Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Glenn Beck is ook weer bezig
Re: Glenn Beck is ook weer bezig
@trala, ik had verwacht dat je met deze post wat dingen zou nuanceren, maar helaas nee. Iemand die het met jou oneens is weet niet hoe het zit. Hou nu eens op, a.u.b., het is niet aan jou of wie dan ook om te beoordelen wat een ander wel of niet weet. Dat jij de man een kwal vindt, prima, maar ga niet vertellen wat een ander die hem wel ziet zitten voor een persoon is. En nee, mijn vriend is het ook niet.
Wel ken ik mensen die wel eens naar hem luisteren, en dat zijn absoluut geen bange, of onwetende of domme mensen. Dat jouw schoonouders allemaal gedaan hebben wat ze gedaan hebben lijkt me hun keuze. Het zijn volwassen mensen die het recht hebben dat te doen, ze hebben daar een eigen verantwoordelijkheid in, hoezeer dit je wellicht ook tegen de borst stuit.
Wel ken ik mensen die wel eens naar hem luisteren, en dat zijn absoluut geen bange, of onwetende of domme mensen. Dat jouw schoonouders allemaal gedaan hebben wat ze gedaan hebben lijkt me hun keuze. Het zijn volwassen mensen die het recht hebben dat te doen, ze hebben daar een eigen verantwoordelijkheid in, hoezeer dit je wellicht ook tegen de borst stuit.
Dus het leven is een kwestie van keuzen maken, en het gaat niet om de waarheid van iets? Ik sta bij wat ik zeg, ik ben het niet met Beck eens en hij is ongeinformeerd en speelt op angst van mensen. Als je dat niet kan zien dan sorry. Sorry voor you. Ik heb genoeg nuance, Beck verdient veel erger dan wat ik over hem zeg. Maar ik ga dit onderwerp verlaten als je het niet erg vindt. Als jou punt is dat we nooit mogen zeggen of uitlaten wat we denken over een beweging of een persoon, dan zou Beck geen kans hebben om z'n mond open te doen
Maar aangezien ie dat wel doet moet de 'niemand' die ik ben maar wel m'n mond houden? Als je niets zegt wanneer je volstrekt onrecht ziet, dan ben je in mijn ogen niets dan een lafaard. En ik ben geen lafaard. Hiermee sluit ik m'n betrekking bij deze thread af 

@trala, ik geloof dat je mijn punt compleet mist. Jij moet vooral een mening blijven hebben over Glenn Beck. Maar waar haal jij het recht vandaan om iemands keuze te veroordelen? En al helemaal als jij de persoon wiens keuze jij veroordeelt niet kent, en dus ook de achtergrond en motieven achter die keuze niet kent?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Persoonlijk vind ik Trala's posts niet zo hel erg 'tegen de borst stuitend'. 't Is allemaal niet heel elegant verwoord maar ik begrijp hem wel. Bij veel mensen leeft onvrede jegens bepaalde groepen in de samenleving en bij andere mensen leeft onvrede jegens de boosheid van ontevreden mensen, en de kopstukken door wie zij vertegenwoordigd worden (AKA de populisten, Wilders, Beck).
Ik zou het anders verwoorden, maar ik stoor me ook aan mensen die zich zo negatief laten beïnvloeden door dit soort populisme. Persoonlijk zou ik me er ook aan storen als mijn schoonouders hun vriezer vol gooien omdat ze dat gelezen hebben in het boek van iemand die ik persoonlijk een halve zool vind (niet ik dus, maar Trala).
Dat mag best gezegd worden (als we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben
). Jammer dat dat dan zo neergesabeld moet worden.
Maarre Trala; Zweden schrijven en Noorwegen bedoelen is natuurlijk wel een beeeeetje....uhm....dom
Ik zou het anders verwoorden, maar ik stoor me ook aan mensen die zich zo negatief laten beïnvloeden door dit soort populisme. Persoonlijk zou ik me er ook aan storen als mijn schoonouders hun vriezer vol gooien omdat ze dat gelezen hebben in het boek van iemand die ik persoonlijk een halve zool vind (niet ik dus, maar Trala).
Dat mag best gezegd worden (als we het dan toch over vrijheid van meningsuiting hebben

Maarre Trala; Zweden schrijven en Noorwegen bedoelen is natuurlijk wel een beeeeetje....uhm....dom

Ja, kom maar eens een dagje met mij werken in 42 graden met 95% luchtvochtigheid en dan zien we wel hoe jou hersenen het doen als je thuiskomt
Ik heb op MSN in vele posts uiting gegeven aan hoe ik over Beck's acties dacht en niet een keer Zweden met Norwegen verward, dus ja... het was een fout. Ik zie dat dit jou wel toestaat om dit als 'dom' te bestempelen, terwijl Beck nog steeds geen terugtrekking van zijn mening of uitlating gedaan heeft... Het is net alsof je het over Casey Anthony hebt, maar niet de focus legt op haar gruwelijke persoonlijkheid, maar eerder erop dat de rechter een beetje slapering overkwam... Voor dat soort dingen heb ik dus gewoon geen tijd, sorry.
Als je een betere theorie hebt breng 'm dan naar voren. Als je denkt dat de mensen die in Beck's woorden kunnen geloven geinformeerd en moedig zijn, leg dat dan uit. Van mijn oogpunt zou dat even aanstootgevend zijn als mijn uitluitingen klaarblijkelijk voor jou zijn. Ik zou het, hoe dan ook, gewoon niet met je eens zijn en je zeggen waarom. Ik ga je niet dom noemen of zeggen dat je je anders moet uitdrukken
Snap je me nu?

Als je een betere theorie hebt breng 'm dan naar voren. Als je denkt dat de mensen die in Beck's woorden kunnen geloven geinformeerd en moedig zijn, leg dat dan uit. Van mijn oogpunt zou dat even aanstootgevend zijn als mijn uitluitingen klaarblijkelijk voor jou zijn. Ik zou het, hoe dan ook, gewoon niet met je eens zijn en je zeggen waarom. Ik ga je niet dom noemen of zeggen dat je je anders moet uitdrukken

- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Eerlijk gezegd snap ik geen jota van je hele post. Ik zit je juist te dekken hierboven, dat ik vind dat je mag schrijven wat je schreef. En als je goed kijkt zie je een lachende smiley staan achter het woordje 'dom'. Begrijp je dat niet?
LOL, ja, ik begrijp het. 

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ook missouriaanSheila schreef:Nederlanders -zeker in MO - geen Glenn Beck liefhebbers in deze biblebelt.