Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
CSX
Amerikafan

Re: Frankenstorm

Bericht door CSX »

Iedereen erg veel succes en sterkt met de komende storm

Groetjes Jack en Susan
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik ga duimen voor iedereen in de betreffende gebieden.
Hou ons op de hoogte als je kan.
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

RTL Correspondent in NYC:
Amerikaanse tv volledig op hol door Sandy maar New York voelt qua weer aan als Utrecht op een druilerige novemberdag
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Wij zeiden net ook al tegen elkaar dat het net als thuis voelt. Net zo hee gek veel wind en gewoon vieze regen. Maar we zien wel wat er aan komt.
Heb liever dat we morgen tegen elkaar zeggen "was dit het nou?" Dan dat het tegenvalt.

Vraag me alleen af hoe lang we erover gaan doen om weer thuis te komen na de storm. We vliegen op IPB basis en ik vrees dat de eerste vluchten terug overvol zullen zitten.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Hallo mensen,

Zijn er leden op het forum die in het gebied wonen? Waarschijnlijk wel... Denk ik toch? Ik hoop dat jullie de nodige voorzorgen hebben genomen.
Ik kan me niets voorstellen bij deze storm want heb het nooit meegemaakt. Wie weet was het allemaal een beetje overdreven, das mijn hoop althans...
Ik begin de situatie nu te volgen op livestreams en tv zenders... Laat ons hopen dat het niet te erg wordt.

Hou jullie haaks daar, indien het echt uit de hand loopt dan mag de EU direct een financieel hulpplan opstellen.

G O A W A Y S A N D Y ! ! !
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

DejaVu, vergeet niet dat de storm nog niet eens aan land is he. Het kan allemaal overwaaien, maar net zo goed grote schade veroorzaken.

Hier liggen de kabels ook onder de grond, maar er zijn dit jaar al twee bomen omgevallen in de tuin dus ik knijp hem wel. Helaas ben ik ook essentieel personeel dus als mijn baas een noodtoestand uitroept -- en dat verwacht ik eigenlijk wel -- dan ben ik verplicht morgen te komen. :evil:

Katja, ik moest al aan je denken. Volgens mij zijn er nu al 7500 vluchten geannuleerd dus het zou met niets verbazen als je niet gelijk terug kan vliegen.
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wallstreet je volgt teveel Amerikaans nieuws, waar een omgevallen lantaarnpaal al breaking news is. Financieel hulpplan? :roll:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

guinevere schreef:DejaVu, vergeet niet dat de storm nog niet eens aan land is he. Het kan allemaal overwaaien, maar net zo goed grote schade veroorzaken
Weet ik, misschien moet je zijn tweets een beetje kennen om het in context te plaatsen. Nog eentje:
Bij mijn lokale supermarkt werd dit ingeslagen; 1. Water 2. Donuts. 3.bananen. 4 boerenkoolchips
Laatst gewijzigd door DejaVu op 29 okt 2012, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Wallstreet
Amerikakenner

DejaVu schreef:Wallstreet je volgt teveel Amerikaans nieuws, waar een omgevallen lantaarnpaal al breaking news is. Financieel hulpplan? :roll:
't Is nog maar begin, en ja zo een plan mag er komen van zodra het nodig blijkt te zijn. Wie weet was het allemaal overdreven omdat ze blijkbaar niet zo goed weten
waaraan zich te verwachten. Wie weet blijft het rustig, maar als ze hier op Vlaamse nieuwssites een livestream beginnen te plaatsen, dan vind ik het toch raar.
Wallstreet
Amerikakenner

DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Bestaat er een Amerikaanse buienradar?
Wallstreet
Amerikakenner

Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

DejaVu schreef:RTL Correspondent in NYC:
Amerikaanse tv volledig op hol door Sandy maar New York voelt qua weer aan als Utrecht op een druilerige novemberdag
Toch maar weinig huizen in Utrecht waar het regenwater in november door het keukenplafond lekt, vermoed ik...
Wallstreet
Amerikakenner

't Gaat er in New Jersey blijkbaar hevig aan toe. Misschien de draait de storm terug dieper inwaarts in de zee en komt hij hopelijk niet aan land.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De media, vooral de tv, lopen hier altijd volledig leeg op dit soort weertoestanden. Terwijl je toch zou kunnen zeggen dat mensen gewoon uit het raam kunnen kijken om te zien wat het weer bij hen is.

Maar goed, het trekt kijkers en het schept een band tussen uitzenders en kijkers. En daar gaat het om tenslotte. Een manier om je klanten te binden.

Kost de media verder heel wat geld, de TV heeft nauwelijks reclame op dit ogenblik.

Het is natuurlijk beter om te weten wat er aan zou kunnen komen. Hoewel, 1 keer per uur (of half uur) 2 minuten bijpraten zou natuurlijk ook genoeg moeten zijn. Al zijn het best mooie plaatjes om te zien: verslaggevers die in weer en wind buiten staan te praten terwijl je zelf lekker warm op de bank zit met een goed boek en een mok warme koffie.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Hoewel, 1 keer per uur (of half uur) 2 minuten bijpraten zou natuurlijk ook genoeg moeten zijn.
Ja maar als ik de tv aanzet, dan is het toch wel fijn om meteen info te krijgen en niet een half uur te moeten wachten op de eerstvolgende update. Kijkers moeten gewoon leren hun tv af en toe uit te zetten....
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Toen we vorig jaar met Irene in NY waren, moesten we binnenblijven en wat doe je 24 u op een hotelkamer? Ik was wel blij met de zender in NY waar je continu kon volgen. Een leeg Times Square zie je niet zo snel.
Toen is het voor NY erg meegevallen. Maar andere gebieden hebben wel veel schade gehad. Zoals Petra met haar motel.Daar bleef het niet bij een afgebroken lantaarnpaal.
Sinds ik zelf de evacuaties en spanning meegemaakt heb, leef ik des te meer mee met de mensen in die gebieden.
Groetjes,
Carine
Carthrax
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Carthrax »

Heel veel succes voor iedereen die dit moet ondergaan :(
Ik zal voor jullie duimen. Sterkte!
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Google heeft een crisimap aangemaakt over Sandy met de laatste up date

http://google.org/crisismap/sandy-2012

Heel veel sterkte aan iedereen die zich in het getroffen gebied zou bevinden.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer