Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
IKEA Centennial Colorado
Re: IKEA Centennial Colorado
Wat betekent in dit verband eigenlijk het woord "Centennial" ?
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dat is de plaats waar de Ikea zich gaat vestigen.
Ah I see, ik dacht al. Ze bouwen vast geen gebouw om hun 100 jarig bestaan te vieren 

Wij gaan met enige regelmaat naar de Ikea in Baltimore.
Toen ik hoorde dat er een op niet al te grote afstand zat heb ik een sputterende echtgenoot meegenomen omdat hij het van de zotte vond om zo ver te rijden voor een meubelzaak.
Een paar uur later en enige honderden dollars later kreeg ik hem met moeite weer mee naar huis.
Sindsdien gaan we regelmatig, er moet nog veel hier in huis vervangen worden. Niet alles zal van Ikea komen, maar dingen als bestek, linnengoed, ons nieuwe bed ed, allemaal Ikea.
Ook onze buurvrouw blijkt een grote fan te zijn, maar ook zij heeft een modernere smaak.
Van andere mensen krijg ik vaak een groot vraagteken. Onbekend is toch vaak ook onbemind hier, zeker als het niet 'made in the USA' is.
Toen ik hoorde dat er een op niet al te grote afstand zat heb ik een sputterende echtgenoot meegenomen omdat hij het van de zotte vond om zo ver te rijden voor een meubelzaak.
Een paar uur later en enige honderden dollars later kreeg ik hem met moeite weer mee naar huis.
Sindsdien gaan we regelmatig, er moet nog veel hier in huis vervangen worden. Niet alles zal van Ikea komen, maar dingen als bestek, linnengoed, ons nieuwe bed ed, allemaal Ikea.
Ook onze buurvrouw blijkt een grote fan te zijn, maar ook zij heeft een modernere smaak.
Van andere mensen krijg ik vaak een groot vraagteken. Onbekend is toch vaak ook onbemind hier, zeker als het niet 'made in the USA' is.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
-
- Amerika-expert
de eerste keer kon ik die van mij alleen maar meekrijgen nadat ik hem had vertelt van het $1.99 ontbijtPe schreef:...Toen ik hoorde dat er een op niet al te grote afstand zat heb ik een sputterende echtgenoot meegenomen omdat hij het van de zotte vond om zo ver te rijden voor een meubelzaak. Een paar uur later en enige honderden dollars later kreeg ik hem met moeite weer mee naar huis...

edit: bandido, CB2 ken ik nog niet. Ik was altijd al een Crate & Barrel fan.
Nog bedankt voor de tip, Bandido. Ik heb net hun catalogus ontvangen (die ik n.a.v. van jouw tip had besteld) en er staan inderdaad hele leuke dingen in.Bandido schreef: Maar recentelijk vond ik een geweldige winkel: CB2. Betaalbaar en eigentijds, maar betere kwaliteit dan Ikea.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik vindt het toch wel grappig, zo'n IKEA in onze buurt. Vooral het buffet zie ik naar uit - even stoppen als ik weer in Denver moet zijn.
De producten zijn over de jaren in kwaliteit achteruit gegaan, denk ik. In het verleden werden de meeste artikelen nog in Europa gemaakt. Toen ik een paar jaar geleden in Zweden was zag ik tot mijn verbazing etiketten met "Designed in Sweden - Made in China". Dat vind ik toch wel jammer.
Tussen haakjes, de vestiging in Centennial gaat vervroegd open: op 27 juli. Klanten mogen al op de 25ste in de rij gaan staan...

De producten zijn over de jaren in kwaliteit achteruit gegaan, denk ik. In het verleden werden de meeste artikelen nog in Europa gemaakt. Toen ik een paar jaar geleden in Zweden was zag ik tot mijn verbazing etiketten met "Designed in Sweden - Made in China". Dat vind ik toch wel jammer.
Tussen haakjes, de vestiging in Centennial gaat vervroegd open: op 27 juli. Klanten mogen al op de 25ste in de rij gaan staan...
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Doen wij het hier in NL toch goedkoper. Hier kost het ontbijt 1 euro (tegenover 1.38 bij julliedutchie_in_boston schreef:de eerste keer kon ik die van mij alleen maar meekrijgen nadat ik hem had vertelt van het $1.99 ontbijt.

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep, ik ben eens benieuwd hoe druk het zal worden, of het net zo'n storm loopt als in Nederland; ik denk dat we in augustus wel eens zullen gaan kijken... 't is toch maar een kwartiertje rijden hiervandaan.Big Al schreef:Tussen haakjes, de vestiging in Centennial gaat vervroegd open: op 27 juli. Klanten mogen al op de 25ste in de rij gaan staan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Gisteravond 2 uur "geshopt" voor onze nieuwe appartement in IKEA College Park. Ik was doodop toen we eruit waren, gelukkig wordt de bank vandaag bezorgd! Ik vind Crate and Barrel ook leuk, maar dat is toch echt wel een stuk duurder dan IKEA...
- Bandido
- Amerika-expert
Ik zie je berichtje nu pas, maar graag gedaan!Dutchess schreef:Nog bedankt voor de tip, Bandido. Ik heb net hun catalogus ontvangen (die ik n.a.v. van jouw tip had besteld) en er staan inderdaad hele leuke dingen in.

Over Ikea gesproken, ik hoorde dat Atlanta binnenkort zijn tweede vestiging mag verwelkomen. Er is er alleen in het centrum van de stad en er komt er nog een bij in de noordelijke suburbs. Daar wonen over het algemeen de wat rijkere inwoners van de stad en voor hen is het best een gedoe om naar het centrum te komen, dus best een goed idee denk ik.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
Ik heb in NL nog nooit een IKEA ontbijt gehad, wat serveren ze eigenlijk? Hier is het bacon, eggs, en homefries. Met bodemloze kop koffie, maar dat heb je in NL ook.Njit schreef:Doen wij het hier in NL toch goedkoper. Hier kost het ontbijt 1 euro (tegenover 1.38 bij julliedutchie_in_boston schreef:de eerste keer kon ik die van mij alleen maar meekrijgen nadat ik hem had vertelt van het $1.99 ontbijt.
)
eitje, broodje (met de klemtoon op je...) en beleg (kaas, ham en jam)
voor $1,99 krijg je heel wat meer dan voor de 1 euro in NL!
voor $1,99 krijg je heel wat meer dan voor de 1 euro in NL!
Ik ga nooit naar de Ikea in Tempe, Arizona, in het weekend want dan is het ongelovelijk druk, maar zelfs door de week is het altijd gezellig druk. Het is net als sommige andere winkels - - je hebt twee dingen op je lijstje staan, en komt met een lading spullen buiten.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet helaas nog steeds 7 uur rijden voor een ikea (dallas of Chicago)
Same here.. 8 uur en 11 minuten naar de Bolingbrook, IL store.. 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Hier in Europa ligt Ikea aardig onder vuur. Buiten hun eigen "pakketjes", steeds maar weer "vreemde pakketjes" in diverse filialen. Met diverse maatregelen (extra bewaking/ontruimingen) tot gevolg.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik zit hier op het werk naar een radiozender uit Denver te luisteren (Alice 105.9) en hoor dat er al veel mensen voor de ingang van de nieuwe IKEA wachten die morgen open gaat.Dento schreef:Yep, ik ben eens benieuwd hoe druk het zal worden, of het net zo'n storm loopt als in Nederland;

Ze geven veel cadeau's weg, zo krijgen de eerste 30 volwassen bezoekers een driezits bank. Vanavond schijnt er zelfs een concert gegeven te worden op het parkeerterrein voor de wachtende mensen.
Roland
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yep:

En dat met deze hitte - je moet er maar zin in hebben... sommigen liggen er dus al sinds zondag...Denver Post schreef:By Monday afternoon, more than 100 people were camping outside the new Ikea store in Centennial, waiting for it to open Wednesday morning.
R.J. McGee, 25, of Denver has been camped outside the store since Sunday night in anticipation of a full-size mirror, wall art and a free sofa. The first 38 people in line will receive a free three-seat sofa, and the next 100 get free armchairs. McGee is 25th in line.
"I've never done anything like this before," he said. "I'm enjoying it so far."
This will be the Swedish furniture giant's 38th U.S. store. It will offer shoppers 10,000 items to furnish homes and offices. The 415,000-square-foot store, near Interstate 25 and East County Line Road, is Ikea's first in Colorado. It will employ more than 400 people.
Ikea's doors open to the public at 9 a.m. Wednesday. Gov. John Hickenlooper will join in the official grand opening just before that.

~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog