig. volgens mij ook de 2 uur daarna in de trein niet :lol:. Heerlijk is dat :D. Terwijl ik wel gewoon drink

Ze zouden nog denken dat ik een bolletjesslikker was haha.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer