Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Frankenstorm (Sandy)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Frankenstorm

Bericht door Chrisp »

Voor de comic relief: https://twitter.com/ElBloombito -naar aanleiding van Bloomberg's hilarische Spaans in zijn persconferenties :lol: .

Veel sterkte voor iedereen die er middenin zit!
Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Veel sterkte aan iedereen die erin zit! Ik hoop echt dat het mee gaat vallen maar het ziet er erg dreigend uit.

Ook al heb ik intussen geleerd dat er met tornado watches en waarschuwingen en aanverwanten te leven valt, ik heb ook geleerd dat je niet moet spotten met de natuur. Bizar genoeg ben ik veel voorzichtiger dan de gemiddelde Amerikaan haha. Nou ja, liever dat dan te laconiek reageren. Ik hoop dat dit voor jullie ook geldt, bij twijfel.. neem die voorzorgsmaatregel ook al lijkt het overdreven soms.

Hebben jullie stormshelters? Verbaas me nog steeds hoe weinig mensen die hebben. Ik weet dat ze duur zijn maar mij lijkt niets te kostbaar voor je leven...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dank je Jasmino!

Guinevere, waar zit je in MD? Ik zit in Ellicott City.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -live.html

Stel je voor dat je daar in het water beland. :?

Ik kom net van een wandeling met de hond terug binnen. Hier in Europa gewoon regen en een lichte maar koele wind.
Daar bij jullie vechten mensen misschien voor hun leven. Raar gevoel, via internet staan we allemaal in contact met elkaar,
maar als je er over nadenkt dat hier alles zowat normaal is daar zo heftig...

Veel sterkte mensen, hou jullie haaks en doe geen domme dingen. Binnen blijven is het beste wat je nu kan doen.

God Bless You All,
Sandy, mag nu wel gaan afzwakken!
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Ik zit er zelf niet in, maar onze dochter zit in New York, in Harlem. Geen idee hoe erg het wordt daar maar ik zal blij zijn als ze zaterdag weer thuis is! ik vind het maar niks, zo op afstand.lower Manhattan staat al blank....Ze heeft wel eten ingeslagen en zaklamp paraat. Je kunt gewoon geen kant op. Nou ja, ze kan wel naar boven als het nodig is.

Vreselijk voor iedereen die ermee te maken heeft.

Saskia
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij zijn gisteren uit ons hotel geevacueerd op Lower Manhattan naar een hotel tegen Central Park aan. Ik vond het allemaal wat overdreven, maar ben toch wel blij dat we hier zitten nu. Lower Manhattan staat al blank is wel wat overdreven hoor. Tot het middaguur was het alleen zachtjes aan het miezeren en waaide het aardig. Inmiddels is het wat heftiger; het regent wat harder en het waait nog harder. Ik ben benieuwd of het veel heftiger gaat worden, ik denk het niet. Maar vanwege de hoge waterstand om middernacht, kan met deze wind erbij wel een stukje van Lower Manhattan (en wellicht andere stukken) onder water komen. Ik denk dat Harlem vrij veilig is, net als wij hier. En dat we er niet veel van gaan merken, anders dan misschien de wind tussen de gebouwen door die we zullen horen. We zullen het morgen zien. Heb uurtje terug filmpje online gezet via Twitter, zie @mattrob1 en http://www.youtube.com/watch?v=LrQmQBRC ... bNLmdkyLig. Ik ga over half uurtje nog even buiten filmpje maken, voordat het donker wordt. Is overigens wel net een kraan hier om de hoek afgebroken bovenop een nieuw gebouw waaraan nog gewerkt wordt, gelukkig geen gewonden. Wij moeten nog 2 nachtjes en vliegen dan normaal gesproken terug.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Wallstreet
Amerikakenner

sep schreef:Ik zit er zelf niet in, maar onze dochter zit in New York, in Harlem. Geen idee hoe erg het wordt daar maar ik zal blij zijn als ze zaterdag weer thuis is! ik vind het maar niks, zo op afstand.lower Manhattan staat al blank....Ze heeft wel eten ingeslagen en zaklamp paraat. Je kunt gewoon geen kant op. Nou ja, ze kan wel naar boven als het nodig is.

Vreselijk voor iedereen die ermee te maken heeft.

Saskia
Komt vast wel goed, maar kan me voorstellen dat je als ouder van een kind in de VS, momenteel door een hel gaat.
Gelukkig heeft ze haar voorzorgsmaatregelen getroffen.

Het beste!
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Dank voor jullie snelle reacties! Ja, misschien valt het inderdaad mee. Als je ver weg zit lijkt het altijd erger, mijn dochter whatsappte net dat het tot nu toe een watjesstorm is! Maar dat was misschien om mij gerust te stellen :wink:
We wachten hier maar rustig af.
Het filmpje liet trouwens ook n vrij rustig beeld zien, ik begreep dat het water het grootste risico is en dan vooral in zone A.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De storm is verder naar het zuiden getrokken dan oorspronkelijk verwacht, misschien is het daarom minder erg in NYC.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wallstreet
Amerikakenner

sep schreef:Dank voor jullie snelle reacties! Ja, misschien valt het inderdaad mee. Als je ver weg zit lijkt het altijd erger, mijn dochter whatsappte net dat het tot nu toe een watjesstorm is! Maar dat was misschien om mij gerust te stellen :wink:
We wachten hier maar rustig af.
Het filmpje liet trouwens ook n vrij rustig beeld zien, ik begreep dat het water het grootste risico is en dan vooral in zone A.
New York ligt wat hoger dan het gebied waar de storm eerst aan land gaat. Ik denk ook dat het in New York momenteel meevalt.
Maar 't is niet de wind die de grootste vijand is, 't is het water dat alle straten blank kan zetten en daardoor verwoestend is.
FMNederland
Amerikafan

Bericht door FMNederland »

NOAA is reporting 23-foot high waves at the New York Harbor's entrance.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

DejaVu schreef:Uitzendlocatie van RTL:

Afbeelding
ik krijg er zo de wubbes van dat journalisten in dit weer toch per sé buiten moeten presenteren! Da's toch niet zonder risico voor henzelf en de filmploeg en waarom? Denken ze dat we niet geloven dat er een storm is als ze er niet instaan? :roll:
Wallstreet
Amerikakenner

Zijn de forumleden in de buurt allemaal ok? Blijkbaar zijn verschillende steden zonder stroom gezet.
Op bepaalde plaatsen kan het tot 10 dagen duren vooraleer er terug stroom zou kunnen zijn.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Yep, alles ok. We hebben zelfs nog stroom. Storm nog steeds niet echt heftig te noemen...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hoorde net op de persconferentie van de governor dat het systeem krachtiger is geworden, maar zich nu ook sneller beweegt, waardoor het dan hopelijk ook sneller voorbij is. Landfall wordt ergens aan het begin van de avond verwacht in New Jersey.
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

We hebben op dit moment nog stroom, maar niet lang meer vrees ik.
Het oog van de storm zal hier recht over komen.

We hebben water, eten, kaarsen en zullen het hopelijk wel uitzingen.
Maak me wel zorgen om de grote bomen die naast ons huis staan, de grond is hier totaal verzadigd en de bomen hebben niet veel houvast…
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het ziet er op CNN heftig uit, zit het een beetje te volgen, ik hoop dat iedereen daar er goed uit komt.
Het beste voor de avond en de nacht!
Wallstreet
Amerikakenner

Laat ons hopen dat die storm snel afzwakt. Ik kan het nog altijd niet geloven, dat zo een storm zo laat op het jaar plaats kan vinden.
De omvang van Sandy is enorm, zelden gezien of beter ongezien.

We volgen de situatie op de voet.
Take Care!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

MattRob ik zag nu ook je filmpje van de PH pleasure pit. Hele andere meiden als die er bij ons rondliepen :thumbup:

Voor de luitjes daar, veel sterke vannacht.
Heb in Miami in een tropische storm gezeten en dat was iets wat ik hier in Nederland qua storm nog nooit had meegemaakt en wat denk ik by far, op een windhoos vorig jaar, niet overtroffen zal,worden.
De omvang van Sandy is enorm, zelden gezien of beter ongezien.
Laat het haar maar niet horen :wink: :lol:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

:lol:
Groetjes,
Carine
Plaats reactie