Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hurricane Irene

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Hurricane Irene

Bericht door Petra/VS »

Petr@B schreef:@Petra/VS: hoe is het geregeld bij Katja en Kai op college? Want vooral Kai zich redelijk dicht bij de kust, toch?
Ja, Katja zal er geen last van hebben, maar Kai krijgt nu flink zwaar weer over zich heen. VCU heeft de studenten via allerlei emails op het hart gedrukt vooral water en eten in te slaan. We hebben regelmatig contact en tot nu toe heeft hij stroom.

Wij zijn net terug uit de bioscoop (Captain America, een aanrader!) en nu regent het hier ook flink hard, al valt de wind nog mee. Het zwaarste weer wordt na zes uur vanavond verwacht hier.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Interessante link: http://news.discovery.com/earth/hurrica ... gn=fbdsc17

Heel veel sterkte aan alle Nederamerikanen die het nu zwaar te verduren hebben! Ik hoop dat de schade zoveel mogelijk beperkt blijft!
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Iedereen daar ontzettend veel sterkte en hopelijk valt de schade mee.
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

We zijn net terug uit Maine waar we wat los spul naar binnen hebben gebracht omdat Irene daar ook overheen komt. Ik moet maandag op kantoor zijn en wil niet vast komen te zitten achter een omgewaaide boom, dus een kort weekend. Het was fantastisch weer in Maine, wat raar voelde omdat je weet wat eraan komt. Vanmiddag is het hier in Boston begonnen met 'feeder bands', de wolken aan de rand van de hurricane die water van de oceaan naar de hurricane brengen, met enorme hoosbuien.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, al onze buitenspullen hebben we binnengebracht. We zijn er net doorheen gereden en het regent heel erg hard, maar de wind valt nog mee. Hopelijk blijft dat zo, al zijn er al tienduizenden stroomuitvallen in ons gebied. Tot dusver hebben we ongeveer vier centimeter regen gehad.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dennis R
Amerika-ontdekker

Bericht door Dennis R »

Zit zelf op dit moment in Bethel (New York) bij een zeer gastvrije Amerikaan, maar onderhand zit ik hier nu een paar dagen dus wordt het eigenlijk wel tijd om te gaan...

Erg vervelend dat alle public transport lijkt te zijn stilgelegd... :|

Het ziet er niet naar uit dat het heel heftig gaat worden hier maargoed, better safe then sorry.
Frapant is dat het hier eergister wemelde van de insecten, zoveel dat ik gauw ophield met het roken van m'n sigaret toen ik buiten stond omdat ik werkelijk platgestoken werd, en gisteravond was er werkelijk nietsssss wat om m'n hoofd heen vloog..

Ik hoop dat ik overmorgen naar Tennessee kan want ik vrees dat 't morgen niet wat gaat worden aangezien het dieptepunt morgen komen gaat...

Grts Dennis
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ook het openbaar vervoer in Boston gaat morgen plat.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Vanmorgen vroeg vanuit Manhatten naar Newark vertrokken om onze huurauto op te halen. Daar was nog niets te merken, het was niet drukker dan gebruikelijk en er stonden nog meer dan genoeg auto's (kregen zelfs nog een leuke upgrade), dat had ik wel even anders verwacht. Om 9.30u reden we daar weg richting Cape Cod. Op de gehele route, toch bijna 5uur, geen minuut file gehad, alles reed uitstekend door. Was bang dat dat wel anders zijn, vooral in NJ en NY.
Nu zijn we op Cape Cod, ook hier is nog niet heel veel te merken. Het miezert wel heel zachtjes, en het is erg rustig. Her en der zien we een afgetimmerd huis en restaurant, met teksten erop als 'come on irene'.
Net even de nodige voorzorgsvoorraad ingeslagen en uit eten geweest, ook daar was niets te merken, iedereen lijkt z'n gangetje te gaan. Morgenochtend vroeg vertrekken we naar ons hotel buiten Boston voor een paar nachten, om daar de storm uit te zitten, onze plannen rondom Cape Cod moeten helaas maar wijken, beter het zekere voor het onzekere, gelukkig is het maar een korte rit. Erg benieuwd hoe alles morgen gaat verlopen...
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tot nu toe veel minder, dan verwacht hier en ik hoop, dat het zo blijft! Wel heel zware regen, al meer dan vijf centimeter vandaag, maar de wind valt tot nu toe mee hier.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

22:00 in Brooklyn en nog steeds niet veel problemen, de regen zet wel goed door, maar het waait nog steeds niet echt.

Meer: 't regent, oh wat regent het, ik hoor het in mijn warme bed, ik hoor de regen zingen' en niet: 'Als water woelden in den nacht de landen, Onder het huis; wij voelden hoe een groot Waaien ons aangreep, hoe de wieken van de, Vaart van den tijd ons droegen naar den dood.' (Martinus Nijhoff

Een geheugen als een vergaarbak bekleed met kleefband, toch soms wel leuk wat je daarin terugvindt..
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En dus ook niet "Zachtjes tikt de regen op het zolderraam ... " (Rob De Nijs)
Dat deuntje heb ik wel eens in gedachten als ik in bed lig met de regen. Maar deze regen bij jullie zal niet zo zachtjes tikken momenteel.
Fijn te horen dat jullie ook nog ok zijn. Mijn gedachten zijn vandaag heel erg vaak uitgegaan naar iedereen van de forumleden in de geviseerde gebieden... Ik ga nu slapen, en hoop dat ik hier morgenvroeg terug kan lezen dat alles best ok gaat.
Hang in there!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mmm, ik denk dat het mofgenvroeg nog niet voorbij zal zijn.
Hiet wordt het ergste verwacht van 5 AM tot 2 PM
Groetjes,
Carine
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

De wind valt hier ook nog mee tot nu toe, en ik hoop dat dat zo blijft. Ik slaap voor de zekerheid vannacht wel in de gang op een luchtbedje, want mijn appartement zit op een hoek van het gebouw, heeft aan alle kanten ramen, en buiten staan op redelijk korte afstand van de ramen hele hoge bomen (Rock Creek Park). Ik ga zo ook slapen - hopelijk kunnen we morgen zeggen dat het allemaal is meegevallen en dat er niet al te veel schade en persoonlijke ongevallen zijn.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hier ook nog niet veel heel erg weer, maar Kai in Richmond vond her wel heel heftig. Voor hem heel wat. Wij gaan zo naar bed. Als we morgenochtend nog stroom hebben is de storm voor ons over.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Slaapwel! Ik denk niet dat ik veel kan slapen. Het begint er hier wel te veranderen. Er wordt ook gezegd dat het te laat is om naar de shelters te gaan. Blijven waar je bent.
Groetjes,
Carine
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Hier begint het nu behoorlijk te regenen en te waaien,alle ramen trillen in het huis! Morgenvroeg word het ergste verwacht dus het zal mij benieuwen wat er gaat gebeuren. Ik zit nog geen 30 miles van de Jersey shore en de kans is erg groot dat de orkaan pal over ons heen komt! Wel spannend allemaal!
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Heel veel sterkte mensen, ik hoop dat jullie alle ellende bespaard blijft en dat jullie de kans zien om wat slaap te pakken :)
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

WTF een surfer (55) dood ???? lees ik net hier. Dat noemen ze nou een thrillllllseeker volgens mij.

@Color1: Nou nou nou die hele 2 meter hek die is omgevallen die staat weer in 10 minuten rechtop. Paarden weer naar buiten.
En die halve tak, are you serious ?

De mensen die echte schade hebben/krijgen sterkte en god bless.
Laura2910
Amerika-ontdekker

Bericht door Laura2910 »

@ Petra:
En? Hebben jullie nog stroom?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

@ Laura2910
Hwet is bij Petra op dit moment 04:15 am, waar denk je dat Petra is op dit moment :sleepy2:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer